Αρχική Blog Σελίδα 4451

Κατρούγκαλος για Έβρο: Η Τουρκία ενδέχεται να δημιουργήσει συνοριακή αμφισβήτηση

«Αυτή τη στιγμή οι Τούρκοι θα ήθελαν και ενδεχομένως να δημιουργήσουν και αμφισβήτηση συνοριακή». Αυτό είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κατρούγκαλος για την ένταση που έχει δημιουργηθεί στον Έβρο, κάνοντας λόγο για «περιβάλλον αυξανόμενης και κλιμακούμενης τουρκικής επιθετικότητας».

Μιλώντας στον «Θέμα 104,6» ο κ. Κατρούγκαλος, που ήταν στη χθεσινή ενημέρωση των Επιτροπών της Βουλής από τους αρμόδιους υπουργούς, είπε ότι «είναι εμφανές ότι υπήρξε γεγονός» στα ελληνοτουρκικά σύνορα, χαρακτηρίζοντας ως απαράδεκτη τη σχετική ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.

«Αυτό που ζητήσαμε εμείς είναι να δοθεί στη δημοσιότητα το δεύτερο διάβημα της ελληνικής πλευράς» δήλωσε ο κ. Κατρούγκαλος και προανήγγειλε την κατάθεση αιτήματος εγγράφων στη Βουλή σήμερα από τον ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να αποτυπωθεί η ακριβής εικόνα.

Ο πρώην υπουργός εξήγησε ακόμη ότι με βάση τη Συνθήκη της Λοζάνης τα σύνορα των 2 κρατών ορίζονται από το σημείο που ήταν η μέση κοίτη το 1926 και πρόσθεσε πως .

Στην κατεύθυνση αυτή «η ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών που άφηνε τέτοιες υπόνοιες είναι απαράδεκτη», σχολίασε ο Γιώργος Κατρούγκαλος. Εγκάλεσε την κυβέρνηση για τους χειρισμούς στο θέμα στη λογική «κάντε τα και εμείς θα τα μεταμφιέζουμε και θα τα ψιμυθιοποιήσουμε», ενώ ζήτησε «να ειπωθεί η αλήθεια στον ελληνικό λαό».

«Εμείς από την αρχή θέσαμε ερωτήματα στην κυβέρνηση» τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος, επισημαίνοντας πως «αν κινούνταν στο τουρκικό έδαφος υπήρχε η ανάγκη να γίνει διάβημα;».

Ο πρώην υπουργός προέβλεψε μάλιστα και νέο γύρο τουρκικών προκλήσεων, με αφορμή τη δήλωση του Τούρκου ΥΠΕΞ ότι «πρόκειται να χρησιμοποιήσουν εργαλειακά τους πρόσφυγες».

«Πρέπει να παρθούν μέτρα» συμπέρανε ο κ. Κατρούγκαλος, προτείνοντας να «καταστήσουμε την ελληνοτουρκική διαφορά ευρωτουρκική». «Η τουρκική οικονομία έχει πρόβλημα και τις οικονομικές κυρώσεις από την ευρωπαϊκή πλευρά θα τις σκεφτεί πολύ. Όταν κάνεις αυτούς τους τσαμπουκάδες, πρέπει να έχεις κόστος» είπε.

Μηχανική βλάβη στη φρεγάτα “Ύδρα”

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του ΓΕΝ, εντός των επομένων ημερών, η Φρεγάτα «ΥΔΡΑ» λόγω βλάβης πρόκειται να αντικατασταθεί  από  τη Φρεγάτα «ΣΠΕΤΣΑΙ», στο πλαίσιο συμμετοχής στην επιχείρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης «ΕΙΡΗΝΗ».

Η είδηση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως αν η Ελλάδα θέλει πράγματι να αποκτήσει περιφερειακό ρόλο στην περιοχή, οφείλει άμεσα να προχωρήσει στην αναβάθμιση του στόλου της.

Κ. Φίλης: Γιατί κάναμε ρηματικές διακοινώσεις, αν δεν συνέβη τίποτα στον Έβρο;

Όλο το παρασκήνιο της κρίσης στον Έβρο συζητήθηκε στην χθεσινή εκπομπή ΚΟΝΤΡΑ 24 της Αναστασίας Γιάμαλη.

Καλεσμένος ήταν ο Κωνσταντίνος Φίλης, καθηγητής και διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων, ο οποίος υπογράμμισε πως είναι αδύνατο να προχωρήσαμε σε ρηματικές διακοινώσεις χωρίς να έχει συμβεί τίποτα στον Έβρο.

Με αυτό το τρόπο, ο έμπειρος αναλυτής, πήρε σαφείς αποστάσεις από τις αφηγήσεις πολλών κυβερνητικών στελεχών και έκρουσε για ακόμα μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την τουρκική προκλητικότητα.

Ακολουθεί όλη η συνέντευξη:

Αλεξανδρούπολη: Τετραήμερη καταιγίδα πυρός από την 12η Μεραρχία στην θαλάσσια περιοχή Πετρωτών

Η ΧΙΙ Μηχανοκίνητη Μεραρχία Πεζικού «ΕΒΡΟΥ» ανακοινώνει ότι από τη Τρίτη 2 Ιουνίου έως την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020 και από 09:00 μέχρι 18:00 θα εκτελούνται βολές στο θαλάσσιο χώρο της παραλίας των «ΠΕΤΡΩΤΩΝ».

Επικίνδυνη περιοχή χαρακτηρίζεται η θαλάσσια ζώνη η οποία περιλαμβάνεται μεταξύ Ακρωτηρίου Αγίου Χαράλαμπου και Ανατολικά μέχρι Ακρωτηρίου Μάκρης , σε απόσταση 31.000 μέτρα από την ακτή.

Στην παραπάνω περιοχή απαγορεύεται κάθε κίνηση ή παραμονή πλωτού μέσου κατά την ώρα των βολών, για την αποφυγή ατυχημάτων.


Να μην μετακινηθούν αντικείμενα, τα οποία εντοπίζονται στη θάλασσα.
Σε περίπτωση ανεύρεσης αντικειμένων να ειδοποιηθούν ΑΜΕΣΩΣ τα Λιμεναρχεία Αλεξανδρούπολης και Πόρτο Λάγος.

Επίσης παρακαλούνται οι μελισσοκόμοι της περιοχής της παραλίας «ΠΕΤΡΩΤΩΝ» για την μετακίνηση μελισσιών (κυψελών) από την παραπάνω περιοχή.

Ναμάζι (προσευχή) στο προαύλιο της Αγίας Σοφίας στις 29 Μαΐου

Την Παρασκευή 29 Μαΐου, επέτειο της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης, θα γίνει η μεγάλη προσευχή (ναμάζι) στο προαύλιο της Αγίας Σοφίας και στην πλατεία που μεσολαβεί έως το Σουλτάν Αχμέτ , το μεγάλο τζαμί στην Πόλη.

Ο  Ερντογάν θέλει να μετατρέψει σε φιέστα τη μεγάλη προσευχή της Παρασκευής (η αργία των μουσουλμάνων) συνδυάζοντας το γεγονός με την επέτειο της Άλωσης της Πόλης το 1453, και το άνοιγμα των τζαμιών μετά το τέλος της καραντίνας.
Αρχικώς το άνοιγμα των τζαμιών είχε προγραμματιστεί για τις 12 Ιουνίου. Ήρθε όμως ο ίδιος ο Ερντογάν να ανακοινώσει ότι θα γίνει στις 29 Μαΐου, που γιορτάζεται και η άλωση της Πόλης πριν από 567 χρόνια.

Μετά την ανακοίνωση από τον Ερντογάν ο επικεφαλής της Υπηρεσίας  Θρησκευτικών Υποθέσεων, Αλί Ερμπάς, επισημοποίησε  το γεγονός. Ανακοίνωσε ότι τα τζαμιά θα ανοίξουν στις 29 Μαΐου και ότι το ναμάζι (το πρώτο μετά το τέλος του Ραμαζανιού) θα γίνει στον χώρο μεταξύ της Αγίας Σοφίας και του Τζαμιού του Σουλτάν Αχμέτ.
Μένει να δούμε αν θα παραβρεθεί και ο ίδιος ο Ερντογάν,  ο οποίος όμως εδώ και μήνες δεν μετέχει σε καμία δημόσια εκδήλωση, λόγω καραντίνας αφού ο ίδιος αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας. Προσφάτως μετείχε  σε υπουργικό συμβούλιο με όλα  όμως τα μέτρα (μεγάλες αποστάσεις, μάσκες οι υπουργοί κα).
Είναι σαφές ότι ο Ερντογάν προχωρά σε μια ακόμα μεγάλη πρόκληση για την Αγιά Σοφιά, η οποία βεβαίως δεν είναι και η πρώτη, σε συνδυασμό με την επέτειο της Αλωσης της Πόλης. Η οποία έτσι κι αλλιώς γιορτάζεται μεγαλοπρεπώς από το τουρκικό κράτος.   

Ντόρα Μπακογιάννη: Χρειαζόμαστε μια συνολική συμφωνία με την Τουρκία

Χρειαζόμαστε μια συνολική συμφωνία με την Τουρκία, παρόμοια με αυτή που είχαμε με την Μεγάλη Βρετανία. Μια συμφωνία που θα αφορά θέματα οικονομίας, ασφάλειας, συνόρων και θα προβλέπει τη συμμόρφωση της Τουρκίας στο διεθνές δίκαιο. Οι ευρωτουρκικές σχέσεις πρέπει να καθοριστούν με αυτή την καθολική συμφωνία, και η Ε.Ε. δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο και να δράσει προς την κατεύθυνση αυτή”, ανέφερε η βουλευτής της ΝΔ, πρώην υπουργός Εξωτερικών, Ντόρα Μπακογιάννη, μιλώντας απόψε σε διαδικτυακή συζήτηση την οποία οργάνωσε το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πολιτικών Ιδρυμάτων ENOP EU με θέμα, “Πώς αλλάζει την Ευρώπη και τον κόσμο ο κορονοϊός – η γεωπολιτική διάσταση”.

Αναφερόμενη στην πρόσφατη μεταναστευτική κρίση, είπε πως η Τουρκία χρησιμοποιούσε τους μετανάστες σαν μοχλό πίεσης για να εκβιάσει την Ευρώπη. “Η Ελλάδα κατάφερε με επιτυχία να κλείσει τα σύνορα και η Ε.Ε. στάθηκε στο πλευρό της Ελλάδας και είπε ανοικτά στον κ. Ερντογάν ότι αυτός ο εκβιασμός δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός”, τόνισε η κ. Μπακογιάννη και συνέχισε:

“Ξέρουμε ότι βρισκόμαστε ενόψει ενός νέου κύματος, δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο, όμως το μεταναστευτικό θα παραμείνει και τις επόμενες δεκαετίες και δεν μπορεί να το αντιμετωπιστεί μεμονωμένα από καμία χώρα αλλά μόνο από την Ε.Ε.. Πρέπει να πάρουμε αποφάσεις να δούμε το θέμα του ασύλου, δεν μπορούμε να αφήσουμε τις χώρες που είναι στα σύνορα να το αντιμετωπίσουν μόνες τους”.

“Το μεταναστευτικό και η μη αποτελεσματική προστασία των ευρωπαϊκών συνόρων οδηγούν στην άνοδο της ακροδεξιάς. Ανάχωμα σε αυτό είναι μια ισχυρή ευρωπαϊκή ηγεσία. Πρέπει να υιοθετήσουμε κοινές πολιτικές σε ζητήματα ασύλου. Και οφείλουμε να προστατεύσουμε τα ευρωπαϊκά σύνορα”, υπογράμμισε η πρώην υπουργός.

Αναφερόμενη στις συνέπειες της πανδημίας, η κ. Μπακογιάννη εκτίμησε πως στο μέλλον θα ζήσουμε σ’ ένα καινούργιο κόσμο, καθώς “πολλές αντιλήψεις έχουν αλλάξει ριζικά”.

“Η Ευρώπη επλήγη από αυτή, εν μέσω αλλαγών που συνέβαιναν ούτως ή άλλως λόγω του Brexit και της ανόδου του λαικισμού, και υπήρχαν ερωτήματα για το μέλλον της Ευρώπης. Η Ευρώπη βρέθηκε απροετοίμαστη, αιφνιδιάστηκε και μας πήρε αρκετό χρόνο. Το κάθε κράτος αντέδρασε με τον δικό του τρόπο, γιατί η υγεία δεν είναι ευρωπαϊκή πολιτική”, συνέχισε η κ. Μπακογιάννη και τόνισε: “Η Ελλάδα ήταν μία από τις χώρες που αντέδρασαν πολύ γρήγορα και αποφάσισε να πάρει μέτρα, ακόμη και πριν να εμφανιστούν οι πρώτοι θάνατοι. Αντιμετωπίσαμε την κρίση με μεγάλη επιτυχία και αυτό κατέδειξε πως η Ελλάδα, που ήταν το μαύρο πρόβατρο της ευρωπαϊκής οικογένειας επί δέκα χρόνια, είναι τώρα μια χώρα η οποία χαίρει μεγάλου σεβασμού, διότι κατάφερε να αντιμετωπίσει την υγειονομική κρίση και να διασώσει το σύστημα υγείας που ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία μας”.

“Τέτοιου είδους πανδημίες έχουν προκαλέσει σημαντικές πολιτικές αλλαγές”, ανέφερε ο πρέσβης της Ελλάδος στον ΟΟΣΑ και ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Pantheon Sorbonne, Γιώργος Πρεβελάκης, ο οποίος εκτίμησε ότι η πανδημία “δεν θα προκαλέσει μια νέα γεωπολιτική κατάσταση, αλλά θα λειτουργήσει σαν καταλύτης και θα επιταχύνει αλλαγές.

“Υπάρχει μια συζήτηση”, είπε, “σύμφωνα με την οποία θα απο-παγκοσμιοποιηθούμε. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορούμε να δεχθούμε εύκολα πρόσθεσε, γιατί θα θα σήμαινε ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες θα πλήττονταν. Υπάρχει και η άποψη της επιστροφής στην εθνική κλίμακα, συνέχισε, η οποία όμως δεν μπορεί να χειριστεί προβλήματα όπως το περιβαλλοντικό, ή το πρόβλημα της ανάπτυξης, και επίσης υπάρχει ένα πολύπλοκο σύστημα, το οποίο κανείς δεν μπορεί μόνος του να διαχειριστεί. Ίσως, είπε ο κ. Πρεβελάκης, να κινηθούμε προς κάποιου είδους οργάνωση μικρότερη από την παγκοσμιοποίηση, την οποία ονόμασε “μεγαπεριφέρειες”. Τέτοιες θα μπορούσαν να είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ρωσία και η Ε.Ε..

Συνεχίζοντας, συνέδεσε ένα τέτοιο σχήμα με την αντιμετώπιση του προβλήματος της μετανάστευσης, και υποστήριξε πως θα πρέπει η Ευρώπη, η οποία έχει γερασμένο πληθυσμό, να σχηματίσει μια μεγάλη περιφέρεια, η οποία πρέπει να συνδέεται με την Αφρική όπου υπάρχει, όπως είπε, πληθυσμιακή έκρηξη. Αναφερόμενος στην πολιτική της Τουρκίας, εκτίμησε πως “αυτό που βλέπουμε σήμερα στην Ανατολική Μεσόγειο, είναι ότι η Τουρκία προσπαθεί να κατοχυρώσει την ισχύ της υπό το πρόσχημα των ενεργειακών πόρων. Περισσότερο θέλει να κατοχυρώσει τη ιθέση της σε μια περιοχή που συνδέει την Ευρώπη με την Αφρική”.

Στις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας αναφέρθηκε ο διευθυντής ερευνών του Κέντρου Σπουδών Ευρωπαϊκής Πολιτικής και μέλος του Δ.Σ του Πολιτικού Δικτύου Ευρωπαϊκών Ιδρυμάτων. Ντάνιελ Γκρος, ο οποίος εκτίμησε πως τελικά η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει. Εξέφρασε επίσης φόβους, ότι η πτώση των τιμών των πρώτων υλών και κυρίως του πετρελαίου, μπορεί να έχει γεωπολιτικές συνέπειες και να οδηγήσει σε συρρίκνωση του διεθνούς εμπορίου. “Εάν σε ένα χρόνο υπάρξει εμβόλιο, τότε μπορεί να συνεχιστεί η παγκόσμια οικονομία όπως και σήμερα”, είπε ο κ. Γκρος, και τόνισε ότι “η Ευρώπη θα πρέπει να σφυρηλατήσει μια συμμαχία δυνάμεων, ώστε να εξελιχθεί σε πόλο μεγαλύτερο από τις ΗΠΑ, ίσως μεγαλύτερο και από την Κίνα”.

Αναφερόμενος στις σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία, εκτίμησε πως η Ε.Ε. δεν μπορεί να αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με ένα δικτάτορα. “Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι ο περιορισμός της ζημιάς”, ανέφερε.

Υπέρ μιας ενωμένης Ευρώπης με ρόλο ισχυρότερο από αυτόν που είχε έως σήμερα, τάχθηκε η Γκούντρουν Κοπ, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του Enop και πρώην υφυπουργός στην Γερμανία.

“Πρέπει να μιλάμε μια μια φωνή, κάτι που δεν το έχουμε πετύχει. Πρέπει να βρούμε το ρόλο μας στον κόσμο. Θα αποδυναμωθούμε αν δεν κάνουμε τα επόμενα βήματα”, είπε η κ. Κοπ, ενώ τόνισε ότι αυτό που δεν προκρίνεται αρκετά, είναι η σημασία της κοινωνίας των πολιτών”.

Αναφερόμενη στις σχέσεις της Ε.Ε. με την Τουρκία, είπε πως η Τουρκία “γνωρίζει ότι έχει γεωστρατηγικό ρόλο και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πώς θα χειριστούμε αυτό το θέμα”. Τάχθηκε τέλος, υπέρ της διεύρυνσης της συνεργασίας της Ε.Ε. με την Αφρική, και υποστήριξε ότι η συνεργασία με την Αφρική για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, θα πρέπει να επεκταθεί και στο πεδίο της έρευνας.

Κομισιόν: 32 δισ. για την Ελλάδα από το Ταμείο Ανάκαμψης – Στα 750 δισ. ευρώ (επιδοτήσεις και δάνεια) το πακέτο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει σήμερα να δοθούν στα κράτη-μέλη της ΕΕ 500 δισεκ. ευρώ σε επιχορηγήσεις και επιπλέον 250 δισεκ. ευρώ σε δάνεια στο πλαίσιο του νέου σχεδίου οικονομικής ανάκαμψης από τον κορονοϊό, όπως δήλωσαν διπλωμάτες και αξιωματούχοι στο Reuters.

Σύμφωνα με πηγές, η Επιτροπή προτείνει η Ελλάδα να λάβει 22,5 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις και 9,4 δισ. ευρώ σε δάνεια – που συνολικά ισοδυναμούν με το 1/6 του ΑΕΠ της χώρας το 2019. Αντιστοίχως η Ιταλία θα λάβει 81,8 δισ. ευρώ και 90,9 δισ. ευρώ σε δάνεια, ενώ η Ισπανία 77,3 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις και 63,1 δισ. σε δάνεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, που μεταδίδει το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων, DPA και επικαλείται το Spiegel αυτό καθιστά το πρόγραμμα που σχεδιάστηκε από την Πρόεδρο της Επιτροπής ακόμη μεγαλύτερο από μια γαλλο-γερμανική πρωτοβουλία για ένα πακέτο 500 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Επιπλέον, η Φον ντερ Λάιεν θέλει να προτείνει ένα τακτικό πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο για τα έτη 2021 έως 2027, ύψους περίπου ενός τρισεκατομμυρίου ευρώ. Το σχέδιο θα παρουσιαστεί επίσημα σε ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στόχος είναι να ξεπεραστεί η χειρότερη ύφεση στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η Κομισιόν θα ανακοινώσει σήμερα τη νέα πρόταση για τον πολυετή προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι γνωστός ως Πολυετές Χρηματοδοτικό Πλαίσιο (2021-2027) και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Nordic Monitor: Ο Ερντογάν έκανε επέμβαση για καρκίνο, υποφέρει από επιληψία

Φουντώνουν οι φήμες σχετικά με την κατάσταση της υγείας του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, καθώς ερευνητικό δημοσιογραφικός ιστότοπος, υποστηρίζει ότι ο Τούρκος πρόεδρος υποβλήθηκε πρόσφατα σε εγχείρηση για αφαίρεση καρκινικού όγκου ενώ πάσχει και από επιληψία

Σύμφωνα με  Nordic Monitor αυτή η άσχημη κατάσταση στην υγεία του Ερντογάν ίσως εξηγεί και την κάποιες φορές ασταθή συμπεριφορά του, τα ξεσπάσματα οργής του και τις αντικρουόμενες θέσεις του οι οποίες μπερδεύουν πολλούς εξωτερικούς παρατηρητές.

Επικαλούμενο έγγραφα που, όπως υποστηρίζει, επιβεβαιώνουν την αλήθεια τω ισχυρισμών του, ο ερευνητικός ιστότοπος αναφέρει ότι στις 26 Νοεμβρίου 2011 – σε ηλικία 57 ετών – ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν υποβλήθηκε σε πολύωρο χειρουργείο στην Κωνσταντινούπολη. Το 2012 ακολούθησε και δεύτερη εγχείρηση

Η χειρουργική επέμβαση πραγματοποιήθηκε τότε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Μαρμαρά από μια ομάδα εννέα χειρουργών με επικεφαλής τον Μπούργκα και τον βοηθό του, τον δρα Μπαλίκ.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει, ο καρκίνος αποκαλύφθηκε σε εξέταση, όταν ο Τούρκος πρόεδρος είχε διαμαρτυρηθεί για προβλήματα στην πέψη. Μετά από εξετάσεις, ενημερώθηκε ότι πάσχει από καρκίνο στο 3ο στάδιο.

Χειρουργός που συμμετείχε στις διαβουλεύσεις πριν από τη χειρουργική επέμβαση του σημερινού Τούρκου προέδρου, αποκάλυψε (χωρίς να αποκαλύπτει το όνομά του) στο Nordic Monitor ότι ο Ερντογάν υποβλήθηκε σε χημειοθεραπεία, αλλά όχι σε ακτινοβολίες, γεγονός που επέτρεψε στον πρόεδρο να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργικός.

Παρά τα προβλήματα της υγείας του, ο πρόεδρος Ερντογάν μοιάζει αρκετά λειτουργικός και μοιάζει αρκετά υγιής κατά τις δημόσιες εμφανίσεις του, οι οποίες είναι μάλιστα συχνές, ακόμη και σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι περιστάσεις που έχει εμφανιστεί να χάνει την ισορροπία του ενώ περπατάει ή να αποκοιμιέται στη διάρκεια συνεντεύξεων τύπου.

Και επιληψία

Σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή, ο Ερντογάν πάσχει και από επιληψία. Στις 17 Οκτωβρίου του 2006 βρισκόταν καθ’ οδόν προς την Εθνοσυνέλευση όταν έπαθε κρίση. Αμέσως μεταφέρθηκε στο κοντινότερο νοσοκομείο, το Güven. Το γραφείο του έβγαλε ανακοίνωση, στην οποία έλεγε ότι έπεσε η αρτηριακή του πίεση, εξαιτίας της νηστείας για το Ραμαζάνι.

Στο νοσοκομείο υπεβλήθη σε αξονική τομογραφία εγκεφάλου. Ο ίδιος έδωσε εντολή να απομακρυνθούν όλοι οι νοσοκόμοι και το διοικητικό προσωπικό, ενώ δεν υπήρξε ποτέ επίσημο εξιτήριο.

Ο δημοσιογράφος Σερντάρ Οζόι ήταν εκείνος που τράβηξε τις φωτογραφίες του Ερντογάν, όταν μεταφερόταν στο νοσοκομείο. Συνελήφθη από τους σωματοφύλακες του προέδρου.

Όπως αναφέρει το Nordic Monitor η νευρολόγος δρ. Fethiye Sümer Güllap ήταν η πρώτη που εξέτασε τον Ερντογάν, αποκαλύπτοντας ότι ο πρόεδρος υπέφερε από κρίση επιληψίας. Αργότερα, η γιατρός ανέφερε ότι τα σχετικά έγγραφα εξαφανίστηκαν από το νοσοκομείο. Η γιατρός έχασε τη ζωή της σε ηλικία 42 ετών, κάτω από ύποπτες συνθήκες.

Δένδιας και Παναγιωτόπουλος ενημέρωσαν Μητσοτάκη για τον Έβρο – Νέες απειλές από Μπαγκίς

Με τις απειλές από την Τουρκία να πληθαίνουν για τον Έβρο και την Ελλάδα να παίρνει τα μέτρα της στέλνοντας ενισχύσεις στα σύνορα η κυβέρνηση κάνει συνεχείς συσκέψεις και ο πρωθυπουργός ενημερώνεται διαρκώς για την κατάσταση.

Σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου μετέβησαν ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας και ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος προκειμένου να ενημερώσουν τον κ. Μητσοτάκη για τα μέτρα που έχουν ληφθεί αλλά και για την κατάσταση που επικρατεί στον Έβρο.

Την ίδια ώρα νέες απειλές έρχονται από τον πρώην υπουργό για ευρωοπαϊκές υποθέσεις της Τουρκίας, Εγκεμέν Μπαγκίς. Μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο TRT, ο Μπαγκίς είπε ότι είναι μονομερής ενέργεια εκ μέρους της Ελλάδας να χτίζει φράχτη στον Έβρο και απείλησε ότι η δράση θα φέρει αντίδραση.

Όταν ρωτήθηκε ποια θα είναι η αντίδραση αυτή, απάντησε γελώντας ειρωνικά: «αφήνω στην φαντασία του κ. Μητσοτάκη το ποια θα είναι».

Δένδιας: Τα σύνορα φυλάσσονται και θα φυλαχθούν απολύτως

Ξεκάθαρος ότι «τα σύνορα της χώρας φυλάσσονται και θα φυλαχθούν απολύτως» εμφανίστηκε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας επισημαίνοντας ότι «είναι φανερό ότι υπήρξαν από την τουρκική πλευρά δηλώσεις αρμοδίων παραγόντων που είναι λογικό να προκαλούν ανησυχίες στη χώρα μας».

Όσον αφορά, δε, τα όσα τη δήθεν κατάληψη ελληνικού εδάφους στον Έβρο τόνισε ότι «αυτή η υπόθεση ξεκίνησε από την ακροδεξιά» προσθέτοντας ότι στις συνεδριάσεις στη Βουλή την Τρίτη «ανέλυσα γιατί οι δηλώσεις μου έγιναν ορθώς και με τον σωστό λεκτικό τρόπο».

Μιλώντας γενικότερα για τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις είπε ότι «μια είναι κρύο και μια ζεστό, περνάμε από κλιμάκωση στην αποκλιμάκωση. Η Ελλάδα θέλει την αποκλιμάκωση και τη χείρα φιλίας στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου. Εφόσον η Τουρκία θέλει να συναντηθούμε σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα είναι πρόθυμη. Υπάρχουν ημέρες που είναι αποκλιμακούμενη η κατάσταση και υπάρχουν μέρες που οι Τουρκοι επίσημοι λένε απαράδεκτα πράγματα».

Ερωτηθείς για την τακτική αυτή της Τουρκίας ο Νίκος Δένδιας είπε ότι «δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω το συμφέρον της Τουρκίας αλλά, αν υπήρχε δυνατότητα να συμβουλέψω την Άγκυρα, θα έλεγα να φέρεται σαν μια χώρα του 21ου αιώνα και όχι σαν μια χώρα που επιχειρεί να κυριαρχήσει με τη λογική των κανονιοφόρων».

Τόνισε, ακόμα, ότι «βεβαίως και θα γίνει ο φράχτης. Ο φράχτης είναι για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικων ροών που η Τουρκία χρησιμοποιεί ως υβριδική απειλή».

«Ο φράχτης είναι πέραν αμφιβολίας του ελληνικού εδάφους και με χώρο μεταξύ του φράχτη και των συνόρων» πρόσθεσε ο κ. Δένδιας υπενθυμίζοντας ότι «το 2012 είχα ολοκληρώσει το πάνω τμήμα του φράχτη».

Σημείωσε, ακόμα, ότι «η Ελλάδα ενεργεί πάντα στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτός που τα παραβιάζει με βάρμαρο τρόπο είναι η Τουρκία που εξωθεί τους μετανάστες στα σύνορα. Αυτό είναι δυστυχία για τους ανθρώπους αυτούς» επισημαίνοντας ότι «έχουμε, δυστυχώς, δηλώσεις Τούρκων επισήμων ότι όταν τελειώσει η κρίση του κορωνοϊού δεν θα εμποδιστούν οι μετανάστες να φτάσουν στα σύνορα».

«Το έχουμε πει στους Τούρκους. Η σχέση με την Ευρώπη δεν μπορεί να είναι αλά καρτ. Δεν μπορεί να επιλέγει όποια κομμάτια θέλει. Τα κομμάτια για το δίκαιο και την προστασία των δικαιωμάτων είναι θεμέλιο για την Ευρώπη. Η Τουρκία πρέπει επί του πακέτου να πάρει απόφαση, θέλει να είναι κομμάτι του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι ή δεν θέλει; Εάν όμως η Τουρκία θεωρεί ότι μπορεί να λαμβάνει ανήκοντας όμως σε έναν άλλο αξιακό χώρο, δεν γίνεται. Η Ελλάδα έχει θέσει μια εξαίρεση: Τα χρήματα για τους πρόσφυγες. Άλλο, όμως, η Τουρκία και άλλο οι πρόσφυγες».

Όσον αφορά τη Λιβύη ο κ. Δένδιας εξήγησε ότι «δεν τη θεωρούμε ελληνοτουρκική διαφορά. Θέλουμε ειρήνευση στην χώρα αυτή και να αποφασίσουν οι πολίτες με εκλογές».

«Εμείς υπολογίζαμε την εφαρμογή της νομιμότητας στη Λιβύη και αυτό φέρνει ως λογικό παρακολούθημα την κατάργηση του μνημονίου Λιβύης-Τουρκίας. Αυτό που επιδιώκει η Ελλάδα και το έχει πετύχει σε κάποιο βαθμό είναι να είναι παρούσα στην Λιβύη» πρόσθεσε ο υπουργός Εξωτερικών.

Ο υπουργός Εξωτερικών εξήγησε ότι «αυτό που έχει αποφασιστεί είναι να υπάρξει δύναμη ευρωπαϊκή νότια της Κρήτης. Η Μάλτα είχε δημιουργήσει θέμα στην διοικητική δομή της επιχείρησης “Ειρήνη” και προχθές ήρε τις αντιρρήσεις της. Το γεγονός οτι έχουμε για ένα 6μηνο τη διοίκηση του στόλου είναι πολύ σημαντικό για τη χώρα».

Κατέληξε, τέλος, με αφορμή την παρατήρηση ότι η Τουρκία είναι παρούσα στη Λιβύη ότι «η Τουρκία βρίσκεται και στη Σομαλία και στο Κατάρ, μην θεωρείτε πολύ ευφυές την υπερεπέκταση της Τουρκίας που ζει με τον νεοθωμανισμό».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ