Αρχική Blog Σελίδα 4453

Στο “κόκκινο” ο Εβρος: Ενισχύεται η μεθόριος με 400 αστυνομικούς

Σε μια σημαντική κίνηση προχώρησε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η ΕΛ.ΑΣ με την απόφαση για έκτακτη ενίσχυση των αστυνομικών δυνάμεων στην ελληνοτουρκική μεθόριο.

Ειδικότερα, το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. ανησυχεί για ενδεχόμενη μαζική είσοδο παράνομων μεταναστών, όπως είδαμε στο παρελθόν να πραγματοποιούνται ανάλογα σχέδια με ενορχηστρωτή την Τουρκία. Γι’ αυτό στέλνει 400 αστυνομικούς από όλη την Ελλάδα για να ενισχύσουν την ήδη μόνιμη δύναμη των 750 ανδρών, ενώ στο σημείο βρίσκεται και 100μελής δύναμη της Frontex.

Πρόκειται για διμοιρίες των ΜΑΤ και άνδρες των ΟΠΚΕ που θα πάρουν θέσεις -κυρίως- στην περιοχή των Φερρών και στο Τυχερό Έβρου, καθώς και σε σημεία που πραγματοποιούνται εργασίες για την κατασκευή του φράχτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Στη διαταγή του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρεται ότι “στο πλαίσιο της αποτελεσματικής αντιμετώπισης των μεταναστευτικών ροών στα ελληνοτουρκικά σύνορα και αποτροπής νέας ενδεχόμενης μαζικής εισόδου παράτυπων μεταναστών στη χώρα μας. Ενισχύουμε για εκτέλεση περιπολιών κατά απόσπαση ή προσωρινή μετακίνηση για όσους αστυνομικούς…”.

Οι ελληνικές Αρχές είναι αποφασισμένες να μην επιτρέψουν σε κανέναν να ελπίζει ότι μπορεί να εισέλθει παράνομα στη χώρα μας, όπως συνέβη με την οργανωμένη προσπάθεια από την Τουρκία στον Έβρο στις αρχές του περασμένου Μαρτίου.

Τουρκία: 320 εκατ. ευρώ στα Κατεχόμενα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας

Τη μεταφορά ποσού περίπου 2,289 δισ. τουρκικών λιρών (320 εκατ. ευρώ) στα κατεχόμενα, «υπό τη μορφή επιχορηγήσεων και δανείων», ανακοίνωσε ο Τούρκος αντιπρόεδρος Φουάτ Οκτάι, με την υπογραφή νέας οικονομικής «συμφωνίας» με το ψευδοκράτος με στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη κατά την υπογραφή της «συμφωνίας οικονομικής και χρηματοπιστωτικής συνεργασίας 2020», ο Τούρκος αντιπρόεδρος δήλωσε «είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε μαζί τα απαραίτητα βήματα με σοβαρότητα για την ευημερία του τουρκοκυπριακού λαού και χωρίς χάσιμο χρόνου ώστε να υπάρξει μια βιώσιμη οικονομία» και πρόσθεσε ότι η παραπάνω συμφωνία «σχεδιάστηκε για να επουλώσει τις πληγές που προκάλεσε η επιδημία στην οικονομία».

Ο κ. Οκτάι εξήρε τη συμβολή της Τουρκίας στην αντιμετώπισης πανδημία του ιού στα κατεχόμενα, καλύπτοντας τις ανάγκες των Τουρκοκυπρίων παρέχονται μάσκες, απολυμαντικά, προστατευτικό ρουχισμό και πακέτα τροφίμων από το τουρκικού υπουργείο Υγείας και την Οργάνωση της Ερυθράς Ημισελήνου.

Δηλώσεις για το Κυπριακό: «Δεν υπάρχει λύση χωρίς πολιτική ισότητα μεταξύ των μερών στο νησί»

Ο Τούρκος αντιπρόεδρος αναφέρθηκε επίσης στο Κυπριακό, τονίζοντας ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να πείσει την ελληνοκυπριακή πλευρά να δεχτεί μία δίκαιη κατανομή των υδρογονανθράκων και να προσέλθει σε διάλογο με τους Τουρκοκύπριους για την επίλυση του ενεργειακού ζητήματος στην Ανατ. Μεσόγειο.

Το Κυπριακό, είπε, μπορεί να επιλυθεί μόνο μέσω της πολιτικής ισότητας των δυο πλευρών. «Λύση του Κυπριακού δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς πολιτική ισότητα μεταξύ των μερών στο νησί. Έχοντας πίστη στην εθνική μας υπόθεση, θα συνεχίσουμε τον αγώνα ώστε να αποδοθούν τα νόμιμα δικαιώματα και η ισότητα στους Τουρκοκύπριους αδελφούς μας. Ως μητέρα-πατρίδα και ως εγγυήτρια χώρα θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ώστε οι Τουρκοκύπριοι να συνεχίσουν να ζουν με ειρήνη, γαλήνη και ευημερία, καθώς και να ατενίζουν το μέλλον με ασφάλεια. Όσοι σκέφτονται διαφορετικά, είναι καταδικασμένοι να απογοητεύονται πάντα. Εμείς συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας και υποστηρίζουμε με βάση τη διεθνή νομιμότητα την αναζήτηση λύσεων σε όλες τις συγκρούσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε μόνιμη αστάθεια» είπε ο Τούρκος αντιπρόεδρος

Στην τελετή μίλησε επίσης ο λεγόμενος πρωθυπουργός των κατεχομένων Έρσιν Τατάρ. Μετά τις ομιλίες, οι Οκτάι και ο Τατάρ υπέγραψαν τη Συμφωνία Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Μήνυμα Μόσχας προς Χαφτάρ για κατάπαυση πυρός και πολιτική λύση στη Λιβύη

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε σήμερα στον πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων της Λιβύης Ακίλα Σάλεχ Ίσα – σύμμαχο του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ που ελέγχει το ανατολικό τμήμα της Λιβύης – ότι η Μόσχα τάσσεται υπέρ της άμεσης κατάπαυσης του πυρός και του πολιτικού διαλόγου με στόχο τον σχηματισμό ενιαίων οργάνων εξουσίας στην χώρα.

Ο Ρώσος ΥΠΕΞ και ο Ίσα υπογράμμισαν ότι οι απόπειρες στρατιωτικής επίλυσης της διένεξης στη Λιβύης είναι χωρίς προοπτική, αναφέρεται σε ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών την οποία εξέδωσε μετά την τηλεφωνική συνομιλία των δύο μερών.

«Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπήρξε σε βάθος ανταλλαγή απόψεων για την κατάσταση που διαμορφώνεται στην Λιβύη μέσα σε συνθήκες συνεχιζόμενης ένοπλης αντιπαράθεσης μεταξύ των στρατιωτικών και πολιτικών δυνάμεων που βρίσκονται στο ανατολικό και δυτικό τμήμα της χώρας. Και οι δύο πλευρές επισήμαναν ότι είναι άνευ προοπτικής οι απόπειρες στρατιωτικής επίλυσης της κρίσης και είναι αναγκαίο να ξεκινήσει χωρίς αναβολές ένας εποικοδομητικός διάλογος με την συμμετοχή όλων των πολιτικών δυνάμεων της Λιβύης», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ρωσικού ΥΠΕΞ.

Νωρίτερα ο αμερικανικό στρατός κατηγόρησε τη Ρωσία ότι χρησιμοποίησε μαχητικά αεροσκάφη στη Λιβύη για να στηρίξει τους Ρώσους μισθοφόρους που αγωνίζονται στον πλευρό των δυνάμεων που ελέγχου το ανατολικό τμήμα της χώρας, εκφράζοντας την ανησυχία του για περαιτέρω κλιμάκωση της διένεξης στην Λιβύη.

Στην ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, υπογραμμίζεται ότι στο πλαίσιο αυτό ο Λαβρόφ υποστήριξε την πρόταση που διατύπωσε ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων της Λιβύης στις 23 Απριλίου, η οποία προϋποθέτει «τον άμεσο τερματισμό των εχθροπραξιών και την ενεργοποίηση του ενδολυβικού διαλόγου με στόχο την επίτευξη συμβιβαστικών λύσεων ως προς τα υπάρχοντας προβλήματα και τον σχηματισμό ενιαίων οργάνων εξουσίας στην χώρα».

Οι δύο πλευρές, αναφέρεται στην ανακοίνωση, συζήτησαν «μερικές διεθνείς πτυχές της διευθέτησης της διένεξης στην Λιβύη» όπως και τις προοπτικές της υλοποίησης των αποφάσεων της διεθνούς Διάσκεψη για την Λιβύη που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο τις οποίες επικρότησε το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

Δένδιας – Παναγιωτόπουλος σε κόμματα: Δεν αλλάζουν τα σύνορα – Θα γίνει ο φράχτης

Το ζήτημα του Έβρου βρίσκεται στο επίκεντρο της συνεδρίασης της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής. Τα κόμματα ενημέρωσαν αναλυτικά οι συναρμόδιοι υπουργοί Νίκος Παναγιωτόπουλος και Νίκος Δένδιας.

«Τα σύνορα της Ελλάδας είναι σαφώς οριοθετημένα και απαράλλακτα. Δεν αλλάζουν, δεν μετακινούνται, όπως αλλάζει και μετακινείται διαχρονικά στη διάρκεια δεκαετιών η κοίτη του Έβρου ποταμού», τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι θα κατασκευαστεί καθώς αυτή είναι η εκφρασμένη βούληση της κυβέρνησης. Πρόσθεσε επίσης ότι τέτοια θέματα, δεν προσφέρονται για μικροπολιτικές κόντρες και σπέκουλα και ποτέ δεν υπήρξε κατάληψη ελληνικού εδάφους.

«Αυτού του είδους τα ευαίσθητα εθνικά θέματα εκτιμώ ότι δεν προσφέρονται για ασκήσεις ευτελούς αντιπολίτευσης, μάλιστα με όρους σπέκουλας. Ουδέποτε κατελήφθη λοιπόν ελληνικό έδαφος από τουρκικές δυνάμεις».

Στο ίδιο ύφος ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, μίλησε για το χρονικό των όσων συνέβησαν στον Έβρο και εξήγησε στα κόμματα για ποιο λόγο η Αθήνα επέδωσε δυο διαβήματα στην Άγκυρα.

«Αναφορές σε δήθεν κατάληψη -υπογραμμίζω τη λέξη, εθνικού εδάφους που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες και αναπαρήχθησαν και σε έντυπα του ξένου Τύπου είναι ψευδείς ειδήσεις οι οποίες δεν πρέπει να αναπαράγονται», είπε ο υπουργός Εξωτερικών.

Ο κ. Δένδιας, άφησε αιχμές για την αντιπολίτευση πως αξιοποίησε ψευδείς ειδήσεις για μικροπολιτικούς λόγους.

«Τα εθνικά ζητήματα δεν θα πρέπει να τυγχάνουν εκμετάλλευσης και ιδίως κομματικής ή ακόμη χειρότερα μικροκομματικής εκμετάλλευσης», τόνισε χαρακτηριστικά.

Δαμασκός: Κουρελόχαρτο το τουρκολιβυκό Σύμφωνο

Η επιστολή καταπέλτης της Συρίας  προς τον ΓΓ  ΟΗΕ, έκανε κουρελόχαρτο το τουρκολιβυκό σύμφωνο, καταδεικνύοντας  τον παραβατικό, όσο και αποσταθεροποιητικό ρόλο της Άγκυρας στην περιοχή.

Η Τουρκία δεν έχει  ακόμα εκθέσει τις δικές της θέσεις στον ΟΗΕ σε ότι αφορά τα επιχειρήματα της  Δαμασκού, έχει όμως σημασία ότι ολ αυτά γίνονται την ώρα που η Τουρκία προσπαθεί να βρει σημείο συνεννόησης με τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, ακόμα και με το Ισραήλ.  

Η επιστολή του Σύρου πρέσβη στον ΟΗΕ, Μπασάρ Ζααφάρι είναι μια κίνηση που ευνοεί τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα και αποτελεί μια ισχυρή πρώτη ύλη για να κινητοποιήσει την Αθήνα προς ενίσχυση της διπλωματικής προσπάθειας κυρίως προς τις μεγάλες χώρες για ανατροπή της τουρκικής πολιτικής στην περιοχή.

Όπως πρώτα δημοσίευσε η  κυπριακή  εφημερίδα «Φιλελεύθερος» η επιστολή του Σύρου μόνιμου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ στάλθηκε στις 29 Απριλίου 2020 με παραλήπτη τον ΓΓ των Ηνωμένων Εθνών. Ο Μπασάρ Ζααφάρι σημειώνει στην επιστολή του εκ μέρους της κυβέρνησης της Συρίας:

1.    Το μνημόνιο [Τουρκίας-Λιβύης] παραβιάζει τις αρχές και αξίες του διεθνούς δικαίου της θάλασσας σχετικά με την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων καθότι δεν υπάρχει επικάλυψη θαλάσσιων περιοχών ή κοινά σύνορα ανάμεσα σε Τουρκία και Λιβύη. Συνεπώς, δεν υπάρχει νομικό υπόβαθρο για την υπογραφή ενός τέτοιου «μνημονίου κατανόησης» ανάμεσα σ’ αυτά τα δύο μέρη. Μάλλον, τα πολιτικά γεγονότα και οι νόμιμες Αρχές επιδεικνύουν ότι η υπογραφή αυτού του μνημονίου είναι απλώς μια προκλητική πολιτική πράξη η οποία θα μετατρέψει την περιοχή της Μεσογείου εστία σύγκρουσης και έντασης και μπορεί να προκαλέσει περιορισμένες ή εκτενείς συγκρούσεις.

2.    Το πιο πάνω μνημόνιο αντικατοπτρίζει μια κατάφωρη επίθεση κατά των κυριαρχικών οικονομικών δικαιωμάτων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου και επηρεάζει αρνητικά τις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες ανάμεσα σ’ αυτά τα κράτη.

3.    Τα σύνορα της υποτιθέμενης «υφαλοκρηπίδας και αποκλειστικής οικονομικής ζώνης» όπως καθορίζονται σ’ αυτό το μνημόνιο, είναι φανταστικά, παράνομα, αυθαίρετα και προκλητικά, κι έτσι θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα, με ενδεχόμενο η Μεσόγειος να μετατραπεί σε ζώνη πολέμου.

Στην επιστολή της Συρίας προς τον ΓΓ ΟΗΕ κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικά τα όσα αναφέρονται σχετικά με το πώς επηρεάζει έναν πιθανό διάλογο ανάμεσα σε Δαμασκό και Άγκυρα για οριοθέτηση των μεταξύ τους θαλάσσιων συνόρων. Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:

•    Η κυβέρνηση της Συριακής Αραβικής Δημοκρατίας εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στο παράνομο μνημόνιο και το απορρίπτει ως άκυρο, που δεν έχει καμία επίπτωση στα κυριαρχικά της δικαιώματα.

•    Περαιτέρω, ένα τέτοιο μνημόνιο σίγουρα θα δημιουργούσε νομικά, πολιτικά και πρακτικά προβλήματα στο μέλλον και σε μια ενδεχόμενη συμωνία των θαλάσσιων συνόρων ανάμεσα σε Συρία και Τουρκία.

•     Είναι ξεκάθαρο ότι η τουρκική πλευρά επιδιώκει, μέσω αυτού του μνημονίου, να νομιμοποιήσει και να παγιώσει το στάτους κβο της παράνομης κατοχής εδαφών σε άλλες χώρες, πέραν της προσπάθειας να διαγράψει τα δικαιώματα άλλων στην αποκλειστική οικονομική ζώνη.

Η Δαμασκός με την παρέμβασή της προς τα Ηνωμένα Έθνη ζητά όπως αποφευχθεί η όποια εγγραφή των σχετικών εγγράφων που στέλνει η τουρκική πλευρά «για χάρη της διασφάλισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων όλων των χωρών της περιοχής».

Η Συρία θεωρεί πως «πρόκειται για μια απελπισμένη πολιτική κίνηση της τουρκικής πλευράς, η οποία τα τελευταία χρόνια επιλέγει την τακτική των παράλογων πολιτικών ανάμιξης στα ζητήματα των χωρών της περιοχής κατά τρόπο που αποσταθεροποιεί την ασφάλεια και τη σταθερότητα». Στην προκειμένη περίπτωση, υποστηρίζει η Δαμασκός, «η τουρκική πλευρά επιδιώκει να πολιτικοποιήσει τις έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο εντός αποκλειστικής οικονομικής ζώνης, η οποία θα προκαλέσει ένταση».
Το ερώτημα είναι αν υπάρχει συντονισμός της Αθήνας με τη Δαμασκό, ειδικά τώρα που θα ανοίξουμε και πάλι την πρεσβεία μας στην Δαμασκό.

Την ώρα επίσης η μια μετά  την άλλη οι χώρες της περιοχής, έχουν ανοίξει μέτωπο κατά της τουρκικής δραστηριότητας στην περιοχή, κατά των γεωτρήσεων  και των διπλωματικών της κινήσεων.

Τραγωδία στη Σκόπελο: Νεκρή γυναίκα από κεραυνό

Ένα τραγικό και απίστευτο περιστατικό έγινε γνωστό πριν από λίγη ώρα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, κεραυνός που έπεσε στη διάρκεια έντονης βροχόπτωσης της περιοχής της Σκοπέλου χτύπησε μια γυναίκα, ηλικίας περίπου 50 ετών.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η άτυχη γυναίκα χτυπήθηκε από τον κεραυνό την ώρα που έκανε αγροτικές εργασίες μαζί με τον σύζυγό της, ο οποίος φέρεται να ενημέρωσε πριν από λίγα λεπτά της ώρας και την Εισαγγελία Βόλου αναφέρει το magnesianews.gr.

Την ίδια ώρα σε εξέλιξη είναι το νέο κύμα κακοκαιρίας που χτυπά την χώρα.  Σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού από το meteo.gr ισχυρά καιρικά φαινόμενα αναμένονται κατά το υπόλοιπο της σημερινής μέρας και έως το πρωί της Τετάρτης. 

Βροχοπτώσεις και καταιγίδες σημειώνονται στο μεγαλύτερο μέρος των κεντρικών και βορείων ηπειρωτικών της χώρας, καθώς επίσης στην Ανατολική Πελοπόννησο, στην Κρήτη και στο Ανατολικό και Βόρειο Αιγαίο. Τα φαινόμενα κατά τόπους είναι πολύ ισχυρά και θα συνοδεύονται από ενισχυμένους ριπαίους ανέμους.

Παράλληλα, μικρή περαιτέρω πτώση θα παρουσιάσει η θερμοκρασία, η οποία δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 22-24 βαθμούς στα πεδινά και στις νησιωτικές περιοχές και τους 14-16 βαθμούς σε περιοχές μεγαλύτερου υψομέτρου. Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες έως δυτικές διευθύνσεις και θα φτάνουν τα 7-8 μποφόρ στο Ιόνιο και τα 6 μποφόρ στο Αιγαίο.

Τα καιρικά φαινόμενα και οι χαμηλές θερμοκρασίες αναμένεται να συνεχιστούν κατά το υπόλοιπο της εβδομάδας.

«Άνοιξαν οι ουρανοί» στην  Αττική

Εδώ και λίγη ώρα, ιδίως στα νότια προάστια η βροχόπτωση είναι πολύ έντονη, ενώ σε αρκετούς δρόμους επικρατεί μποτιλιάρισμα ενώ η Λεωφόρος Αμφιθέας, έχει πλημμυρίσει.

Έντονη βροχόπτωση στον Πειραιά 

Έντονη βροχόπτωση σημειώνεται αυτή την ώρα στον Πειραιά και σε πολλές περιοχές των νοτίων προαστίων, καθώς ο καιρός προβλέπεται άστατος και σήμερα όπως και τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας, σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων.

Η κακοκαιρία «χτύπησε» την Χαλκιδική – «Άσπρισαν» δρόμοι από το χαλάζι

Η κακοκαιρία χτύπησε την Χαλκιδική, καθώς  πολλές περιοχές επλήγησαν από έντονη χαλαζόπτωση.

Έντονο πρόβλημα αντιμετώπισαν οι οδηγοί που κινούνταν στην εθνική οδό Πολυγύρου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με ρεπορτάζ του halkidikinews.gr.
Από την έντονη χαλαζόπτωση ο δρόμος «άσπρισε» και τα αυτοκίνητα διέκοψαν την πορεία τους, σταματώντας στην άκρη του δρόμου.

Μητσοτάκης στην Bild: Έχουμε υπερασπιστεί τα σύνορά μας – Θα το ξανακάνουμε

Τον τρόπο που η Ελλάδα κατάφερε να περιορίσει την πανδημία του κορωνοϊου εξήγησε σε συνέντευξη παραχώρησε στην εφημερίδα «Bild» ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας παράλληλα το σχέδιο της κυβέρνησης για το άνοιγμα της χώρας με ασφαλή τρόπο σε επισκέπτες από το εξωτερικό.

Παράλληλα, μεγάλο μέρος της συνέντευξης επικεντρώνεται στα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη της εργασίας, στο σχέδιο Μέρκελ – Μακρόν και στις αντιδράσεις που συγκεντρώνει ενόψει και της ερχόμενης Συνόδου Κορυφής.

Στη συνομιλία του με τους δημοσιογράφους Λιάνα Σπυροπούλου και Paul Ronzheimer, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Ελλάδα διακρίνεται, για πρώτη φορά μετά από μεγάλο διάστημα, για την υψηλή αξιοπιστία: «αποτελούμε θετικό παράδειγμα και αυτό δημιουργεί στον κόσμο αίσθημα σιγουριάς και εμπιστοσύνης στη δυνατότητα του κράτους να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά» σημειώνει.

«Σκοπεύουμε να ανοίξουμε την τουριστική δραστηριότητα για τις χώρες που έχουν παρόμοια επιδημιολογικά δεδομένα με την Ελλάδα» υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

«Η Γερμανία θα περιλαμβάνεται σ’ αυτές με βάση τα δεδομένα που έχουμε δει έως τώρα και, βεβαίως, οι Γερμανοί τουρίστες θα είναι ευπρόσδεκτοι στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου όσον αφορά τις απευθείας πτήσεις προς τα νησιά και από τις 15 Ιουνίου εάν θέλουν να έρθουν στην Αθήνα» πρόσθεσε.

Ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε ότι στο επόμενο στάδιο δεν θα εξετάζονται υποχρεωτικά όλοι οι αφιχθέντες στη χώρα μας, αλλά θα γίνονται δειγματοληπτικά τεστ ώστε να προληφθεί τυχόν έξαρση της επιδημίας. Τα τεστ, συνέχισε ο Πρωθυπουργός, θα συνοδεύονται από την αξιοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής, η οποία θα παρέχει πολύτιμες υγειονομικές πληροφορίες στους ταξιδιώτες, αλλά και από την ενίσχυση των εξεταστικών δυνατοτήτων στα νησιά.

«Οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση σε μία εφαρμογή (application) που θα τους παρέχει βασικές πληροφορίες και οδηγίες και θα μαθαίνουν που βρίσκεται η πλησιέστερη υγειονομική μονάδα. Επίσης, θα φροντίσουμε να υπάρχουν επαρκή τεστ σε όλα τα νησιά, ακόμη και στα μικρά, σε περίπτωση που θα χρειαστεί κάποιος να υποβληθεί σε τεστ. Θα υπάρχει η δυνατότητα, αν συμβεί οτιδήποτε, να διακομιστεί κάποιος σε ένα από τα βασικά νοσοκομεία της Αθήνας. Συνεπώς, μελετάμε προσεκτικά την κατάσταση, για να διασφαλίσουμε ότι θα οργανώσουμε τις υπηρεσίες υγείας κατά τρόπο ώστε να αισθάνονται ασφαλείς τόσο οι επισκέπτες όσο και οι κάτοικοι» συνέχισε ο Πρωθυπουργός.

«Θα εφαρμόζουμε και βασικούς κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης σε ό,τι αφορά την εμπειρία στην Ελλάδα. Πράγματα απλά όπως το να τηρούνται οι αποστάσεις, να προστατεύεται το προσωπικό στις ταβέρνες και τα ξενοδοχεία φορώντας μάσκα. Βλέπετε, εδώ, όλοι φορούν τις μάσκες τους. Θέλουμε να απολαμβάνουν όλοι μία όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία. Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνουμε ακόμη με τα νυχτερινά κέντρα, ίσως να υπάρξουν εδώ κάποιοι περιορισμοί, αλλά όσον αφορά στη βασική εμπειρία, δηλαδή να πάει κάποιος στην παραλία, να πάει σε μια ωραία ταβέρνα, σε ένα εστιατόριο, θα είναι όλα ακριβώς ίδια, απλώς με μερικές πρόσθετες προφυλάξεις. Οι παραλίες άνοιξαν ουσιαστικά πριν από περίπου δέκα ημέρες. Επικράτησε τάξη, τηρήθηκαν οι αποστάσεις για τις ομπρέλες και τις ξαπλώστρες και όλα έγιναν με πολύ οργανωμένο τρόπο. Προσδοκούμε λοιπόν ότι το ίδιο θα συμβεί και όταν ανοίξουμε τις πύλες μας για τον τουρισμό» αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ουσιαστικά, η ζωή στη Ελλάδα το καλοκαίρι είναι έξω. Άρα θέλουμε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις δραστηριότητες εσωτερικού χώρου, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε θα είναι εύκολο, διότι κανείς δεν θέλει να έρθει στην Ελλάδα για να μένει μέσα σε εσωτερικούς χώρους το καλοκαίρι, θέλει να έρθει στην Ελλάδα επειδή μπορεί να είναι έξω διαρκώς. Εκτός από τις ώρες ύπνου, ουσιαστικά μπορεί να είναι κανείς έξω όλες τις υπόλοιπες ώρες» προσθέτει.

Παγκόσμια κρίση, προτεραιότητα η εργασία

Για τη ζημιά που προκαλεί στην οικονομία η κρίση του κορωνοϊού ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημειώνει: «Πρόκειται για μία παγκόσμια κρίση και βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά. Το ίδιο ισχύει για την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Γαλλία, για όλες τις χώρες. Γνωρίζουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε μία βαθιά ύφεση. Ελπίζουμε ότι θα είναι μεν βαθιά αλλά σύντομη και ότι το 2021 θα καλύψουμε σε μεγάλο βαθμό το χαμένο έδαφος. Σωστά επισημάνατε ότι τα πηγαίναμε πολύ καλά πριν την εμφάνιση της πανδημίας. Είμαστε μια νέα κυβέρνηση, εκλεγήκαμε τον περασμένο Ιούλιο, θέσαμε σε εφαρμογή ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που προσέλκυσε το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για την Ελλάδα, αλλά νομίζω ότι το μεταρρυθμιστικό μας πρόγραμμα παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο».

Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης στέκεται ιδιαίτερα στο σχέδιο της κυβέρνησης για τη στήριξης της εργασίας στη διάρκεια του καλοκαιριού: «Δώσαμε στις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, πρόσθετη ευελιξία, ώστε να προσλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζομένους και το κράτος θα καλύψει τον υπόλοιπο “λογαριασμό”, όπως έχει κάνει έως τώρα και όπως θα πρέπει να κάνει σε περιόδους κρίσης».

«Σημαντικό πρώτο βήμα το σχέδιο Μέρκελ – Μακρόν»

Ερωτηθείς για το σχέδιο Μέρκελ – Μακρόν για ένα ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα παρέχει επιχορηγήσεις και όχι δάνεια, ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει ότι «είναι μια φιλόδοξη πρόταση που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την επίδειξη ευρωπαϊκής αλληλεγγύης στη διάρκεια μίας κρίσης που μας πλήττει όλους. Και ελπίζω ότι και η Επιτροπή θα κινηθεί σε παρόμοια κατεύθυνση».

«Πρόκειται για μία πανδημία που μας έχει πλήξει όλους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει τη δυνατότητα να δανειστεί, η Επιτροπή μπορεί να δανειστεί με πολύ χαμηλά επιτόκια και να στηρίξει τις χώρες που χρειάζονται βοήθεια. Θα είναι για το καλό της Ευρώπης συνολικά. Θα είναι για το καλό όλων των κρατών μελών και είναι βέβαιος ότι θα καταφέρουμε να πείσουμε τις μικρότερες χώρες, τις λεγόμενες “4 φειδωλές” χώρες, πώς αυτός είναι ο σωστός τρόπος να δράσουμε», αναφέρει, σχολιάζοντας με αυτό τον τρόπο τις αντιδράσεις που προκαλεί το σχέδιο.

Ερωτηθείς σχετικά, ο Πρωθυπουργός υπογραμμίζει ότι η καγκελάριος Μέρκελ «αντιμετωπίζει την παρούσα περίσταση ως μία ιστορική στιγμή για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Νομίζω μάλιστα ότι είναι σημαντικό και για τη δική υστεροφημία το γεγονός ότι προβαίνει σε μία τομή και προτείνει κάτι που δεν ήταν ιδιαιτέρως δημοφιλές στη Γερμανία μέχρι πρότινος, εξηγώντας ταυτόχρονα για ποιους λόγους το κάνει. Πιστεύω ότι αυτή η πρόταση θέτει τα θεμέλια για κάτι σημαντικό και είμαι βέβαιος ότι θα επιτευχθεί συμφωνία στον επόμενο Συμβούλιο Κορυφής».

Παίρνοντας θέση απέναντι στις απόψεις όσων (στη Γερμανία και αλλού) επισείουν το κίνδυνο της διαφθοράς, ότι τα χρήματα προς την Ελλάδα ενδέχεται «να διοχετεύονταν στη λάθος κατεύθυνση», ο Πρωθυπουργός τονίζει ότι η κυβέρνηση έχει «θέσει τον πήχη πολύ υψηλά όσον αφορά στην ακεραιότητα και τη διαφάνεια».

«Θα σας δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το πώς διατίθενται τα χρήματα σήμερα. Το υφιστάμενο πρόγραμμα SURE, το οποίο αφορά την στήριξη της προσωρινής απασχόλησης, θα διατεθεί για την στήριξη νέων ανθρώπων» τονίζει και αναφέρει ως παραδείγματα αξιοποίησης των χρήματων την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής και τη διασφάλιση της πράσινης μετάβασης.

«Με ρωτήσατε πού θα διοχετευτούν τα χρήματα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι κλείνουμε όλα τα ανθρακωρυχεία μας στη βόρεια Ελλάδα, νωρίτερα από τη Γερμανία. Συνεπώς, μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης σε μια ολόκληρη περιφέρεια της Ελλάδας, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα και θα πρέπει πλέον οι κάτοικοί της να βρουν κάτι άλλο να κάνουν. Και, βεβαίως, θα επωφεληθούν και γερμανικές εταιρείες. Η RWE σύναψε συμφωνία με τη ΔΕΗ για την εγκατάσταση ενός πολύ μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου στη θέση όπου υπήρχε μια παλιά λιγνιτική μονάδα. Συνεπώς είναι και προς το συμφέρον γερμανικών εταιρειών, επειδή θέλω να αλλάξω το αφήγημα. Δεν είναι πλέον θέμα αποπληρωμής χρέους προς την ΕΕ, αλλά επενδυτικών ευκαιριών που θα είναι επωφελείς για ελληνικές εταιρείες, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, αλλά ταυτόχρονα θα ωφελήσουν και γερμανικές εταιρείες. Η τελευταία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν την εμφάνιση του κορωνοϊού ήταν ένα φόρουμ στο Βερολίνο. Ήταν η τελευταία δημόσια εκδήλωση στην οποία παραβρέθηκα και νομίζω ότι ήταν η τελευταία δημόσια εκδήλωση και για την Καγκελάριο Μέρκελ. Ήμασταν μαζί στο φόρουμ, στις 9 Μαρτίου όπου μιλήσαμε με γερμανικές εταιρείες και τις παροτρύναμε να έρθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, κάτι το οποίο συνεχίζει να ισχύει. Έχουμε τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, μια σημαντική εμπορική έκθεση, όπου φέτος η Γερμανία θα είναι η τιμώμενη χώρα. Ελπίζω ότι τον Σεπτέμβριο θα μπορέσω να υποδεχτώ εκεί την Καγκελάριο στη ΔΕΘ και ότι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε την επιχειρηματολογία εξηγώντας για ποιους λόγους είναι προς το συμφέρον και των γερμανικών εταιρειών να τα πάει καλά η Ελλάδα».

Η Ελλάδα φυλάει τα σύνορα της Ευρώπης

Κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις από την πλευρά της Τουρκίας περί νέας απόπειρας να προωθηθούν πρόσφυγες και μετανάστες ώστε να περάσουν τα σύνορα προς την Ελλάδα και την Ε.Ε., ο Πρωθυπουργός στέλνει για ακόμη μια φορά ένα ξεκάθαρο μήνυμα:

«Καταστήσαμε πολύ σαφές ότι η Ελλάδα θα προστατεύσει τα σύνορά της και ότι τα ελληνικά σύνορα είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν υπήρξε συστηματική προσπάθεια από πλευράς της Τουρκίας να προωθήσει πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα, είπαμε όχι, αυτό δεν μπορεί να γίνει και υπερασπιστήκαμε τα σύνορά μας. Τρεις ημέρες αργότερα, η ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήρθε την βόρεια Ελλάδα και προσέφερε στην Ελλάδα απόλυτη πολιτική στήριξη, καθώς ενεργούσαμε και για λογαριασμό της Ευρώπης. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο. Θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας, πρέπει να συνεργαστούμε με την Τουρκία στο προσφυγικό ζήτημα.

Η Τουρκία φιλοξενεί σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια πρόσφυγες και δικαιούται να λάβει βοήθεια από την Ευρώπη. Αυτό το είπα στον Πρόεδρο Ερντογάν εξαρχής, αλλά είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει υπό καθεστώς εκβιασμού. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει σε συνθήκες εκβιασμού. Ας κάνουμε, λοιπόν, μια ειλικρινή συζήτηση για το πώς μπορεί η Ευρώπη να βοηθήσει την Τουρκία. Όπως γνωρίζετε, είχαμε μια συμφωνία, την κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας, η οποία λειτούργησε σχετικά καλά και μπορούμε να τη βελτιώσουμε. Ας αφήσουμε λοιπόν κατά μέρος τις απειλές και τις κινήσεις που ενθαρρύνουν απεγνωσμένους ανθρώπους να επιχειρήσουν να διασχίσουν τα σύνορα παρόλο που ξέρουν ότι θα αποτύχουν. Ας συζητήσουμε ειλικρινά με την Τουρκία το προσφυγικό ζήτημα, και είμαι βέβαιος ότι θα καταλήξουμε σε μια κοινά αποδεκτή λύση. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει με απειλές ή ακόμα και εκβιασμούς. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να υπερασπιστούμε τα σύνορά μας και, εφόσον χρειαστεί, θα το ξανακάνουμε».

Υπ. Εθνικής Άμυνας: Ρυθμίσεις θεμάτων κατάταξης ανυποτάκτων και προτάκτων

Αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Αλιβιάδη Στεφανή με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την κατάταξη ανυποτάκτων και προτάκτων οπλιτών.

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις:

«Όσοι κηρύσσονται ανυπότακτοι καλούνται για κατάταξη με κάθε ΕΣΣΟ. Οι Στρατολογικές Υπηρεσίες αποστέλλουν, περιοδικά κατά τη διάρκεια της ανυποταξίας, σημειώματα κατάταξης στους ανυπότακτους. Σε περίπτωση διακοπής της ανυποταξίας τους, προγραμματίζονται για κατάταξη με την πρώτη υπόχρεη ΕΣΣΟ, αφότου τα σχετικά έγγραφα που πιστοποιούν τη διακοπή, κατατεθούν ή περιέλθουν στις Στρατολογικές Υπηρεσίες και, εάν δεν καταταχθούν, κηρύσσονται εκ νέου ανυπότακτοι. Διακοπή ανυποταξίας, κατ’ εφαρμογή της περίπτ. δ΄ της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν.3421/2005, επέρχεται μόνο με την αυτοπρόσωπη παρουσίαση του ίδιου και τη σύνταξη σχετικής έκθεσης διακοπής ανυποταξίας. Μετά την κατάταξή τους, οι Στρατολογικές Υπηρεσίες γνωρίζουν στις οικείες δικαστικές και αστυνομικές αρχές τις μεταβολές διακοπής ανυποταξίας και κατάταξης. Τακτοποίηση ανυποταξίας επέρχεται στις περιπτώσεις που αναδρομική ικανοποίηση αιτήματος χορήγησης οποιουδήποτε ευεργετήματος, που προβλέπεται από τη στρατολογική νομοθεσία, καθιστά νόμιμη τη μη κατάταξη για την οποία κηρύχθηκαν ανυπότακτοι».

Όσοι υποβάλλουν δικαιολογητικά για την κατάταξή τους ως πρότακτοι οπλίτες καλούνται να καταταγούν με την πρώτη υπόχρεη για κατάταξη ΕΣΣΟ, εφόσον η σχετική αίτηση κατατεθεί μέχρι την προηγούμενη, της πρώτης ημέρας κατάταξης της ΕΣΣΟ, εργάσιμη ημέρα. Σε περίπτωση περιορισμένης πρόσκλησης προτάκτων και εφόσον ο αριθμός των επιθυμούντων την κατάταξή τους υπερβαίνει τον αναγκαιούντα αριθμό που καλείται για κατάταξη, προτιμώνται κατά σειρά οι έχοντες μεγαλύτερη ηλικία. Εφόσον πριν από την κατάταξή τους εκδοθεί απόφαση πρόσκλησης της κλάσης τους, η πρόσκλησή τους ως προτάκτων οπλιτών δεν ισχύει».

Πάρτι με 250 καλεσμένους, χανούμισσες και… στριπτίζ σε εκκλησία της Μυκόνου

Σε… νυχτερινό κέντρο μετέτρεψαν το περασμένο Σάββατο εκκλησία στη Μύκονο, ξεχνώντας… κορωνοϊούς και κοινωνική αποστασιοποίηση.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Espresso, στις 23 Μαΐου διοργανώθηκε πάρτι σε εκκλησία της Μυκόνου, με χανούμισσες και περίπου 250 καλεσμένους, ενώ το παρών έδωσαν και οι τοπικοί άρχοντες του νησιού. Μέλη πασίγνωστης οικογένειας της Μυκόνου, αγνόησαν τα μέτρα προστασίας και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και μετέτρεψαν την εκκλησία στην Άνω Μερά κέντρο διασκέδασης, αναφέρει το δημοσίευμα.

Μάλιστα, δύο Μυκονιάτισσες έκαναν και στριπτίζ κατά τη διάρκεια της βραδιάς. Κανένας από τους παρευρισκόμενους δεν αντέδρασε όταν οι δύο γυναίκες αποφάσισαν να… ξεφορτωθούν τα περιττά ρούχα, χορεύοντας παράλληλα. 

Το πάρτι που κράτησε έως τις 6 το πρωί, οργανώθηκε για να γιορτάσουν την απόλυση δύο μελών της οικογένειας από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Κάποιες φωτογραφίες από τη βραδιά δημοσιεύθηκαν στα social media, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει το σούσουρο στο νησί. 

Νέα συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου στη Ρωσία – Τουλάχιστον τέσσερις νεκροί

Τουλάχιστον 4 άτομα σκοτώθηκαν στη Ρωσία μετά την συντριβή ελικοπτέρου Mi-8 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το ελικόπτερο επιχειρούσε να προσγειωθεί αλλά προσέκρουσε στο έδαφος και τυλίχθηκε στις φλόγες, παρασύροντας στον θάνατο τα μέλη του πληρώματος.

Πρόκειται για το δεύτερο μοιραίο συμβάν στο οποίο εμπλέκεται ελικόπτερο Mi-8 μέσα σε μία εβδομάδα στη Ρωσία. Στις 19 Μαΐου τα μέλη του πληρώματος ελικοπτέρου αυτού του τύπου σκοτώθηκαν σε παρόμοιο δυστύχημα βορειοδυτικά της Μόσχας.

Το δυστύχημα καταγράφηκε κοντά στην πόλη Αναντίρ, στην περιοχή Τσουκότκα στη Ρωσία.

Σύμφωνα με το rt.com, η συντριβή συνέβη κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, όπως επιβεβαίωσε ο Ρωσικός Στρατός. Τοπικά σωστικά συνεργεία που έσπευσαν πρώτα στο σημείο ανέφεραν πως υπάρχουν τουλάχιστον 4 νεκροί.

Ειδικό συνεργείο έφτασε επί τόπου για να διεξάγει έρευνα για τα αίτια της συντριβής, ενώ τα «μαύρα κουτιά» του σκάφους έχουν ήδη ανακτηθεί. Αν και τα ακριβή αίτια της συντριβής παραμένουν άγνωστα, τα αρχικά στοιχεία «δείχνουν» αστοχία υλικού.

Τα ελικόπτερα Mi-8 που αναπτύχθηκαν στην Σοβιετική Ένωση στα μέσα της δεκαετίας του ’60, θεωρούνται από τα πλέον αξιόπιστα στον κόσμο.

Πηγή: RT

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ