Αρχική Blog Σελίδα 4498

Αυστηρή απάντηση ΥΠΕΞ στις προκλητικές δηλώσεις Τσαβούσογλου

 Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών στις σημερινές προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου. «Οι προκλητικές παραβιάσεις της κυριαρχίας μας στον αέρα ή τη θάλασσα δεν νομιμοποιούνται επειδή επαναλαμβάνονται ή επενδύονται τον χαρακτηρισμό “ρουτίνας”» διαμήνυσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Αλέξανδρος Γεννηματάς απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις σημερινές δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας

Εξίσου, ο κ. Γεννηματάς κατέστησε σαφές πως «παραμένουν παράνομες, σε πλήρη αντίθεση με το διεθνές δίκαιο και τις ανειλημμένες υποχρεώσεις μιας χώρας που δηλώνει ότι θέλει να γίνει μέλος της ΕΕ και υπονομεύουν την ειρήνη και ασφάλεια της περιοχής».

Στη σημερινή συνέντευξή του στο τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο TV100, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου επανέλαβε τον τουρκικό ισχυρισμό περί «πτήσης ρουτίνας» αναφερόμενος στην παρενόχληση του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαινε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ επίσης επανέφερε τις προκλητικές θέσεις της Αγκυρας μεταξύ άλλων και περί νήσων και νησίδων με «ασαφές καθεστώς κυριαρχίας».

«Τώρα στο Αιγαίο –γνωρίζετε- υπάρχουν ανεπίλυτα προβλήματα με την Ελλάδα. Υπάρχει η υφαλοκρηπίδα, ο έλεγχος επίσης του εθνικού εναέριου χώρου και των πτήσεων πολιτικής αεροπορίας. Αλλά μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα με τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης».

Επιπρόσθετα, έκανε αναφορά και στην κρίση των Ιμίων το 1997, κάνοντας λόγο για νησιά και νησίδες με ασαφές καθεστώς κυριαρχίας.

«Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν νησιά και νησίδες που η κυριαρχία τους δεν είναι σαφής. Αν θυμάστε την κρίση των Ιμίων, φέτος δεν συνέβη κάτι, αλλά κάθε χρόνο δημιουργείται μία ένταση, οπότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί βασικά μία ρουτίνα πλέον», δήλωσε, ενώ αναφερόμενος στο περιστατικό της παρενόχλησης του ελικοπτέρου που μετέφερε τον Νίκο Παναγιωτόπουλο είπε χαρακτηριστικά ότι η Ελλάδα αντέδρασε σε άλλη μία… «πτήση ρουτίνας».

«Τα τελευταία περιστατικά ήταν μία αντίδραση της Ελλάδας στις πτήσεις ρουτίνας που πραγματοποιούμε. Στην απάντηση που δώσαμε ως τουρκική Πολεμική Αεροπορία, ως Ένοπλες Δυνάμεις και ως υπουργείο Εθνικής Άμυνας είπαμε ότι αυτές οι πτήσεις αποτελούν πρακτικές ρουτίνας» ισχυρίστηκε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών.

Νεκρός ο αρχηγός των αυτονομιστών του Κασμίρ μετά απο επιχείρηση του ινδικού στρατού

Τον θάνατο του Riyaz Naikoo, ανακοίνωσε σήμερα ο ινδικός στρατός. Ο Naikoo, θεωρείτο απο τη κυβέρνηση του Νέου Δελχί, ώς ο “νούμερο ένα” στόχος, καθώς αποτελούσε τον στρατηγό των αυτονομιστών ανταρτών του Κασμίρ.

Όπως έγινε γνωστό, όλα ξεκίνησαν όταν οι μυστικές υπηρεσίες της Ινδίας, έλαβαν πληροφορίες πως ο Naikoo βρισκόταν στο Νότιο Κασμίρ και συγκεκριμένα στην επαρχία Pulwana.

Μέσα σε λίγες ώρες, επίλεκτες μονάδες του ινδικού στρατού κατέφθασαν αιφνιδιαστικά στην περιοχή και εξαπολύοντας μια αστραπίαια επίθεση κατάφεραν να σκοτώσουν τον Naikoo αλλά και τέσσερα ακόμα σημαίνοντα στελέχη των αυτονομιστών του Κασμίρ.

Τα ινδικά μέσα παρουσίασαν την συγκεκριμένη επιχείρηση ώς μια μεγάλη νίκη της χώρας κατά της τρομοκρατίας, η οποία θα αποδυναμώσει σημαντικά τους αντάρτες.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν αναλυτές που γνωρίζουν πολύ καλά την περιοχή, ο θάνατος του Naikoo είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει ένα νέο κύμα βίας.

Όταν ο κορωνοϊός χτυπάει τις εμπόλεμες ζώνες

«Κλειστείτε στο σπίτι», «ακούστε τους γιατρούς», «όποιος χρειαστεί θα έχει πρόσβαση στο νοσοκομείο», «με τη βοήθεια τρίτων χωρών θα καλύψουμε τις ανάγκες μας». Με αυτά τα λόγια, οι κρατικές αρχές του «αναπτυγμένου κόσμου» καθησυχάζουν τους πολίτες τους μπροστά στον αόρατο πόλεμο που μας κήρυξε ο κορωνοϊός. 

Τι συμβαίνει όμως εκεί που ο κορωνοϊός συνάντησε τον πόλεμο και δεν πρόλαβε να τον κηρύξει; Τι συμβαίνει εκεί που ο πληθυσμός δεν έχει τα δικά του σπίτια ώστε να απομονωθεί, οι γιατροί είναι περιορισμένοι και τα νοσοκομεία διαλυμένα με ελάχιστες μονάχα δυνατότητες; Τι συμβαίνει εκεί που οι κρατικές δομές δεν έχουν δυνατότητα προστασίας του πληθυσμού ούτε διεθνή αναγνώριση ώστε να αιτηθούν βοήθειας τρίτων χωρών;
 
Λωρίδα της Γάζας: Ισραηλινή κατοχή στα χρόνια του κορωνοϊού
 
Στην περίκλειστη Λωρίδα της Γάζας, μήκους σαράντα-ενός και πλάτους δέκα χιλιομέτρων, ζουν περίπου δυο εκατομμύρια Παλαιστίνιοι. Υπολογίζεται πως κάθε τετραγωνικό χιλιόμετρο αντιστοιχεί σε περίπου 4,500 ανθρώπους. Το υγειονομικό σύστημα της Γάζας είναι «ήδη ταλαιπωρημένο και στα όρια του», όπως λέει και ο Ignacio Casares, υπεύθυνος του Ερυθρού Σταυρού στην περιοχή. Το 2014 εξάλλου, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης «Προστατευτική Αιχμή», ο Ισραηλινός στρατός ισοπέδωσε το νοσοκομείο Al-Shifa, ένα από τα σημαντικότερα που υπήρχαν τότε στην Λωρίδα της Γάζας. Μπροστά στον κίνδυνο της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ο Abdullatif al-Haj, αξιωματούχος του «Υπουργείου Υγείας» της Γάζας έκανε έκκληση στην Παλαιστινιακή Αρχή για κοινή δράση στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Μάλιστα, για να δείξει την έκταση της κρίσης ανέφερε πως «ανησυχούμε τώρα περισσότερο από όσο έχουμε ανησυχήσει τα τελευταία είκοσι χρόνια από τις ισραηλινές επιθέσεις».

Σήμερα, στην Λωρίδα της Γάζας υπάρχουν τέσσεραμεγάλα νοσοκομεία χαμηλής όμως δυναμικότητας και πολλοί αυτοσχέδιοι χώροι υγειονομικής κάλυψης του πληθυσμού. Σύμφωνα με ισραηλινές μη κυβερνητικές οργανώσεις, οι κλίνες ΜΕΘ φτάνουν μόλις τις εβδομήντα ενώ οι ελλείψεις σε οξυγόνο και προστατευτικές μάσκες είναι τρομακτική. Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού φτάνουν τα δώδεκα, καθιστώντας την κατάσταση μερικώς διαχειρίσιμη, ωστόσο, όπως αναφέρει και η ομάδα των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστινίους πρόσφυγες(UNRWA) «με τις ελλείψεις σε διαγνωστικά τεστ, φάρμακα, και αντιδραστήρια η Γάζα είναι αδύνατο να αντιμετωπίσει μια εξάπλωση του κορωνοϊού χωρίς εξωτερική βοήθεια τρίτου κράτους». 

Για το Ισραήλ όμως οι εκκλήσεις των Ηνωμένων Εθνών κα των γιατρών είναι κενού περιεχομένου. Μάλιστα, σε ένα πρωτοφανή εμπαιγμό της Διεθνούς Κοινότητας και ένδειξη μισανθρωπίας προς τους Παλαιστινίους, ο υπουργός άμυνας του Ισραήλ, Naftali Benneet –φανατικός πολέμιος των Αράβων- δήλωσε «είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε βοήθεια στη Γάζα… αν όμως εκείνοι μας δώσουν τα πτώματα των δυο Ισραηλινών στρατιωτών που πέθαναν κατά τη διάρκεια της ισραηλινής εισβολής του 2014».
 
Η ζωή στην Βόρεια Συρία: μεταξύ σκύλας και Χάρυβδης 
 
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης «Πηγή της Ειρήνης», ο τουρκικός στρατός βομβάρδισε νοσοκομειακές εγκαταστάσεις των Κούρδων της Συρίας και κατέστρεψε αποθήκες που φυλασσόταν υγειονομικό υλικό και στάθμευαν ασθενοφόρα. Παράλληλα, η τουρκική εισβολή άφησε πίσω της και εκατοντάδες τραυματίες που ακόμα περιθάλπονται στα κουρδικά νοσοκομεία. Εντός αυτού του πλαισίου, το κουρδικό σύστημα υγείας καλείται να αντιμετωπίσει την κρίση κορωνοϊού.

Από τα μέσα Μαρτίου, όταν το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα έκανε την εμφάνιση του στην Βόρεια Συρία, η διοίκηση των Κούρδων επέβαλε αυστηρά μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας με στόχο τον περιορισμό της διάδοσης του ίου. «Μια ενδεχόμενη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων, θα οδηγούσε το υποτυπώδες σύστημα υγείας σε κατάρρευση» εξήγησε στο al-monitor μέλος μη κυβερνητικής οργάνωσης που βρίσκεται στην Ροζάβα.

«Έχουμε επάρκεια μασκών και κάποιων προστατευτικών ειδών μέχρι στιγμής» ανέφερε η Dilgesh Issa, μέλος του Ερυθρού Σταυρού της Συρίας, προσθέτοντας όμως πως μιασημαντική αύξηση των κρουσμάτων σε μικρό χρονικό διάστημα θα θέσει σε κίνδυνο τον πληθυσμό. Αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται πως στη Βόρεια Συρία υπάρχουν σαράντα κλίνες ΜΕΘ και περίπου είκοσι αναπνευστήρες. Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στην αδυναμία προμήθειας αναγκαίων υλικών. Η πρόσβαση των Κούρδων σε τεστ, σε αντιδραστήρια και σε οξυγόνο μπορεί να γίνει μόνο μέσω της κυβέρνησης της Δαμασκού, με την οποία εδώ και χρόνια βρίσκονται σε μια ημί-εμπόλεμη κατάσταση.

Παράλληλα, σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ιμπραήμ Μουσλέμ, ο καρδιολόγος και εκπρόσωπος του PYD στην Ελλάδα, ανέφερε ότι «η μόνη δίοδος υγειονομικού υλικού είναι πλέον από τα τουρκικά σύνορα… πράγμα που καθιστά εκ των πραγμάτων τους Κούρδους αβοήθητους στην μάχη απέναντι στον κορωνοϊό».

Από την προηγούμενη Κυριακή, στα προβλήματα των Κούρδων προστέθηκε ένα ακόμα. Οι τουρκικές δυνάμεις έκοψαν την πρόσβαση 400.000 Κούρδων στα νερά της υποδομής Alluk, που βρίσκονται στην περιοχή του Rasal-Ain. Η κίνηση αυτή, θέτει σε κίνδυνο τον κουρδικό λαό, κατήγγειλε το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Συρίας, το οποίο κάλεσε την Τουρκία να αλλάξει άμεσα στάση ώστε να αποφευχθεί μια μεγάλη κρίση στην περιοχή.
 
Υεμένη: Ο θάνατος παραμονεύει σε κάθε γωνία… ακόμα και στον αέρα
 
Αν η Μέση Ανατολή μπορούσε να χαρακτηριστεί ωςχάος, τότε η Υεμένη είναι η επίγεια κόλαση. Σύμφωνα με τα Ηνωμένη Έθνη, η Υεμένη βιώνει την χειρότερη ανθρωπιστική κρίση στον πλανήτη. Οι ατέρμονες συγκρούσεις της τελευταίας οκταετίας, έχουν αφήσει πίσω μια δραματική κατάσταση: το 80% του πληθυσμού υπολογίζεται πως χρειάζεται ανθρωπιστική βοήθεια, το 50% βρίσκεται στο όριο της λιμοκτονίας.

Ο παρατεταμένος πόλεμος έχει διαλύσει κάθε έννοια κρατικής δομής. Συγκεκριμένα, το υποτυπώδες σύστημα υγείας βρίσκεται υπό κατάρρευση, η πλειοψηφία των πολιτών υποσιτίζεται, ενώ τα προσφυγικά camps έχουν υπερχειλίσει, καθώς φιλοξενούν 3,5 εκατομμύρια εσωτερικούς πρόσφυγες. Αν σε όλα αυτά προστεθούν οιδυο εκατομμύρια καταγεγραμμένες περιπτώσεις χολέρας, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως το έδαφοςτης Υεμένης είναι πιο εύφορο από κάθε άλλο έδαφος στον πλανήτη για την εξάπλωση του κορωνοϊού.

Μπροστά σε αυτή τη κατάσταση, ο Altaf Musani, αντιπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την Υεμένη, προειδοποίησε προχθές ότι «ακόμα και από το υποτυπώδες υγειονομικό σύστημα λειτουργεί μόνο το 50%, ενώ οι ελλείψεις σε αναπνευστήρες και αντιδραστήρια είναι τεράστια. Για αυτό το λόγο, η Υεμένη εξαρτάται πλήρως από την ανθρωπιστική βοήθεια διεθνών οργανισμών και τρίτων κρατών. Μόνο που αυτή η βοήθεια είναι στοιχειώδης.

Ενδεικτικό είναι πως η τελευταία αποστολή προς τον Άντεν και τη Σαάνα ήταν πεντακόσια τεστ για τον ιό, ενώ η αποστολή ιατρικού προσωπικού είναι περιορισμένη.

Μέχρι στιγμής, στην Υεμένη δεν υπάρχει κανένα επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού, όμως αυτό φαντάζει περισσότερο ως ευσεβής πόθος παρά ως αποτύπωση της πραγματικότητας. 

Να ανοίξουμε τα αυτιά τους… να ακούσουμε  τις φωνές τους

Οι τρείς παραπάνω περιπτώσεις είναι ενδεικτικές. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση σε σειρά χωρών που βιώνουν ατέρμονους εμφυλίου ή πληθυσμών που τελούν υπό χρόνια κατοχή όπως ο Λίβανος, το Ιράκ, η Σρι Λάνκα, η Σομαλία, η Λιβύη , η Ακτή Ελεφαντόστου και μια σειρά ακόμα περιπτώσεων. Ο κορωνοϊός για αυτές τις χώρες και αυτούς τους πληθυσμούς δεν είναι απλά μια πρόκληση που απειλεί την υγεία τους… αλλά μια συντριπτική απειλή που μπορεί να προκαλέσει το απόλυτο χάος και την κατάρρευση. 

Η Συμφωνια με την Αιγυπτο φέρνει πιο κοντά την ελληνο-τουρκική διαπραγμάτευση

Η υπογραφή συμφωνίας με την Αιγυπτο για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών,  φέρνει ακόμα πιο κοντά την διαπραγμάτευση Ελλάδας –Τουρκίας για τον καθορισμό υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ.

Η μερική οριοθέτηση ΑΟΖ με την Αιγυπτο είναι ένα θετικό βήμα,  επειδή  για μία ακόμα  φαίνονται οι παράνομες δράσεις  της Τουρκίας (εν προκειμένω το σύμφωνο με την Λιβύη). Συγχρόνως όμως υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» στην συμφωνία με την Αίγυπτο τις οποίες και θα εκμεταλλευτεί η Αγκυρα πάνω στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με την Ελλάδα.
Μια διαπραγμάτευση που όπως όλα δείχνουν θα ξεκινήσει στα τέλη του Αυγούστου.

Η συμφωνία Ελλάδας- Αιγύπτου οπως επισημαίνει το υπουργειο Εξωτερικών, αναγνωρίζει κυριαρχικά δικαιώματα στα ελληνικά νησιά οπως υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ. Η βασική «λεπτομέρεια» ομως είναι η επήρρεια (το εύρος  των δικαιωμάτων σε θαλασσιες ζώνες) των νησιών ιδίως της Κρήτης, αλλά και της Ρόδου , Καρπάθου, Κάσου και φυσικά κατα πόσο το Καστελόριζο περιλαμβάνεται στην συμφωνία.

Η Αγκυρα περίμενε την υπογραφή 

 Η Αγκυρα εδω και καιρό αναμένει την   εξέλιξη, θεωρώντας οτι τελικώς η Ελλάδα θα δεχθεί τους όρους που θέτει η Αιγυπτος για περιορισμένη επήρρεια (εύρος δικαιωμάτων) ελληνικών νησιών. Η αντίδραση της Αγκυρας αναμένεται αν είναι  διπλή. 

Πρώτον  θα ισχυριστεί  οτι η οριοθέτηση Ελλάδας- Αιγύπτου πέφτει πάνω στην οριοθέτηση Τουρκίας-Λιβύης και αρα είναι … «παράνομη» και πάντως έρχεται εκ των  υστέρων.

Δεύτερον, θα πανηγυρίσει οτι η συμφωνία με την Αιγυπτο την «δικαιώνει» γιατί μένει αδιευκρίνιστα θέματα, κυρίως αυτα που υποστηρίζει η Αγκυρα  για τα κυριαρχικά δικαιώματα των ελληνικών νηισών.

Μηνυμα Μητσοτάκης ε Ερντογάν για Χάγη 

Πριν απο λίγς ώρες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε και πάλι την Τουρκία να  συμμορφωθεί εμ το Διεθνές Δίκαιο και όπου υπάρχει αδιέξοδο να προσφύγουν οι δύο χώρες στην Χάγη. Στελνοντας μήνυμα προς την τουρκική πλευρά και επισημαίνοντας πως η στάση της Τουρκίας δεν αποτελεί μόνο ελληνικό πρόβλημα αλλά και ευρωπαϊκό, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως εφόσον η κατάσταση οδηγεί σε αδιέξοδο οι δύο χώρες μπορούν να απευθυνθούν στο Δικαστήριο της Χάγης. Μιλώντας στο πλάισιο του «2020 Aspen Security Forum» (φόρουμ για την ασφαλεια) κατηγγειλε ολες τις παράνομες ενέργειες της Τουρκίας τονίζοντας οτι αυτές ενοχλούν και την ΕΕ αλλά και το ΝΑΤΟ οπως και τηνα σφάλεια στην ερυύτερη περιοχή. 

Το υπουργείο Εξωτερικών για  την Συμφωνία με την Αιγυπτο

Εγκυρες διπλωματικές πηγές αναλύοτνας την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία τονίζουν: 

Η συμφωνία αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική διευθέτησης διμερών εκκρεμοτήτων, οικοδόμησης συμμαχιών με τρίτους με τρόπο που προωθεί τα εθνικά συμφέροντα, στη βάση του σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου.

Είναι μια ισορροπημένη συμφωνία. Είναι απολύτως σύμφωνη με το δίκαιο  της θάλασσας όπως έχει εφαρμοσθεί σε πρακτική και σε νομολογία. Επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η πάγια θέση μας ότι τα νησιά έχουν κυριαρχικά δικαιώματα υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ.

Κατοχυρώνεται η επήρεια των νησιών μας σε θαλάσσιες ζώνες.

Στις διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία, βασικά κριτήρια αποτέλεσαν οι πρόνοιες του Δικαίου της Θάλασσας και κυρίως το δικαίωμα των νησιών σε θαλάσσιες ζώνες

Το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση είναι πως η Ελλάδα δεν κάνει παράνομες συμφωνίες, ούτε εξαναγκάζει άλλες χώρες σε λεόντειες συμφωνίες. Διαπραγματεύεται και προβαίνει σε οριοθετήσεις με βάση το δίκαιο της θάλασσας και η ορθότητα της πολιτικής μας έναντι παράνομων ενεργειών, όπως το τουρκολιβυκό μνημόνιο, αποδεικνύεται από το ότι το Κάιρο οριοθέτησε με την Ελλάδα, παρά τις μάταιες προσπάθειες της Τουρκίας να πλειοδοτήσει προσφέροντας στην Αίγυπτο μεγαλύτερη ΑΟΖ.

* • • Από κάθε άποψη είναι μία μεγάλη εθνική επιτυχία που έρχεται μετά την συμφωνία με την Ιταλία και κλείνει μία περίοδο αδράνειας και δισταγμών στην εξωτερική πολιτική.

* • • Η χώρα μας αυξάνει σημαντικά το κυριαρχικό της αποτύπωμα και κατοχυρώνει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και τη δικαιοδοσία της.

* • • Η χώρα υλοποιεί μια στρατηγική εθνικής ολοκλήρωσης κατοχυρώνοντας τον απόλυτο σεβασμό του διεθνούς δικαίου και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών στην ανατολική Μεσόγειο.

* • • Η χώρα δημιουργεί στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου ένα κεκτημένο που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Δρέπει τους καρπούς (στην πράξη και όχι στα λόγια) μιας πολιτικής αρχών που στηρίζεται στη συνεργασία και το Διεθνές Δίκαιο.

* • • Είναι μία συμφωνία μεταξύ χωρών που δεν αμφισβητούν η μία τα δικαιώματα της άλλης, δεν εκβιάζουν, δεν απειλούν.

Επιβεβαιώνει την ακυρότητα του Τουρκο-Λιβυκού Μνημονίου

* • • Αποτελεσματική ενέργεια που ενταφιάζει  το τουρκολιβυκό σύμφωνο.

* • • Η συμφωνία συνομολογήθηκε με το Κάιρο μετά από 13 γύρους διαπραγματεύσεων και 15 χρόνια μετά την έναρξη τους καθώς και 8 μήνες μετά τη συμφωνία Άγκυρας-Τρίπολης.

* • • Πλέον, πέραν της έμπρακτης επιβεβαίωσης της ακυρότητας του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου, κατοχυρώνουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας, σε συμφωνία με μια γειτονική χώρα. Ενισχύεται ακόμη περισσότερο η διπλωματική μας θέση, αναδεικνύοντας με απόλυτη σαφήνεια ότι οι τουρκικές αξιώσεις είναι απολύτως παράνομες και ανεδαφικές.

* • • Η Λιβύη πλέον βρίσκεται μεταξύ δύο απολύτως νόμιμων οριοθετήσεων (Ελλάδα-Ιταλία και Ελλάδα-Αίγυπτος). Η κυβέρνηση της Λιβύης δεν έχει καμμία απολύτως νόμιμη βάση να απορρίπτει την συζήτηση με την Ελλάδα για να ολοκληρωθεί με νόμιμο τρόπο  η οριοθετηση μεταξύ μας ΑΟΖ στην περιοχή νοτίως της Κρήτης. Η οριοθέτηση αυτή είναι η μόνη νόμιμη και εξυπηρετεί το συμφέρον αμφοτέρων των χωρών μας. 

Επιβεβαιώθηκε ότι η τήρηση του δικαίου της θάλασσας αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών των χωρών στην περιοχή.

Ευχόμαστε η Τουρκία και η Λιβύη αντιληφθούν και να εναρμονιστούν με αυτή την πραγματικότητα ώστε να καταστεί δυνατή η διευθέτηση όλων των συναφών εκκρεμοτήτων.

* • •Αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά η παράνομη απόπειρα της Τουρκίας να οριοθετήσει ΑΟΖ απευθείας με την Αίγυπτο παραβιάζοντας τα κυριαρχικά δικαιώματα των ελληνικών νησιών σε θαλάσσιες ζώνες.

* • Η παρούσα οριοθέτηση είναι τμηματική, δηλαδή αποτελεί τμήμα συνολικής μεταγενέστερης οριοθέτησης μεταξύ των δύο χωρών.

Τέλος, εμβαθύνθηκαν και ενισχύθηκαν έτι περαιτέρω οι σχέσεις με τη μεγαλύτερη αραβική χώρα του κόσμου, την Αίγυπτο

Στα άδυτα της Μοσάντ: Η εξομολόγηση των “Ισραηλινών γερακιών”

Για πρώτη φορά στην ιστορία της διαβόητης μυστικής υπηρεσίας πρώην διοικητές και επιχειρησιακοί πράκτορες αναφέρονται στις αποστολές που γιγάντωσαν τον μύθο της σε ντοκιμαντέρ του Netflix

Ο παπούλης που χαμογελούσε στην κάμερα παρέπεμπε στην εικόνα ενός καλοκάγαθου ηλικιωμένου, ο οποίος πιθανόν να βιαζόταν να τελειώσει το γύρισμα, για να πάει να πάει να παίξει με τα εγγονάκια του.

Όταν όμως ο Ράφι Εϊτάν άρχισε να μιλάει, δεν χρειάστηκε να περάσουν παρά τρία λεπτά για να καταλάβουν όλοι στο πλατό ποιον είχαν απέναντί τους.

Ο πρώην επιχειρησιακός πράκτορας της Μοσάντ, ο αρχηγός της ομάδας των Ισραηλινών που απήγαγε τον Άντολφ Άϊχμαν στην Αργεντινή, σε μια μυστική αποστολή που έγραψε ιστορία, αναφερόμενος σε έναν παρ’ ολίγο προδότη είπε: «Είχαμε μάθει ότι ένας στρατιωτικός σύμβουλος μιας πρεσβείας μας ετοιμαζόταν να δώσει απόρρητα στοιχεία στους Αιγύπτιους. Πήγαμε στο Παρίσι, τον απαγάγαμε και τον βάλαμε σε ένα αεροπλάνο για να τον γυρίσουμε στο Ισραήλ, Αλλά μάλλον του χορηγήσαμε υπερβολική δόση ναρκωτικού για να κοιμηθεί και πέθανε».

Όταν ερωτάται τι έκαναν με το πτώμα ο «παπούλης» απάντησε ξεκάθαρα: «Ανοίξαμε την πόρτα του αεροπλάνου και το πετάξαμε στην θάλασσα».

Imperfect Spies EP 01 Trailer

Imperfect Spies EP 02 Trailer

Σοκαρισμένος από την απάντηση ο δημοσιογράφος τον ρωτάει αν στεναχωρήθηκε γι’ αυτό και δέχεται δεύτερο χτύπημα από τον Εϊτάν: «Δεν μετάνιωσα ποτέ για ό,τι έκανα στην Μοσάντ».

Με αυτή την σκηνή ξεκινάει το ντοκιμαντέρ «Inside the Mossad» του Netflix που εκτυλίσσεται σε τέσσερα επεισόδια των πενήντα λεπτών, τα οποία αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τι εστί Μοσάντ.

Κι’ αυτό συμβαίνει επειδή για πρώτη φορά πρώην διοικητές, επιχειρησιακοί πράκτορες και στελέχη της υπηρεσίας μιλούν σχετικά ανοιχτά για το «Ινστιτούτο» και πολλές απόρρητες αποστολές μπροστά σε έναν τηλεοπτικό φακό.

Imperfect Spies EP 03
Imperfect Spies EP 04

Mέχρι τώρα ελάχιστοι πράκτορες της διαβόητης μυστικής υπηρεσίας πληροφοριών του Ισραήλ είχαν μιλήσει για τα πεπραγμένα τους στον κόσμο της Μοσάντ.

Η απαγωγή του Άντολφ Άϊχμαν, οι δολοφονίες Ιρανών Πυρηνικών επιστημόνων, η στρατολόγηση του Ασράφ Μαρουάν -ήταν γαμπρός του προέδρου της Αιγύπτου Νάσερ και επί χρόνια έδινε απόρρητες πληροφορίες στο Ισραήλ- και η επιχείρηση στο Σουδάν είναι μόνο κάποια απο αυτά τα πεπραγμένα.

Όμως η πιο συγκλονιστική αποκάλυψη είναι η πρόταση της Σαβάκ-η διαβόητη Υπηρεσία Πληροφοριών του Σάχη της Περσίας-προς την Μοσάντ να δολοφονήσει τον Αγιατολάχ Χομεϊνί, ο οποίος εκείνη την περίοδο είχε αρχίσει τη πορεία του προς την κορυφή της εξουσίας.

Ο Γιόσι Άλφερ, που υπηρετούσε στο Ιράν ως σταθμάρχης της Μοσάντ μετέφερε την πρόταση στα κεντρικά της υπηρεσίας, η οποία αρνήθηκε να συνεργαστεί με την Σαβάκ, πιστεύοντας ότι ο Σάχης δεν θα έχανε τον θρόνο του.

Έκαναν λάθος και όπως λέει ο Άφερ «αυτό είναι κάτι που με στοιχειώνει μέχρι σήμερα».

mossad-1

Από το «Σπαθί του Γεδεών» στο θέρετρο του Σουδάν!  

Ο Ραμ Μπεν Μπάρακ χαμογελάει αρχικά βλέποντας τον φακό και ρωτάει χαλαρά: «Με σημαδεύετε τώρα;», αφήνοντας τον εικονολήπτη να αναρωτιέται αν αστειεύεται.

Λίγο αργότερα αποκαλύπτει κάποιες άγνωστες λεπτομέρειες από την θητεία του στο «Ινστιτούτο», και μιλάει για την σύλληψη του στην Κύπρο όταν προσπάθησε να παγιδέψει με κοριούς τα τηλέφωνα της Ιρανικής Πρεσβείας.

Παρά τη δυσάρεστη κατάληξη στην αποστολή της Λευκωσίας η πορεία του στην Μοσάντ ήταν ανοδική και έφτασε μέχρι την θέση του υποδιοικητή της υπηρεσίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήθελε να πει πολλά.

Το κατάλαβαν και οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ, όταν ρώτησαν για συγκεκριμένη αποστολή τον Μπάρακ, ο οποίος άμεσα είπε ότι δεν μπορεί να μιλήσει καθόλου για τη συγκεκριμένη επιχείρηση.

Ο πρώην διοικητής της υπηρεσίας Σβι Ραμί ο οποίος κλήθηκε να οργανώσει την απάντηση του Ισραήλ στην δολοφονία των εννιά αθλητών του κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Μονάχου δίνει μια δική του εκδοχή.

«Νομίζετε ότι η Μοσάντ περίμενε την Γκόλντα Μέιρ (σ.σ.  η πρωθυπουργός του Ισραήλ εκείνη την περίοδο) για να αναλάβει δράση; Σας λέω ότι δεν περίμενε» τονίζει αναφερόμενος στην επιχείρηση που έλαβε το κωδικό όνομα «Το σπαθί του Γεδεών».

Σε αυτήν Ισραηλινοί πράκτορες ανέλαβαν να εκτελέσουν όλους όσους πίστευαν ότι οργάνωσαν το αιματοκύλισμα στο Μόναχο, κυρίως ηγετικά μέλη του «Μαύρου Σεπτέμβρη» και στελέχη της PLO.   

mosasad-2

Οι συνεντεύξεις των γερακιών της Μοσάντ διανθίζονται με βιντεοσκοπημένο υλικό και ατάκες που σε αφήνουν άφωνο με την ωμότητα τους. Σε μια από αυτές ένας πράκτορας που έλαβε μέρος στην «Επιχείρηση Αδέλφια» στο Σουδάν, η οποία διήρκησε τρία ολόκληρα χρόνια μιλώντας για την απίστευτη αυτή αποστολή αναφέρθηκε σε ένα ιδιαίτερο περιστατικό.

Τι έκαναν στο Σουδάν οι Ισραηλινοί; Νοίκιασαν ως «βιτρίνα» ένα καλοκαιρινό θέρετρο, το διαφήμισαν δεόντως για να έρθουν Ευρωπαίοι τουρίστες και άρχισαν να φυγαδεύουν Αιθίοπες Εβραίους που κινδύνευαν τους οποίους έτειλαν στο Ισραήλ με διάφορους τρόπους.

Σε κάποια φάση της επιχείρησης ένας πραγματικός τουρίστας-ναι υπήρχαν και αυτοί-μετά από μια κατάδυση που έκανε μαζί με έναν πράκτορα της Μοσάντ του μίλησε στα Εβραϊκά. Ο πράκτορας ξεχάστηκε και του απάντησε, οπότε δημιουργήθηκε άμεσα θέμα για το κλιμάκιο των πρακτόρων, που φοβήθηκαν τα χειρότερα.

Χρόνια μετά ο πράκτορας κοιτώντας τον φακό του σκηνοθέτη, είπε όταν ρωτήθηκε τι απέγινε ο τουρίστας: «Ξέρετε, συμβαίνουν και ατυχήματα στις καταδύσεις κάποιες φορές. Μπορεί να σου επιτεθεί καρχαρίας έτσι ξαφνικά!».             

mossad-3
mossad-4

Σε έρευνες για “γκιουλενιστές” στα κατεχόμενα προχωράει η Τουρκία

Σε διαβούλευση με τον κατοχικό στρατό, στον οποίο υπάγεται η «διεύθυνση» της ψευδοαστυνομίας, για διεξαγωγή έρευνας εναντίον του ιδιοκτήτη του ομίλου ΜΜΕ Ντιαλόγκ και των ξενοδοχείων Μέριτ, Μπεσίμ Τιμπούκ, λόγω εγκωμιαστικών σχολίων του για την οργάνωση του Φετχουλλάχ Γκιουλέν , η οποία θεωρείται τρομοκρατική, βρίσκεται ο λεγόμενος πρωθυπουργός του καθεστώτος, Ερσίν Τατάρ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Κίπρις, οι αναφορές Τιμπούκ για την ΦΕΤΟ μελετούνται μετά από την αφαίρεση των προγραμμάτων της Ντιαλόγκ από τον δορυφόρο Türksat με απόφαση του συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης Τουρκίας (RTÜK) λόγω δηλώσεων στις οποίες προέβη ο Τιμπούκ σε διάφορα προγράμματα του σταθμού.

Ο Τατάρ φέρεται να έχει κινητοποιηθεί σε αυτό το θέμα λόγω του ότι η ΦΕΤΟ βρίσκεται στον κατάλογο των «τρομοκρατικών οργανώσεων» και στο ψευδοκράτος και να ζήτησε από τις «δυνάμεις ασφαλείας» την διεξαγωγή έρευνας για τον κ. Τιμπούκ.  

Η Αφρίκα γράφει ότι ο Ερσίν Τατάρ δεν διέψευσε την πληροφορία, αλλά ούτε και υπήρξε «επίσημη» επιβεβαίωσή της. Η εφημερίδα διερωτάται κατά πόσον μετά το κλείσιμο της Ντιαλόγκ, θα διεξαχθεί τώρα έρευνα και κατά του Τιμπούκ (που είναι μεγαλομέτοχός της).   

Το θέμα της Ντιαλόγκ συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρία της ψευδοβουλής. Οι πρόεδροι των κομμάτων της Αναγέννησης των εποίκων (YDP) και Κοινοτικής Δημοκρατίας (TDP) Ερχάν Αρικλί και Τζεμάλ Όζγιγιτ αντίστοιχα, καθώς και ο «βουλευτής» του ΚΔ, Χουσεϊν Αγκολεμλί ζήτησαν «να διορθωθεί» η απόφαση. Η ΕΣΚ καταδικάζει τη φίμωση του «Diyalog TV» στα κατεχόμενα Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Κύπρου απερίφραστα καταδικάζει και καταγγέλλει την ετσιθελική διακοπή μετάδοσης των προγραμμάτων του τουρκοκυπριακού τηλεοπτικού σταθμού «Diyalog TV», η οποία και αποφασίστηκε από το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο της Τουρκίας (RTÜRK).

Σε ανακοίνωση της, η ΕΣΚ αναφέρει ότι «η πιο πάνω καταδικαστέα απόφαση είχε ως μοναδικό γνώμονα την κριτική που άσκησε ο εν λόγω σταθμός κατά της πολιτικής που ασκεί το τουρκικό καθεστώς σε βάρος των κατεχομένων», προσθέτοντας ότι «αυτή η ενέργεια συνιστά καταφανή φίμωση ενός ΜΜΕ και των δημοσιογράφων του, πλήττει την ελευθερία έκφρασης, την ελευθεροτυπία και τον πλουραλισμό των απόψεων και ως τέτοια δεν μπορεί παρά να είναι καταδικαστέα από κάθε ελευθερόφρονα δημοσιογράφο, από κάθε ελευθερόφρονα, δημοκράτη πολίτη».

Το ΔΣ της ΕΣΚ «συμπαρατάσσεται και συμμερίζεται απόλυτα την αντίσταση και την αντίδραση του Τουρκοκυπριακού Συνδέσμου Δημοσιογράφων απέναντι σε τέτοιες ολοκληρωτικές συμπεριφορές» και  εκφράζει επίσης την ευαρέσκειά της για την καταδικαστική τοποθέτηση επί του όλου θέματος του εκπρόσωπου του γραφείου για την ελευθερία του Τύπου στον ΟΑΣΕ, Αρλέμ Ντεζίρ.

«Όπου και όποτε δοκιμάζεται η ελευθεροτυπία, όπου και όποτε παρεμποδίζονται οι δημοσιογράφοι να ασκήσουν το έργο τους και να επιτελέσουν την αποστολή τους η Ένωση Συντακτών τοποθετείται καταδικαστικά και θα συνεχίσει να το πράττει στο διηνεκές, πόσο μάλλον όταν αυτό συμβαίνει στην ίδια μας την πατρίδα από την κατοχική δύναμη και αυτοί που δοκιμάζονται είναι συμπατριώτες μας Τ/Κ δημοσιογράφοι», καταλήγει.

Στον Εβρο ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης -Επιθεώρησε τα έργα στα ελληνοτουρκικά σύνορα

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκε σήμερα τον Έβρο, προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή και την πορεία των εργασιών των αποτρεπτικών εμποδίων.

Αρχικά μετέβη στο Ελληνικό Φυλάκιο 1, στις Καστανιές Έβρου, όπου πραγματοποίησε διαδοχικές συσκέψεις με το Δήμαρχο Ορεστιάδας και με ανώτατους Αξιωματικούς του Στρατού, Διοικητές στρατιωτικών σχηματισμών στην περιοχή.

Ακολούθησε συνάντησή του με Αξιωματικούς της Γενικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενώ είχε τη δυνατότητα να συναντηθεί και να συνομιλήσει και με Αξιωματούχους του Frontex που επιχειρούν στην περιοχή.

Στη συνέχεια μετέβη στο παρατηρητήριο Γεμιστής, όπου πραγματοποίησε σύσκεψη με τον Διοικητή της 12ης Μεραρχίας Πεζικού και άλλους Αξιωματικούς του Στρατού.

Τέλος επισκέφτηκε την παρέβρια περιοχή των Φερών, όπου ενημερώθηκε αναλυτικά για τις προκαταρκτικές εργασίες κατασκευής των νέων τεχνητών αποτρεπτικών εμποδίων.

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα των σημερινών επισκέψεών του, ο κ. Υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επίπεδο της επιχειρησιακής ετοιμότητας και ανταπόκρισης των δυνάμεων που έχουν αναλάβει τη φύλαξη των συνόρων μας στην ευρύτερη περιοχή του Έβρου.

Ν. Δένδιας: Δεν θα ακολουθήσουμε την Τουρκία στον κατήφορο

«Δεν θα ακολουθήσουμε την Τουρκία στον κατήφορο, ούτε στον λεκτικό κατήφορο, ούτε στον κατήφορο των ενεργειών», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real, υπογραμμίζοντας ότι η γειτονική χώρα οδηγεί τα πράγματα σε μια διαρκή κλιμάκωση που δεν θα αποφέρει θετικά αποτελέσματα ούτε για την Ελλάδα, ούτε για την Τουρκία, ούτε και για την ευρύτερη περιοχή.

   «Δυστυχώς είμαστε σε ένα κλίμα στο οποίο η Τουρκία δεν ανταποκρίνεται στην χείρα φιλίας που μονίμως τείνει η χώρα μας», σημείωσε ο κ. Δένδιας.

   «Εμείς έχουμε υποχρέωση να προασπίσουμε τα εθνικά μας συμφέροντα, την εθνική μας κυριαρχία και να μην επιτρέψουμε στην Τουρκία να οδηγήσει τις σχέσεις μας σε μια κλιμάκωση τέτοια που να φτάσουμε σε στρατιωτικοποίηση οποιασδήποτε διαφοράς».

   «Δεν πρόκειται να πάμε σε στρατιωτικοποίηση της κρίσης με την Τουρκία. Είναι η παγίδα την οποία η Τουρκία στήνει για την Ελλάδα: να περάσουμε από το στάδιο του δικαίου στο στάδιο των ενεργειών αυτής τη μορφής. Η στρατιωτικοποίηση των διαφορών με την Τουρκία δεν θα οδηγήσει σε επίλυση, θα οδηγήσει σε επιδείνωση», επεσήμανε ο υπουργός Εξωτερικών, αλλά τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα διατηρεί όλα τα δικαιώματα προάσπισης του εθνικού της χώρου».

   Ο κ. Δένδιας ανέφερε ακόμη ότι η Ελλάδα είναι σε διαπραγματεύσεις οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Ιταλία και με την Αίγυπτο, ενώ κάποια στιγμή θα αρχίσουν οι σχετικές συζητήσεις με την Κύπρο και θα επανέλθει στη συζήτηση επί του συγκεκριμένου θέματος και με την Αλβανία.

   «Η κυβέρνηση έχει επιλέξει καταρχήν τη διαπραγμάτευση με την Ιταλία για το θέμα της ΑΟΖ και τη συζήτηση με την Αίγυπτο και επιφυλάσσεται του δικαιώματος επέκτασης των χωρικών υδάτων και στο Ιόνιο και στο Αιγαίο όταν κρίνει ότι ο χρόνος είναι κατάλληλος», πρόσθεσε.

   Όσον αφορά τα Βαλκάνια, ο κ. Δένδιας σημείωσε πως «η Ελλάδα έχει διαχρονική επιλογή της επέκτασης της επιρροής της και της παρουσίας της στα Βαλκάνια και τελικά της εισόδου όλων των βαλκανικών χωρών στην ευρωπαϊκή οικογένεια» και στο πλαίσιο αυτό ασκεί διαχρονικά μια πολύ έντονη πολιτική ως η ισχυρότερη χώρα των Βαλκανίων.

   «Η έξοδος από την κρίση επιτρέπει στην Ελλάδα να επανέλθει σε ένα καθεστώς προσπάθειας παρουσίας σε όλες αυτές τις χώρες», υπογράμμισε και πρόσθεσε χαρακτηριστικά:

«Αυτή η πολιτική μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα αναφοράς και για την Τουρκία, να της δείξει δηλαδή πώς μια χώρα επιχειρεί να ασκήσει την επιρροή της προς θετική κατεύθυνση και όχι προς αρνητική, όπως κάνει η Τουρκία στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο».

   Τέλος, όσον αφορά τη συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπροστά στην κρίση του κορονοϊού, ο κ. Δένδιας κάλεσε όλες τις χώρες -και ιδίως τις ευπορότερες- να λειτουργήσουν ως μέλη μιας οικογένειας και να συνεισφέρουν.

    «Η ευρωπαϊκή οικογένεια δεν είναι μια αγορά και δεν είναι μια κοινή αντιμετώπιση μόνο οικονομικών προβλημάτων. Είναι μια αντίληψη ενιαίου μέλλοντος», επεσήμανε.

«Αν δουν το ευρωπαϊκό εγχείρημα μέσα από το πλαίσιο των στενών οικονομικών συμφερόντων της στιγμής, τότε θα κάνουν ένα τεράστιο λάθος και τότε και η ευρωζώνη και η Ευρώπη θα βρεθεί σε μεγάλη κρίση. Δεν πρέπει κανείς να υποτιμά την ύφεση που θα φέρει η κρίση του κορονοϊού», κατέληξε ο υπουργός Εξωτερικών.

Τρεις Φρουροί της Επανάστασης σκοτώθηκαν κοντά στα σύνορα με το Ιράκ

O συνταγματάρχης Σακίμπα Σαλιμί και άλλοι δύο θαρραλέοι μαχητές του Ισλάμ, ο Τζαφάρ Νεζαμπούρ και ο Ματζίντ Σοκρί, πέθαναν σαν μάρτυρες αφού πολέμησαν και σκότωσαν την Τρίτη έναν ορισμένο αριθμό αντεπαναστατικών στοιχείων», ανέφερε το Isna, επικαλούμενο ανακοίνωση των Φρουρών, του ιδεολογικού στρατού της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν.

Η συμπλοκή σημειώθηκε κοντά στην πόλη Ντιβανταρέχ στο Κουρδιστάν, διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, όπου δεν κατονομάζεται η οργάνωση.

Οι κηδείες των νεκρών θα πραγματοποιηθούν σήμερα με πλήρη τήρηση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας της Covid-19, σύμφωνα με την κρατική τηλεόραση.

Εδώ και 40 χρόνια, το Ιράν μάχεται κατά Κούρδων μαχητών που χρησιμοποιούν βάσεις στο Ιρακινό Κουρδιστάν προκειμένου να εξαπολύσουν επιθέσεις εναντίον των Φρουρών της Επανάστασης και των θεσμών του ιρανικού κράτους.

To Ισραήλ νοικιάζει μη επανδρωμένα αεροσκάφη Heron UAVs στην Ελλάδα

Το Ισραήλ θα εκμισθώσει μη επανδρωμένα αεροσκάφη στην Ελλάδα, στην πρώτη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ των υπουργείων Αμυνας των δύο χωρών.

 Tο Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας γνωστοποίησε σήμερα την υπογραφή συμφωνίας με το ελληνικό υπουργείο Άμυνας για την ενοικίαση τριών UAV HALE τύπου Heron για χρονικό διάστημα τριών ετών, με την προοπτική, όπως αναφέρεται, της αγοράς των συστημάτων από την ελληνική πλευρά μετά τη λήξη της περιόδου ενοικίασης.

Σύμφωνα με την Jerusalem Post, η συμφωνία υπογράφτηκε ψηφιακά, από ελληνικής πλευράς από τον γενικό διευθυντή της ΓΔΑΕΕ, αντιπτέραρχο ε.α. Θεόδωρο Λάγιο και από ισραηλινής πλευράς από τον γενικό διευθυντή του ισραηλινού υπουργείου Άμυνας, υποστράτηγο ε.α. Ούντι Άνταμ.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg, τα Heron UAVs, που αναπτύχθηκαν από την Israel Aerospace Industries Ltd., θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την άμυνα στα σύνορα, δήλωσε το υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ. Η τριετής σύμβαση μίσθωσης περιλαμβάνει την επιλογή αγοράς του συστήματος μετά το τέλος της περιόδου.

Το Ισραήλ και η Ελλάδα ανέπτυξαν τους δεσμούς τους πρόσφατα, ειδικά σε ό,τι αφορά τη συνεργασία για τα αποθέματα φυσικού αερίου στην ανατολική Μεσόγειο, μια περιοχή όπου οι εντάσεις έχουν αυξηθεί καθώς η Τουρκία επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ