Αρχική Blog Σελίδα 4140

Νέα παράταση από τη ΓΔΑΕΕ για την προμήθεια τυφεκίων ελεύθερων σκοπευτών από τις Ειδικές Δυνάμεις

Νέα παράταση έδωσε η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων για τον διαγωνισμό προμήθειας νέων τυφεκίων ελεύθερων σκοπευτών για τις Ειδικές Δυνάμεις του Ε.Σ

Πιο συγκεκριμένα η ημερομηνία υποβολής προτάσεων παρατείνεται έως τις 23 Ιουλίου 2020 από τις 23 Ιουνίου που ήταν έως σήμερα. Ο λόγος η πανδημία η οποία φαίνεται πως εξακολουθεί να προκαλεί προβλήματα στις εταιρίες. Πρόκειται πάντως για τη δεύτερη παράταση που δίνεται αφού η αρχική καταληκτική ημερομηνία είναι οριστεί για τις 12 Μαΐου 2020 αλλά μετατέθηκε για τις 23 Ιουνίου κατόπιν γραπτών αιτημάτων των εταιρειών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στον δ αγωνισμό εξαιτίας προβλημάτων λόγω πανδημίας.

 Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει την προμήθεια συνολικά 119 νέων τυφεκίων ελεύθερων σκοπευτών διαμετρήματος 0,338 ιντσών σε συνδυασμό με προμήθεια 473.025 φυσιγγίων ειδικής ακριβείας.

 Το πρόγραμμα είναι διετούς διάρκειας δηλαδή παράδοση των τυφεκίων εντός 24 μηνών από την κατακύρωση της επιλεγείσας εταιρείας ενώ η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης είναι επταετούς διάρκειας.

 Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 6.124.360€.

Είναι σαφές ότι η προμήθεια νέων τυφεκίων ελεύθερων σκοπευτών είναι μια πάγια ανάγκη για τις Ειδικές Δυνάμεις καθώς οι μονάδες πεζικού έχουν ανάγκη τους ελεύθερους σκοπευτές ειδικά σε περίπλοκα αστικά περιβάλλοντα μάχης.  

Επείγουσα προμήθεια ρωσικών μαχητικών θέλει η Ινδία

ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ με την Κίνα στο Ανατολικό Λαντάχ να κινείται ακόμη σε υψηλά επίπεδα η ινδική αεροπορία IAF πιέζει την κυβέρνηση να εγκρίνει την αίτησή της για την προμήθεια 33 νέων μαχητικών αεροσκαφών
και συγκεκριμένα 21 MiG-29 και 12 Su-30MKI από τη Ρωσία. 
Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι η ινδική αεροπορία εργάζεται πάνω σε αυτό το σχέδιο εδώ και αρκετό καιρό αλλά τώρα έχει επισπεύσει τη διαδικασία και οι προτάσεις αυτές θα υποβληθούν στο υπουργείο Αμυνας για την τελική έγκριση την επόμενη εβδομάδα σε συναντήσεις υψηλού επιπέδου. 
Η πρόταση περιλαμβάνει την απόκτηση 12 ΜΚΙ Su-30 που θα απαιτηθούν
για την αντικατάσταση αριθμού αεροσκαφών που χάθηκαν σε διάφορα ατυχήματα  

Έτοιμα και τα περιφερειακά αεροδρόμια να δεχτούν διεθνείς πτήσεις από 1η Ιουλίου

Έτοιμα να υποδεχθούν διεθνείς τουρίστες είναι και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, αφού από την Τετάρτη 1η Ιουλίου «ανοίγουν» οι πύλες εισόδου στην Ελλάδα.

Έχοντας πάντα ως βασική προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια όλων, (εργαζόμενους, επισκέπτες και μόνιμους κατοίκους στη χώρα μας) έχουν ήδη ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για τον Covid 19.

Μάλιστα, εν όψει του ανοίγματος των συνόρων της Ελλάδας, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς και ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου έχουν ήδη ξεκινήσει «αυτοψίες» σε περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να συντονίσουν όλες τις διαδικασίες ασφαλούς έναρξης λειτουργίας τους, σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές.

Όλοι οι επιβάτες των διεθνών πτήσεων προς την χώρα μας, από το Σάββατο 27 Ιουνίου έως και την Δευτέρα 31 Αυγούστου, θα πρέπει να συμπληρώνουν υποχρεωτικά τη φόρμα Passenger Locator Form (PLF) τουλάχιστον 48 ώρες πριν το check in τους, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με το αεροδρόμιο αναχώρησης, τη διεύθυνση διαμονής τους, το χρόνο παραμονής τους στην Ελλάδα καθώς και τα λοιπά στοιχεία, όπως αυτά καθορίζονται με το σχετικό έντυπο. Η φόρμα εντοπισμού επιβατών (PLF) αποτελεί βασικό στοιχείο στον σχεδιασμό της χώρας μας και έχει σαν στόχο την προστασία πολιτών και την πρόληψη εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19.

Στα αεροδρόμια θα υπάρχουν υγειονομικά κλιμάκια με στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, υπό την εποπτεία του υφυπουργείου Πολιτικής Προστασίας, με τη συνδρομή του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛΑΣ, καθώς και τη συνεργασία του ΓΕΕΘΑ για τη διενέργεια των τεστ, τα οποία και θα γίνονται δειγματοληπτικά στοχευμένα σε επιβάτες από πτήσεις του εξωτερικού. Όσοι βγουν θετικοί στον κορονοϊό θα διαμένουν για 14 μέρες στα ξενοδοχεία καραντίνας που θα υπάρχουν στις πρωτεύουσες των νομών.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) ήδη προχώρησε στην έκδοση 9 Οδηγιών για τα μέτρα αυτοπροστασίας από τον κορονοϊό, με κεντρικό μήνυμα: «Απολαύστε τη Διαμονή σας – Μείνετε Ασφαλείς», «Enjoy your stay and stay safe». Η καμπάνια, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, την ΥΠΑ, την Fraport και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», είναι στη διάθεση του κοινού σε τρεις γλώσσες, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά.

Στις οδηγίες, η ΓΓΠΠ τονίζει πως οι τουρίστες θα πρέπει:

– Να χρησιμοποιούν συχνά αντισηπτικό χεριών

– Να φορούν μάσκα

– Να πλένουν τα χέρια τους τακτικά και σχολαστικά

– Να αποφεύγουν να πιάνουν το στόμα τους, τη μύτη τους ή τα μάτια τους

– Να απορρίπτουν τις χρησιμοποιημένες μάσκες και τα γάντια, με ασφαλή τρόπο, σε κάδους απορριμμάτων

– Όταν βήχουν να το κάνουν είτε στο εσωτερικό του χεριού τους είτε σε κάποιο χαρτομάντιλο

– Να διατηρούν αποστάσεις ασφαλείας

– Να προτιμούν τις ανέπαφες συναλλαγές και

– Να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες

Οι βασικοί κανόνες για τους επιβάτες που ταξιδεύουν σε προορισμούς από και προς εξωτερικό και εσωτερικό και ισχύουν σε όλα τα αεροδρόμια είναι:

– Η είσοδος στο κτίριο του αεροδρομίου επιτρέπεται μόνο για άτομα που ταξιδεύουν είναι κάτοχοι αεροπορικού εισιτηρίου, εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις (συνοδεία ανήλικου, συνοδεία ΑμεΑ). – Προστατευτικά διαχωριστικά έχουν τοποθετηθεί σε σημεία εξυπηρέτησης κοινού.

– Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική – ήδη από την είσοδο στοαεροδρόμιο – ενώ όλοι οι εισερχόμενοι θα πρέπει να τη φορούν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους χώρους του αεροδρομίου.

– Ενδέχεται να ζητηθεί στους επιβάτες να την αφαιρέσουν κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας. Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση ενώ συνίσταται η αλλαγή της κάθε 4 ώρες.

– Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθ’όλη τη διάρκεια της εργασίας τους.

– Η τήρηση των αποστάσεων (1,5 μέτρων) θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο αεροδρόμιο. Ειδικές σημάνσεις στο έδαφος, οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners θα διευκολύνουν στη διατήρηση των αποστάσεων ενώ θα γίνονται επίσης τακτικές ενημερώσεις ηχητικές μέσω οθονών, αναγγελιών και σημάνσεων.

– Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά ενώ το προσωπικό του αεροδρομίου θα παρέχει πληροφορίες και θα επιβλέπει την τήρηση των κανόνων από τους επιβάτες.

– Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά στους χώρους των αεροδρομίων καθώς και στους χώρους υγιεινής για χρήση από τους επιβάτες καθώς και σε όλα τα στάδια ταξιδιωτικής διαδικασίας αναχώρηση, άφιξη . Οι πλαστικοί δίσκοι (σ.σ. λεκάνες) όπου τοποθετούν οι επιβάτες τα ρούχα και τα αντικείμενά τους κατά τη διαδικασία εισόδου στις πύλες απολυμαίνονται ανά επιβάτη πριν χρησιμοποιηθούν ξανά.

– Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage, eparking).

– Θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις στα καθίσματα αναμονής του αεροδρομίου και υπάρχουν ήδη σημάνσεις για υποχρεωτικές κενές θέσεις. Αυτό δεν θα ισχύει για οικογένειες και ζευγάρια. Επίσης, σε κάποια αεροδρόμια, όπου αυτό είναι εφικτό θα γίνεται πεζή μετάβαση επιβατών από/προς το αεροσκάφος.

Τέλος, όσον αφορά στις συνθήκες στις πτήσεις και άλλες λεπτομέρειες, οι επιβάτες καλό θα είναι να παίρνουν πληροφορίες από τις αεροπορικές εταιρείες με τις οποίες και ταξιδεύουν. Από τις εταιρείες θα ενημερώνονται για τους κανόνες που ισχύουν στον προορισμό τους.

Συνάντηση Κόντε – Σάρατζ: Στο τραπέζι και οι ιταλικές εταιρείες στη Λιβύη

Ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας της Λιβύης Φαγέζ αλ Σάρατζ και ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζιουζέπε Κόντε συναντήθηκαν το Σάββατο στη Ρώμη για να συζητήσουν την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ιταλού πρωθυπουργού οι δύο ηγέτες εξέφρασαν την πεποίθηση ότι μια μόνιμη λύση στη Λιβύη «δεν θα μπορούσε να βασίζεται σε στρατιωτικά σχέδια».

Η Ρώμη δήλωσε επίσης ότι «επιβεβαιώθηκε η κοινή δέσμευση για έναρξη της πολιτικής διαδικασίας για τη σταθεροποίηση της Λιβύης».

Ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του Σάρατζ ανέφερε ότι οι δύο ηγέτες τόνισαν ότι η σταθερότητα στη Λιβύη θα επιτευχθεί μέσω μιας πολιτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και της Διάσκεψης του Βερολίνου.

Τα δύο έθνη αποφάσισαν να συστήσουν επιτροπή «για την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των ιταλικών εταιρειών στη Λιβύη» και συμφώνησαν στη συνέχιση της υποστήριξης της Ιταλίας για την καταστροφή των ναρκών στη Λιβύη, ανέφερε η πλευρά Σάρατζ.

Russia Today: Η Τουρκία… “έχασε” δύο υποβρύχια στη Λιβύη

Ένα άγνωστο επεισόδιο, που αποκαλύπτει η Αίγυπτος και φέρνει στο φως της δημοσιότητας η αραβόφωνη έκδοση του Russia Today, έχει λούσει με κρύο ιδρώτα το Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας.

Oπως έγινε γνωστό, η Τουρκία έχασε επαφή με τα δύο υποβρύχιά της κλάσης 209, τα οποία βρίσκονταν στα ανοιχτά των ακτών της Λιβύης, κατόπιν παρεμβολών που δέχθηκε στα συστήματα επικοινωνίας τους.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το περιστατικό σημειώθηκε στις 8 Ιουνίου και η Τουρκία το απέκρυψε. Ωστόσο, στρατιωτική πηγή επισημαίνει ότι αυτό προκαλεί ζήτημα στην Τουρκία, αφού όπως επισημαίνει θεωρητικά είναι δύσκολο να υπάρξει παρεμβολή στα ηλεκτρονικά συστήματα ενός υποβρυχίου, δεδομένου ότι πλέει σε μεγάλα βάθη.

Εάν επιβεβαιωθεί ότι όντως τα δύο τουρκικά υποβρύχια αγνοούνταν ή νέκρωσαν μέσω εξελιγμένου συστήματος παρεμβολών, σημαίνει ότι μπαίνουμε σε ένα νέο θέατρο αναβαθμισμένων επιχειρήσεων, που αναλογικά πάμφθηνης κατασκευής ηλεκτρονικών παρεμβολών μπορούν να αχρηστεύσουν πανάκριβα οπλικά συστήματα και να αλλάξουν υπέρμετρα την έκβαση μίας επιχείρησης, ακόμη και τον συσχετισμό δυνάμεων.

Παραγγελία ”μαμούθ”:Η Αίγυπτος αγοράζει από Ρωσία 500 άρματα μάχης

Αρματώνεται και άλλο η Αίγυπτος ενώ συνδέεται αμυντικά με την Ρωσία σε όλους τους τομείς.

Το αιγυπτιακό υπουργείο Άμυνας συμφώνησε με τη ρωσική εταιρεία Uralvagonzavod και τον οργανισμό εξαγωγών όπλων Rosoboronexport στην κατασκευή 500 αρμάτων μάχης T-90MS, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ σήμερα το Σάββατο.

Σύμφωνα με πηγές της ρωσικής αμυντικής βιομηχανίας, η Uralvagonzavod (UVZ) θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο για την διενέργεια της συναρμολόγησης των αρμάτων μάχης T-90MS στην Αίγυπτο για τον σκοπό αυτό θα απασχοληθούν εκατοντάδες Αιγύπτιοι εργζόμενοι.

Το ρωσικής κατασκευής άρμα μάχης T-90MS δεν αναμένεται να κατασκευαστεί πλήρως στην Αίγυπτο, καθώς ένας μεγάλος αριθμός ανταλλακτικών του θα εισαχθεί από τη Ρωσία.

Το T-90MS είναι η εξαγωγική έκδοση του ρωσικού T-90 τρίτης γενιάς άρματος μάχης. Διαθέτει ισχυρό πυροβόλο, σύγχρονο σύστημα ελέγχου πυρός, και είναι κατασκευασμένο από χάλυβα ενώ διαθέτει πολλές δυνατότητες στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.

Είναι επίσης σε θέση να κινείται σε πεδίο επιχειρήσεων σε όλες τις καιρικές συνθήκες, όλο το εικοσιτετράωρο και σε οποιοδήποτε κλίμα.

Διαθέτει επίσης αρθρωτό σχεδιασμό που επιτρέπει στους μηχανικούς να μπορούν να προσθέτουν συστήματα για να ολοκληρώσουν μελλοντικές αναβαθμίσεις.

Το Κάιρο υλοποιεί πραγματικά ένα τεράστιο πρόγραμμα εξοπλισμών παρότι έλαβε δάνειο από το ΔΝΤ.

Το εκτελεστικό συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) ενέκρινε την Παρασκευή το αίτημα της Αιγύπτου να αποκτήσει δάνειο 5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων βάσει συμφωνίας αναμονής (SBA) για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19.

Η έγκριση του ταμείου επιτρέπει στην Αίγυπτο να αποκτήσει αμέσως 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα υπόλοιπα θα διατεθούν σταδιακά σε δύο δόσεις.

Όταν μια χώρα σαν την Αίγυπτο δανείζεται και εξοπλίζεται σε αυτούς του ρυθμούς σίγουρα κάτι αναμένει στην Α.Μεσόγειο με αφορμή τα νεο-οθωμανικά σχέδια στην περιοχή.

Υπενθυμίζουμε ότι το Κάιρο έχει παραγγείλει 26 υπερμαχητικά αεροσκάφη Su-35 από το ρωσικό εργοστάσιο αεροσκαφών Gagarin στο Komsomolsk-on-Amur, τα οποία είναι έτοιμα για παράδοση πλέον στην αιγυπτιακή πολεμική αεροπορία.

Το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ITAR TASS, επικαλούμενο μια ανώτατη ρωσική στρατιωτική-διπλωματική πηγή, ανέφερε ότι σύντομα θα έχουμε την παράδοση των πρώτων SU-35, για λογαριασμό της αιγυπτιακής πολεμικής αεροπορίας βάσει της σύμβασης που υπογράφηκε το 2018.

Η Αίγυπτος έχει παραγγείλει αρκετά ρωσικά μαχητικά Su-35 αξίας περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αεροσκάφος Su-35 είναι ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο μαχητικό πολλαπλών χρήσεων 4 ++ γενιάς που αναπτύχθηκε με βάση τεχνολογίες 5ης γενιάς.

Ειδικοί αναφέρουν ότι πολύ σύντομα ενδέχεται να έχουμε ανάφλεξη σε περιοχές όπως η Παλαιστίνη, η Α.Μεσόγειο και ο Περσικός κόλπος και αυτό βάζει στο επίκεντρο μια τεράστια περιοχή του πλανήτη που περιλαμβάνει και την χώρα μας.

Τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων της Κυριακής 28 Ιουνίου

Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων.

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Απορρίπτεται η πρόταση Μπορέλ για διαμεσολάβηση στο Κυπριακό

Στην αναφορά του Υπατου Εκπροσώπου για Θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ για πρόσκληση των δύο πλευρών σε διάλογο και διαμεσολάβηση στην εξεύρεση λύσης στο Κυπριακό, κατά την διάρκεια της επίσκεψης του χθες και προχθες στη Λευκωσία, αναφέρθηκε σήμερα ο εκπρόσωπος του Τουρκικού ΥΠΕΞ. 

«Η εν λόγω πρόταση από την ίδια ΕΕ απέχει πολύ από το να γίνει σοβαρή, καθώς η ΕΕ πάντα αγνοεί την ύπαρξη των Τουρκοκυπρίων και δεν έχει αναφερθεί ποτέ – σε οποιαδήποτε από τις δηλώσεις της – στα ίδια δικαιώματά τους επί των φυσικών πόρων του νησιού» δήλωσε ο Χαμί Ακσόι. 

«Όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένα, ο συνομιλητής των Τουρκοκυπρίων για τους πόρους υδρογονανθράκων είναι οι Ελληνοκύπριοι, έως ότου επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διευθέτηση στο νησί. Ως εκ τούτου, ο ομόλογος του Υπουργού Εξωτερικών της “Ελληνοκυπριακής Διοίκησης” σίγουρα δεν είμαστε εμείς (η Τουρκία) , αλλά ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών της “Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου”, Κουντρέτ Οζερσάι» αναφέρεται στην ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ. 

«Η οριοθέτηση των θαλάσσιων περιοχών δικαιοδοσίας στα δυτικά του νησιού της Κύπρου θα είναι δυνατή μόνο μετά την επίλυση του Κυπριακού. Η Τουρκία δεν θα συζητήσει ποτέ με την “Ελληνοκυπριακή διοίκηση” που έχει σφετεριστεί τον τίτλο της Κυπριακής Δημοκρατίας και δεν εκπροσωπεί τους Τουρκοκύπριους» τονίζεται χαρακτηριστικά. 

Ο Χαμί Ακσόι, στην δήλωσή του, αναφέρει ακόμα ότι «εάν είναι επιθυμητή μια λύση στην Ανατολική Μεσόγειο, ως πρώτο βήμα, οι δύο λαοί του νησιού πρέπει να δημιουργήσουν έναν κοινό μηχανισμό συνεργασίας για την εξερεύνηση και εκμετάλλευση των πόρων υδρογονανθράκων, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής εσόδων, το συντομότερο δυνατό, με βάση την πρόταση των τουρκοκυπριακών αρχών της 13ης Ιουλίου 2019». 

Γεραπετρίτης για Μητσοτάκη-Ερντογάν: Αναγκαία πράξη η αποκατάσταση της επικοινωνίας σε ύψιστο επίπεδο

«Ήταν μια πράξη αναγκαία η αποκατάσταση της επικοινωνίας στο ύψιστο επίπεδο»:Αυτό δήλωσε για την τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Ερντογάν ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης. Ταυτόχρονα, οι συγκροτημένες, παράλληλες με την κυβερνητική, δομές εξουσίας, ήταν το άλλο μεγάλο θέμα της συνέντευξής του στην ΕΡΤ1.

Αδικήματα κατά της δημοκρατίας

Η συνέντευξη ξεκίνησε από το θέμα που ανέκυψε από τη συνομιλία Παππά – Μιωνή, με τον υπουργό Επικρατείας να επισημαίνει ότι «η ύπαρξη ενός μηχανισμού, μιας δομής δίπλα στην κυβερνητική και η οποία αξιοποιείται κατά περίπτωση από την κυβέρνηση, είναι κάτι το οποίο δεν το έχει ζήσει ο τόπος τα τελευταία 100 χρόνια».

Σύμφωνα με τον υπουργό, το εν λόγω ζήτημα είναι τέτοιας εμβέλειας ώστε το πρώτιστο είναι «να υπάρχει θεσμική δημοκρατική εγρήγορση. Και τούτο γιατί το ζήτημα που έχει να κάνει με την ύπαρξη παρα-δομών εξουσίας είναι κάτι εντελώς διαβρωτικό για την ίδια τη δημοκρατία. Είναι άλλο να μιλάμε για μεμονωμένα οικονομικά εγκλήματα ή μεμονωμένα εγκλήματα διαφθοράς κι άλλο για συγκροτημένες παρα-δομές εξουσίας», επέμεινε κάνοντας λόγο επιπλέον, για «αδικήματα που βάλλουν τον πυρήνα της δημοκρατίας».

Ο Γ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε εξάλλου στην κατάθεση του πρώην υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά στην ειδική επιτροπή για τη διενέργεια της προκαταρκτικής εξέτασης, εκεί όπου «ερωτηθείς από μέλη της επιτροπής, με τρόπο ρητό και κατηγορηματικό είχε πει ότι, εφόσον υπάρχουν σχετικά ηχητικά, δεν έχει εκ των προτέρων καμία απολύτως αντίρρηση να δημοσιοποιηθούν».

Και, εστιάζοντας τα βέλη του στον Νίκο Παππά, πρόσθεσε: «Έχουμε τον υπουργό Επικρατείας χωροταξικά και λειτουργικά δίπλα στον πρωθυπουργό να συνομολογεί την ύπαρξη μιας παρα-δομής εξουσίας, να αντιλαμβάνεται αυτήν την παρα-δομή εξουσίας ως χρήσιμη για τη λειτουργία της ίδιας της κυβερνητικής εξουσίας και στη συνέχεια, να έχουμε μια ηθική παρακμή». Στη μομφή δε, της αξιωματικής αντιπολίτευσης για δράση παρακράτους, ο υπουργός ανταπάντησε κάνοντας λόγο για «θεσμικό παράδοξο», αφού «βρισκόμαστε μπροστά σε μια συνομολόγηση ύπαρξης κρατικής παρα-δομής».

«Είναι επαρκές ως αυτοκριτική αλλά κυρίως ως θέση ευθύνης απέναντι στη δημοκρατική πολιτεία ο πρώην υπουργός Επικρατείας να μιλά για σφάλματα ύφους και ουσίας; Είναι σφάλμα ύφους», διερωτήθηκε, «το να αποδεχόμαστε ότι υπάρχει συγκροτημένη παρα-δομή που επηρεάζει τη δικαιοσύνη, ιδιωτικά συμφέροντα, και έναντι αυτού να κατηγορούμαστε για αντιπερισπασμό;», προσθέτοντας ότι οι πολιτικοί αντίπαλοι της κυβέρνησης συνομολογούν ότι «το συγκροτημένο αυτό κύκλωμα εξουσίας χτυπούσε όχι μόνον πολιτικούς αντιπάλους αλλά και μέλη των οικογενειών τους».

Αναφορικά με την προανακριτική ειδικότερα, αφού παρατήρησε ότι ο πρώην αν. υπουργός Δικαιοσύνης Δημήτρης Παπαγγελόπουλος είχε άφθονο χρόνο να καταθέσει τα επιχειρήματά του, συνειδητά επέλεξε να αποχωρήσει την ώρα των ερωτήσεων. Όμως, «κάποιος που αισθάνεται ότι τον πνίγει το άδικο, δεν φεύγει την ώρα των ερωτήσεων γιατί έχει τις απαντήσεις για όλα», παρατήρησε.

Η Ελλάδα δεν είναι ο παρίας της Ευρώπης

Στα ερωτήματα για την οικονομική συγκυρία, ο υπουργός Επικρατείας παρέθεσε τα εργαλεία της κυβέρνησης, υπογραμμίζοντας, συν τοις άλλοις, ότι την ερχόμενη Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής ψηφίζεται το νομοσχέδιο, με το οποίο όλες οι επιχειρήσεις θα μπορούν να λαμβάνουν ως 25.000 ευρώ χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση τρεχουσών αναγκών. Επίσης, ευκαιρίας δοθείσης, τόνισε: «Λάβαμε μέτρα τα οποία καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν έλαβε κατά τη διάρκεια της κρίσης, ήμασταν η μόνη χώρα που απαγορέψαμε παντάπασι τις απολύσεις κατά τη διάρκεια της κρίσης», για να καταλήξει στην απάντησή του αυτή, διαβεβαιώνοντας ότι «εάν χρειασθεί ελληνική κυβέρνηση με συνέπεια λόγων και έργων, και κυρίως με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο λαό και το χώρο της εργασίας θα παρέμβει για να κάνει τις όποιες κινήσεις απαιτούνται για να σταθεί όρθια η κοινωνία». Σε κάθε περίπτωση, «η ελληνική κυβέρνηση έχει όλα τα σενάρια στο τραπέζι και πολύ μεγάλο μενού επιλογών για το πώς θα αντιδράσει. Αν μη τι άλλο, για έλλειψη αντανακλαστικών δεν θα μας κατηγορήσει κανείς, έχουμε γρήγορες απαντήσεις σε ζητήματα που ανακύπτουν απρόβλεπτα».

Ερωτηθείς για το Κοινοτικό Ταμείο Ανάκαμψης, ο υπουργός Επικρατείας κατέθεσε την προσέγγισή του ότι «βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, υπάρχει κοινή κατανόηση ότι θα πρέπει να κινηθούμε όλοι προς την ίδια κατεύθυνση, είμαστε όλοι πάνω στο ίδιο πλοίο». Εξάλλου, «η Ελλάδα δεν αποτελεί πλέον τον παρία της Ευρώπης» και μπορεί να δανείζεται πλέον από τις αγορές με επιτόκιο ανάλογο εκείνου που δανείζονται ευρωπαϊκοί κολοσσοί.

Συζητώντας μάλιστα για τις προκλήσεις της εποχής, ο Γ. Γεραπετρίτης υπογράμμισε ότι η παρούσα κυβέρνηση άλλαξε το υπόδειγμα του κράτους, το οποίο δοκιμάσθηκε σε πολύ έντονες συνθήκες που δεν είχαν προβλεφθεί. Για να σημειώσει εμφατικά, «δεν αναζητούμε πολιτικούς Μεσσίες, τον πολιτικό μεσσιανισμό τον είδαμε κι από την καλή κι από την ανάποδη. Το κρίσιμο είναι να μπορέσουμε να αφήσουμε ένα πολιτικό καταπίστευμα, (ώστε) ανεξαρτήτως του πολιτικού ηγέτη, η χώρα θα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση».

Για το σύνθετο ζήτημα, τουρισμός στην εποχή της πανδημίας, ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι υπάρχει ένα επιχειρησιακό σχέδιο μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας, και θα πρέπει να αισθάνεται κάθε πολίτης, ιδίως αυτοί που είναι σε τουριστικούς προορισμούς, ότι «κάναμε ό,τι είναι δυνατόν. Έχουμε ενισχύσει τις δομές, θα συνεχίσουμε να τις ενισχύουμε», είπε δηλώνοντας συγχρόνως αισιόδοξος ότι «θα μπορέσουμε να αναπληρώσουμε ένα ικανό μέρος της απώλειας».

Διάλογος αλλά με κόκκινες γραμμές

Η ωριαία συνέντευξη έκλεισε με τα ελληνοτουρκικά, εκεί όπου αναγνώρισε ότι «βρισκόμαστε σε μια δύσκολη καμπή των ελληνο-τουρκικών σχέσεων», γεγονός που συνέδεσε με την εσωτερική κατάσταση στην Τουρκία αλλά και την «πολύ επιτυχή πολυμερή διπλωματία» που ασκεί η ελληνική Πολιτεία. «Η κατάσταση θα πρέπει, κατά την άποψή μου, να εξομαλυνθεί», ξεκαθάρισε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Είναι η πεποίθηση της ελληνικής κυβέρνησης ότι θα πρέπει να διατηρούνται ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας». Ταυτόχρονα όμως, «εξακολουθούμε να διατηρούμε τις κόκκινες γραμμές μας, όπως τις έχουμε, δεν πρόκειται να κάνουμε καμία παραχώρηση στα κυριαρχικά μας δικαιώματα», υπογράμμισε ο υπουργός Επικρατείας.

Και εν συνεχεία, «είναι πολύ συγκεκριμένα τα ζητήματα διαφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, και το Διεθνές Δίκαιο είναι πάντοτε αρωγός της Ελλάδας. Από την άλλη πλευρά ακόμη και αν έχεις ανοιχτά μέτωπα, θα πρέπει να τα συζητάς. Ήταν μια πράξη αναγκαία η αποκατάσταση της επικοινωνίας στο ύψιστο επίπεδο», δήλωσε ειδικότερα για την τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Ερντογάν.

Ενώ σε άλλο σημείο της συνέντευξης, δήλωσε: «δεν πρόκειται να πάμε προφανώς σε διπλωματία των όπλων, για μας πάντα αποτελεί το έσχατο μέσο, όμως η Ελλάδα στο διπλωματικό παιχνίδι δεν είναι μόνη, έχει την έμπρακτη συνεργασία όλων των ευρωπαϊκών χωρών».

Ερωτηθείς, τέλος, αν στο απευκταίο σενάριο η χώρα μας θα βρεθεί μόνη, χωρίς συμμάχους, ο Γ. Γεραπετρίτης απάντησε: «Εκτιμούμε ότι δεν θα είμαστε μόνοι μας, ότι θα έχουμε την έμπρακτη στήριξη και των ευρωπαίων εταίρων μας και των συμμάχων μας στην ευρύτερη ζώνη της ανατολικής Μεσογείου. Αλλά! Είμαστε πανέτοιμοι να διαχειριστούμε και μόνοι μας. Υπάρχει ένα εξαιρετικό ηθικό, πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη». Και αναφέρθηκε στην ενίσχυση του ηθικού μετά την επιχειρησιακή νίκη στον Έβρο «απέναντι στη φερόμενη ως πολυδύναμη Τουρκία. Η Ελλάδα πλέον έχει τη δυνατότητα από μόνη της να σταθεί επιχειρησιακά απέναντι στον καθένα», συμπέρανε ο υπουργός Επικρατείας.

Κρούσματα κορωνοϊού στους δεκάδες μετανάστες που διασώθηκαν σήμερα στη Λέσβο

Τρία θετικά στον κορωνοϊό covid 19 κρούσματα ανακοινώθηκαν σήμερα στη Λέσβο.

Πρόκειται για τρεις ασθενείς πρόσφυγες και μετανάστες, που μαζί με άλλους 33 συνολικά, 15 άνδρες, 10 γυναίκες και 11 παιδιά καταγωγής Ιράν και Αφγανιστάν, διασώθηκαν το Σαββάτο 13 Ιουνίου το βράδυ από το Λιμενικό Σώμα βόρεια των βορειοδυτικών ακτών της Λέσβου και μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Πέτρας.

Κατά τον έλεγχο από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, είχε βρεθεί μεταξύ των 36 συνολικά διασωθέντων ένας θετικός στον ιό, ενώ αρνητικοί ήσαν όλοι οι άλλοι. Αρνητικά ήταν και τα δείγματα από τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και όσους άλλους είχαν έρθει σε επαφή μαζί τους κατά τη διάσωση τους.

Οι 36, αμέσως μετά τέθηκαν σε καραντίνα στη δομή στα Μεγάλα Θέρμα που λειτουργεί για τους νεοεισερχόμενους. Κατά τον επανέλεγχο ο μεν θετικός κατά τον προηγούμενο έλεγχο βρέθηκε αρνητικός, ενώ τρεις αρνητικοί βρέθηκαν τώρα θετικοί, πλην όμως και οι τρεις ασυμπτωματικοί.

Στο σύνολο τους, οι 36 τέθηκαν ξανά σε 14ημερη καραντίνα, ενώ οι τρεις ασθενείς μετακινήθηκαν σε ξεχωριστό χώρο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ