Αρχική Blog Σελίδα 4383

Ηπια αντίδραση της Αθήνας στις δηλώσεις Ερντογάν

Άμεση -αν και εξαιρετικά ήπια – ήταν η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών στις δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ότι «η Τουρκία έχει επιβάλει στην Ελλάδα το καθεστώς που θέλει στη Μεσόγειο»

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Αλέξανδρος Γεννηματάς, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Τούρκου προέδρου περί σταδιακής αποδοχής του καθεστώτος στην Μεσόγειο από την πλευρά της Αθήνας, απάντησε ότι η Ελλάδα έχει καταδικάσει τις παράνομες τουρκικές μεθοδεύσεις.

Ως έχουμε κατ´επανάληψη τονίσει, η παρανομία δεν παράγει δίκαιο. Η Ελλάδα όχι μόνο δεν έχει αποδεχθεί, αλλά έχει καταδικάσει, όπως και η διεθνής κοινότητα, τις παράνομες τουρκικές μεθοδεύσεις στην περιοχή. Μεθοδεύσεις που συνεχίζουν να υπονομεύουν την περιφερειακή ειρήνη και ασφάλεια, δημιουργώντας μεταξύ άλλων προσχήματα για την παραβίαση εμπάργκο όπλων στη Λιβύη και για την απόπειρα σφετερισμού κυριαρχικών δικαιωμάτων χωρών της περιοχής. Δυστυχώς και σε αυτό, η Τουρκία συνεχίζει να αποτελεί μειοψηφία του ενός.

Εκτός ελέγχου ο Ερντογάν: «Επιβάλαμε στην Ελλάδα το καθεστώς μας στη Μεσόγειο»

Την πάγια θέση του ότι η Ε.Ε. δεν έχει αρμοδιότητα να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με την Λιβύη επανέλαβε ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε συνεδρίαση του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) στη Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας.

«Με την αποφασιστική μας στάση, οι υπόλοιπες χώρες της περιοχής αλλά κυρίως η Ελλάδα σιγά σιγά άρχισαν να αποδέχονται το καθεστώς που κηρύξαμε στην Μεσόγειο», είπε ο Τούρκος πρόεδρος.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι «στη Μεσόγειο μετά τη συμφωνία που καταλήξαμε με τη Λιβύη, ενδυναμώνουμε τις μεταβαλλόμενες ισορροπίες υπέρ της χώρας μας».

Σε σημερινή του ομιλία σε βουλευτές του κόμματός του, πέρα από απειλές για τη Ανατολική Μεσόγειο και τη Συρία, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θυμήθηκε το αποτυχημένο πραξικόπημα της Τουρκίας το βράδυ της 15ης Ιουλίου 2016.

Ο Τούρκος πρόεδρος μίλησε για την «εθνική στάση» που κράτησε ο ίδιος το βράδυ της απόπειρας πραξικοπήματος στην Τουρκία, όταν δεν άκουσε όσους τον συμβούλευσαν να διαφύγει στην Ελλάδα.

«Το βράδυ της 15ης Ιουλίου με συμβούλεψαν να πάω σε ένα (ελληνικό) νησί. Αλλά εγώ τους είπα “εγώ σε τούτα τα εδάφη γεννήθηκα, σε τούτα και θα πεθάνω”», είπε ο Ερντογάν σύμφωνα με το sigmalive.com και μάλιστα σε τόνο ηρωικό για να καταχειροκροτηθεί από βουλευτές και κοινό.

«Αν αργούσαμε 10-15 λεπτά ακόμη, τότε θα μας χτυπούσαν εκεί που ήμασταν. Το ελικόπτερό μας απογειώθηκε με διαφορά 10-15 λεπτών και φτάσαμε στο Ντάλαμαν και στη συνέχεια στην Κωνσταντινούπολη», πρόσθεσε.

Ακόμη εξαπέλυσε επίθεση κατά του επικεφαλής της τουρκικής αξιωματικής αντιπολίτευσης Κεμάλ Κιλιντσάρογλου κατηγορώντας τον πως το βράδυ του πραξικοπήματος «έπινε καφέ».

«Ήμασταν κάτω από F16, ελικόπτερα, ήμασταν στο αεροδρόμιο με τον λαό μου, αλλά εσύ έπινες καφέ στο σπίτι του Προέδρου στο Μπακιρκόι».

Νέες προειδοποιήσεις Ερντογάν: Τα νερά της Μεσογείου θα θερμανθούν ακόμη περισσότερο

Στην πρόβλεψη (ή την αναγγελία) ότι στην ανατολική Μεσόγειο θα υπάρξουν «θερμότερες» ακόμη εξελίξεις προέβη ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Ο τούρκος πρόεδρος, σύμφωνα με το sigmalive, ενημερώνοντας τους βουλευτές τους για την κατάσταση στο εξωτερικό είπε χαρακτηριστικά ότι «οι εξελίξεις και στη Συρία και στη Λιβύη φαίνεται ότι από εδώ και πέρα θα θερμάνουν ακόμη περισσότερο τα νερά στη Μεσόγειο».

«Το καθεστώς που η Τουρκία έχει κηρύξει στη Μεσόγειο άρχισε σιγά σιγά να γίνεται αποδεκτό από τις χώρες που παρεμβαίνουν στο θέμα και ιδιαίτερα την Ελλάδα», υποστήριξε ο Ερντογάν σύμφωνα με τους Cyprus Times και πρόσθεσε ότι μετά την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ Τουρκίας – Λιβύης άρχισαν να αλλάζουν οι ισορροπίες.

Ο Τούρκος πρόεδρος κατηγόρησε την ΕΕ ότι προσπαθεί να αναλάβει ρόλο στο θέμα των θαλάσσιων αρμοδιοτήτων και υποστήριξε πως δεν έχει καμιά αρμοδιότητα.

Το τρίτο γεωτρύπανο

Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη είναι οι τουρκικοί σχεδιασμοί για τη δημιουργία τετελεσμένων σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Με τίτλο «Η άδεια της Κρήτης είναι έτοιμη» η τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Γενί Σαφάκ, αναφέρει ότι μετά την ανάρτηση από τον ΟΗΕ, των συντεταγμένων της τουρκολιβυκής  συμφωνίας, θα δοθεί άδεια για έρευνα στο Oruc Reis στα ανατολικά της Κρήτης.

Νέες απειλές για εισβολή στην Ιντλίμπ της Συρίας

«Θέμα χρόνου» είναι η νέα στρατιωτική επιχείρηση στην Ιντλίμπ, απείλησε την Τετάρτη ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μιλώντας στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κυβερνώντος κόμματός του Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) στην Άγκυρα.

Καλώντας μία ακόμη φορά τον συριακό στρατό να αποσυρθεί από κάποιες περιοχές στην Ιντλίμπ ως το τέλος του μήνα, ο Ερντογάν δήλωσε σε ομιλία του προς τους βουλευτές του κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) στην Άγκυρα: «Πρόκειται για τις τελευταίες προειδοποιήσεις μας (…) Μια επιχείρηση στην Ιντλίμπ είναι θέμα χρόνου».

Ο Τούρκος πρόεδρος εμφανίστηκε στην ομιλία του αποφασισμένος να καταστήσει την Ιντλίμπ ασφαλή περιοχή «ανεξαρτήτως κόστους», παρά το γεγονός ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις μεταξύ της Άγκυρας και της Μόσχας, η οποία στηρίζει τον Σύρο πρόεδρο Μπασάρ αλ Άσαντ.

Αναφορικά με το θέμα αυτό ο Ερντογάν υπογράμμισε ότι οι συζητήσεις αυτές κάθε άλλο παρά ικανοποιούν τα αιτήματα της Τουρκίας.

«Αν οι χώρες με τις οποίες συνομιλούμε δεν κάνουν αυτό που πρέπει στην Ιντλίμπ, τότε θα το κάνουμε εμείς. Δεν έχουμε μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα που θα μας ικανοποιούσαν. Είμαστε απολύτως έτοιμοι για τη δική μας επιχείρηση στην Ιντλίμπ, την οποία μπορούμε να ξεκινήσουμε ανά πάσα στιγμή. Αυτή η επιχείρηση είναι κρίσιμης σημασίας για εμάς», εξήγησε ο Τούρκος πρόεδρος.

Ομοβροντία πυρών από ελικόπτερα – Σείστηκε το πεδίο βολής Λιτοχώρου

Σείστηκε το πεδίο βολής Λιτοχώρου από τις βολές και τα πυρά που πραγματοποίησαν ελληνικά και αμερικανικά ελικόπτερα στο πλαίσιο άσκησης συνεκπαίδευσης της 1ης Ταξιαρχιας Αεροπορίας Στρατού και της 3rd Cab από τις ΗΠΑ.

«Οι Ελληνικές Ένοπλες δυνάμεις έστειλαν ένα μήνυμα αποτροπής και ετοιμότητας. Μέσα από τη συνεργασία και τις συνεκπαιδεύσεις η χώρα μας αποδεικνύει ότι αποτελεί παράγοντα σταθερότητας για την περιοχή», δήλωσε μετά το πέρας της άσκησης ο Αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης.


Το σενάριο της άσκησης με την ονομασία Τιτανομαχία που διεξήχθη με φόντο τον χιονισμένο Όλυμπο αφορούσε την επιχείρηση μάχης για έρευνα και διάσωση χειριστών Apache το οποίο είχε βληθεί από εχθρικά πυρά.

Πεζοναύτες έφτασαν στην περιοχή με Chinook και αποβιβάστηκαν με σχοινιά προκειμένου να διασώσουν τους πιλότους. Οση ώρα πραγματοποιούσαν έρευνα και διάσωση ελικόπτερα Αpache προχωρούσαν σε ομοβροντία πυρών για την κάλυψη τους.

Στην άσκηση συμμετείχαν από ελληνικής πλευράς ελικόπτερα Αpache, Huey, Chinnook αλλά και τμήμα πεζοναυτών της 32ης Ταξιαρχίας πεζοναυτών. Οι αμερικανοί συμμετείχαν επίσης με ελικοπτέρα Apache αλλά και με μεταγωγικά black hawk.

Πρόκειται για τα αμερικανικά ελικόπτερα που σταθμεύουν στο αεροδρόμιο του Στεφανοβικείου Βόλου στο πλαίσιο της ανανεωμένης αμυντικής συνεργασίας ΗΠΑ Ελλάδας.

Μήνυμα Πάιατ προς την Τουρκία

«Είμαστε κατά των προκλητικών ενεργειών. Ομως θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς θέλει να κάνει η Τουρκία». Την απάντηση αυτή έδωσε ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Παιατ από το Λιτόχωρο όπου παρακολούθησε άσκηση συνεκπαιδευσης ελληνικων και αμερικανικών ελικοπτέρων, ερωτηθείς για την πρόθεση της Άγκυρας να προχωρήσει σε έρευνες νότια της Κρήτης εντός της ελληνικής ΑΟΖ.

Για την άσκηση συνεκπαιδευσης με τη συμμετοχή αμερικανικών δυνάμεων και ελικοπτέρων της 3rd CAB και της 1ης Ταξιαρχία ς της Αεροπορίας Στρατού επεσήμανε ότι είναι απόδειξη της συνεργασίας ΗΠΑ- Ελλάδας. Πρόσθεσε δε ότι η χώρα μας αποτελεί σημαντικό πυλώνα σταθερότητας στα δυτικά Βαλκάνια.

Ωμή στήριξη της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ – Αποχώρησαν οι Έλληνες βουλευτές

Αποχώρησαν οι Έλληνες βουλευτές που μετέχουν στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ σε ένδειξη διαμαρτυρίας, για την ωμή στήριξη της Τουρκίας και την απαγόρευση να τεθεί το θέμα του τουρκολιβυκού συμφώνου για τις ΑΟΖ. Οι Έλληνες βουλευτές επιχείρησαν με τις τοποθετήσεις τους να αναδείξουν το ζήτημα της συμφωνίας Τουρκίας-Λιβύης που παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας αλλά ο προεδρεύων τους διέκοπτε. Γι αυτό και οι 5 Έλληνες βουλευτές αποχώρησαν.  «Ο Προεδρεύων των εργασιών συστηματικά μας διέκοπτε στις τοποθετήσεις και τις ερωτήσεις μας, εμποδίζοντας την ανάπτυξη των θέσεών μας» καταγγέλλει η ελληνική αντιπροσωπεία στην οποία συμμετέχουν οι βουλευτές της ΝΔ, Μαριέττα Γιαννάκου και Μανούσος Βολουδάκης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη και Μάριος Κάτσης και ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, Ανδρέας Λοβέρδος.

Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση των βουλευτών:

«Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, ως Ελληνική Αντιπροσωπεία θέσαμε με έμφαση το ζήτημα της συμφωνίας Τουρκίας-Λιβύης η οποία παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας.

Στη συζήτηση που ακολούθησε μετά από τοποθέτηση του Πρεσβευτή της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ, αφ’ ενός ζητήσαμε να λάβουμε απαντήσεις σχετικά με το ζήτημα της παραβίασης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και αφ’ ετέρου επιδιώξαμε να ενημερώσουμε τους συναδέλφους μας των λοιπών χωρών μελών του ΝΑΤΟ για τις παράνομες ενέργειες της Τουρκίας και τους κινδύνους ανάφλεξης που προκαλούν στην περιοχή.

Αναδείξαμε ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Τουρκία με τη συμφωνία της με τη Λιβύη συνειδητά παραβιάζει την αρχή του Διεθνούς Δικαίου ότι στον καθορισμό της ΑΟΖ λαμβάνονται υπ’ όψιν τα νησιά. Τονίσαμε δε ότι έχουμε ήδη δείγματα γραφής από την Άγκυρα, σε άλλο πεδίο, σχετικά με την πρακτική αξιοποίηση των νομικών της ακροβασιών: η Τουρκία ήδη διενεργεί γεωτρήσεις στην ΑΟΖ της Κύπρου σε οικόπεδα που με διεθνή διαγωνισμό δόθηκαν για έρευνα σε πετρελαϊκές εταιρείες κρατών μελών του ΝΑΤΟ όπως η Γαλλία και η Ιταλία.

Ο Προεδρεύων των εργασιών συστηματικά μας διέκοπτε στις τοποθετήσεις και τις ερωτήσεις μας, εμποδίζοντας την ανάπτυξη των θέσεών μας.

Αφού έστω και διακοπτόμενοι ολοκληρώσαμε τις τοποθετήσεις μας, η Αντιπροσωπεία μας αποχώρησε από την αίθουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας, καταγγέλλοντας τη στάση του Προεδρεύοντος.

Οι βουλευτές: Μαριέττα Γιαννάκου, βουλευτής Επικρατείας (Ν.Δ.), Μανούσος Βολουδάκης, Βουλευτής Χανίων (Ν.Δ.), Θεοδώρα Τζάκρη, Βουλευτής Πέλλας (ΣΥ.ΡΙΖ.Α.), Μάριος Κάτσης, Βουλευτής Θεσπρωτίας (ΣΥ.ΡΙΖ.Α.), Ανδρέας Λοβέρδος, Βουλευτής Β1 Βόρειου Τομέα Αθήνας (Κίνημα Αλλαγής)».

Σταϊκούρας: Τα σχέδια της κυβέρνησης για τα “κόκκινα δάνεια”, μειώσεις φόρων και ηλεκτρονικές συναλλαγές

Σε αναζήτηση των δανειοληπτών οι οποίοι δυνητικά μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση για την προστασία της πρώτης κατοικίας είναι η κυβέρνηση.

Καλεσμένος στην εκπομπή MEGA Mag βρέθηκε το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, όπου μεταξύ άλλων μίλησε για τις νέες μειώσεις φόρων, την εισφορά αλληλεγγύης, τα πρωτογενή πλεονάσματα καθώς και την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Για τη νέα δέσμη μέτρων για την προστασία της πρώτης κατοικίας που προωθεί η κυβέρνηση ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι «είναι μεγάλο το θέμα του ιδιωτικού χρέους. Και πρέπει να έχουμε κοινωνική διάσταση στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε. Ωστόσο πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Πλειστηριασμοί γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται.

Πριν την κρίση, το 2008, έγιναν 52.000. Για το 2019 είχαν προγραμματιστεί 22.879 και έγιναν 5.622. Όσοι δεν έγιναν είναι γιατί οι πολίτες βρήκαν λεφτά και μπήκαν στη ρύθμιση».

Ο υπουργός τόνισε πως ζητούμενο είναι «πώς θα προστατέψει τους αδύναμους και όχι τους στρατηγικούς κακοπληρωτές» και γνωστοποίησε τους τέσσερις άξονες της κυβέρνησης στο ζήτημα της προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Οι τέσσερις αποφάσεις της κυβέρνησης

Σύμφωνα με τον υπουργό οι τέσσερις αποφάσεις της κυβέρνησης είναι :

– Τα οκτώ σχήματα που μπορεί τώρα να ρυθμίσει ένας φορολογούμενος τις οφειλές του, θα γίνουν ένα.

– Θα υπάρξει δεύτερη ευκαιρία για φυσικά και νομικά πρόσωπα.

– Θα υπάρξει ειδική πρόβλεψη για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ένας στους τέσσερις πολίτες, είναι στρατηγικός κακοπληρωτής.

– Θα υπάρξει κοινωνική προστασία για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά.

Η αξιολόγηση

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργού, ολοκληρώνονται η πέμπτη και η έκτη αξιολόγηση, οι οποίες θα έχουν θετικές συνέπειες για την ελληνική οικονομία τόσο άμεσες όσο και έμμεσες.

Στα θέματα που έχουν θέσει στους θεσμούς και τους εταίρους περιλαμβάνονται τα πρωτογενή πλεονάσματα με απώτατο στόχο την κατάθεση του προϋπολογισμού τον Οκτώβριο του ’20 έτσι ώστε να δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος για το ’21 και το ’22.

Ακόμα δήλωσε πως μέχρι τον Ιούνιο θα υπάρχουν αποφάσεις σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα, αλλά και αποφάσεις που θα αφορούν τη δυνατότητα μείωσης φόρων και συγκεκριμένα της εισφοράς αλληλεγγύης.

Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τις μειώσεις φόρων ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε πως δεν έχει εικόνα της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του 2020, ωστόσο δήλωσε πως «όταν δημιουργηθεί ο χώρος με ασφάλεια μέσα στο 2020, θα είναι σε θέση να κάνουν καλή μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης. Το πόση θα είναι εξαρτάται από το δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργείται μέσα στο τρέχον έτος».

Σχετικά με την κατανομή, υποστήριξε πως «οι μειώσεις φόρων δεν πρέπει να έχουν ταξικό πρόσημο, πρέπει να αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, αλλά με ιδιαίτερη κατεύθυνση στα χαμηλότερα και μεσαία εισοδηματικά στρώματα».

Ο Λαφαζάνης και το ριφιφί στο Νομισματοκοπείο

Συριακό: Προειδοποιήση Κρεμλίνου προς Aγκυρα κατά στρατιωτικής επέμβασης στo Ιντλίμπ

Το Κρεμλίνο προειδοποίησε σήμερα την Τουρκία κατά μιας στρατιωτικής επέμβασης εναντίον των συριακών δυνάμεων στο Ιντλίμπ της βορειοδυτικής Συρίας, λίγη ώρα αφού ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απείλησε ότι μια τουρκική επιχείρηση στην περιοχή «είναι θέμα χρόνου».

«Πρόκειται για μια επιχείρηση εναντίον της νόμιμης κυβέρνησης της Συριακής Δημοκρατίας και των ενόπλων δυνάμεων της Συριακής Δημοκρατίας η οποία θα είναι αναμφισβήτητα η χειρότερη επιλογή», τόνισε ο Ντμίτρι Πεσκόφ εκπρόσωπος του Κρεμλίνου.

Ο Πεσκόφ πρόσθεσε εξάλλου ότι η Μόσχα και η Άγκυρα παραμένουν σε επαφή προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω κλιμάκωση της έντασης στο Ιντλίμπ.

«Ήμασταν ικανοποιημένοι από τις συμφωνίες στις οποίες καταλήξαμε πριν από περισσότερο από έναν χρόνο στο Σότσι (…) και σταματήσαμε να είμαστε ικανοποιημένοι αφού αντάρτες και τρομοκρατικές οργανώσεις ξεκίνησαν την επιχείρησή τους από το Ιντλίμπ εναντίον των συριακών ενόπλων δυνάμεων και των ρωσικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων», επισήμανε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου.

«Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να έχουμε τακτικές επαφές με τους ομολόγους μας στην Τουρκία προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω κλιμάκωση στο Ιντλίμπ», υπογράμμισε.

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια για τηλεφωνική επικοινωνία (μεταξύ του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν και του Ερντογάν). Ωστόσο οι πρόεδροι έχουν στενή επαφή και, αν χρειαστεί, μια τηλεφωνική επικοινωνία μπορεί να συμφωνηθεί κυριολεκτικά μέσα σε λίγες ώρες», τόνισε ο Πεσκόφ.

Καμία συμφωνία

Η Άγκυρα και η Μόσχα συμφώνησαν το 2018 να δημιουργήσουν μια ζώνη αποκλιμάκωσης στο Ιντλίμπ και να εγκαταστήσουν σημεία παρατήρησης στην επαρχία αυτή της Συρίας. Όμως έκτοτε η μία πλευρά κατηγορεί την άλλη ότι παραβιάζει τους όρους της συμφωνίας.

Τούρκοι και Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν πραγματοποιήσει πολλούς γύρους συνομιλιών στην Άγκυρα και τη Μόσχα για το Ιντλίμπ. Οι υπουργοί Εξωτερικών της Τουρκίας και της Ρωσίας –Μεβλούτ Τσαβούσογλου και Σεργκέι Λαβρόφ– συναντήθηκαν το Σαββατοκύριακο στη Μόσχα για να συζητήσουν το θέμα, όμως δεν κατέληξαν σε κάποια συμφωνία.

Ο Λαβρόφ επισήμανε σήμερα ότι οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία στις τελευταίες συνομιλίες τους, αν και υπογράμμισε ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να συνεχίσει να συνεργάζεται με την Τουρκία για την κατάσταση στο Ιντλίμπ.

Ο Ρώσος υπουργός εξήγησε ότι ο συριακός στρατός τηρεί τις προηγούμενες συμφωνίες, αλλά απαντά και στις προκλήσεις, ενώ πρόσθεσε ότι οι επιθέσεις ανταρτών εναντίον συριακών και ρωσικών δυνάμεων συνεχίζονται.

Η τουρκική επιχείρηση στην Ιντλίμπ «είναι θέμα χρόνου»

Λίγο νωρίτερα ο Ερντογάν είχε απειλήσει ότι είναι «θέμα χρόνου» να εξαπολύσει στρατιωτική επιχείρηση στο Ιντλίμπ της βορειοδυτικής Συρίας, όπου τις τελευταίες εβδομάδες σημειώθηκαν συγκρούσεις μεταξύ των τουρκικών δυνάμεων και του συριακού στρατού.

Καλώντας μία ακόμη φορά τον συριακό στρατό να αποσυρθεί από κάποιες περιοχές στο Ιντλίμπ ως το τέλος του μήνα, ο Ερντογάν δήλωσε σε ομιλία του προς τους βουλευτές του κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) στην Άγκυρα: «Πρόκειται για τις τελευταίες προειδοποιήσεις μας»

«Η Τουρκία έχει κάνει όλες τις προετοιμασίες για να εφαρμόσει τα επιχειρησιακά της σχέδια (…) Με άλλα λόγια μια επιχείρηση στο Ιντλίμπ είναι θέμα χρόνου», υπογράμμισε.

«Δεν θα εγκαταλείψουμε το Ιντλίμπ στο συριακό καθεστώς, το οποίο δεν κατανοεί την αποφασιστικότητα της χώρας μας, και σε αυτούς που το ενθαρρύνουν», πρόσθεσε ο Ερντογάν. «Είμαστε αποφασισμένοι να καταστήσουμε το Ιντλίμπ μια ασφαλή περιοχή για την Τουρκία και τον τοπικό πληθυσμό, ανεξαρτήτως κόστους», εξήγησε.

Η Τουρκία και η Ρωσία στηρίζουν αντίπαλα στρατόπεδα στη Συρία, όμως συνεργάζονται στην εξεύρεση πολιτικής λύσης στην κρίση που διαρκεί εννέα χρόνια. Παρόλα αυτά η επιχείρηση του συριακού στρατού στο Ιντλίμπ έχει αναστατώσει την ευαίσθητη τουρκορωσική συνεργασία, κυρίως αφότου 13 Τούρκοι στρατιώτες σκοτώθηκαν σε αεροπορική επιδρομή των συριακών δυνάμεων στις αρχές Φεβρουαρίου.

«Δυστυχώς ούτε οι διαπραγματεύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας ούτε αυτές στη Ρωσία, αλλά ούτε και οι διαπραγματεύσεις επί του πεδίου μας επέτρεψαν να καταλήξουμε στο αποτέλεσμα που επιθυμούσαμε», κατήγγειλε ο Τούρκος πρόεδρος.

«Είμαστε πολύ μακριά από το σημείο που θέλουμε να φτάσουμε, αυτό είναι γεγονός. Όμως οι συζητήσεις με τη Ρωσία θα συνεχιστούν», πρόσθεσε.

Πτήση τουρκικών F-16 πάνω από τις Οινούσσες και την Παναγιά

Ζεύγος τουρκικών F-16 που εισήλθε στο FIR Αθηνών, χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης, πέταξε πάνω από τις Οινούσσες και την Παναγιά στα 22.000 πόδια, στις 11 το πρωί, όπως έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘΑ. Τα τουρκικά αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από  ελληνικά μαχητικά, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια τακτική.  

Σημειώνεται ότι από την περασμένη Δευτέρα εξελίσσεται στην Αθήνα διάλογος σε στρατιωτικό επίπεδο, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, “για την επιλογή δραστηριοτήτων υλοποίησης Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), με σκοπό την αποφυγή έντασης και τη μείωση κινδύνου ατυχημάτων”, όπως είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας. 

Eρντογάν: Εντός του 2020 θα αρχίσει εργασίες το τρίτο γεωτρύπανο

Eντός του τρέχοντος έτους θα αρχίσει γεωτρήσεις το τρίτο γεωτρύπανο της Τουρκίας, δήλωσε σήμερα ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με το Reuters.

Όπως ανέφερε ο Τούρκος πρόεδρος μιλώντας σε βουλευτές του κόμματός του το γεωτρύπανο μπορεί να φθάσει σε βάθος 11.400 μέτρων, ωστόσο δεν διευκρίνισε τις περιοχές όπου θα διεξαχθούν οι γεωτρήσεις.

Ο Ερντογάν την περασμένη εβδομάδα είχε επιβεβαιώσει την αγορά τρίτου πλωτού γεωτρύπανου – μετά τα “Fatih” και “Yavuz” λέγοντας ότι η Τουρκία θα εντατικοποιήσει τις έρευνες στην Ανατολική Μεσόγειο τηρώντας τη συμφωνία που υπέγραψε με τον Σάρατζ.

Yeni Safak: Ζεσταίνει μηχανές για νότια της Κρήτης το Oruc Reis

Με τίτλο «Έτοιμη η άδεια της Κρήτης», η τουρκική εφημερίδα Yeni Safak αποκαλύπτει σήμερα Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου ότι η Άγκυρα ετοιμάζει να στείλει το πλοίο Oruc Reis στα νοτιο-ανατολικά της Κρήτης, προκειμένου να ξεκινήσει έρευνες για φυσικό αέριο.

Η φιλο-κυβερνητική εφημερίδα αναφέρει ότι, στο πλαίσιο του μνημονίου Τουρκίας – Λιβύης, η πρώτη αποστολή του Oruc Reis θα είναι το τεμάχιο 15 κάτω από την Κρήτη, ένα τεμάχιο το οποίο βρίσκεται ‘υπό ελληνική κατοχή’, όπως ισχυρίζεται.

Αυτό βέβαια θα γίνει μόλις δημοσιοποιηθούν στα Ηνωμένα Έθνη οι ζώνες θαλάσσιας δικαιοδοσίας που συμφώνησαν Τουρκία και Λιβύη, δηλαδή, σύμφωνα με τη Yeni Safak, οι έρευνες αλλά και οι γεωτρήσεις των Τουρκικών Πετρελαίων στην περιοχή θα ξεκινήσουν εντός τους έτους.

«Η Τουρκία δηλώνει πλέον ανοιχτά την πρόθεσή της για έρευνες και γεωτρήσεις στα ανοιχτά της Κρήτης», σημειώνει χαρακτηριστικά η Yeni Safak.

«Νότια της Κρήτης είναι τουρκική υφαλοκρηπίδα»

Ήδη η Ελλάδα από το 2011 εκμεταλλευόμενη την εσωτερική αναταραχή στη Λιβύη ανακοίνωσε «μονομερείς» σεισμικές έρευνες στο Ιόνιο Πέλαγος και νότια της Κρήτης, αναφέρει η Yeni Safak. Το 2014 η Ελλάδα διακήρυξε ανοιχτό διαγωνισμό για την αδειοδότηση δύο τεμαχίων, του τεμαχίου 15 και 20 που βρίσκονται κάτω από την Κρήτη, ωστόσο, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της φιλο-κυβερνητικής εφημερίδας, το μισό του τεμαχίου 15 είναι εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.

«Το ήμισυ του λεγόμενου τεμαχίου 15 της Ελλάδας, η οποία προσπαθεί να σφετεριστεί 39.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα από την ΑΟΖ της Λιβύης, βρίσκεται εντός τουρκικής υφαλοκρηπίδας. Μετά την ανακοίνωση των Ηνωμένων Εθνών, οι έρευνες στα ανατολικά της Κρήτης θα ξεκινήσουν πρώτα από το λεγόμενο τεμάχιο 15, το οποίο βρίσκεται υπό την κατοχή της Ελλάδας», υποστηρίζει το δημοσίευμα.

«Στα σκουπίδια πλέον ο EastMed»

«Επομένως, με την ανάρτηση στα ΗΕ των συντεταγμένων των δυτικών συνόρων των τουρκικών θαλάσσιων ζωνών δικαιοδοσίας στην ανατολική Μεσόγειο, το σχέδιο να περάσει ο αγωγός φυσικού αερίου από το Ισραήλ μέσω της Κύπρου και της Κρήτης πέφτει στο κενό και ο EastMed θα καταλήξει στα σκουπίδια», υποστηρίζει η Yeni Safak, καθώς πλέον για οποιοδήποτε έργο στην περιοχή γύρω από την Κρήτη θα απαιτείται πρώτα η άδεια της Τουρκίας και της Λιβύης.

Πηγή: sigmalive 

Tηλεθέαση: Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA κάνει την έκπληξη

Το βασικό στοιχείο της χθεσινής ημέρας είναι ότι το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega ανέβηκε σημαντικά και ξεπέρασε Open, ΣΚΑΪ και αρκετούς ακόμα ανταγωνιστές στο δυναμικό κοινό.

Στο δυναμικό κοινό το κανάλι τερμάτισε στην τρίτη θέση του πίκανα της τηλεθέασης μετά τον ΑΝΤ1 και το STAR αφήνοντας πίσω όλους τους υπόλοιπους.

Σταθερά πολύ ψηλά η πρωινή εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega η οποία σημείωσε 19% στο δυναμικό κοινό και 17,5% στο σύνολο. Αντίστοιχα το ενημερωτικό μαγκαζίνο Mega Mag έφτασε το 13% στο 18-54 και το 12% στο σύνολο.

Το βραδινό δελτίο ειδήσεων με τη Δώρα Αναγνωστοπούλου σκαρφάλωσε στο 12,5% στο κοινό 18-54 και στο συνολικό κοινό πέτυχε μέσο όρο 10% τερματίζοντας στην τρίτη θέση πίσω από τον Alpha και το STAR.

Υψηλές πτήσεις συνεχίζει να σημειώνει η σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη στο «Παρά Πέντε» η οποία απέναντι στα μεγαθήρια του ανταγωνισμού πέτυχε ποσοστό 12,5% στο δυναμικό κοινό και σχεδόν 10% στο σύνολο.

Τέλος το απογευματινό μαγκαζίνο του Νίκου Ευαγγελάτου «Live News» τόσο δυναμικό όσο και στο συνολικό κοινό κυμάνθηκε στο 7%.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ