Αρχική Blog Σελίδα 4493

«Kόλλησα κορωνοϊό στον ΣΚΑΪ», λέει καθηγητής «στον αέρα» εκπομπής του καναλιού

Άφωνοι έμειναν ο Γιάννης Τζούνος και ο Χρήστος Κούτρας, όταν άκουσαν καλεσμένο τους να λέει ότι κόλλησε κορωνοϊό από το στούντιο του ΣΚΑΪ.

Συγκεκριμένα ο καθηγητής Διοικητικής Επιστήμης και Δημοσίου Δικαίου Γιάννης Υφαντόπουλος κλήθηκε από την εκπομπή «Αταίριαστοι» να μοιραστεί με τους τηλεθεατές την εμπειρία του κατά τη διάρκεια που νόσησε από κορωνοϊό.

Γέλια

Gepostet von Αγγελικη Γκιλουδα am Freitag, 8. Mai 2020

Όταν λοιπόν ρωτήθηκε αν τον κόλλησε σε ένα ταξίδι στην Τσεχία που είχε πάει, εκείνος άφησε τους παρουσιαστές με ανοιχτό το στόμα.

«Όχι, κόλησα σε μία από τις εκπομπές του ΣΚΑΪ που είχα έρθει και συμμετείχα με κάποιους συναδέλφους, τους οποίους δεν θέλω να ονομάσω», είπε χαρακτηριστικά.

Όπως ξεκαθάρισε ένας συνάδελφός του γιατρός δεν είχε πάρει τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και κόλλησε τους υπόλοιπους.

Ερευνα: Δύο στους τρεις Ελληνες δεν τα βγάζουν πέρα – Το 61% αδυνατεί να εξοφλήσει έγκαιρα τους λογαριασμούς

Oι Ελληνες καταναλωτές δυσκολεύονταν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, τα έξοδά τους αυξάνονταν πολύ περισσότερο σε σχέση με το εισόδημά τους, με αποτέλεσμα οι έξι στους δέκα (61%) αδυνατούσαν να εξοφλήσουν εγκαίρως τους λογαριασμούς τους και το 40% ήταν αναγκασμένο να δανειστεί για να τους πληρώσει, πολύ πριν ξεσπάσει η κρίση του κορωνοϊού με τα επακόλουθά της.

Τώρα βρίσκονται στην πλέον δεινή θέση στην Ευρώπη, με σχεδόν τα δύο τρίτα να απαντούν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το αυξανόμενο κόστος ζωής.

Οπως προκύπτει από πανευρωπαϊκή έρευνα – βαρόμετρο που πραγματοποίησε στα τέλη Σεπτεμβρίου σε 24.000 καταναλωτές από 24 χωρες της Ευρώπης η Intrum (μεγαλύτερη σε μέγεθος ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης δανείων και απαιτήσεων), το 61% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι λογαριασμοί που πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το εισόδημα του, έναντι 45% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα, με το 40% να είναι αναγκασμένο να δανειστεί για τους εξοφλήσει. Στη Γερμανία το ποσοστό αυτό φθάνει το 90%.Στην Ευρώπη μόνο το 24% των καταναλωτών δανείζεται για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών του. Επιπλέον, το 67% από εκείνους που δεν πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς τους στην Ευρώπη απάντησε ότι αυτό δεν είναι περιστασιακό και συμβαίνει σε μόνιμη βάση. Από τη διεξαγωγή της έρευνας, οι οικονομικές προοπτικές της χώρας επιδεινώθηκαν απότομα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, με την εθνική παραγωγή να αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περίπου 10% το 2020, καθιστώντας την ελληνική οικονομία «πρωταθλήτρια» με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα στη χαμηλότερη θέση στην αποταμίευση

Οι Έλληνες καταναλωτές κατέλαβαν επίσης τη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη στην αποταμίευση. Η έρευνα δείχνει ότι το 38% των Ελλήνων καταναλωτών δεν αποταμιεύει καθόλου χρήματα, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη. Ωστόσο, τα προβλήματα υπερβαίνουν τον Έλληνα καταναλωτή, σύμφωνα με την έρευνα. Στην Ελλάδα, το 93% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι επίκειται ύφεση στα επόμενα πέντε χρόνια έναντι 54% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη που έδωσαν την ίδια απάντηση.

Στην έρευνα επισημαίνεται ότι οι «οι Έλληνες καταναλωτές, αντιμετωπίζουν μια πολύ πιο δύσκολη οικονομική εικόνα. Ο μέσος μισθός της Ελλάδας είναι ένας από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη και η ανεργία είναι η υψηλότερη. Η διαφορά μεταξύ της αύξησης των μισθών και του αυξανόμενου κόστους διαβίωσης αυξάνει ακόμη περισσότερο την πίεση στους Έλληνες καταναλωτές: το 61% απαντά ότι οι λογαριασμοί τους αυξάνονται με υψηλότερο ρυθμό από ό, τι το εισόδημά τους (πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 45%). Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα».

Πληρωμή λογαριασμών

Η έγκαιρη πληρωμή λογαριασμών και ο έλεγχος των προσωπικών οικονομικών επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη γενική ευημερία των καταναλωτών. Το ένα τρίτο (33%) των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι δεν πλήρωσε έγκαιρα την πληρωμή ενός λογαριασμού τους τελευταίους 12 μήνες και σχεδόν οι μισοί (47%) από αυτούς τους καταναλωτές λένε ότι είναι ένα συνηθισμένο περιστατικό. Αυτό είναι το πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα (61%), τη Νορβηγία (48%) και τη Φινλανδία (46%).

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σχεδόν οι μισοί (48%) των καταναλωτών αποδίδουν την μη έγκαιρη εξόφληση των λογαριασμών τους σε έλλειψη χρημάτων. Αυτό είναι επίσης εμφανές αν συνυπολογιστεί το εισοδηματικό κριτήριο καθώς σχεδόν έξι στους δέκα (59%) καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα αναφέρουν την έλλειψη χρημάτων ως τον κύριο λόγο. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές με υψηλό εισόδημα θεωρεί ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ξέχασαν να πληρώσουν το λογαριασμό.

Δανεισμός χρημάτων για την πληρωμή των λογαριασμών

Ένας στους τέσσερις (24%) των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι δανείζεται χρήματα για να πληρώσει λογαριασμούς, ενώ το 2018 μόνο το 20% δανειζόταν για το σκοπό αυτό. Το φαινόμενο του δανεισμού για την εξόφληση των μηνιαίων εξόδων είναι πιο έντονο μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα καθώς φθάνει το 40%), την Πολωνία και τη Ρουμανία (και οι δύο 33%). Πάνω από έξι στις δέκα (65%) γυναίκες λένε ότι δανείστηκαν από την οικογένεια / τους φίλους. Αν και τα ανεπίσημα δάνεια από την οικογένεια / τους φίλους είναι η κύρια πηγή και για τους άνδρες, περισσότεροι άντρες από τις γυναίκες αναφέρουν ότι έχουν δανειστεί χρήματα από τράπεζες.

Εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Η διαφαινόμενη – και πριν από την κρίση που προκαλεί η πανδημία – οικονομική επιβράδυνση αυξάνουν την αβεβαιότητα των καταναλωτών. Σχεδόν οι μισοί (44%) των ευρωπαίων καταναλωτών ανησυχούν ότι μια εξασθενημένη ΕΕ θα βλάψει τα οικονομικά τους, σε σύγκριση με το 42% το 2018. Αυτό είναι το πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών από την Πορτογαλία (64%), την Ελλάδα (63%) και την Ισπανία (62%).

Συνάντηση Δένδια με τον Πρέσβη των ΗΠΑ – Λιβύη, Συρία, Βαλκάνια και κορωνοϊός στο επίκεντρο

Συνάντηση με τον πρέσβη των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, είχε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, στο υπουργείο.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, την οποία ανέμενε εδώ και καιρό, όπως σημείωσε σε ανάρτησή του στο twitter ο κ. Πάιατ, υπήρξε «συντονισμός για μία ευρεία γκάμα θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος στην περιοχή -τη Λιβύη, τη Συρία, τα Βαλκάνια- καθώς και τα επόμενα βήματα στον Στρατηγικό Διάλογο και τη συλλογική αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού».

«Τίποτα δε μπορεί να αντικαταστήσει τη διπλωματία πρόσωπο με πρόσωπο με τους στενούς μας συμμάχους, καθώς μένουμε ασφαλείς», επισήμανε ο κ. Πάιατ.

Guardian: Ο Ερντογάν χρησιμοποιεί τους πρόσφυγες για τα πολιτικά του παιχνίδια

«Ο Ερντογάν να χρησιμοποιεί πρόσφυγες και μετανάστες ως «πιόνια» για το πολιτικό παιχνίδι που επιχειρεί να παίξει η Άγκυρα» αναφέρει ο βρετανικός Guardian σε αφιέρωμά του στην προσφυγική – μεταναστευτική κρίση που διανύει η Ελλάδα.

Το ρεπορτάζ περιέχει ανθρώπων από τη Συρία που μεταφέρθηκαν αρχικά στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και μετά την έξαρση της πανδημίας σε εγκαταστάσεις καραντίνας στην ανατολική Τουρκία και στη συνέχεια σε κέντρα κράτησης στην Άγκυρα, όπου ζουν  σε άθλιες συνθήκες σίτισης και ιατρικής φροντίδας, με απειλές και ξυλοδαρμούς από τις τουρκικές αρχές

«Μας ανάγκασαν με γκλομπ να εγκαταλείψουμε το όνειρό μας και να ανέβουμε στο λεωφορείο» αναφέρει χαρακτηριστικά η Ρίμα, μια πρόσφυγας από την Συρία.

«Ο πρόεδρός σας είναι αυτός που μας ανήγγειλε ότι τα σύνορα είναι ανοικτά, ο πρόεδρός σας! Μας ενθαρρύνατε να φύγουμε, μας λέγατε να ασκήσουμε πίεση πάνω στην ελληνική πύλη και ότι δεν θα ανοίξει χωρίς πίεση» έλεγε στους Τούρκους η γυναίκα από τη Συρία.

Όπως λέει η Ρίμα δεν εμπιστεύεται τις υποσχέσεις του προέδρου Ερντογάν για τη δημιουργία ζωνών ασφαλείας στη βόρεια Συρία και φοβάται την απέλασή της σε αυτές. «Γιατί να εμπιστευτώ τις υποσχέσεις Ερντογάν για τη δημιουργία ζωνών ασφαλείας μετά από όλα όσα έχουμε δει από το τουρκικό κράτος;», διερωτάται.

Ο βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος του Λαού και μέλος της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Τουρκία Ομέρ Γκερκερλίογλου λέει στον Guardian ότι οι πρόσφυγες στο Παζάρκιουλε είχαν χρησιμοποιηθεί σαν πολιτικά πιόνια.

«Χιλιάδες ανθρώπων οδηγήθηκαν να πλημμυρίσουν τα σύνορα ως ένας πολιτικός μοχλός πίεσης ή ένα εργαλείο εκβιασμού», λέει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας – με την ιδιότητά του ως μέλους της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων – κάποιων από τα γεγονότα που συνέβησαν εκεί. Λέει ότι η απειλή ανοίγματος των συνόρων στους πρόσφυγες είναι η «αχίλλειος πτέρνα της Δύσης».

»Ο Ερντογάν είναι ένας πραγματιστής πολιτικός. Αυτοί οι άνθρωποι που πέθαναν, τραυματίστηκαν, δυστύχησαν, έχασαν τα υπάρχοντά τους, είναι απλώς θύματα για τον Τουρκό πρόεδρο. Μπορεί να στήσει ένα τέτοιο παιχνίδι ξανά» προσθέτει ο Τούρκος πολιτικός.

Ακόμη και μετά την καραντίνα τους, οι πρόσφυγες που βρέθηκαν στο Παζάρκιουλε χρησιμοποιήθηκαν στο επίκεντρο ενός πολιτικού παιχνιδιού.

Ο Guardian υπενθυμίζει τις πληροφορίες που είδαν το φως σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης στις αρχές Απριλίου ότι η Τουρκία σχεδιάζει να στείλει στην Ευρώπη μετανάστες θετικούς στον Covid-19.

Για εκείνους που προσπάθησαν και απέτυχαν να φτάσουν στην Ευρώπη από τη συνοριακή πύλη του Παζάρκιουλε το μέλλον είναι άγνωστο.

Η Ρίμα είναι τώρα άστεγη και μένει με φίλους στην Άγκυρα. Δεν μπορεί να ονειρευτεί ότι κερδίζει αρκετά χρήματα για να φτιάξει μια ζωή εκεί και φοβάται την απέλασή της στη βόρεια Συρία. «Δεν υπάρχει μέλλον, προστασία, ή ελπίδα», λέει.

Ο Guardian ήλθε σε επαφή με εκπροσώπους του τουρκικού υπουργείου Υγείας, για να διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες σχετικά με την εκκένωση του Παζαρκιουλέ και τους καταυλισμούς και την αντιμετώπιση του Covid-19, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση.

Λιβύη: Τουρκία και Ιταλία δηλώνουν ότι έπεσαν οβίδες κοντά στις πρεσβείες τους στην Τρίπολη

Οβίδες έπεσαν κοντά στις πρεσβείες της Τουρκίας και της Ιταλίας στο κέντρο της Τρίπολης αργά χθες, Πέμπτη, όπως δήλωσαν οι διπλωματικές αντιπροσωπείες των χωρών αυτών, καθώς διευρύνονται προφανώς οι βομβαρδισμοί που εξαπολύουν οι δυνάμεις που έχουν την έδρα τους το ανατολικό τμήμα της χώρας εναντίον ενός κεντρικού τομέα της πρωτεύουσας της Λιβύης.

Ο Λιβυκός Εθνικός Στρατός (ΛΕΣ) του Χαλίφα Χάφταρ, με έδρα την ανατολική Λιβύη, βομβαρδίζει την Τρίπολη εδώ και μήνες στο πλαίσιο του πολέμου που εξαπέλυσε πριν από ένα χρόνο για την κατάληψη της πόλης, και που ευθύνεται για τον θάνατο των τεσσάρων πέμπτων του συνολικού αριθμού των θανάτων αμάχων στη σύγκρουση αυτή φέτος, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. Τουλάχιστον 131 άμαχοι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν στις εχθροπραξίες το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Ωστόσο η τουρκική στρατιωτική υποστήριξη στη διεθνώς αναγνωρισμένη Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας (ΚΕΕ) βοήθησε τις δυνάμεις της τελευταίας να απωθήσουν τον ΛΕΣ από αρκετές περιοχές τις τελευταίες εβδομάδες, απειλώντας να τερματίσουν την εκστρατεία του Χάφταρ στη δυτική Λιβύη.

Ο Τούρκος πρεσβευτής ανέφερε σε ένα μήνυμα προς το Reuters ότι ένας πύραυλος Γκραντ έπληξε το κτίριο του Ανώτατου Δικαστηρίου δίπλα στην πρεσβεία και άλλος ένας έπεσε κοντά στο κτίριο του υπουργείου Εξωτερικών.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Ιταλίας ανέφερε στο Twitter πως επλήγη η περιοχή γύρω από την κατοικία του Ιταλού πρεσβευτή, προκαλώντας τουλάχιστον δύο θανάτους. “Η Ιταλία καταδικάζει έντονα άλλη μια επίθεση των δυνάμεων του Χάφταρ”, ανέφερε.

Οβίδες έπεσαν επίσης γύρω από την περιοχή του λιμανιού της πόλης, όπου η υπηρεσία μετανάστευσης των Ηνωμένων Εθνών αναγκάστηκε να σταματήσει μια επιχείρηση αποβίβασης μεταναστών που είχαν διασωθεί στη θάλασσα.

Ο στρατιωτικός εκπρόσωπος του ΛΕΣ ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα την έναρξη μιας νέας αεροπορικής εκστρατείας και είπε πως επιδρομές έθεσαν στο στόχαστρο αεροπορική βάση στη Μισράτα.

Οι τοπικές αρχές εκεί δήλωσαν ότι οι εκρήξεις που σημειώθηκαν αργά το βράδυ της Τετάρτης προκλήθηκαν από ένα πρόβλημα αποθήκευσης παλιών πυρομαχικών.

Δυνάμεις που πρόσκεινται στην ΚΕΕ κατάφεραν να αναστρέψουν ορισμένες από τις απώλειες που υπέστησαν πέρυσι με τη βοήθεια τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) και συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας, που αναχαίτισαν τις περισσότερες επιδρομές του ΛΕΣ και συμμάχων του. Ο ΛΕΣ υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Αίγυπτο και τη Ρωσία.

Την Τετάρτη, προσκείμενες προς την ΚΕΕ δυνάμεις επιτέθηκαν στην αεροπορική βάση αλ-Ουατίγια δυτικά της πρωτεύουσας, ένα από τα πιο σημαντικά προπύργια του ΛΕΣ στη δυτική Λιβύη. Οι προσκείμενες στην ΚΕΕ δυνάμεις προωθήθηκαν επίσης προς την Ταχρούνα, ένα άλλο προπύργιο-κλειδί του ΛΕΣ.

Η αποστολή του ΟΗΕ στη Λιβύη δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2020 , τουλάχιστον 131 άμαχοι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν, μια αύξηση 45% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2019.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, οι μάχες στο έδαφος ήταν η κύρια αιτία των θανάτων και τα τέσσερα πέμπτα αυτών προκλήθηκαν από δυνάμεις που συνδέονται με τον ΛΕΣ.

Αρχηγός ΓΕΕΘΑ σε ΝΑΤΟ: Κίνδυνος ατυχήματος από τις συνεχείς προκλήσεις της Τουρκίας

Τηλεδιασκέψεις με αξιωματούχους του ΝΑΤO και της DSACEUR είχε σήμερα ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.

Συγκεκριμένα ο κ. Φλώρος συνομίλησε με τον Πρόεδρο της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ (Chairman ΝΑΤΟ Military Committee – CMC) Πτέραρχο Στιούαρτ Πητς (Sir Stuart Peach) κατόπιν αιτήματος του, στο πλαίσιο της επικείμενης συνόδου της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ της 14 Μαΐου 2020 σε επίπεδο Αρχηγών ΓΕΕΘΑ.

Στη συνέχεια πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη με τον Αναπληρωτή Διοικητή Συμμαχικών Δυνάμεων στην Ευρώπη (DSACEUR) Στρατηγό Τιμ Ράντφορντ (Τim Radford) κατόπιν αιτήματος του και στο πλαίσιο της πρόσφατης ανάληψης των καθηκόντων του.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ αναφέρθηκε στην πρόσφατη κλιμάκωση της μεταναστευτικής κρίσης στον Έβρο και στο Αιγαίο, συνεπεία της εργαλειοποίησης του φαινομένου εκ μέρους της Τουρκίας, καθώς και στην παραβατική της συμπεριφορά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, ως εκδηλώνεται με παραβάσεις εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, στις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου μας, στις υπερπτήσεις άνωθεν εθνικού εδάφους στον Έβρο και στα νησιά, στις μη αβλαβείς διελεύσεις στα χωρικά μας ύδατα, στην εκτέλεση παράνομων θαλάσσιων ερευνών και γεωτρήσεων, στην παραβίαση του επιβληθέντος από τον ΟΗΕ εμπάργκο όπλων στη Λιβύη και σε άλλες προκλητικές ενέργειες, επισημαίνοντας ειδικότερα τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος και των σοβαρών συνεπειών που θα επιφέρει κάτι τέτοιο. Επιπρόσθετα, τόνισε την πρόσφατη απαράδεκτη και πέραν πάσης λογικής παρενόχληση ελικοπτέρου στο οποίο επέβαινε ο ίδιος με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο από μαχητικά αεροσκάφη της γείτονος, κατά την επίσκεψη τους σε ακριτικά νησιά της χώρας μας στο ανατολικό Αιγαίο.

Συζητήθηκαν θέματα της αρμοδιότητάς τους, μεταξύ των οποίων η κρίση του COVID-19 και ο ρόλος της Συμμαχίας στην αντιμετώπισή του, η πρόσφατη υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης για την ίδρυση του Κέντρου Αριστείας Ενοποιημένης Αντιπυραυλικής Άμυνας (IAMD COE) στην Κρήτη, η διοργάνωση της Συνόδου της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2021, ο μετασχηματισμός του ΝΑΤΟ για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων άμυνας και ασφάλειας στο πλαίσιο της σε εξέλιξη κατάρτισης του «Concept of Deterrence and Defense of the Euro – Atlantic Area», καθώς και θέματα ασφαλείας και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Αν. Μεσογείου.

Διαταγή Αρχηγού ΕΛ.ΑΣ προς αστυνομικούς: «Μακριά από αντιπαραθέσεις και αντεγκλήσεις»

Ρόλο «πυροσβεστικό» και όχι κατασταλτικό, καλούνται να παίξουν οι αστυνομικές δυνάμεις, απέναντι στους νεαρούς πού παρατηρήθηκε να συγκεντρώνονται στις πλατείες μετά τη μερική άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό, σύμφωνα με διαταγή του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ Μιχάλη Καραμαλάκη, που εστάλη χτες το βράδυ προς όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες, μετά τα όσα συνέβησαν στην πλατεία Αγίας Παρασκευής.

Στην διαταγή, αφού αναφέρεται αναλυτικά στον επαγγελματισμό την αποφασιστικότητα και την υπευθυνότητα, καθώς και στο πνεύμα συμπαράστασης και συνεργασίας με τους πολίτες, που έδειξε η αστυνομία κατά τη διάρκεια της καραντίνας, επισημαίνεται ότι είναι κρίσιμο και αναγκαίο να επιδείξει την ίδια στάση κατανόηση, συμπάθεια και εμπιστοσύνη προς κάθε πρόσωπο, στη φάση της αποκλιμάκωσης των μέτρων και τονίζεται:

«Σε περίπτωση συγκέντρωσης ατόμων ή και ομάδων προσώπων θα πρέπει να εξαντλούνται όλα τα περιθώρια της πειθούς, της προειδοποίησης και της ουσιαστικής επικοινωνίας με αυτά, ώστε να τηρούνται απαρέγκλιτα οι προβλεπόμενες αποστάσεις ασφαλείας και να αποφεύγεται η πέραν εύλογου χρονικού διαστήματος παραμονή στα σημεία αυτά και ο συνωστισμός».

Η διαταγή του Αρχηγού επίσης υπογραμμίζει:

«Κύρια αποστολή της Ελληνικής Αστυνομίας αποτελεί η προστασία και ασφάλεια των πολιτών, για την οποία καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, μακριά από αντιπαραθέσεις και αντεγκλήσεις».

Καταλήγοντας η διαταγή επισημαίνει την αναγκαιότητα άμεσης συνεργασίας με τους δήμους και περιφέρειες και απευθύνεται προς Γενικούς Αστυνομικούς Διευθυντές Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και στους Γενικούς Περιφερειακούς Διευθυντές, στους οποίους αναθέτει την ευθύνη της ορθής εφαρμογής των συγκεκριμένων αποφάσεων.

Ο LNA κατέρριψε τουρκικό αεροσκάφος στη Λιβύη – Μαίνονται οι μάχες

Ο Λιβυκός Εθνικός Στρατός (LNA) του Στρατάρχη Χάφταρ ανακοίνωσε πως το ξημέρωμα της Παρασκευής κατέρριψε τουρκικό αεροσκάφος, δυτικά της Τρίπολης.

Ο LNA ανέφερε πως οι αντιαεροπορικές συστοιχίες κατέρριψαν το αεροσκάφος ενώ επιχειρούσε επιδρομή στην αεροπορική βάση Al-Watiya.

Όπως αναφέρει το δίκτυο almasdarnews, η συγκεκριμένη αεροπορική βάση είναι στο Δυτικό μέρος της Λιβύης και είναι η μοναδική που ελέγχει ο LNA.

Το ίδιο δίκτυο ανέφερε ακόμη πως ο στρατός του Χάφταρ εξαπέλυσε επιδρομή εναντίον θυλάκων «πιστών στην τουρκική επιθετικότητα» κοντά στην πόλη Misrata.

Ο Στρατιωτικός Διοικητής του LNA σε δήλωσή του που γνωστοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης, ανέφερε πως «οι επιδρομές είχαν ως στόχο συγκεκριμένες τοποθεσίες στην περιοχή Bougrain , ανατολικά της Misrata, ανάμεσα στις οποίες στρατιωτικές εγκαταστάσεις και αποθήκες όπλων και πυρομαχικών».

Όπως τόνισε, οι επιδρομές είναι μέρος της αεροπορικής αντεπίθεσης που θα συνεχιστεί «μέχρι να εξουδετερωθούν οι βάσεις των παραστρατιωτικών που είναι πιστοί στην Τουρκία».

Υπενθυμίζεται πως στις 27 Νοεμβρίου ο Ερντογάν υπέγραψε δύο μνημόνια συνεργασίας με τον Πρόεδρο της κυβέρνησης της Τρίπολης, Φαγιέζ Αλ Σάρατζ. Το πρώτο μνημόνιο αφορούσε την στρατιωτική συνεργασία και το δεύτερο την χάραξη των θαλάσσιων ορίων ανάμεσα στις δύο χώρες.

Νέο κύμα προσφύγων στον Εβρο φοβάται η Frontex

Η Frontex, ο οργανισμός προστασίας των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμά ότι μπορεί να υπάρξει νέα συρροή μεταναστών που θα αποπειραθούν να περάσουν στην Ευρώπη όταν η Τουρκία άρει τους περιορισμούς που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, σύμφωνα με γερμανικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία επικαλούνται εσωτερική έκθεση της Frontex.

Στο εν λόγω έγγραφο της Frontex, με ημερομηνία 5 Μαΐου, αναφέρεται πως μόλις χαλαρώσουν οι περιορισμοί στις τουρκικές επαρχίες του Τσανάκαλε (Δαρδανέλλια), της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης, μπορεί να ακολουθήσουν μαζικές μετακινήσεις μεταναστών προς τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αναφέρει σήμερα η γερμανική εφημερίδα Die Welt.

Ειδικότερα, αναφέρεται πως «οι περιορισμοί λόγω της Covid-19 ήρθησαν σταδιακά στις περισσότερες επαρχίες που βρέχονται από το Αιγαίο, αλλά όχι ακόμη στις επαρχίες του Τσανάκαλε, της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης. Όταν αποκατασταθεί η ελευθερία μετακινήσεων σε αυτές τις περιοχές, μπορούμε να αναμένουμε μαζικές μετακινήσεις μεταναστών προς την κατεύθυνση των ελληνοτουρκικών συνόρων».

Στην έκθεση της Frontex σημειώνεται πως στην περιοχή γύρω από τον Έβρο έχουν σταλεί 262 επιπλέον αστυνομικοί από άλλες περιοχές της Ελλάδας και προστίθεται ότι «η προβλεπόμενη αποστολή άλλων 400 αστυνομικών στην περιοχή του Έβρο, που είχε ανακοινωθεί από τις ελληνικές Αρχές ήδη από τις αρχές του 2020 –αναβλήθηκε λόγω της κρίσης του κορωνοϊού».

Στα τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Μαρτίου, θυμίζει το δημοσίευμα, χιλιάδες μετανάστες «είχαν πολιορκήσει την ελληνοτουρκική μεθόριο και προσπάθησαν να περάσουν τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης, με αποτέλεσμα να εκτυλιχθούν χαοτικές σκηνές», καθώς η τουρκική ηγεσία επιχείρησε, μεταξύ άλλων, να πιέσει την ΕΕ να επισπεύσει την αποστολή δισεκατομμυρίων ευρώ για τους μετανάστες που φιλοξενούνται στην Τουρκία, αλλά με το ξέσπασμα της επιδημίας τουρκικές δυνάμεις απέσυραν τους μετανάστες ξανά στο εσωτερικό της χώρας.

Η Αθήνα κατηγορεί την Άγκυρα για «ανασχηματισμό της γεωγραφίας»

Για «ανασχηματισμό της γεωγραφίας», «εφεύρεση νέων κανόνων» και «επίκληση ανύπαρκτων και ανεφάρμοστων «αρχών» που επιδιώκουν να διαστρεβλώσουν τη διεθνή νομολογία» κατηγορεί η Αθήνα την Άγκυρα στη νέα επιστολή που απέστειλε στον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών. 

Η επιστολή, η οποία φέρει ημερομηνία 21 Απριλίου και επιδόθηκε από τη Μόνιμη Αντιπρόσωπο της Ελλάδος στον ΟΗΕ πρέσβη Μαρία Θεοφίλη, αποτελεί απάντηση σε εκείνη που είχε καταθέσει στις 18 Μαρτίου ο τούρκος Μόνιμος Αντιπρόσωπος Φεριντούν Σινιρλίογλου. Σε αυτήν είχε επισυνάψει χάρτη με τις συντεταγμένες του εξωτερικού ορίου της, κατά την Άγκυρα, τουρκικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο έπειτα και από την υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης Άγκυρας – Τρίπολης για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών τον περασμένο Νοέμβριο.

Η ελληνική επιστολή αντικρούει όπως και στο παρελθόν τις ξεκάθαρες παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας στην περίπτωση του τουρκολιβυκού Μνημονίου, όπως πχ για την αγνόηση των θαλασσίων ζωνών που δικαιούνται τα ελληνικά νησιά και ιδιαίτερα η Κρήτη. Είναι όμως εμφανώς γραμμένη σε σκληρότερη γλώσσα σε σχέση με προηγούμενες επιστολές που έχουν κατατεθεί.

Η Αθήνα απαντά αυτή τη φορά σε ορισμένες από τις «αρχές» που έχει κατά καιρούς επικαλεστεί ο Γενικός Διευθυντής του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών Τσαγκαπτάι Έρτζιγες, ο οποίος έχει αναλάβει τη θεωρητικοποίηση των τουρκικών ισχυρισμών και ενεργειών. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην «λανθασμένη και παραπλανητική» χρήση της αρχής περί των νησιών που βρίσκονται «στη λάθος πλευρά της μέσης γραμμής» σύμφωνα με την οποία Άγκυρα και Τρίπολη αγνόησαν τα δικαιώματα ελληνικών νησιών σε θαλάσσιες ζώνες πέραν των χωρικών τους υδάτων. 

Σύμφωνα με την Αθήνα, καθώς η Κρήτη αλλά και τα Δωδεκάνησα δεν ανήκουν ούτε στην Τουρκία ούτε στη Λιβύη η εν λόγω αρχή δεν μπορεί να επικληθεί. Το μόνο που επιδιώκεται είναι να αποκοπεί η επήρεια της ελληνικής νησιωτικής επικράτειας. Καθώς δε η Τουρκία και η Λιβύη δεν έχουν αντικείμενες ακτές, το ζήτημα του μήκους ή της κατεύθυνσης των ακτών τους δεν έχει σχέση στο συγκεκριμένο πλαίσιο. Το ίδιο ισχύει για τα σημεία βάσης που εμπεριέχονται στο Μνημόνιο.

Η Αθήνα σημειώνει δε ότι μεγάλος αριθμός από τα σημεία βάσης της τουρκολιβυκής συμφωνίας δεν έχουν σχέση ούτε επηρεάζουν τη χάραξη της υποτιθέμενης «γραμμής οριοθέτησης». Ο μόνος στόχος της συμπερίληψής τους είναι «να παρουσιάσουν λανθασμένα ένα επινοημένο μήκος ακτών». Ο δε χάρτης που επισυνάπτεται στην επιστολή Σινιρλίογλου της 18ης Μαρτίου χαρακτηρίζεται από την Αθήνα ως ένα «εργαλείο μολυσμένο από τους ίδιους παράνομους ισχυρισμούς που επιδιώκει να νομιμοποιήσει».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ