Αρχική Blog Σελίδα 4445

Κουτσούμπας: Καμία συμμετοχή σε παζάρια συνδιαχείρισης του Αιγαίου

Ανησυχητικές χαρακτήρισε τις εξελίξεις στον Εβρο ο κ. Δημήτρης Κουτσούμπας κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου καθώς όπως είπε αποκαλύπτουν το σχέδιο κορύφωσης των προκλήσεων από το καθεστώς Ερντογάν.

Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ μιλώντας στη Βουλή κατηγόρησε την ελληνική κυβέρνηση για επικίνδυνη τακτική εφησυχασμού την στιγμή που η Τουρκία αμφισβητεί το πρωτόκολλο του 1926 και κατ επέκταση την συνθήκη της Λοζάνης.

«Οι μόνες θέσεις που εκφράζουν τα λαϊκά συμφέροντα είναι οι θέσεις για καμία αλλαγή συνόρων, καμία συμμετοχή σε παζάρια συνδιαχείρισης του Αιγαίου»επισήμανε ο κ. Κουτσούμπας.

Αναφορικά με το σχέδιο της ΕΕ για την συγκρότηση ταμείου ανάκαμψης υποστήριξε ότι τα πανηγύρια της κυβέρνησης «συσκοτίζουν την πραγματική κατάσταση που προβλέπει ότι τα δάνεια θα πάνε στους λίγους και ισχυρούς και οι υποχρεώσεις στα λαϊκά νοικοκυριά». Πρόσθεσε δε, ότι στην επιχείρηση συσκότισης συμμετέχει και ο ΣΥΡΙΖΑ «ως αριστερός ψάλτης του συστήματος».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για ευχάριστη έκπληξη. Ευχάριστη για ποιους; Για τον λαό πάντως όχι» είπε ο κ. Κουτσούμπας για να προσθέσει «για το ΚΚΕ δεν αποτελεί θετική ή ευχάριστη έκπληξη. Πρόκειται για παρεμβάσεις της ΕΕ σε περιόδους βαθιάς ύφεσης που στοχεύουν στην στήριξη μονοπωλιακών ομίλων όπως οι επιχειρήσεις στις αερομεταφορές».

«Βαφτίζετε την επιδότηση των εργοδοτών ως επιδότηση εργασίας» είπε σε άλλο σημείο για το πρόγραμμα «ΣΥΝ- εργασία» για να υποστηρίξει ότι «τέτοιου είδους προγράμματα ευνοούν τις ευέλικτες μορφές εργασίας και την απορύθμιση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας».

Τέλος, ειδική αναφορά έκανε στην ΛΑΡΚΟ κατηγορώντας τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για συστηματική απαξίωση.

Σόου από τον Ερντογάν για την επέτειο της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης

Με ένα μεγαλοπρεπές σόου διά χειρός Ερντογάν άνοιξε η αυλαία της επετείου των 567 ετών από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης.

Σκάφη με τουρκικές σημαίες πέρασαν μπροστά από το τουρκικό Προεδρικό Μέγαρο και ο Ταγίπ Ερντογάν τα χαιρετούσε από το μπαλκόνι, έχοντας δίπλα του ένα μικρό αγόρι.

Το τουρκικό σόου αναμένεται να κορυφωθεί αργότερα σήμερα, με τη μουσουλμανική προσευχή στην Αγιά Σοφιά, που σήμερα είναι μουσείο.

Σύμφωνα με την τουρκική προεδρία, στις εκδηλώσεις θα συμμετάσχει και ο ίδιος ο Ερντογάν μέσω τηλεδιάσκεψης.

«Φωτιά» σε Λιβύη και Ανατ. Μεσόγειο απειλεί να βάλει ο Ερντογάν- Έξι τουρκικές φρεγάτες επιχειρούν κοντά στις ακτές – Τουρκικά C-130 μεταφέρουν όπλα και μισθοφόρους

Του Κώστα Σαρικά*

Με τον Ερντογάν να εντείνει την πίεση σε Λιβύη και Ανατολική Μεσόγειο, εγείρονται ερωτήματα για τους στόχους και την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης ΕΙΡΗΝΗ, η οποία ξεκινά στο Λιβυκό πέλαγος. Η Αθήνα παρακολουθεί με προσοχή την Τουρκική εμπλοκή στην αφρικανική χώρα.

Σε κακόγουστο αστείο εξελίσσεται τις τελευταίες εβδομάδες το υποτιθέμενο εμπάργκο όπλων στη Λιβύη την εφαρμογή του οποίου υποτίθεται ότι θα διασφαλίσει η επιχείρηση ΕΙΡΗΝΗΗ Άγκυρα ενισχύει συνεχώς τις δυνάμεις της στην αφρικανική χώρα και συμμετέχει πλέον άμεσα με δικά της στρατιωτικά μέσα στις εχθροπραξίες σε μια προσπάθεια να στηρίξει την κυβέρνηση της Τρίπολης και τον πρόεδρο Σάρατζ.

Έξι συνολικά Τουρκικές φρεγάτες βρίσκονται πλέον μια ανάσα από τις Λιβυκές ακτές κυρίως κοντά στην πρωτεύουσα Τρίπολη, ενώ μαζί τους παραμένει και πετρελαιοφόρο ώστε να ανεφοδιάζει συνεχώς την Τουρκική αρμάδα. Ανατολικά δύο ακόμη Τουρκικές Μονάδες επιφανείας βρίσκονται σε επιφυλακή και ενδεχομένως να ενισχύσουν ακόμη περισσότερη τις επόμενες ημέρες την Τουρκική ναυτική δύναμη που επιχειρεί στο Λιβυκό πέλαγος. 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι έξι Τουρκικές φρεγάτες τύπου Perry όχι απλά έχουν προσεγγίσει τις τελευταίες ημέρες τις Λιβυκές ακτές, αλλά εμπλέκονται άμεσα στις εχθροπραξίες αφού έστησαν «όμπρέλα» ασφαλείας πάνω από τις περιοχές που ελέγχει ο GNA και η κυβέρνηση της Τρίπολης διευκολύνοντας όχι μόνο τα Τουρκικά μεταγωγικά να προσεγγίσουν. 

Τα πλοία του Τουρκικού στόλου κρατούν «καθαρό» τον εναέριο χώρο για τα μη επανδρωμένα Bayraktar TB2 τα οποία επιχειρούν πλέον μαζικά στην περιοχή και έχουν σημαντικό μερίδιο στην αντεπίθεση των δυνάμεων του GNA και στην ανακατάληψη κρίσιμων πόλεων αλλά και της κομβικής για την κεντρική Λιβύη βάσης στην Al-Watiya.

Εκτός όμως από τα Τουρκικά πλοία και τα Τουρκικής κατασκευής μη επανδρωμένα UAV στο έδαφος της Λιβύης φαίνεται ότι έχουν μεταφερθεί και εντοπιστεί αντιαεροπορικά συστήματα Hawk τα οποία έχει μεταφέρει η Άγκυρα για να ενισχύσει περαιτέρω τις δυνάμεις του προέδρου Σάρατζ. Οι μισθοφόροι από τη Συρία οι οποίοι έχουν μεταφερθεί από την Τουρκία στη Λιβύη μεταξύ των οποίων και μέλη του ISIS όπως αναφέρουν  ανεξάρτητοι στρατιωτικοί αναλυτές ξεπερνούν πλέον τις 10.000.

Καθημερινά Τουρκικά C-130 πετώντας εκτός Ελληνικού Fir είτε στα όρια του Κύπρου-Αιγύπτου είτε πάνω από τις Βαλκανικές χώρες και την Αδριατική μεταφέρουν όπλα και μισθοφόρους στην Τρίπολη.

Το επόμενο βήμα της Τουρκίας στη Λιβύη και εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες εκτιμάται ότι θα είναι η μεταστάθμευση πιθανότατα στο αεροδρόμιο της Misrata αριθμού μαχητικών f-16. Πρόβα ήταν όπως φαίνεται η επιχείρηση που έστησε πριν από περίπου ένα μήνα η Τουρκική πολεμική αεροπορία με την πτήση μαχητικών από Τουρκικά αεροδρόμια τα οποία έφτασαν έως τις Λιβυκές ακτές συνοδευόμενα από ιπτάμενα τάνκερ για τον ανεφοδιασμό τους αλλά και ιπτάμενο ραντάρ.

Την ίδια ώρα, τα στοιχεία που δείχνουν μεταφορά και παρουσία Ρωσικών μαχητικών μαχητικών Mig-29 και Su-24 σε αεροδρόμιο της χώρας που ελέγχεται από το LNA και τον Στρατηγό Χάφταρ δείχνει ότι το ‘’παιχνίδι’’ στην Λιβύη συνεχώς ‘’χοντραίνει’’ με απρόβλεπτες συνέπειες για την σταθερότητα στην περιοχή.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν για τους στόχους και κυρίως για την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης ΕΙΡΗΝΗ, η οποία ξεκινά στο Λιβυκό πέλαγος με στόχο να εφαρμοστεί το εμπάργκο όπλων προς τις αντιμαχόμενες πλευρές.

Η φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ η οποία αντικατέστησε την ΥΔΡΑ λόγω μηχανικής βλάβης είναι το Ελληνικό πλοίο το οποίο συμμετέχει στην ΕΙΡΗΝΗ μαζί με μια Γαλλική φρεγάτα και ένα Ιταλικό πλοίο υποστήριξης ενώ η Ρώμη ανέφερε ότι σκοπεύει να στείλει και φρεγάτα στην περιοχή.

Με τρία ή τέσσερα πολεμικά πλοία θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθεί μια τεράστια περιοχή από τις Δυτικές ακτές της Λιβύης έως και την Αίγυπτο την ώρα που μόνο η Τουρκία διαθέτει ήδη τον διπλάσιο αριθμό Μονάδων επιφανείας.

Η Αθήνα παρακολουθεί με εξαιρετική προσοχή την Τουρκική εμπλοκή στην αφρικανική χώρα με την Άγκυρα να επιζητεί πρωταγωνιστικό ρόλο. Στόχος της φαίνεται ότι είναι να εδραιώσει μόνιμη παρουσία στην περιοχή εμφανιζόμενη ως υπερδύναμη της Ανατολικής Μεσογείου και φυσικά να υποστηρίξει τα συμφέροντά της όπως το παράνομο Τουρκο-Λιβυκό μνημόνιο συνεργασίας.

*Το κείμενο του Κώστα Σαρικά δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Newpost

Γεννηματά: Παρέμβαση του ΟΗΕ και της ΕΕ για να αντιμετωπιστεί η προκλητικότητα Ερντογάν

Να ζητήσει την παρέμβαση του γ.γ. του ΟΗΕ προέτρεψε την κυβέρνηση η Φώφη Γεννηματά για να αντιμετωπιστεί ή προκλητικότητα του Ταγίπ Ερντογάν. Δήλωσε συγκεκριμένα:

«Ο κ. Ερντογάν συνεχίζει να προκαλεί.

Επιχειρώντας να βεβηλώσει την Αγία Σοφία, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.

Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να ζητήσει παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Πηγή: https://www.skai.gr/news/politics/gennimata-paremvasi-tou-oie-kai-tis-ee-gia-na-antimetopistei-i-proklitikotita-erntogan
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram

Ερντογάν : Ρατσιστικός και φασιστικός ο φόνος του Φλόιντ

Ρατσιστικό και φασιστικό χαρακτήρισε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τον φόνο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ κατά τη σύλληψή του από λευκούς αστυνομικούς στη Μινεάπολη των ΗΠΑ.

Οι δηλώσεις του Ερντογάν ενδέχεται να ενοχλήσουν την Ουάσινγκτον την ώρα που η Άγκυρα προσπαθεί να αποκαταστήσει τις διμερείς σχέσεις οι οποίες έχουν επιδεινωθεί σημαντικά από το 2016.

Σε ανάρτησή του στο Twitter τη νύχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή ο Τούρκος πρόεδρος κατήγγειλε «τη ρατσιστική και φασιστική προσέγγιση που οδήγησε στον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ στην αμερικανική πόλη Μινεάπολη έπειτα από βασανιστήρια».

Ο 46χρονος Φλόιντ πέθανε τη Δευτέρα το βράδυ αφού συνελήφθη, επειδή φέρεται να προσπάθησε να πληρώσει με ένα πλαστό 20δόλαρο.

Οι αστυνομικοί που τον συνέλαβαν τον ακινητοποίησαν στο έδαφος και ένας εξ αυτών είχε το γόνατό του επί ώρα πάνω στον λαιμό του. “Δεν μπορώ να αναπνεύσω”, ακούγεται να λέει ο Φλόιντ σε βίντεο που τράβηξε αυτόπτης μάρτυρας, προτού πεθάνει.

“Είμαι πεπεισμένος ότι αυτοί που διέπραξαν αυτή την απάνθρωπη πράξη θα λάβουν την τιμωρία που αξίζουν. Θα παρακολουθήσουμε την υπόθεση”, τόνισε ο Ερντογάν.

Αυτές είναι οι 29 χώρες με τις οποίες «ανοίγουν τα σύνορα» από τις 15 Ιουνίου

Τη λίστα με τις 29 χώρες, που από τις 15 Ιουνίου, «ανοίγουν τα σύνορα» για τους τουρίστες, με αεροπορικές πτήσεις προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε  το υπουργείο Τουρισμού.

Η λίστα με τις 29 χώρες, διαμορφώθηκε ύστερα από μελέτη του επιδημιολογικού προφίλ των χωρών προέλευσης των τουριστών και αφού ελήφθησαν υπόψη οι χθεσινές ανακοινώσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA), καθώς και η σχετική εισήγηση της Eπιτροπής Λοιμωξιολόγων.

Στους επισκέπτες από τις παρακάτω χώρες θα πραγματοποιείται δειγματοληπτικός έλεγχος.

Για όλες τις άλλες χώρες εξακολουθούν να ισχύουν οι υπάρχοντες κανόνες.

H λίστα, η οποία θα διευρυνθεί με αφετηρία την 1η Ιουλίου θα ανακοινωθεί εγκαίρως. Σε κάθε περίπτωση, η επιδημιολογική παρακολούθηση και αξιολόγηση θα είναι συνεχής.

Αναλυτικά η λίστα των χωρών είναι η ακόλουθη:

Αλβανία, Αυστραλία, Αυστρία, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Εσθονία, Ιαπωνία, Ισραήλ, Κίνα, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λίβανος, Λιθουανία, Μάλτα, Μαυροβούνιο, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Νότια Κορέα, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τσεχία, Φινλανδία.

Αφγανιστάν: Νέα επίθεση των Ταλιμπάν μετά τη λήξη της εκεχειρίας την Τρίτη

Τουλάχιστον 14 μέλη των δυνάμεων ασφαλείας του Αφγανιστάν σκοτώθηκαν σήμερα στο ανατολικό τμήμα της χώρας, σύμφωνα με την κυβέρνηση, στην πρώτη επίθεση την ευθύνη για την οποία αναλαμβάνουν οι Ταλιμπάν μετά τη μονομερή εκεχειρία των τριών ημερών που είχαν κηρύξει και η οποία έληξε την Τρίτη το βράδυ

“Χθες το βράδυ οι μουτζαχεντίν εξαπέλυσαν επιθέσεις εναντίον θέσεων του εχθρού στην επαρχία Πάκτια”, έγραψε στο Twitter o εκπρόσωπος των Ταλιμπάν Ζαμπιουλάχ Μουτζαχίντ, προσθέτοντας ότι 14 Αφγανοί στρατιώτες σκοτώθηκαν και ένας αιχμαλωτίστηκε.

Το αφγανικό υπουργείο Άμυνας σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι 14 στρατιώτες σκοτώθηκαν και 3 τραυματίστηκαν.

Χθες Πέμπτη άλλα 14 μέλη των δυνάμεων ασφαλείας είχαν χάσει τη ζωή τους σε επίθεση στη βόρεια επαρχία Παρβάν και τη δυτική επαρχία Φάρα.

Ωστόσο ο εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας του Αφγανιστάν Τζαβίντ Φαϊζάλ επεσήμανε σήμερα στο Twitter ότι η “αποκλιμάκωση”, που ξεκίνησε στη διάρκεια της γιορτής Άιντ στο τέλος του μήνα του Ραμαζανιού, συνεχίζεται.

“Η εκεχειρία είναι μια περίπλοκη επιχείρηση που απαιτεί μεγάλο και συνεχή συντονισμό προκειμένου να αποφευχθούν επεισόδια. Αυτές οι προσπάθειες θα συνεχιστούν”, έγραψε.

Παρά τη βία, συνεχίζεται η ανταλλαγή κρατουμένων μεταξύ της Καμπούλ και των ανταρτών.

Μετά την απελευθέρωση 900 Ταλιμπάν από τις αφγανικές αρχές, οι αντάρτες ανακοίνωσαν ότι άφησαν ελεύθερα σήμερα περισσότερα από 80 μέλη των αφγανικών δυνάμεων ασφαλείας. Συνολικά οι Ταλιμπάν έχουν απελευθερώσει 347 αιχμαλώτους.

Η ανταλλαγή κρατουμένων –έως και 5.000 Ταλιμπάν έναντι 1.000 μελών των αφγανικών δυνάμεων ασφαλείας– γίνεται στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπέγραψαν οι αντάρτες με τις ΗΠΑ στην Ντόχα στο τέλος Φεβρουαρίου, την οποία όμως δεν έχει επικυρώσει η Καμπούλ και η οποία προβλέπει την απόσυρση όλων των ξένων στρατευμάτων από το Αφγανιστάν έως το καλοκαίρι του 2021 με αντάλλαγμα την παροχή εγγυήσεων για την ασφάλεια από τους Ταλιμπάν.

Εξάλλου χθες τόσο οι αντάρτες όσο και η αφγανική κυβέρνηση ανακοίνωσαν ότι μια πενταμελής ομάδα έφτασε στην Καμπούλ για να συζητήσει την απελευθέρωση ακόμη περισσότερων κρατούμενων και από τις δύο πλευρές.

Με πολεμικά αεροσκάφη καλωσορίζει η Ελλάδα την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ

Δύο αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας της Ελλάδας συνοδευόμενα, από δύο αμερικανικά πολεμικά μαχητικά, θα πετάξουν σήμερα το μεσημέρι πάνω από την Βόρεια Μακεδονία και συγκεκριμένα κατά μήκος του ποταμού Βαρδάρη, καλωσορίζοντας την ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ethnos.gr

Τα αεροσκάφη των ΗΠΑ απογειώθηκαν την Πέμπτη από την πολιτεία της Νότιας Ντακότα πραγματοποιώντας 30 ώρες πτήση χωρίς διακοπή. Τα αεροπλάνα θα πετούν πάνω από τη Βόρεια Μακεδονία σε υψόμετρο 1.500 μέτρων και η πτήση τους θα συνοδεύεται από δυνατούς κρότους, σπάζοντας το φράγμα του «ήχου».

Υπενθυμίζεται οι 29 χώρες μέλη του ΝΑΤΟ υπέγραψαν το πρωτόκολλο ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας τον Φεβρουάριο του 2019, το οποίο στη συνέχεια επικυρώθηκε από τα εθνικά κοινοβούλιά τους.

Μάλιστα με ανάρτησή του στο Twitter το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών θέλησε να συγχαρεί τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας για την ένταξή της στο ΝΑΤΟ ως το 30ο μέλος της Συμμαχίας, ολοκληρώνοντας και επίσημα την κυβίστηση της ΝΔ σε σχέση με όσα δήλωσε στο πρόσφατο παρελθόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αναμόρφωση στο υπουργείο Εξωτερικών – Τι αλλάζει σε δομές και λειτουργία

Το σχέδιο νόμου του νέου Οργανισμού του υπουργείου Εξωτερικών για τη μεταρρύθμιση των δομών και της λειτουργίας του παρουσίασε την Πέμπτη, 28 Μαΐου, στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας. Σύμφωνα με συνεργάτες του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο νέος Οργανισμός του υπουργείου Εξωτερικών βρίσκεται πλέον σε τροχιά υλοποίησης και αναμένεται να υποβληθεί στη Βουλή προς ψήφιση το αμέσως επόμενο διάστημα. Πρόκειται, όπως επισημαίνουν, για ένα σύγχρονο νομοθέτημα, το οποίο μεταρρυθμίζει ουσιαστικά τον μηχανισμό άσκησης της εξωτερικής πολιτικής της χώρας.

Οι συνεργάτες του υπουργού Εξωτερικών γνωστοποιούν ότι ο Οργανισμός, προϊόν πολύμηνης επεξεργασίας, εισάγει σημαντικές καινοτομίες και φιλοδοξεί να εκσυγχρονίσει την άσκηση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, παρέχοντας στην ελληνική διπλωματία σειρά από εργαλεία που θα την καταστήσουν πιο εξωστρεφή και δημιουργική. Υπενθυμίζουν ότι όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, «πρόκειται για έναν Οργανισμό που φιλοδοξούμε να δώσει εφόδια και φτερά στην ελληνική διπλωματία».

Ειδικότερα, επισημαίνουν πως έπειτα από τα δέκα χρόνια της κρίσης που αναγκαστικά οδήγησε τη χώρα σε τεράστια εσωστρέφεια, το υπουργείο Εξωτερικών υιοθετεί ένα σύγχρονο οργανωτικό σχήμα, με σκοπό την ακόμα αποτελεσματικότερη άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής, την προώθηση των εθνικών συμφερόντων και της εικόνας της χώρας μας διεθνώς, αλλά και την αναβάθμιση των διεθνών οικονομικών σχέσεων, καθώς και των σχέσεων με τον Απόδημο Ελληνισμό.

Ακτινογραφώντας περαιτέρω τον νέο Οργανισμό, υπογραμμίζουν πως στη βάση τριών αξόνων -Διεθνείς Σχέσεις – Οικονομικές Σχέσεις και Εξωστρέφεια – Απόδημος Ελληνισμός, Επικοινωνία, Θρησκευτικές και Μορφωτικές Υποθέσεις-, (ο νέος Οργανισμός) συνενώνει σε ένα ενιαίο, σύγχρονο σχήμα διάσπαρτες κατά το παρελθόν υπηρεσίες του ελληνικού κράτους και δημιουργεί το πλαίσιο της νέας, διευρυμένης αποστολής του υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο καθίσταται πλέον ο κεντρικός φορέας όχι μόνο άσκησης της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, αλλά και της προώθησης των θέσεων, των συμφερόντων, των διεθνών οικονομικών σχέσεων και της εικόνας της χώρας διεθνώς.

Επίσης, αναδεικνούουν ότι ο νέος Οργανισμός επιχειρεί να λειτουργήσει επιβοηθητικά, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα στην άσκηση της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, της παραδοσιακής δηλαδή διπλωματίας. «Φιλοδοξεί να προσφέρει ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας που θα επιδράσει θετικά στην ανάπτυξη και ενίσχυση των διμερών σχέσεων της χώρας μας, αλλά και στην αξιοποίηση της παρουσίας της σε διεθνείς οργανισμούς και fora, καθώς και σε σχήματα περιφερειακής συνεργασίας» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα εστιάζουν στην αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, «καθώς η ενδυνάμωση των σχέσεων με τους Έλληνες της Διασποράς είναι εκπεφρασμένη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης, όπως έχει εξάλλου αποτυπωθεί και στο ζήτημα της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού», όπως επισημαίνουν και προσθέτουν: «Η ελληνική ομογένεια αποτελεί, εξάλλου, σημαντικό -ανεκμετάλλευτο ως σήμερα- συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας. Η νέα, ισχυρή, Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού φιλοδοξεί, μέσα από μια συνεκτική πολιτική, να ενισχύσει τους δεσμούς των Ελλήνων της Διασποράς με τη χώρα, να επιλύσει χρόνιες γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες, αλλά και να υλοποιήσει με ενιαίο και αποτελεσματικό τρόπο δράσεις και πρωτοβουλίες που εξυπηρετούν τις ανάγκες της ομογένειας, ιδίως σε θέματα μορφωτικών και πολιτιστικών υποθέσεων».

Εν συνεχεία οι συνεργάτες του υπουργού Εξωτερικών διαβεβαιώνουν πως ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τη βελτίωση του συνόλου των λειτουργιών του Υπουργείου, αλλά και την ενίσχυση της επικοινωνίας του με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις σημαντικές δεξαμενές σκέψης που δραστηριοποιούνται στους τομείς ενδιαφέροντός του. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται γνωστό ότι προβλέπεται «η δημιουργία δομών Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού για τον καλύτερο σχεδιασμό, συντονισμό και αποτίμηση όλων των δράσεων που αναλαμβάνει το Υπουργείο Εξωτερικών, καθώς και Κέντρο Σχεδιασμού Εξωτερικής Πολιτικής – μια καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα δομή που φιλοδοξεί να αποτελέσει κόμβο διασύνδεσης με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους σημαντικούς «διαμορφωτές γνώμης» στο πεδίο των διεθνών σχέσεων».

Μέσω μια νέας, εξορθολογισμένης, αποτελεσματικής λειτουργίας, με απλοποίηση διαδικασιών και πλήρη ψηφιοποίηση, όπως αναφέρουν, το υπουργείο Εξωτερικών φιλοδοξεί, επίσης, να προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες και προς τον πολίτη, τόσο στο εξωτερικό (ψηφιακές προξενικές υπηρεσίες και διευκόλυνση πρόσβασης στην πληροφορία για τους Έλληνες του εξωτερικού) όσο και στο εσωτερικό, καθώς στη θέση της παλιάς μεταφραστικής του Υπηρεσίας δημιουργείται ένα εντελώς νέο, σύγχρονο και ευέλικτο σύστημα πιστοποίησης μεταφράσεων με βάση βέλτιστες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

Καταληκτικά, οι συνεργάτες του υπουργού Εξωτερικών σημειώνουν πως ο νέος Οργανισμός του υπουργείου Εξωτερικών υλοποιεί ένα ευρύτατο πλέγμα συνεργειών και δράσεων που δρουν συμπληρωματικά, υποστηρίζοντας τη διεθνή «φωνή» ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού κράτους και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια νέα ολιστική αντίληψη άσκησης της εξωτερικής μας πολιτικής

Το Ιράν στέλνει πετρέλαιο στη Βενεζουέλα παρά τις αμερικανικές απειλές

Το Πολεμικό Ναυτικό της Βενεζουέλας ανακοίνωσε ότι συνόδευσε ένα τέταρτο πετρελαιοφόρο που μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν στα χωρικά ύδατα της χώρας, την ώρα που οι ΗΠΑ χαρακτήρισαν την παράδοση των καυσίμων περισπασμό από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Βενεζουελάνος πρόεδρος, Νικολάς Μαδούρο.

Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στους πετρελαϊκούς τομείς τόσο του Ιράν όσο και της Βενεζουέλας. Η Τεχεράνη προσφέρει στο Καράκας 1,53 εκ. βαρέλια βενζίνης και συστατικά διύλισης προκειμένου να βοηθήσει τη Βενεζουέλα να αντιμετωπίσει τις μεγάλες ελλείψεις που αντιμετωπίζει λόγω της κατάρρευσης του συστήματος διύλισής της και των κυρώσεων.

Η Ουάσινγκτον έχει επισημάνει ότι εξετάζει τρόπους απάντησης στην κίνηση αυτή.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Βενεζουέλας συνόδευσε κάθε ένα από τα τάνκερ μέσα στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της χώρας ενώ ο Μαδούρο ανήρτησε ο ίδιος στα social media τον κατάπλου των Ιρανικών δεξαμενόπλοιων. 

Ιστότοπος που ειδικεύεται στην παρακολούθηση της ναυσιπλοΐας έδειξε ότι το τάνκερ Faxon έδεσε στο λιμάνι Πουέρτο λα Κρους το οποίο χρησιμοποιεί η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της χώρας PDVSA. Το τρίτο τάνκερ που έφτασε στη χώρα, το Petunia, εισήλθε νωρίτερα χθες Πέμπτη στο λιμάνι Ελ Παλίτο.

Τα δύο πρώτα πετρελαιοφόρα ακόμη ξεφορτώνουν, ενώ ένα πέμπτο, το Clavel, διασχίζει τον Ατλαντικό Ωκεανό.

Εκπρόσωπος της υπηρεσίας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ αρμόδιας για το Δυτικό Ημισφαίριο, ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ θα εξακολουθήσουν να «πιέζουν για την αποκατάσταση της δημοκρατίας της Βενεζουέλας».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ