Αρχική Blog Σελίδα 4109

Oruc Reis: Ο Μητσοτάκης συναντήθηκε με τη στρατιωτική ηγεσία για τους κανόνες εμπλοκής

Με φόντο τα παιχνίδια πολέμου της Τουρκίας και την «πολιορκία» του Καστελόριζου από το Oruc Reis, στις αρχές της εβδομάδας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε μυστική συνάντηση με τους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων στο μέγαρο Μαξίμου.

Αμιγώς επιχειρησιακά

Στην αποκάλυψη αυτή προχώρησε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης μιλώντας στον «Alpha 98,9». Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη επιδίωξη του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν να ενημερωθεί λεπτομερώς για όλα τα τεχνικά θέματα, ενώ εξετάστηκαν και οι κανόνες εμπλοκής.

«Θέλει να έχει γνώση σε κάθε λεπτομέρεια. Αν πρόκειται να πάρει μεγάλες αποφάσεις, που είναι καθημερινότητα πλέον, θέλει να γνωρίζει όλα τα τεχνικά δεδομένα. Πολλές φορές βρίσκεσαι σε αυτές τις συνθήκες έχοντας μια συγκεκριμένη πρόσληψη του συγκεκριμένου φαινομένου, ότι θα εισάγεις ορισμένες καινοτόμες δημόσιες πολιτικές, ρυθμίσεις για τις επόμενες γενιές, και τελικά κάνεις αυτού του τύπου τη διαχείριση των κρίσεων», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Γεραπετρίτης.

Στη συνάντηση αυτή του πρωθυπουργού με τους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων απουσίασε υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

«Δεν γνωρίζω ποιοι ήταν εκεί. Να σας πω όμως ότι υπάρχουν και ζητήματα τα οποία είναι αμιγώς επιχειρησιακά, προφανώς στην πολιτική απόφαση σε σχέση με οτιδήποτε πράξουμε στο κομμάτι της άμυνάς μας, τη λαμβάνει η νομιμοποιημένη πολιτική ηγεσία, από εκεί και πέρα, τα εντελώς τεχνικά θέματα, με τα πρωτόκολλα εμπλοκής κλπ, που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση κρίσης, είναι θέματα τα οποία ανάγονται σε επίπεδο άλλο».

Ήμασταν εκεί όσοι έπρεπε να μάθουμε

«Τα γνωρίζει εξαιρετικά καλά, δεν χρειάζεται να τα μάθει, εμείς είμαστε εκείνοι που προσπαθούμε να τα μάθουμε» σχολίασε ο κ. Γεραπετρίτης για την απουσία του κ. Παναγιωτόπουλου από τη συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τη στρατιωτική ηγεσία της χώρας και πρόσθεσε:

«Δεν μπορεί ο πρωθυπουργός να τα ξέρει όλα, όμως θέλει να τα ξέρει. Θέλει να γνωρίζει τα πάντα στην απόλυτη λεπτομέρεια. Αν πρόκειται να γίνει μια εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς, θα εμπιστευτεί για τα τεχνικά θέματα τον καρδιολόγος, εκείνος που θα επιλέξει νοσοκομείο από το οικογενειακό περιβάλλον, έχει να κάνει με τα χρήματα».

Ουσιαστικά η συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με την ηγεσία του στρατεύματος όπου ετέθησαν επί τάπητος επιχειρησιακά ζητήματα έγινε παραμονές της ανανέωσης της Navtex της Τουρκίας με την οποία η Άγκυρα επιμένει στην πολιτική κλιμάκωσης της έντασης στην ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία, συνεχίζοντας τα επικίνδυνα παιχνίδια με το Oruc Reis, που έφτασε πάλι  μια ανάσα από το Καστελόριζο και προαναγγέλοντας προκλητικά πως οι έρευνες του τουρκικού πλοίου θα θα συνεχιστούν για πολύ καιρό ακόμα, τουλάχιστον για τους επόμενους δύο μήνες.

Μια ανάσα από τα 6 μίλια

Επεκτείνοντας εξάλλου μέχρι τις 27 Οκτωβρίου, την παράνομη Navtex, για το Oruc Reis, ολοκληρώνει την πλήρη κάλυψη της ελληνικής υφαλοκρηπίδας ανατολικά της Ρόδου και έως την Κύπρο και τα όρια με την Αιγυπτιακή ΑΟΖ.

Μάλιστα φτάνει στο σημείο να στέλνει το Oruc Reis μια ανάσα από το όριο των 6 ναυτικών μιλίων από τις ελληνικές ακτές, καθώς με βάση το ανατολικό άκρο της νέας παράνομης  Navtex, το τουρκικό πλοίο μπορεί να φτάσει και στα 6,1 ναυτικά μίλια από την Ρω  και το σύμπλεγμα του Καστελλόριζου.

Σταθερή επιδίωξη της τουρκικής ηγεσίας είναι – κλιμακώνοντας τις προκλήσεις και «γκριζάροντας» περιοχές-  να δημιουργήσει τετελεσμένα και να καθίσει στο τραπέζι του ελληνοτουρκικού διαλόγου όποτε και εάν αυτός διεξαχθεί με ισχυρότερες θέσεις και με διευρυμένη ατζέντα.

Έναν διάλογο που η Άγκυρα ενθαρρυμένη από την στάση των εταίρων μας σε ΕΕ και ΝΑΤΟ, επιχειρεί να διεξαχθεί υπό το καθεστώς απειλών και προκλήσεων.

Ισραήλ: Αλληλεγγύη και πλήρης υποστήριξη στα θαλάσσια δικαιώματα της Ελλάδας

Την πλήρη υποστήριξή και την ισχυρή αλληλεγγύη του προς την Ελλάδα στη θαλάσσια περιοχή της και την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε προσπάθεια παραβίασης αυτών των δικαιωμάτων, εκφράζει εκ νέου το Ισραήλ.

Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος του Ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών, Λιόρ Χάιατ (Lior Haiat), σε ανάρτησή του στο Twitter, τονίζει χαρακτηριστικά: «Το Ισραήλ εκφράζει εκ νέου την πλήρη υποστήριξή και την ισχυρή αλληλεγγύη του προς την Ελλάδα στην θαλάσσια περιοχή της και την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε προσπάθεια παραβίασης αυτών των δικαιωμάτων».

Επίσης, σε άλλη ανάρτησή του, ο Λιόρ Χάιατ επισημαίνει ότι το Ισραήλ παρακολουθεί με ανησυχία τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και σημειώνει: «Κάποιες μονομερείς ενέργειες της Τουρκίας μπορεί να προκαλέσουν κλιμάκωση και αποτελούν κίνδυνο για την εύθραυστη σταθερότητα στην περιοχή».

Εξουδετέρωση μεγάλου αριθμού βλημάτων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στον κόλπο Μονεμβασιάς

Η πρώτη φάση επιχείρησης εξουδετέρωσης πυρομαχικών, από ομάδα εξουδετέρωσης ναρκών της διοίκησης υποβρυχίων καταστροφών, πραγματοποιήθηκε από 12 έως 23 Οκτωβρίου στον κόλπο Μονεμβασιάς Λακωνίας.

Όπως ανακοινώθηκε από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), η εξουδετέρωση αφορά σε μεγάλο αριθμό βλημάτων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τα οποία βρίσκονται βυθισμένα κοντά στον λιμενοβραχίονα, στον λιμένα της Μονεμβασιάς.

exoydeterosi-pyromachikon-ston-kolpo-monemvasias-eikones0
Φωτ. Γραφείο Τύπου ΓΕΝ

Η καταστροφή των βλημάτων περιλαμβάνει την ανάσυρση από τον πυθμένα, τη μεταφορά σε ασφαλές καθορισμένο σημείο και την εξουδετέρωση με ελεγχόμενη έκρηξη.

exoydeterosi-pyromachikon-ston-kolpo-monemvasias-eikones1
Φωτ. Γραφείο Τύπου ΓΕΝ

Η επιχείρηση πρόκειται να διεξαχθεί σε πολλαπλές φάσεις έως ότου ολοκληρωθεί η εξουδετέρωση του συνόλου των βλημάτων, που υπολογίζονται σε άνω των 800.

exoydeterosi-pyromachikon-ston-kolpo-monemvasias-eikones2
Φωτ. Γραφείο Τύπου ΓΕΝ

Τόσο η τρέχουσα όσο και οι επόμενες φάσεις της επιχείρησης, εκτελούνται σε συνεργασία με το λιμενικό σώμα – ελληνική ακτοφυλακή, την ελληνική αστυνομία και το δήμο Μονεμβασιάς.

Eπικίνδυνα παιχνίδια με το Oruc Reis – Eφτασε πάλι μια ανάσα από το Καστελόριζο –

Επιμένει στην πολιτική κλιμάκωσης της έντασης στην ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία, συνεχίζοντας τα επικίνδυνα παιχνίδια με το Oruc Reis, που έφτασε πάλι  μια ανάσα από το Καστελόριζο και προαναγγέλοντας προκλητικά πως οι έρευνες του τουρκικού πλοίου θα θα συνεχιστούν για πολύ καιρό ακόμα, τουλάχιστον για τους επόμενους δύο μήνες.

Επεκτείνοντας εξάλλου μέχρι τις 27 Οκτωβρίου, την παράνομη Navtex, για το Oruc Reis, ολοκληρώνει την πλήρη κάλυψη της ελληνικής υφαλοκρηπίδας ανατολικά της Ρόδου και έως την Κύπρο και τα όρια με την Αιγυπτιακή ΑΟΖ.

Μάλιστα φτάνει στο σημείο να στέλνει το Oruc Reis μια ανάσα από το όριο των 6 ναυτικών μιλίων από τις ελληνικές ακτές, καθώς με βάση το ανατολικό άκρο της νέας παράνομης  Navtex, το τουρκικό πλοίο μπορεί να φτάσει και στα 6,1 ναυτικά μίλια από την Ρω  και το σύμπλεγμα του Καστελλόριζου.

Σταθερή επιδίωξη της τουρκικής ηγεσίας είναι – κλιμακώνοντας τις προκλήσεις και «γκριζάροντας» περιοχές-  να δημιουργήσει τετελεσμένα και να καθίσει στο τραπέζι του ελληνοτουρκικού διαλόγου όποτε και εάν αυτός διεξαχθεί με ισχυρότερες θέσεις και με διευρυμένη ατζέντα.

Έναν διάλογο που η Άγκυρα ενθαρρυμένη από την στάση των εταίρων μας σε ΕΕ και ΝΑΤΟ, επιχειρεί να διεξαχθεί υπό το καθεστώς απειλών και προκλήσεων.

Επικίνδυνα παιχνίδια με το Oruc Reis

Το Oruc Reis, συνεχίζει στο μεταξύ την περιπλάνηση στην περιοχή.

Αφού το ερευνητικό έφτασε μια ανάσα από το Καστελόριζο και «έσπασε» τα 12 μίλια-τα δυνητικά δηλαδή χωρικά ύδατα  της Ελλάδας- η Άγκυρα μετέφερε το ερευνητικό της δυτικά κοντά στις ανατολικές ακτές της Ρόδου.

Δείτε που βρισκόταν το πρωί της Παρασκευής: 

Στις 3 το μεσημέρι της Πέμπτης, το Oruc Reis, βρέθηκε μέχρι τα 10 ναυτικά μίλια από τις ελληνικές ακτές, συνοδευόμενο από τον ίδιο αριθμό πολεμικών πλοίων ενώ σε κοντινή απόσταση επιτηρείται από τα πλοία του Ελληνικού στόλου.

Επιτελείς σημειώνουν ότι παρά το γεγονός πως η νέα navtex στο νότιο-ανατολικό τμήμα της, φτάνει μέχρι και τα 6 ναυτικά μίλια, δηλαδή ακριβώς πάνω στο όριο των Εθνικών Χωρικών Υδάτων της Ελλάδας, το σεισμογραφικό και η συνοδεία του δεν επιχείρησαν καν να φτάσουν έως εκείνο το σημείο.

Αντιθέτως η επιλογή τους ήταν η πρώτη στροφή 180 μοιρών να γίνει αρκετά πιο μακριά ενώ οι ίδιες πηγές έλεγαν πως εφόσον συνεχίσει αυτή την τυπική κίνηση κινούμενο διαρκώς από το δυτικό άκρο έως το ανατολικό και όσο ανεβαίνει, διαρκώς θ’ απομακρύνεται από το σύμπλεγμα του Καστελόριζου.

Τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου

Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων…

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου 2020

https://media.enikos.gr/data/photos/745927_6fd23e4143-94795be14f51896e.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_932b926d9f-8ded33de4a56d63b.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_c496988f08-80a35d5f91c08e90.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_0be40ccbc1-b009df622150bbc2.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_b9cabe30a9-a792c0e9200ce992.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_4ea03cc169-926a9d79aafd91bf.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_7a1108f2dc-a1d0346059c8b5a3.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_05c9c14fc5-8271f9c8249f85c5.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_ba0aed2d07-995a07614c674335.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_1d156ad5f8-9779704c4e7762d0.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_2ad6f14496-9e07ba3022596f59.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745927_1742d75552-937a301a48e30122.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/745925_47739d26bd-b7ab9a796937d097.jpg

Στην Αθήνα τη Δευτέρα ο Λαβρόφ – Η ατζέντα των συζητήσεων

Επίσκεψη εργασίας στην Ελλάδα θα πραγματοποιήσει ο ρώσος υπουργός Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, στις 26 Οκτωβρίου, όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα.

«Στην Αθήνα ο επικεφαλής του υπουργείου Εξωτερικών θα έχει συνομιλίες με τον υπουργό Εξωτερικών,Νίκο Δένδια, θα γίνει δεκτός από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και θα συναντηθεί με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα» δήλωσε η Ζαχάροβα.

Η ατζέντα των συζητήσεων

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Ζαχάροβα, κατά τη διάρκεια των επαφών με την ελληνική ηγεσία, «προβλέπεται να συζητηθούν οι τρόποι ενεργοποίησης του πολιτικού διαλόγου, η εμβάθυνση της διμερούς οικονομικής συνεργασίας, η ανάπτυξη των πολιτιστικό-ανθρωπιστικών σχέσεων».

«Επίσης προβλέπεται να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων σε διεθνή και περιφερειακά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο και στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, στα Βαλκάνια και στον Καύκασο» συνέχισε η Ζαχάροβα.

Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε, επίσης, ότι προγραμματίζεται η υπογραφή μνημονίου για την διοργάνωση Έτους Ιστορίας Ρωσία-Ελλάδα το 2021.

Έκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τα κρούσματα κορωνοϊού στις Ε.Δ

Η ραγδαία αύξηση στα κρούσματα από την πανδημία του κοροναϊού προκαλεί συναγερμό στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, συγκάλεσε, σήμερα, Πέμπτη, 22 Οκτώβριου, έκτακτη σύσκεψη για τον καθορισμό δράσεων που αποσκοπούν στην τήρηση μέτρων και την εφαρμογή διαδικασιών προφυλάξεως του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων από τον κοροναϊό, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης, ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης, καθώς και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, Αντώνιος Οικονόμου.

Πρόταση μομφής από Τσίπρα κατά Σταϊκούρα για τον νέο Πτωχευτικό

Aνεβάζει τους τόνους της αντιπολίτευσης ο Αλέξης Τσίπρας o oποίος προανήγγειλε την κατάθεση πρότασης μομφής κατά του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, καθώς όπως είχε προαναγγείλει το Βήμα, κάνει «σημαία» το νέο πτωχευτικό κώδικα.

Ο Αλέξης Τσίπρας με μια ιδιαίτερα σκληρή ομιλία, επιτέθηκε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη εφ’ όλης της ύλης, αλλά στο επίκεντρο βρέθηκε το σχέδιο νόμου για τον πτωχευτικό κώδικα που θεωρείται κατά τον ίδιο ο νόμος της πτώχευσης, της χρεοκοπίας, ακόμα και φυσικών προσώπων και νοικοκυριών.

Ο Αλ. Τσίπρας μιλώντας επί του νομοσχεδίου, έκανε λόγο για νόμο της άμεσης ρευστοποίησης της περιουσίας τους και «νόμο που μετά από οκτώ χρόνια προστασίας εντός των μνημονίων, έρχεται να άρει της προστασία της πρώτης κατοικίας και μάλιστα εν μέσω πανδημίας».

Ιδιαίτερα επιθετικός, σημείωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα αφήσει την κυβέρνηση να κατεδαφίσει τη προστασία της πρώτης κατοικίας και να πτωχεύσει τους Έλληνες στα μουλωχτά, σαν τους κλέφτες.

«Να ξεκινήσει άμεσα η τριήμερη συζήτηση» είπε ανακοινώνοντας την κατάθεση της πρότασης μομφής, ώστε όπως διευκρίνισε «να αναγκαστεί να έρθει και ο κύριος Μητσοτάκης, που κρύβεται», όπως συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναγκαστεί να έρθει και να μας εξηγήσει γιατί υπερασπίζεται τον υπουργό Οικονομικών και ποια είναι τα συμφέροντα και οι λόγοι εκείνοι που επιβάλουν εν μέσω πανδημίας να νομοθετείτε την άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας και τη ρευστοποίηση της περιουσίας των αδύναμων συμπολιτών μας.

Αναλυτικά τα σημεία της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα:

Δε μου κάνει καθόλου εντύπωση που λείπει ο κος Μητσοτάκης από τη σημερινή συζήτηση και ψήφιση ενός εκτρωματικού νομοσχεδίου για χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Για εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιους φτωχούς.

Νεόπτωχους της διακυβέρνησης Μητσοτάκη.

Και δε μου κάνει εντύπωση, γιατί ο κος Μητσοτάκης εδώ και 16 μήνες κυβερνά τη χώρα από το control room ενόςκαλοταϊσμένου μηχανισμού προπαγάνδας.

Και φροντίζει πάντα να αποφεύγει σα το διάολο το λιβάνι την αντιπαράθεση στα κρίσιμα και κυρίως σε όσα δεν υπάρχουν από τη πλευρά του επιχειρήματα.

Φροντίζει πάντα, ο αόρατος αρχισυντάκτης της ενημέρωσης να αλλάζει θέμα στα γρήγορα, όπου δε τον παίρνει.

Και να παράγει διαρκώς την εικονική πραγματικότητα μιας κυβέρνησης που πιστώνεται ότι θετικό και μιας άχρηστης κοινωνίας αχάριστων πολιτών που με την ανεύθυνη συμπεριφορά τους γκρεμίζουν κάθε καλό που καταφέρνει η κυβέρνηση.

Έχει καταντήσει αστείο και θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν εξόχως προκλητικό, ότι από το πρωί ως το βράδυ ακούμε παντού την ίδια γραμμή ενοχοποίησης των πολιτών.

Μας είπατε ότι μας σώσατε από τη πανδημία, ότι σας χρωστάμε χάρη που υπάρχουμε και οργανώσατε το καλοκαίρι και φιέστες στη Σαντορίνη για την επιστροφή στη κανονικότητα.

Και σήμερα έχουμε πάνω από 800 κρούσματα.

Πάνω από 500 νεκρούς.

Και τα δημόσια νοσοκομεία σε υψηλή πίεση ξανά, γιατί εν τω μεταξύ δε κάνατε ούτε μια πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.

Γιατί τον Οκτώβρη του 20, παρά τη πανδημία, το ΕΣΥ δουλεύει με λιγότερο προσωπικό από ό,τι τον Σεπτέμβρη του 19.

Και ποιος ευθύνεται για όλα αυτά ;

Μα οι ανεύθυνοι πολίτες.

Οι ανεύθυνοι νέοι που πηγαίνουν το βράδυ στις πλατείες και είναι πάνω από εννιά.

Αλλά την ίδια στιγμή οι μαθητές πρέπει να πηγαίνουν το πρωί στις τάξεις τους και να είναι πάνω από 25.

Τώρα μάθαμε, δια στόματος υπουργού Ανάπτυξης ότι φταίνε και οι ανεύθυνοι αντιφασίστες που διαδήλωσαν έξω από το εφετείο τη για τη καταδίκη της Χρυσής Αυγής.

Δε μπορεί προφανώς να κρτηθεί και να κρύψει την ενόχλησή του από αυτή τη συγκέντρωση καθότι το αίμα νερό δε γίνεται.

Αλλά την ίδια στιγμή που σας φταίει η συγκέντρωση δε σας φταίει το ότι επί έξι μήνες μετά το λοκνταουν, κάθε πρωί, αφήνετε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους να συνωστίζονται στα ΜΜΜ.

Επί έξι μήνες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δε βρήκατε λύση να αυξήσετε τα δρομολόγια και να αποσύμφορήσετε το Μετρό και τα λεωφορεία.

Ορίστε, καταθέτω στα πρακτικά την εικόνα που βιώνουν καθημερινά οι Αθηναίοι στο Μετρό, πηγαίνοντας στις δουλειές τους, όπου στοιβάζονται σα τις σαρδέλες.

Αυξήστε τα δρομολόγια σας φωνάζουμε μήνες τώρα.

Τι να τα κάναμε τα 1000 επιπλέον λεωφορεία, είπε προχθές, πάλι ο λαλίστατος υπουργός χωρίς χαρτοφυλάκιο ανάπτυξης.

Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σήμερα, με γελοία επιχειρήματα, ότι στα λεωφορεία και στους συρμούς του μετρό δεν υπάρχει κίνδυνος της δημόσιας υγείας.

Κολλάει μόνο εκεί όπου την ευθύνη έχουν οι πολίτες.

Όπου έχει την ευθύνη η Πολιτεία δε κολλάει.

Έτσι και στη Κοζάνη όπου πήγα εχθές.

Ο ανεκδιήγητος υφυπουργός Πολιτικής προστασίας, ήταν εκεί πριν λίγες μέρες και έδειξε με το δάχτυλο τέσσερις επιχειρήσεις εστίασης ως υπεύθυνες για το λοκνταουν στοΝομό.

Ομολογώ ότι έχετε ξεπεράσει πια κάθε όριο κυνισμού και ανευθυνότητας.

Και τη τακτική του κοινωνικού αυτοματισμού τον έχετε απογειώσει σε άλλα επίπεδα, Οργουελικά.

Ο ίδιος άνθρωπος, που από ότι μάθαμε πίεζε την Επιτροπή των επιστημόνων, την ώρα που η πανδημία φουντώνει να δώσουν το πράσινο φως για τη παρουσία φιλάθλων στα γήπεδα.

Αυτός ο ίδιος είχε το θράσος να δείχνει με το δάχτυλο ως υπεύθυνους για το λοκνταουν στη Κοζάνη κάποιους ιδιοκτήτες καφετεριών και σουβλατζίδικων.

Άλλα να ξέρετε, αυτή η στρατηγική δε θα σας πάει πολύ μακριά.

Και ο κοινωνικός αυτοματισμός αλλά και αυτό το απόλυτο που έχετε πετύχει με τα ΜΜΕ, η ΥΕΝΕΔοποίηση της ενημέρωσης, δε θα σας βγει σε καλό.

Μπουμεραγκ θα σας γυρίσει.

Γιατί δε καταλαβαίνετε ότι όσο να κρύψετε και να διαστρέψετε τη πραγματικότητα, όσο αυτή όχι μόνο δε βελτιώνεται αλλά επιδεινώνεται, θα σας κυνηγάει.

Πάρτε για παράδειγμα την οικονομία.

80% κάτω τα έσοδα του τουρισμού για τον Αύγουστο.

600 χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις το πρώτο εννιάμηνο του ’20 από το περσινό.

133.000 άνεργοι από την αρχή του έτους.

Πως θα κρυφτούνε όλα αυτά κάτω από το χαλί.

Πως να κρυφτούν τα απανωτά χαστούκια στην εξωτερική πολιτική που κάνετε ότι δε τα βλέπετε.

Εσείς οι υπερήφανοι Μακεδονομάχοι που δε σηκώνατε μύγα στο σπαθί σας, αλλά τώρα μας λέτε ότι η μόνη μας ενόχληση θα είναι ανΤουρκικά πλοία επιχειρήσουν έρευνα κάτω από τα έξι μίλια στα ελληνικά νησιά…

Πως να κρυφτούν όλα αυτά;

Επειδή οι τίτλοι είναι ότι δώσαμε τελεσίγραφο στη Τουρκία να παραβιάζει απρόσκοπτα τα κυριαρχικά μας δικαιώματα μέχρι το Δεκέμβρη ;

Και από Δεκέμβρη βλέπουμε ;

Δε καταλαβαίνετε ότι δε μπορεί να βουλιάζει η χώρα στα κρούσματα, να βουλιάζει η οικονομία στην ύφεση, να σουλατσάρει το Όρουτς Ρέις ανενόχλητο εξίμισι μίλια από το Καστελόριζο,

Και την ίδια ώρα εσείς, όχι μόνο να κάνετε πως δε συμβαίνει τίποτα, αλλά να φέρνετε στη βουλή νομοσχέδιο για το πως θα ρευστοποιείται η πρώτη κατοικία και η περιουσία των Ελλήνων.

Την ώρα που η χώρα χρειάζεται ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για να σταθεί στα δύσκολα και να προχωρήσει.

Εσείς έρχεστε στα μουλωχτά να εκτελέσετεένα άλλο συμβόλαιο.

Το συμβόλαιό σας με τους τραπεζίτες.

Την ώρα που οι Ελληνίδες και οι Έλληνες βυθίζονται στην ανασφάλεια από την οικονομική κρίση που απειλεί να τους πάρει τη δουλειά και το εισόδημα,

από τη πανδημία που απειλεί να τους πάρει τη ζωή,

ο κ. Μητσοτάκης απεργάζεται για το πως θατους πάρει και το σπίτι και τη περιουσία.

Πως θα οδηγήσει όσους περισσότερους γίνεται στην πτώχευση.

Γιατί περί αυτού πρόκειται.

¨Οκτώ χρόνια μνημόνια και η πρώτη κατοικία προστατεύτηκε.

Και σήμερα που η οικονομία και η κοινωνία περνάνε ξανά σε κρίση, έρχεται ο κος Μητσοτάκης δια του κυρίου Σταικούρα να πτωχεύσει με νόμο τους Έλληνες που άντεξαναπό τα μνημόνια μέχρι και σήμερα.

Αλλά και όσους αναμένεται να λυγίσουν το επόμενο διάστημα.

Γιατί αυτό κάνετε.

Καταθέτετε ένα νομοσχέδιο, κομμένο και ραμμένο στις επιθυμίες των τραπεζών.

Νομοθετείτε ως υπηρέτες συμφερόντων ενός συστήματος που σας στήριξε, σας στηρίζει και ελπίζετε ότι θα σας στηρίξει πολύ και στα δύσκολα που έρχονται.

Και η αντίληψη που διαπερνά και αυτό το νομοσχέδιο, είναι η ίδια που διαπερνά κάθε πτυχή της πολιτικής σας:

Φταίνε οι πολίτες.

Φταίει αυτός που πήρε στεγαστικό δάνειο τα χρόνια της επίπλαστης ανάπτυξης, και δεν προέβλεψε ότι σε πέντε χρόνια θα καταρρεύσει η οικονομία.

Φταίει ο επιχειρηματίας που πήρε επιχειρηματικό δάνειο για να επεκτείνει την επιχείρηση του, αλλά δεν τα κατάφερε, γιατί μέσα σε λίγα χρόνια βρέθηκε με χαράτσια, ένφια, πολλαπλάσια φορολογία και τη μισή πελατεία.

Φταίει ο πατέρας που πήρε δάνειο για να σπουδάσει τα παιδιά του.

Φταίει ο καταστηματάρχης που προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να ορθοποδήσει αλλά οι τράπεζες δεν του δίνουν δεκάρα τσακιστή και καταλήγει να τον πνίγουν τα χρέη.

Αυτοί φταίνε.

Ατομική είναι η ευθύνη.

Επομένως, ας τους πατάξουμε.

Και καταλαβαίνω ότι θέλετε να το περάσετε όλο αυτό στα μουλωχτά, αλλά είναι μια ιστορική στιγμή η σημερινή.

Οκτώ χρόνια μνημονίων, ατελείωτες ώρες διαπραγματεύσεων με τη τρόικα και με τους δανειστές,

Ατελείωτες ώρες απειλών, συγκρούσεων ακριβώς για αυτό το ζήτημα, της πρώτης κατοικίας κι όμως η προστασία διατηρήθηκε.

Ούτε ο Σαμαράς δεν την ήρε, ούτε ο Παπαδήμος.

Καμία κυβέρνηση – όχι μόνο η δική μας.

Καμία κυβέρνηση σε συνθήκες ακραίων εξωτερικών πιέσεων δεν έκανε αυτό που κάνει σήμερα ο κος Μητσοτάκης.

Που φέρνει και ψηφίζει χωρίς να έχουμε μνημόνια, όσα ούτε και τα μνημόνια δεν είχαν καταφέρει να επιβάλουν.

Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι τα κάνετε όλα αυτά εν μέσω πανδημίας και μιας νέας οικονομικής κρίσης που ήδη δημιουργεί λουκέτα σε επιχειρήσεις, νέες στρατιές ανέργων και νέες γενιές κόκκινων δανείων.

Και αυτές οι νέες γενιές δεν θα είναι από τους μέχρι χθες ευάλωτους.

Είναι από τους μέχρι χθες μεσαίους επιχειρηματίες.

Είναι μεσαία τάξη που πίστεψε την απάτη σας.

Που πίστεψε ότι θα τη στηρίξετε.

Και έρχεστε τώρα όχι μόνο να την αφήσετε απροστάτευτη στη κρίση αλλά να της πάρετε και τη περιουσία.

Να τη χρεοκοπήσετε.

Και το επιχείρημά σας περί στρατηγικών κακοπληρωτών είναι τουλάχιστον προκλητικό.

Ποιοι θα είναι οι νέοι στρατηγικοί κακοπληρωτές ;

Οι εργαζόμενοι που είτε απολύονται είτε βλέπουν να αλλάζει η σχέση εργασίας τους και να μειώνεται το εισόδημά τους ελέω κορονοιού ;

Ή οι επιχειρηματίες που βλέπουν το τζίροτους να εκμηδενίζεται αλλά τις υποχρεώσεις τους να μεγαλώνουν ;

Την ίδια στιγμή όμως που για σας αυτοί θα είναι οι νέοι στρατηγικοί κακοπληρωτές, οι πραγματικά στρατηγικοί κακοπληρωτές όχι μόνο δεν ιδρώνουν αλλά πίνουν για άλλη μια φορά εις υγείαν των κορόιδων.

Γιατί οι αληθινοί στρατηγικοί κακοπληρωτές είναι συνήθως μεγαλοσχήμονεςεπιχειρηματίες, ιδιοκτήτες καζίνο, που πτωχεύουν τις επιχειρήσεις τους αλλά οι ίδιοι ζούνε προκλητική ζωή και βλέπουν τα δάνειά τους να κουρεύονται το ίδιο προκλητικά, από τράπεζες που έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί από το υστέρημα του ελληνικού λαού.

Είναι γνωστές εφοπλιστικές οικογένειες που δεν έχουν από τις ελληνικές τράπεζες την ίδια μεταχείριση στα δάνειά τους, σε σύγκριση με τους πολλούς ανώνυμούς μικρομεσαίους επιχειρηματίες, που εσείς τώρα θα οδηγείτε μαζικά στη πτώχευση.

Μόνο η Τράπεζα Πειραιώς, προέβη σε κούρεμα σχεδόν μισού δις σε γνωστούς Έλληνες εφοπλιστές.

Και έρχεστε τώρα εσείς και λέτε ότι θα πτωχεύετε τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους μεροκαματιάρηδες για 50 και 100 χιλιάρικα, που μπλέξανε στη κρίση και στη νέα κρίση και δε μπορούν να σταθούν στα πόδια τους.

Και τους λέτε και στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Ενώ οι μπαταχτσήδες εφοπλιστές, ως γνωστόν είναι ευεργέτες και όχι στρατηγικοί κακοπληρωτές.

Αλλά ας μη κρυβόμαστε :

Ο μεγαλύτερος στρατηγικός κακοπληρωτής στη χώρα είναι το ίδιο το κόμμα που μας κυβερνάει.

Είναι η ΝΔ και ο κος Μητσοτάκης προσωπικά.

Και σας ρωτάω κύριε Σταικούρα :

Πως αισθάνεστε όταν το κόμμα σας έχει πάνω από 300 εκ δανεικά και αγύριστα και την ίδια στιγμή ετοιμάζεστε να πτωχεύετε νοικοκυριά και φυσικά πρόσωπα και να ρευστοποιείτε τη πρώτη τους κατοικία για χρέη λίγων χιλιάδων ευρώ ;

Εσείς είστε οι πιο καραμπινάτοι στρατηγικοί κακοπληρωτές.

Εσείς και οι ίδιες οι τράπεζες βέβαια.

Οι στρατηγικότεροι των στρατηγικών κακοπληρωτών.

Σήμερα όμως οι μάσκες πέφτουν.

Εν μέσω πανδημίας φέρνετε το σκληρότερο νόμο για τους αδύναμους και τη μεσαία τάξη που δεν ήρθε όλα τα χρόνια των μνημονίων.

Και τον φέρνετε στα κρυφά.

Εκμεταλλευόμενοι τη πανδημία.

Εκμεταλλευόμενοι τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν και στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και στη κοινωνία.

Εμείς όμως δε θα σας το επιτρέψουμε αυτό.

Δε θα επιτρέψουμε να βάλετε ταφόπλακα στη ζωή και στα όνειρα εκατοντάδων χιλιάδων συμπολιτών μας, με μια διαδικασία φαστ τρακ και στα κρυφά.

Σας ζητάω κύριε υπουργέ να αποσύρετε αυτό το νομοσχέδιο.

Στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. όχι μόνο δεν επισπεύστηκαν αλλά λόγω της πανδημίας αναστάλθηκαν διαδικασίες ρευστοποίησης και πτώχευσης.

Εσείς εδώ πράττετε το αντίθετο.

Όχι μόνο δεν αναστέλλετε αλλά επισπεύδετε αλλάζοντας και το πτωχευτικό κώδικα για να χρεοκοπούν φυσικά πρόσωπα και νοικοκυριά.

Σας ζητώ να το αποσύρετε έστω και τώρα.

Ή μάλλον σας δίδω μια ευκαιρία να μην εγγράψετέ το όνομά σας με μαύρα γράμματα στην κοινωνική και οικονομική ιστορία αυτούτου τόπου.

Στο βαθμό όμως που επιμένετε – και από ότι βλέπω επιμένετε- είμαι αναγκασμένος να αξιοποιήσω τα όπλα που μου δίνει ο κανονισμός της Βουλής, σε τέτοιας ύψιστης σημασίας ζητήματα.

IOBE: Ύφεση 8% φέτος, ανάπτυξη 4,5% το 2021 για την ελληνική οικονομία

Πολύ κοντά στην εκτίμηση της κυβέρνησης για την εφετινή πορεία της οικονομίας κινείται το βασικό σενάριο του ΙΟΒΕ. Ωστόσο το ινστιτούτο κρατάει μικρό καλάθι για τις επιδόσεις της επόμενης χρονιάς, ενώ προειδοποιεί ότι πολλά θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας. Δυσμενείς εξελίξεις σε αυτό το μέτωπο και νέα lockdown θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο δυσμενές σενάριο της λεγόμενης διπλής βουτιάς.

Συγκεκριμένα στο βασικό του σενάριο το ΙΟΒΕ βλέπει συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 8% φέτος (έναντι εκτίμησης για ύφεση 7,5% τον περασμένο Ιούλιο) και ρυθμούς ανάκαμψης 4% με 4,5% το 2021. Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη χρονιά η ελληνική οικονομία θα καλύψει μόνο το ήμισυ του χαμένου εδάφους. Αυτή είναι η εκτίμηση άλλωστε και διεθνών οργανισμών όπως το ΔΝΤ, αλλά και επενδυτικών οίκων, που βλέπουν το ελληνικό ΑΕΠ να επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα το 2022.

To δυσμενές σενάριο θέλει την ελληνική οικονομία να παραμένει σε ύφεση και την επόμενη χρονιά, αν και ηπιότερη σε σχέση με την εφετινή. Συγκεκριμένα βλέπει συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 2,5% έως 4% το 2021.

Κληθείς να σχολιάσει ποιοι παράγοντες θα πυροδοτούσαν το δυσμενές σενάριο για την οικονομία ο Γενικός Διευθυντής, Νίκος Βέττας ανέφερε πως τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα, εάν έχουμε συνθήκες lockdown στις ευρωπαϊκές χώρες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, αλλά και μία νεφελώδη κατάσταση σχετικά με το εμβόλιο.

Ο κ. Βέττας σημείωσε πως σε παγκόσμιο επίπεδο, η κρίση δεν θα περιοριστεί μέσα στο τρέχον έτος αλλά θα επεκταθεί και σε σημαντικό τμήμα του επόμενου. Η εικόνα δεν είναι ίδια για όλους τους κλάδους. Ορισμένοι τομείς κινούνται ανοδικά, και ιδίως αυτοί που σχετίζονται με νέες τεχνολογίες, ενώ άλλοι, ιδίως αυτά που βασίζονται σε άμεσες ανθρώπινες επαφές, πλήττονται βαθιά.

Στην περίπτωση της ελληνικής οικονομίας συνυπάρχουν τρεις ισχυρές τάσεις, πρώτον όσες προκαλούνται από την τρέχουσα κρίση δεύτερον η δυναμική που έχει δημιουργηθεί μετά την προηγούμενη δεκαετή προσαρμογή και τα αντίστοιχα τρία προγράμματα και τρίτον, η προσδοκία της στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδίως μέσα από το ειδικό ταμείο που δημιουργείται.

Στον τουρισμό το πλήγμα είναι ιδιαίτερα βαρύ. Η ζήτηση και η αντίστοιχη κερδοφορία μειώνονται έντονα και για επιχειρήσεις σε μια σειρά άλλων κλάδων που πλήττονται άμεσα από το υγειονομικό πρόβλημα. Από την άλλη οι εξαγωγές αγαθών δείχνουν αξιοσημείωτη αντοχή, ενώ και το κόστος χρηματοδότησης της χώρας διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ υπογράμμισε τέλος πως κάθε κρίση είναι μια ευκαιρία για αλλαγή πορείας.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ