Αρχική Blog Σελίδα 4499

Τεράστια γκάφα από την ΕΡΤ: «Πέθανε» Μίκη Θεοδωράκη και Ειρήνη Παππά

Γκάφα ολκής από την ΕΡΤ και δημόσια συγγνώμη καθώς στη σελίδα του τμήματος αρχείου στο Facebook ανέβηκαν αναρτήσεις «στη μνήμη» του Μίκη Θεοδωράκη και της Ειρήνης Παππά.

Σε ιστοσελίδα που διατηρεί το Τμήμα Αρχείου της ΕΡΤ σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ανέβηκαν σήμερα το πρωί δύο αναρτήσεις στη «μνήμη» τωνΜίκη Θεοδωράκη και Ειρήνης Παππά.

Συγκεκριμένα, στη σελίδα του Αρχείου της ΕΡΤ στο Facebook δημοσιεύτηκαν το πρωί της Τετάρτης αναρτήσεις που αφορούσαν σε αφιερώματα στον σπουδαίο μουσικοσυνθέτη και την ελληνίδα ηθοποιό. Μόνο που στις αναρτήσεις αναφερόταν ότι «έφυγαν σήμερα από τη ζωή». Οι αναρτήσεις «κατέβηκαν» μόλις έγινε αντιληπτό το λάθος.

Η Διοίκηση της ΕΡΤ ήδη επικοινώνησε με τους οικείους των δύο κορυφαίων δημιουργών, ζήτησε συγγνώμη για τη δημόσια αυτή απρέπεια και έχει ήδη επιληφθεί για να διερευνηθεί άμεσα πώς έγιναν οι εν λόγω αναρτήσεις.

«Απόσπασμα από την εκπομπή «Το καλλιτεχνικό καφενείο», παραγωγής 1985, στην οποία ο Μίκης Θεοδωράκης είχε συναντηθεί τηλεοπτικά με τους πιο στενούς του συνεργάτες. Αφιέρωμα του Αρχείου της ΕΡΤ στον Μίκη Θεοδωράκη, που έφυγε σήμερα από τη ζωή», έγραφε το ένα post.

«Απόσπασμα από την εκπομπή «Παρουσίες-Ειρήνη Παππά στις “Ωδές” του Βαγγέλη Παπαθανασίου», στην οποία η σπουδαία ηθοποιός ερμηνεύει ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια, ενώ μας ξεναγεί στο χωριό της, Χιλιομόδι, αλλά και σε μέρη που αγάπησε και συνδέθηκε μαζί τους. Αφιέρωμα του Αρχείου της ΕΡΤ στην Ειρήνη Παπά, που έφυγε σήμερα από τη ζωή», έγραφε το άλλο.

Εαρινές προβλέψεις Κομισιόν: Στο 9,7% η ύφεση το 2020 και ανάκαμψη 7,9% το 2021

Τη βύθιση της Ελληνικής οικονομίας σε ύφεση 9,7% φέτος έναντι 7,7% κατά μέσο όρο στην ευρωζώνη προβλέπει η Κομισιόν στις εαρινές της εκτιμήσεις που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει την μεγαλύτερη ύφεση στην Ευρώπη για την Ελλάδα (ακόμα και από την Ισπανία ή την Ιταλία) .

Για το 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι στην Ελλάδα θα υπάρχει ισχυρή ανάκαμψη με άνοδο του ΑΕΠ κατά 7,9%, έναντι 6,3% κατά μέσο όρο στην ευρωζώνη. Ο λόγος για έναν ρυθμό ο οποίος θα είναι επίσης ο ταχύτερος σε  επίπεδο ΕΕ.

Η επίδοση αυτή συνδέεται -όπως εξηγεί- με τη δομή της ελληνικής οικονομίας και την έμφαση που δίδεται στον τουρισμό και στη μικρή δομή επιχειρήσεων, ενώ δεν αποκλείει να υπάρξει και δυσμενέστερο, σενάριο καταγράφοντας και πρόβλεψη για πτώση 30% στις επενδύσεις αλλά με ανάκαμψή τους κατά 33% το 2021.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επίσης “βλέπει” στην Ελλάδα ισχυρές πιέσεις αποπληθωρισμού, με μείωση του εναρμονισμένου δείκτη κατά 0,6% (είναι η μεγαλύτερη πτώση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο) και αύξηση των τιμών κατά 0,5% το 2021.

Εκτιμά ότι η ανεργία θα εκτιναχθεί στο 19,9%, στα υψηλότερα επίπεδα πανευρωπαϊκά υπολογίζοντας παρά τα μέτρα σε ένα κύμα 160.000 ανέργων (έναντι 9,6% μέσου όρου ανεργίας στην ΕΕ). Εκτιμά ότι θα υποχωρήσει στο 16,8% το 2021 σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά της Ισπανίας, αλλά και πάλι αρκετά υψηλά. Επιπλέον, προβλέπει μείωση της απασχόλησης κατά 3,7% φέτος με άνοδό της κατά 3,8% το 2021.

Στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών καταγράφει θετικό πρόσημο ίσο με το 0,1% του ΑΕΠ και λόγω της μείωσης των εισαγωγών με αύξηση του στο -1,2% το 2021.

Το πλεόνασμα

Σε δημοσιονομικό επίπεδο, το ισοζύγιο γενικής κυβέρνησης μαζί με τόκους από πλεόνασμα 0,4% του ΑΕΠ το 2019 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε έλλειμμα 5,6% φέτος και 2,9% το 2021. Και πάλι αυτές οι δημοσιονομικές επιδόσεις είναι καλύτερες από τον μέσο όρο της ευρωζώνης στον οποίο καταγράφεται έλλειμμα 8,5% φέτος και 3,5% του ΑΕΠ το 2021 με το έλλειμμα στον ιταλικό προϋπολογισμό φέτος να φτάνει στο 11,1% του ΑΕΠ.

Το πρωτογενές πλεόνασμα σε όρους Eurostast υπολογίζεται από το 4,4% του ΑΕΠ το 2019 στο -3,4% φέτος και στο 0,6% το 2021.

Η Ελλάδα εκτιμάται ότι είναι η δεύτερη πιο ευάλωτη χώρα της ΕΕ μετά τη Μάλτα σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο κλαδικό σοκ ζήτησης όταν κατά μέσο όρο η πτώση είναι  5 και 2/3%. Κλιμακώνεται από το -5% στη Φιλανδία έως το -8% στη Μάλτα και στην Ελλάδα.

Στο ειδικό κεφάλαιο για την Ελλάδα αναφέρεται ότι  η οικονομία της χώρας αναμένεται να πληγεί σοβαρά από την πανδημία COVID-19 και τα αναγκαστικά μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό της εξάπλωσής της.  Ο αντίκτυπος της κρίσης αναμένεται να είναι μεγάλος λόγω της σημασίας του τομέα του τουρισμού και της υψηλής αναλογίας πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι ιδιαίτερα ευάλωτες.

Κάνει λόγο για “ταχεία πολιτική απάντηση” η οποία όμως δεν κατάφερε να ανασχέσει την “ισχυρή συρρίκνωση της παραγωγής” που αναμένεται να επηρεάσει την απασχόληση.

Επισημαίνει πως η ελληνική οικονομία αναπτυσσόταν πριν από την πανδημία. Αλλά η άνοδος του ΑΕΠ σταμάτησε ξαφνικά με την εξάπλωση του ιού.

Ο Βάλντις Ντομπρόβσκις, εκτελεστικός αντιπρόεδρος για μια Οικονομία στην Υπηρεσία των Ανθρώπων, δήλωσε: «Κατά το παρόν στάδιο, δεν μπορούμε παρά να χαρτογραφήσουμε προσωρινά την κλίμακα και τη σοβαρότητα των κλυδωνισμών που προκαλεί ο κορονοϊός στις οικονομίες μας. Ενώ οι άμεσες επιπτώσεις θα είναι πολύ σοβαρότερες για την παγκόσμια οικονομία από ό, τι αυτές της χρηματοπιστωτικής κρίσης, το βάθος του αντικτύπου θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της πανδημίας, την ικανότητά μας να επανεκκινήσουμε με ασφάλεια την οικονομική δραστηριότητα και να ανακάμψουμε στη συνέχεια. Πρόκειται για έναν συμμετρικό κλυδωνισμό: όλες οι χώρες της ΕΕ επηρεάζονται και σε όλες αναμένεται να σημειωθεί ύφεση κατά το τρέχον έτος. Η ΕΕ και τα κράτη μέλη έχουν ήδη συμφωνήσει επί εκτάκτων μέτρων για τον μετριασμό των επιπτώσεων. Η συλλογική μας ανάκαμψη θα εξαρτηθεί από τη συνεχή σθεναρή και συντονισμένη αντίδραση σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο. Μαζί είμαστε ισχυρότεροι.»

Ο Πάολο Τζεντιλόνι, Ευρωπαίος επίτροπος Οικονομίας, δήλωσε: «Η Ευρώπη βιώνει έναν οικονομικό κλυδωνισμό δίχως προηγούμενο από την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης. Τόσο το βάθος της ύφεσης όσο και η ισχύς της ανάκαμψης θα είναι άνισα, καθώς θα εξαρτώνται από την ταχύτητα με την οποία μπορούν να αρθούν οι περιορισμοί, από το πόσο σημαντικές είναι υπηρεσίες όπως ο τουρισμός σε κάθε οικονομία και από τους οικονομικούς πόρους κάθε χώρας. Η απόκλιση αυτή συνιστά απειλή για την ενιαία αγορά και τη ζώνη του ευρώ — ωστόσο, μπορεί να μετριαστεί μέσω αποφασιστικής, κοινής ευρωπαϊκής δράσης. Πρέπει να ανταποκριθούμε στην πρόκληση αυτή.»

Εύσημα από Spiegel: Η Ελλάδα εκπλήσσει ευχάριστα με τους χειρισμούς της απέναντι στον κορωνοϊό

Ένας γερασμένος πληθυσμός, μια αδύναμη οικονομία ένα ανεπαρκές σύστημα υγείας: στην Ελλάδα υπήρχαν όλες οι προϋποθέσεις για να υπάρξει σοβαρή διασπορά του κορωνοϊoύ, σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα της Spiegel.

Όπως αποδείχτηκε, όμως, τα πράγματα ήρθαν διαφορετικά.

Σύμφωνα με το γερμανικό Μέσο, καθοριστικό ρόλο έπαιξαν τέσσερις λόγοι.

Το δημοσίευμα ξεκινάει με μία ηλικιωμένη γυναίκα, η οποία αναφέρεται στην χαλάρωση των μέτρων που παρουσίασε ο πρωθυπουργός.

Το δημοσίευμα μάλιστα περιλαμβάνει και ένα διάγραμμα που συγκρίνει τα κρούσματα και τους νεκρούς σε Ελλάδα, Ιταλία και Γερμανία.

Παρά τις δυσκολίες, όπως αναφέρεται στο άρθρο, η Ελλάδα αντιμετώπισε απροσδόκητα καλά την πανδημία (οικονομία, σύστημα υγείας, γερασμένος πληθυσμός).

Ξένα μέσα, διεθνείς οργανισμοί και οι ξένες κυβερνήσεις αποθεώνουν τη χώρα μας για τη διαχείριση της κρίσης της πανδημίας.

Πού οφείλεται, όμως, η τεράστια επιτυχία της Ελλάδας;

Σύμφωνα με τη Spiegel, η τεράστια επιτυχία της χώρας μας οφείλεται σε τέσσερις διαφορετικούς παράγοντες.

– Η κυβέρνηση έχει ήδη ακούσει από τον Φεβρουάριο τις προειδοποιήσεις από Έλληνες επιστήμονες και διαβουλεύτηκε διεθνώς αναγνωρισμένους εμπειρογνώμονες, όπως τον Ηλία Μοσίαλο.

– Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πήρε γρήγορα πολιτικές αποφάσεις με τα περιοριστικά μέτρα να ξεκινούν στις 27 Φλεβάρη.

– Οι Έλληνες ακολούθησαν σε μεγάλο βαθμό τις οδηγίες για την κοινωνική αποστασιοποίηση και έδειξαν εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση.

– Η Ελλάδα εργάστηκε για να αυξήσει τον αριθμό των κλινών εντατικής θεραπείας στα νοσοκομεία κατά περισσότερο από 70%.

Κλείνοντας, το δημοσίευμα της Spiegel αναφέρει ότι με τη χαλάρωση των μέτρων, βγήκαν στην επιφάνεια οι οικονομικές συνέπειες, όμως, όπως τονίζεται στο άρθρο, οι Έλληνες τώρα έχουν μια ελπίδα: Έδειξαν στον εαυτό τους και στον κόσμο ότι εκείνοι αντιμετωπίζουν υπεύθυνα τον ιό. Το αποτέλεσμα: η χώρα θα μπορούσε να ανακάμψει γρηγορότερα από τις οικονομικές συνέπειες που εμφανίζονται τώρα σε σχέση με άλλες.

Η επανεμφάνιση του Κιμ Γιογνκ Ουν και τα σενάρια για σωσία του

Η συζήτηση γύρω από την κατάσταση της υγείας του Βορειοκορεάτη ηγέτη, ακόμα και τον φημολογούμενο θάνατό του, δεν λέει να κοπάσει.

Η επανεμφάνισή του, έπειτα από πολλές μέρες, σε δημόσια εκδήλωση, δεν φαίνεται να λειτουργεί πυροσβεστικά αλλά αντίθετα πυροδότησαν σενάρια για το ενδεχόμενο να μην ήταν πράγματι ο ίδιος ο Κιμ Γιονγκ Ουν αλλά ένας σωσίας του.

Όπως γράφει η New York Post, τα μέσα ενημέρωσης της Βόρειας Κορέας έδωσαν το Σάββατο στη δημοσιότητα εικόνες και βίντεο του 36χρονου ηγέτη να κόβει την κορδέλα σε εκδήλωση, επιχειρώντας να διαψεύσει τις εικασίες πως είτε βρίσκεται κοντά στον θάνατο είτε έχει ήδη πεθάνει.

Οι εικόνες πάντως έγιναν δεκτές με καχυποψία, καθώς πιστεύεται πως χρησιμοποιήθηκε σωσίας του για την εμφάνιση αυτή, με τους «ειδικούς» και πολύ παρατηρητικούς του διαδικτύου να σημειώνουν διαφορές στα μαλλιά αλλά και στην… οδοντοστοιχία του.

«Είναι γνωστό και γεγονός πως ο Κιμ χρησιμοποιεί σωσίες» σημειώνει το International Business Times.

Η ακτιβίστρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα Jennifer Zeng ήταν η πρώτη που επισήμανε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο «εκδοχές» του Κιμ, επισημαίνοντας διαφορές στα δόντια και τα αυτιά.

«Είναι ο Κιμ Γιονγκ Ουν που εμφανίστηκε την 1η Μαΐου ο αληθινός;» διερωτήθηκε στο Twitter.

Επεισόδια μεταξύ 300 νεαρών και αστυνομίας στην Αγία Παρασκευή – Συναγερμός για τα υπαίθρια πάρτι

Επεισόδια σημειώθηκαν τα μεσάνυχτα στην πλατεία Αγίου Ιωάννου, στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής, όταν νεαροί πέταξαν αντικείμενα σε αστυνομικούς που έσπευσαν στο σημείο για να τους κάνουν σύσταση να διαλυθούν για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, περίπου 400 νεαροί που είχαν συγκεντρωθεί στο σημείο και έπιναν, μόλις είδαν αστυνομικούς να φτάνουν στο σημείο άρχισαν να πετούν εναντίον τους μπουκάλια και πέτρες.

Η ηρεμία στην περιοχή αποκαταστάθηκε μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα.Ως αυτή την ώρα η Αστυνομία δεν έχει προχωρήσει σε προσαγωγές.

Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής: Η πλατεία ήταν άβατο ναρκωτικών για χρόνια

Την ίδια ώρα ο δήμαρχος της περιοχής, Βασίλης Ζορμπάς, βρέθηκε στο σημείο, ενώ μέσω facebook, κάνει λόγο για σημείο «άβατο» που μέχρι πρόσφατα ήταν σημείο συγκέντρωσης για ναρκωτικά. Εγραψε μάλιστα πως δέχεται και απειλές για την παρουσία της αστυνομίας το βράδυ στην περιοχή, ενώ έκανε έκκληση στον πρωθυπουργό να προστατευτεί η περιοχή από το πρόβλημα των ναρκωτικών.

«Η πλατεία του Αη- Γιάννη έχει γίνει άβατο εδώ και πολλά χρόνια . Οι συντριπτική πλειοψηφία των γύρω κατοίκων της πλατείας δεν μπορούν να την χρησιμοποιήσουν. Είχαμε μέχρι προ τίνος το πρόβλημα της διακίνησης ναρκωτικών ουσιών και όχι μόνο. Αυτοί που συγκεντρώνονταν, εκτός ελαχίστων νεαρών από την Αγία Παρασκευή, οι υπόλοιποι έρχονταν από άλλες περιοχές, Σπάτα, Παιανία, Χαλάνδρι, Αιγάλεω, Γλυκά Νερά, Νέα Ιωνία και πάει λέγοντας. Είναι ωραία η πλατεία μας και την αγάπησε όλη η Αττική ή έχουμε καλή πραμάτια; Μάλλον το δεύτερο. Χθες, σήμερα μετά από πρόσκληση μέσω ηλεκτρονικών μέσων, με τη λήξη της καραντίνας, μαζεύτηκαν περισσότερα από 800 άτομα !!! Η πόλη μας, η Αγία Παρασκευή, στο θέμα κρουσμάτων κορωνοϊού είναι ΚΑΘΑΡΗ, δηλαδή είχαμε ελάχιστα κρούσματα. Τέτοιου είδους συνωστισμοί αποτελούν ωρολογιακές βόμβες για την μετάδοση του κορωνοϊού.

Κάποιοι ίσως θεωρούν, ότι ως δήμαρχος δεν έπρεπε να ενημερώσω τα αρμόδια όργανα που εκ του νόμου, οφείλουν να προστατεύσουν την κοινωνία από την μεταδοτικότητα της πανδημίας. Βέβαια η αστυνομία δε περίμενε από μένα να ενημερωθεί, ήταν ήδη ενήμερη από δεκάδες παροικούντες πέριξ της πλατείας. Σήμερα λοιπόν η αστυνομία πήγε στην πλατεία, για να περιφρουρήσει την πόλη, από την παραβατικότητα. Είμαι υποχρεωμένος, εκ της θέσεως μου να ζητήσω αύριο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό να προστατεύσει την πόλη μας, από την ευρύτατη διακίνηση ναρκωτικών και την εξάπλωση του κορωνοϊού. Όσον αφορά για τις απειλές που δέχομαι από κάποιους, μία απάντηση και μόνο…. αν φοβόμουν θα καθόμουν σπίτι μου. Οφείλω να προστατέψω την πόλη που με εξέλεξε δήμαρχο και θα το κάνω με οποιοδήποτε κόστος. Περιμένω και από τις υπόλοιπες παρατάξεις της αντιπολίτευσης να τοποθετηθούν ξεκάθαρα για τα προβλήματα της συγκεκριμένης πλατείας και της ευρύτερης περιοχής» έγραψε στο Facebook.

Υπενθυμίζεται ότι παρόμοιο σκηνικό συγχρωτισμού είχε γίνει και στον Βόλο τη Δευτέρα με πελάτες που έπαιρναν take away ποτά και συνωστίζονταν.

Οι εικόνες αυτές έκαναν τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά να προειδοποιήσει σε αυστηρό τόνο ότι take away σε ποτά και άτυπα πάρτι, απαγορεύονται, αλλιώς θα ληφθούν μέτρα.

«Βούλιαξε» από κόσμο νωρίτερα η Πειραϊκή

Η Πειραϊκή έχει “βουλιάξει” από κόσμο. Κάτι που φυσικά -από μόνο του- δεν εμπεριέχει κάτι το μεμπτό, ωστόσο οι Αρχές είναι ξεκάθαρες για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε κατά την δεύτερη φάση του κορονοϊού στην χώρα μας, δηλαδή αυτήν του… βγαίνουμε από το σπίτι αλλά “μένουμε ασφαλείς”.

Μια από τις πιο βασικές “οδηγίες” που λένε και… ξαναλένε οι ειδικοί, είναι αυτή της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Δηλαδή το να κρατάμε δύο μέτρα απόσταση από τους συμπολίτες μας όταν βγαίνουμε από το σπίτι. Από την αρχή της Πειραϊκής, στην Θεμιστοκλέους, μέχρι και το Πασαλιμάνι, εκατοντάδες κόσμου έχουν βγει και κάθονται στα πάρκα χωρίς να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.

Εκτός αυτού, υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία είναι φανερό πως βρίσκονται περισσότερα από 10 άτομα, ενώ ο συγκεκριμένος περιορισμός όχι μόνο παραμένει σε ισχύ, αλλά “σηκώνει” και πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Άρνισσα Πέλλας: Έκαψαν ξενοδοχείο που θα φιλοξενούσε αιτούντες άσυλο

Σκηνικό Μισισιπή στήθηκε τη Δευτέρα 4 Μαϊου, στην Άρνισσα Πέλλας με αφορμή τις προσπάθειες εγκατάστασης προσφύγων, ως επί το πλείστον γυναικών και παιδιών, σε ξενοδοχείο της περιοχής.  

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του omniatv.com, η ένταση ξεκίνησε το απόγευμα στο χωριό Παναγίτσα Πέλλας όπου ακροδεξιοί κάτοικοι της περιοχής υποστηριζόμενοι από ομοϊδεάτες τους που έσπευσαν από τη Σκύδρα και την Πτολεμαϊδα, έστησαν οδοφράγματα προκειμένου να εμποδίσουν την πρόσβαση στο ξενοδοχείο. Με τις αστυνομικές δυνάμεις στο σημείο να παρακολουθούν, τα πούλμαν που μετέφεραν τους πρόσφυγες αποχώρησαν με κατεύθυνση την Άρνισσα Πέλλας και το ξενοδοχείο «Αγνάντι», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Ακροδεξιοί συγκεντρώθηκαν έξω από το ξενοδοχείο «Αγνάντι» εμποδίζοντας για άλλη μια φορά την εγκατάσταση των προσφύγων οι οποίοι είχαν ήδη περάσει δύο νύχτες στα πούλμαν. Στη συνέχεια κάποιοι από τους συγκεντρωμένους εισέβαλαν στο ξενοδοχείο, έβαλαν φωτιά σε δωμάτια ενώ έβγαλαν μέρος των επίπλων έξω από το χώρο του ξενοδοχείου στα οποία επίσης έβαλαν φωτιά. 

Tα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων της Τετάρτης 06 Μαϊου

Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων…

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Τετάρτης 6 Μαΐου 2020

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων της Τετάρτης 6 Μαΐου 2020

https://media.enikos.gr/data/photos/717277_376efd0f45-b3ca4d88cca8fb51.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_3d93d13c18-8c12ecdb442eddda.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_448696b45c-8d8efd64ea496682.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_c7cb55fce9-866b4b316a7ac8c5.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_46765105fc-a64d50be456b83f0.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_a4f6b0342a-b2c6c8014c1ca3bb.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_c88c14c0db-95dd289bd5613747.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_1117db4635-94f770b7f0482de8.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_43fa86a294-bdcaec4f90c4763a.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_5c64ac130d-9914da9cc7c4ac74.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_fa5fd18ded-b1f36413e44b476d.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717277_a0120b9d9c-9acdc57cfb6aa29b.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/717278_073c24684b-a5e6d498f25ef220.jpg

Εφιαλτικές προβλέψεις για την Ελλάδα από Capital Economics – Ύφεση 15%, ανεργία 25%

Ζοφερές είναι οι προβλέψεις της Capital Economics για την ελληνική οικονομία. Ο διεθνής οίκος προβλέπει ύφεση 15%, αύξηση των «κόκκινων» δανείων σε νέο ιστορικό υψηλό και αύξηση της ανεργίας στο 25%.

Σύμφωνα με την Capital Economics, το ελληνικό ΑΕΠ δεν θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2009 μέσα στην επόμενη δεκαετία, εξαιτίας της ζημιάς που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού. Ο οίκος προσθέτει πως το πλήγμα για την ελληνική οικονομία θα είναι μεγαλύτερο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και η ανάκαμψη θα είναι πιο αργή, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να επιστρέψει στα επίπεδα του 2007 μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ο οίκος προβλέπει ότι η ύφεση της ελληνικής οικονομίας θα φτάσει στο 15% στο σύνολο του 2020, έναντι 12% που προβλέπεται για την Ευρωζώνη και 10% που «βλέπει» το ΔΝΤ. Και παρά την ισχυρή ανάκαμψη που προβλέπει για το 2021, εκτιμά ότι το ΑΕΠ θα παραμείνει πολύ χαμηλότερα από το επίπεδο που βρισκόταν στο τέλος του 2019 για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, η Capital Economics κάνει λόγο για «έκρηξη» της ανεργίας στο 25%, ποσοστό που θα έφτανε στο 32% αν δεν εφάρμοζε η κυβέρνηση το σχέδιο επιδότησης των μισθών.

Εκτιμά, επίσης, ότι το ποσοστό των NPLs θα αυξηθεί πάνω από 9 ποσοστιαίες μονάδες και θα ξεπεράσει το 50% των συνολικών δανείων αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ. Ο κορονοϊός θα αποτελέσει ακόμη ένα χτύπημα για τις ελληνικές τράπεζες παρά τη βοήθεια της ΕΚΤ, σημειώνεται στην έκθεση.

Τέλος, η Capital Economics επισημαίνει πως όσο θα αυξάνονται η ανεργία και τα επιχειρηματικά λουκέτα, τόσο θα «κοκκινίζουν» τα δάνεια, αντιστρέφοντας πλήρως την πρόσφατη τάση μείωσης.

Προς επέκταση συμβολαίων ENI/TOTAL λόγω πανδημίας

Προς επέκταση των συμβολαίων του γεωτρητικού προγράμματος της ENI/TOTAL, λόγω των καθυστερήσεων που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού, κινείται το Υπουργείο Ενέργειας, ενώ το αντίστοιχο συμβόλαιο της κοινοπραξίας Exxon Mobil/Qatar Petroleum δεν θα χρειαστεί αναθεώρηση.

Η κοινοβουλευτική επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ενημερώθηκε σήμερα σε τηλεδιάσκεψη από τον Υπουργό Ενέργειας, Γιώργο Λακκοτρύπη, για το θέμα του γεωτρητικού προγράμματος, καθώς και τα άλλα ζητήματα των αρμοδιοτήτων του εν μέσω της πανδημίας της νόσου Covid-19.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ανδρέας Κυπριανού, ανέφερε ότι η κοινοπραξία ExxonMobil/Qatar Petroleum είχε δύο προγραμματισμένες επιβεβαιωτικές γεωτρήσεις για τον Σεπτέμβριο του 2020 οι οποίες μετατίθενται για τον Σεπτέμβριο του 2021.

Σε σχέση με την γαλλοϊταλική κοινοπραξία ENI/TOTAL, ο κ. Κυπριανού σημείωσε πως η κοινοπραξία είχε τρεις προγραμματισμένες γεωτρήσεις, αρχίζοντας από τον Απρίλιο του 2020, οι οποίες παίρνουν αναβολή λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν από τον κορωνοϊό.

Για την περίπτωση της Exxon, o κ. Κυπριανού είπε πως με βάση την ενημέρωση από τον κ. Λακκοτρύπη, ο προγραμματισμός είναι μέσα στα χρονοδιαγράμματα επειδή αφορά επιβεβαιωτικές γεωτρήσεις, ενώ για το θέμα της ENI/TOTAL ενδεχομένως να χρειαστεί παράταση σε σχέση με τα συμβόλαια με την Κυπριακή Δημοκρατία.

«Δεν επιθυμούμε να  δημιουργούμε περαιτέρω προβλήματα στις εταιρείες σε αυτή την περίοδο, οπότε προβλέπεται να υπάρξει επέκταση του συμβολαίου για την ΕΝΙ/TOTAL», είπε ο κ. Κυπριανού.

Τόνισε πάντως ότι «σημασία έχει πως και οι δύο εταιρείες δηλώνουν ξεκάθαρα ότι δεν αποχωρούν από το πρόγραμμα απλά έχουν αναστείλει τις εργασίες τους λόγω των πολλών προβλημάτων που υπάρχουν». ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο κορωνοϊός «χτύπησε» και την ΑΟΖ

Σε σχέση με τις τουρκικές προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ, ο κ. Κυπριανού σημείωσε πως «η θέση του Υπουργείου, την οποία ασπάζονται και άλλοι σοβαροί παίκτες, είναι ότι πρόκειται περισσότερο για πολιτικές προσπάθειες παρά επί της ουσίας», για να προσθέσει πως η κατάσταση παρακολουθείται στενά χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ