Αρχική Blog Σελίδα 4110

Διάγγελμα Μητσοτάκη το απόγευμα – Ανακοινώνει νέα μέτρα

Το διάγγελμα που θα κάνει το απόγευμα στον ελληνικό λαό προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην συνάντηση που είχε με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου.

«Θα μιλήσω το απόγευμα στον λαό και θα εξηγήσω τα μέτρα που θα λάβουμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον διάλογο που είχε μπροστά στις κάμερες με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Οι ολοένα αυξανόμενοι αριθμοί των κρουσμάτων κοροναϊού έχουν θορυβήσει τους ειδικούς και τις αρχές.

Μάλιστα στις 12:30, ο  πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει τηλεδιάσκεψη με τους 13 περιφερειάρχες καθώς συνολικά 43 από τις 74 περιφερειακές ενότητες της χώρας μετρούν θετικά κρούσματα κορωνοϊού, δύο εκ των οποίων (Κοζάνη, Καστοριά) βρίσκονται στο ανώτατο επίπεδο συναγερμού και σε τοπικό lockdown και άλλες 17 σε «πορτοκαλί» συναγερμό, λίγο πριν το lockdown.

Τα τρία μέτρα
  • Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται προς απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 12.30 το βράδυ έως τις 5 τα ξημερώματα, ώστε να αποφευχθεί η κύρια -αυτή τη στιγμή- αιτία υπερμετάδοσης, που είναι τα πάρτι και οι συγκεντρώσεις για διασκέδαση της νεολαίας.
  • Στο τραπέζι βρίσκεται και το μέτρο της καθολικής χρήσης μάσκας, ωστόσο εξετάζεται το πώς μπορεί αυτό να εφαρμοστεί. Μία σκέψη είναι η χρήση σε πιο πολυσύχναστες οδούς, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό.
  • Τέλος, ένα μέτρο που έχει πέσει στο τραπέζι, αλλά αυτή τη στιγμή απέχει ακόμα από την εφαρμογή του, είναι η απαγόρευση μετακίνησης από νομό σε νομό. Τούτο ισχύει αυτή τη στιγμή μόνο εκεί όπου ο χάρτης έχει κοκκινίσει, αλλά δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί και στις «πορτοκαλί» περιοχές του χάρτη.

Πρέσβης των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ : «Εξετάζουμε τη μετακίνηση των αμερικανικών δυνάμεων από το Ιντσιρλίκ»

Το ενδεχόμενο απόσυρσης αμερικανικών στρατευμάτων από την νατοϊκή βάση του Ιντσιρλίκ στην Τουρκία  αφήνει ανοιχτό η αμερικανίδα πρέσβης στο ΝΑΤΟ Κέι Μπέιλι Χάτσισον.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο euronews ερωτηθείσα σχετικά εάν η ΗΠΑ εξετάζουν ενδεχόμενη μετακίνηση των αμερικανικών δυνάμεων από την βάση του Ιντσιρλίκ με αφορμή την χρήση από την Άγκυρα του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος S-400 απάντησε ότι : «Νομίζω ότι τα πάντα είναι στο τραπέζι με δεδομένο ότι οι S-400 όχι απλά υπάρχουν αλλά λειτουργούν στην Τουρκία. Δεν νομίζω ότι έχουν παρθεί άλλες αποφάσεις πέρα από τις συγκεκριμένες κυρώσεις. Και κυρώσεις έχουν ήδη επιβληθεί με την απόσυρση των F-35. Θα θέλαμε η Τουρκία να μπορεί να έχει τα F-35 και να μπορεί να είναι μέρος αυτών, αλλά δεν συνέβη και θα υπάρξουν περαιτέρω κυρώσεις. Αλλά μέχρι στιγμής αυτά έχουν αποφασιστεί και τίποτα παραπάνω».

Το θέμα απασχόλησε και την συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ, ενόψει της Συνόδου των Υπουργών ‘Αμυνας της Συμμαχίας που θα πραγματοποιηθεί μέσω τηλεδιάσκεψης στις 22 και 23 Οκτωβρίου.

«Ανησυχώ για τις συνέπειες της τουρκικής απόφασης να αναπτύξει τους S-400 και έχω εκφράσει αυτές τις ανησυχίες αρκετές φορές συμπεριλμανομένων των συναντήσεων που είχα στην Άγκυρα. Αυτό είναι ένα σύστημα που δεν μπορεί να ενταχθεί στο ενοποιημένο σύστημα αεράμυνας και αντιπυραυλικής άμυνας του ΝΑΤΟ για το Ιραν. Και επίσης βλεπουμε ότι οι ΗΠΑ ξεκάθαρα ανέφεραν ότι θα υπάρξουν κυρώσεις και για το λόγο αυτό έχει αποκλειστεί η Τουρκία από το πρόγραμμα των μαχητικών αεροσκαφών F-35», είπε ο Στόλτενμπεργκ.

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν ανησυχεί για την ένταση που επικρατεί ανάμεσα σε δύο μέλη της Συμμαχίας, ο Γενικός Γραμματέας της ανέφερε:

«Τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία είναι δύο σημαντικοί εταίροι της Συμμαχίας, συμβάλλουν στο ΝΑΤΟ με διαφορετικούς τρόπους και εκτιμάμε τη συμβολή τους. Ωστόσο φυσικά είμαι ανησυχος για την ένταση που επικρατεί στην Ανατολική Μεσόγειο. Είδαμε αυξημένες εντάσεις, είδαμε αναπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων, πλοίων, αεροπλάνων στην θάλασσα και τον αέρα. Ασφαλώς για το ΝΑΤΟ αυτό που είναι σημαντικό είναι να συμβάλει στη μείωση των εντάσεων, να υπάρξει αποκλιμάκωση και να αποφευχθεί κάποιο επεισόδιο ή ατύχημα μεταξύ συμμάχων στην Ανατολική Μεσόγειο».
Για το λόγο αυτό, συνέχισε, ο Γενς Στολτενμπεργκ, πρόσφατα υπήρξε συμφωνία ενός μηχανισμού αποτροπής στρατιωτικής σύγκρουσης όπου η Ελλάδα και η Τουρκία επανέλαβαν την υποστήριξη τους στις υπάρχουσες διαδικασίες για τη συμπεριφορά στη θάλασσα και τον αέρα, ενώ δημιουργήθηκε και μια κόκκινη γραμμή. Ο ΓΓ του ΝΑΤΟ προσέθεσε ότι όλα αυτά έχουν ως στόχο την ελαχιστοποίηση του κινδύνου επεισοδίου ή ατυχήματος και αν κάτι τέτοιο συμβεί, να γίνει ότι είναι εφικτό για να μην φύγει η κατάσταση εκτός ελέγχου και δημιουργηθούν πραγματικά επικίνδυνες καταστάσεις.

Σε Αλεξανδρούπολη και Φέρρες ο Αλκιβιάδης Στεφανής

Την Αλεξανδρούπολη επισκέφθηκε χθες, Τετάρτη 21 Οκτωβρίου, ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Αλκιβιάδης Στεφανής. Όπως ανακοινώθηκε, αρχικά ο υφυπουργός μετέβη στην 13η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία, όπου πραγματοποιήθηκε τελετή παραλαβής δύο οχημάτων φόρτωσης πυρομαχικών, που αποτελούν ευγενική δωρεά ιδιώτη.

Στη συνέχεια, ο κ. Στεφανής επισκέφθηκε τη 12η Μηχανοκίνητη Μεραρχία Πεζικού όπου παρακολούθησε σύντομη ενημέρωση για τις τρέχουσες δραστηριότητες. Ακολούθως, μετέβη στο Κέντρο Προσομοίωσης Επιχειρήσεων «Ιανός» ενώ επισκέφθηκε τον υπό κατασκευή φράκτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα, στις Φέρρες Έβρου.

Τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας συνόδευσαν ο διοικητής του Δ’ Σώματος Στρατού, αντιστράτηγος Άγγελος Ιλαρίδης και ο διοικητής της 12ης Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού, υποστράτηγος Χρήστος Μπούφης.

Η Άγκυρα επιβεβαίωσε τη δοκιμή των S-400 – Θέλει να αγοράσει και «Πάτριοτ»

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλούσι Ακάρ επιβεβαίωσε σήμερα ότι η Τουρκία πραγματοποίησε δοκιμή του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος S-400 στην περιοχή της Σινώπης, σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Sputnik.

Σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, η Τουρκία εξακολουθεί να είναι ανοιχτή στην αγορά ενός αμερικανικού οπλικού συστήματος παρά το γεγονός ότι αγόρασε το σύστημα S-400 από τη Ρωσία.

«Η Τουρκία έχει συνεργαστεί με τους συμμάχους της για εναλλακτικές επιλογές και θα συνεχίσει αυτή την προσπάθεια. Δεν μπορούμε να δεχθούμε δηλώσεις όπως “είμαστε έτοιμοι να πουλήσουμε, αλλά το Κογκρέσο δεν επιτρέπει τις παραδόσεις”», δήλωσε ο Ακάρ, σύμφωνα με το τουρκικό κανάλι NTV.

Σημειώνεται ότι η είδηση της δοκιμής του συστήματος S-400 πυροδότησε ευρείες αντιδράσεις στον πολιτικό κόσμο των ΗΠΑ.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ξεκάθαρες στις προσδοκίες τους ότι οι S-400 δεν θα πρέπει να γίνουν λειτουργικοί. Ήμασταν επίσης ξεκάθαροι για τις πιθανές σοβαρές επιπτώσεις για τη σχέση ασφαλείας μας εάν η Τουρκία ενεργοποιήσει το σύστημα», ανέφερε εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ. 

«Η δοκιμή του ρωσικού συστήματος S-400 είναι απαράδεκτη συμπεριφορά από σύμμαχο του Βορειοατλαντικού Συμφώνου (ΝΑΤΟ). Βλάπτει περαιτέρω τη συμμαχία και αποτελεί άμεση απειλή για τα μαχητικά F-35 και τα συστήματα άλλων συμμάχων των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ» δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής εξωτερικών υποθέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ.

Επιπλέον, αξιωματούχος του ΝΑΤΟ είχε δηλώσει ότι «οποιαδήποτε δοκιμή του συστήματος αεράμυνας S-400 θα ήταν λυπηρή».

Η ίδια πηγή ανέφερε επίσης ότι «ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ έχει εκφράσει επανειλημμένως τις ανησυχίες του για τις συνέπειες της απόκτησης του S-400 από την Τουρκία – πιο πρόσφατα στη συνάντησή του με τον πρόεδρο Ερντογάν κατά την επίσκεψή του στην Άγκυρα στις 5 Οκτωβρίου».

Τουρκικό ΥΠΕΞ κατά Ελλάδας, Κύπρου, Αιγύπτου : Με τις εχθρικές τους πολιτικές δεν θα βρεθεί λύση

Συνεχίζει να προκαλεί η Τουρκία καθώς λίγες ώρες μετά τη νέα Navtex που εξέδωσε για το Oruc Reis το βράδυ της Τετάρτης πήρε θέση και για την τριμερή συνάντηση των ηγετών Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου επιρρίπτοντας ευθύνες  σε Ελλάδα και Κύπρο για τις δικές της προκλητικές κινήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο.

Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών με ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι όσα ειπώθηκαν χθες, μετά το τέλος των συναντήσεων των αρχηγών των τριών χωρών, περιέχουν αβάσιμες κατηγορίες, ενώ παράλληλα αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις τους.

Χαρακτηριστικά μάλιστα αναφέρει ότι η Ελλάδα και η Κύπρος είναι εκείνες που δημιουργούν προβλήματα στην Ανατολική Μεσόγειο και πως αν δεν αλλάξουν την «εχθρική» τους πολιτική δεν θα βρεθεί λύση.

«Απορρίπτουμε πλήρως τη δήλωση, η οποία δημοσιεύθηκε στο τέλος της συνόδου κορυφής Αιγύπτου-Ελλάδας-Ε/Κ Διοίκησης Νότιας Κύπρου, που πραγματοποιήθηκε στην ελληνοκυπριακή πλευρά, και περιέχει αβάσιμες κατηγορίες και ισχυρισμούς εναντίον της χώρας μας, όπως είναι πλέον σύνηθες κι από τις προηγούμενες συναντήσεις αυτών των τριών.

Το γεγονός ότι το ανακοινωθέν, που δημοσιεύτηκε από αυτή την τριμερή, η οποία ισχυρίζεται ότι έχει ως στόχο «την υποστήριξη της ειρήνης, της σταθερότητας και της συνεργασίας στην ανατολική Μεσόγειο» στοχεύει τη χώρα μας κάθε φορά, αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις αυτών των χωρών.

Η πραγματική συνεργασία στην ανατολική Μεσόγειο μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια περιεκτική προσέγγιση που περιλαμβάνει όλες τις παράκτιες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Τουρκοκυπρίων. Εάν οι χώρες που δημιουργούν τα προβλήματα στην περιοχή δεν αλλάξουν τις μαξιμαλιστικές και εχθρικές πολιτικές τους, δεν μπορούν να αποτελέσουν λύση στα προβλήματα. Θα συνεχίσουμε αποφασιστικά να προστατεύουμε τόσο τα δικαιώματά μας όσο και τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων στην ανατολική Μεσόγειο».

Φαούτ Οκτάϊ: Ακόμα και νότια της Κρήτης θα συνεχίσουμε τις έρευνες

Η Τουρκία θα συνεχίσει τις έρευνες της στην Ανατολική Μεσόγειο και μάλιστα, όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της Τουρκίας Φουάτ Οκτάϊ, οι έρευνες αυτές θα επεκταθούν και νότια της Κρήτης.

Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN Turk, ανέφερε πως «εμείς στην υφαλοκρηπίδα μας και οποιοδήποτε σημείο μπορούμε να κάνουμε έρευνες και δεν χρειαζόμαστε την άδεια ή την έγκριση κανενός. Όπως ξέρετε κάποια στιγμή αποσύραμε τα πλοία μας στα πλαίσια της συμφωνίας με την Ελλάδα. Όμως τώρα συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε τις εργασίες μας. Σε αυτή την περιοχή περιλαμβάνεται και η περιοχή που προκύπτει μετά τη συμφωνία ΑΟΖ με τη Λιβύη. Σε αυτές τις περιοχές περιλαμβάνονται και οι περιοχές που βρίσκονται νότια της Κρήτης. Θα συνεχίσουμε».

Όταν ρωτήθηκε αν η Άγκυρα δίνει σημασία στις αντιδράσεις της Ελλάδας τόνισε πως «όχι μόνο η Ελλάδα αλλά οποιαδήποτε χώρα, οτιδήποτε και να πει, η Τουρκία δεν παραχωρεί ούτε μια σπιθαμή εδάφους, ούτε μια σταγόνα νερού. Όποιο κι αν είναι το κόστος. Εμείς απλά κάνουμε έρευνες στα δικά μας εδάφη, στη δική μας Γαλάζια Πατρίδα, τις δικές μας εργασίες. Όπως εμείς δεν παρεμβαίνουμε σε κανέναν, έτσι δεν θα επιτρέψουμε να παρέμβει κανένας σε εμάς».

Νέα παράταση της τουρκικής Navtex για το Oruc Reis – Με αντί Navtex απαντά η Ελλάδα

Τη συνέχιση των σεισμικών ερευνών του Oruc Reis σε περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας νότια από το Καστελόριζο ανακοίνωσε η τουρκική πλευρά με νέα Navtex που εκδόθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης.

Με δυτικό όριο τον 28ο μεσημβρινό, οι ερευνητικές εργασίες του Oruc Reis και των βοηθητικών του πλοίων Ataman και Cengiz Han που συνοδεύονται από πέντε τουρκικά πολεμικά πλοία θα εξακολουθήσουν μέχρι τα μεσάνυχτα της Τρίτης 27 Οκτωβρίου.

Την ημέρα εκείνη θα συμπληρώνονται 15 ημέρες συνεχούς περιπλάνησης του Oruc Reis ανάμεσα στη Ρόδο και το Καστελόριζο, όπου το τουρκικό ερευνητικό με απλωμένα καλώδια περίπου 5 χιλιομέτρων, έχει ανακοινώσει ότι πραγματοποιεί δισδιάστατες σεισμικές εργασίες.

Ενα βασικό ερώτημα είναι πώς θα κινηθεί το τουρκικό ερευνητικό στις 28 και 29 Οκτωβρίου. Μετά την ελληνική εθνική εορτή της 28ης Οκτωβρίου, ακολουθεί η τουρκική γιορτή της Δημοκρατίας, που καθιερώθηκε στις 29 Οκτωβρίου του 1923, όταν ο Μουσταφά Κεμάλ ανακήρυξε επισήμως τη Δημοκρατία της Τουρκίας.

Τι σχεδιάζει ο Ταγίπ Ερντογάν για το διήμερο 28 και 29 Οκτωβρίου; Θα είναι το Oruc Reis εν πλω κοντά στο νησιωτικό σύμπλεγμα της Μεγίστης και θα διεξάγει έρευνες; Θα κινηθεί προς το λιμάνι της Αττάλειας έπειτα από 15 ημέρες ερευνών μέσα στον Οκτώβριο και συνολικά 50 ημέρες εργασιών από τις 10 Αυγούστου; Θα δώσει την σκυτάλη σε κάποιο τουρκικό γεωτρύπανο που είναι πιθανόν να ενεργοποιηθεί από την Άγκυρα -σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ- για το τι θα ακολουθήσει τις πρόδρομες εργασίες του Oruc Reis εάν εντοπιστεί κάποια περιοχή που γεννά προσδοκίες για την ύπαρξη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων;

Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις βρίσκονται σε ύψιστη ετοιμότητα, ειδικά στην περιοχή του Καστελλόριζου όπου το Πολεμικό Ναυτικό παρακολουθεί λεπτό προς λεπτό τις κινήσεις του Oruc Reis έχοντας οδηγίες να μην επιτρέψει καμία κίνηση του τουρκικού στολίσκου εντός της ζώνης των 6 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Μεγίστης.

Με αντι-Navtex απαντά η Ελλάδα

Αντι-Navtex εξέδωσε ο σταθμός της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού στο Ηράκλειο, ως απάντηση στη νέα παράνομη Navtex που εξέδωσε ο σταθμός της Αττάλειας για έρευνες του Oruc Reis σε περιοχή εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ανάμεσα σε Ρόδο και Καστελόριζο.

Η ελληνική Navtex τονίζει ότι η τουρκική Navtex αφορά «μη εγκεκριμένη δραστηριότητα» και είναι «παράνομη» διότι η περιοχή που εκτείνεται «επικαλύπτει την ελληνική υφαλοκρηπίδα».

Στην ελληνική Navtex υπογραμμίζεται, επίσης, σύμφωνα με το Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι ο σταθμός της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού στο Ηράκλειο έχει τη δικαιοδοσία για την έκδοση μηνυμάτων στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.

Ακολουθεί η ελληνική Navtex:

ZCZC HA05

212200 UTC OCT 20 IRAKLEIO STATION NAVWARN 618/20

KASTELORIZO SEA

1. UNAUTHORIZED STATION HAS BROADCAST NAVTEX MESSAGE NUMBER FA17-1314/20 IN HELLENIC NAVTEX SERVICE AREA, REFERRING TO UNAUTHORIZED AND

ILLEGAL ACTIVITY IN AN AREA THAT OVERLAPS THE

GREEK CONTINENTAL SHELF. IRAKLEIO NAVTEX STATION HAS THE AUTHORITY TO

BROADCAST NAVTEX MESSAGES IN THE AREA.

2. ALL MARINERS ARE REQUESTED TO DISREGARD NAVTEX

MESSAGE NUMBER FA17-1314/20.

3. CANCEL THIS MESSAGE 272059 UTC OCT 20.

Μητσοτάκης: Η ηγεσία της Τουρκίας φαντασιώνεται αυτοκρατορικές πρακτικές

«Η χρονική συγκυρία αυτής της τριμερούς συνάντησης συμπίπτει με πρόσθετους κινδύνους που, δυστυχώς, προκαλεί στην Ανατολική Μεσόγειο η ηγεσία της Τουρκίας, που φαντασιώνεται αυτοκρατορικές πρακτικές με επιθετικές δράσεις, από τη Συρία μέχρι τη Λιβύη, απ’ τη Σομαλία μέχρι την Κύπρο, από το Αιγαίο μέχρι τον Καύκασο. Πότε ζωγραφίζοντας αυθαίρετους χάρτες, πότε υπογράφοντας άκυρα μνημόνια και πότε ψηφίζοντας έωλους εσωτερικούς νόμους για θέματα τα οποία ρυθμίζονται με διεθνείς κανόνες. Κυρίως, όμως, συνοδεύοντας όλα αυτά με απανωτές μονομερείς προσκλήσεις, πλαισιωμένες από μία ακραία, επιθετική συχνά ρητορική» επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την Κύπρο, μπροστά στον πρόεδρο της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι και τον Κύπριο πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη.

«Ύστερα από μια εντατική περίοδο προσπαθειών για την επανέναρξη διερευνητικών συνομιλιών μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας με αποκλειστικό θέμα την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, είναι μία πρωτοβουλία που πολλοί την ανέμεναν, δυστυχώς όμως η Άγκυρα επέλεξε και πάλι την παραβατικότητα. Και αντί για πρόσκληση επαφών δρομολόγησε την πρόκληση των πολεμικών σκαφών. Αντί του διαλόγου των λύσεων προτίμησε τον μονόλογο των αμφισβητήσεων. Και αντί για γόνιμες συζητήσεις προβάλει παράνομες απαιτήσεις.

Δίκαιο όμως παράγουν μόνο οι δίκαιες πράξεις. Στο ίδιο διάστημα -είναι κάτι το οποίο τόνισαν και ο Πρόεδρος Αναστασιάδης και ο Πρόεδρος Σίσι- στο ίδιο διάστημα η Αθήνα υπέγραψε και κύρωσε δύο νόμιμες συμφωνίες οριοθέτησης ζωνών με την Ιταλία και με την Αίγυπτο. Ειδικά με την Αίγυπτο μετά από μεγάλη προσπάθεια 15 ετών καταλήξαμε σε μια αμοιβαία ωφέλιμη συμφωνία.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι συζητήσεις μας με την Αλβανία, όπου συμφωνήσαμε ότι αφού δεν μπορούμε να λύσουμε τις διαφορές μας σχετικά με την Οριοθέτηση Θαλάσσιων Ζωνών είμαστε έτοιμοι να προσφύγουμε στο Διεθνές Δικαστήριο. Έτσι λύνουν τις διαφορές τους τα σοβαρά, τα υπεύθυνα κράτη.

Αποδεικνύουμε με άλλα λόγια, έμπρακτα, ότι με οδηγό πάνω από όλα το Διεθνές Δίκαιο, τα Βαλκάνια αλλά και η Ανατολική Μεσόγειος μπορούν να γίνουν περιοχές ειρήνης και σταθερότητας. Και όπως είπαν και οι δύο Πρόεδροι, σε αυτή την γειτονιά της συνεργασίας βεβαίως και έχει θέση, αν το θελήσει, και η Τουρκία. Αρκεί, όπως συζητήσαμε, να μπορεί να συμμερίζεται τους ίδιους κανόνες, την ίδια λογική που επιβάλλουν οι σχέσεις καλής γειτονίας και ο σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Οι πρώτες σελίδες των αθλητικών εφημερίδων, σήμερα Πέμπτη 22 Οκτωβρίου

Οι πρώτες σελίδες των αθλητικών εφημερίδων, σήμερα Πέμπτη 22 Οκτωβρίου:

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων, σήμερα Πέμπτη 22 Οκτωβρίου

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων, σήμερα Πέμπτη 22 Οκτωβρίου:

Συνάντηση Μηταράκη-Πατέλ: Και χώρες εκτός ΕΕ να παίξουν ρόλο στο σχεδιασμό του μεταναστευτικού στην Ευρώπη

Για το «θέμα της παράνομης μετανάστευσης» συζήτησαν ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης και η υπουργός Εσωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου, Πρίτι Πατέλ, σε συνάντηση που είχαν σήμερα στο Λονδίνο, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.

«Οι χώρες μας αντιμετωπίζουν μια κοινή πρόκληση. Μεταναστευτικές ροές οι οποίες κατά κανόνα πλέον αποτελούνται και από οικονομικούς μετανάστες. Υπάρχει, αφενός η ανάγκη να σεβαστούμε τη Συνθήκη της Γενεύης, αφετέρου η ανάγκη να προστατεύσουμε τα σύνορα μας, εφαρμόζοντας -όπως κάνουμε στην Ελλάδα – μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική που διαχωρίζει τους πρόσφυγες από τους οικονομικούς μετανάστες με γρήγορες αλλά δίκαιες αποφάσεις”, δήλωσε ο κ. Μηταράκης μετά το τέλος της συνάντησης, αναφέρει η ανακοίνωση.

Λόγω Brexit, η Αγγλία πλέον δε συμμετέχει στη συζήτηση για το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου. Είναι όμως δεδομένο, επισήμανε ο κ. Μηταράκης, “ότι πρέπει και οι χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου, ακόμα και αν είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, να παίξουν ένα καταλυτικό ρόλο στο νέο σχεδιασμό που γίνεται στην Ευρώπη”.

Οι δυο χώρες μπορούν να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές, πρόσθεσε ο κ. Μηταράκης, με βάση τη μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία τους σε θέματα Ασύλου.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το Μαξίμου ξυπνά τον κομματικό μηχανισμό – Περιοδείες, διλήμματα και μάχη...

0
Μετά την Πελοπόννησο, το Μαξίμου βάζει στο στόχαστρο Θεσσαλία, Κρήτη και Μακεδονία Ικανοποίηση εκφράζουν στο Μαξίμου για τα αποτελέσματα της μεγάλης εξόρμησης κομματικών και κυβερνητικών...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ