Αρχική Blog Σελίδα 4215

Κοινή δήλωση των Προέδρων Ελλάδας και Ισραήλ για την 30η επέτειο ελληνο-ισραηλινών σχέσεων

Τη συνέχιση της στενής συνεργασίας και του συντονισμού για την προώθηση της φιλίας και της εταιρικής σχέσης Ελλάδας-Ισραήλ, συμβάλλοντας έτσι στην ευημερία της ευρύτερης περιοχής, υπογραμμίζουν με κοινή τους δήλωση η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και ο Πρόεδρος του Ισραήλ Ρεουβέν Ριβλίν, με την ευκαιρία της 30ης επετείου από την εγκαθίδρυση πλήρων διπλωματικών σχέσεων μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Κράτους του Ισραήλ.

Η κ. Σακελλαροπούλου και ο Ισραηλινός ομόλογός της, επισημαίνουν ότι σήμερα «εορτάζουν από κοινού το παρελθόν, παρόν και μέλλον των διμερών μας σχέσεων» και σημειώνουν ότι πέραν των ισχυρών πολιτικών δεσμών, αυτή η σχέση έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, σε πολλούς τομείς, όπως η Οικονομία, η Ενέργεια, ο Τουρισμός, η Άμυνα, η Τεχνολογία, ο Πολιτισμός, ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην τριμερή συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και στην ενίσχυση της συμμετοχής των ΗΠΑ, για την προαγωγή από κοινού της περιφερειακής ασφάλεια, της σταθερότητας και της ανάπτυξης.

Αναλυτικά στη δήλωσή τους η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και ο Πρόεδρος του Ισραήλ Ρεουβέν Ριβλίν αναφέρουν :

 «Σήμερα, 21η Μαΐου 2020, καθώς η Ελληνική Δημοκρατία και το Κράτος του Ισραήλ συμπληρώνουν 30 χρόνια εγκαθίδρυσης πλήρων διπλωματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών μας και ενδυνάμωσης των δεσμών μεταξύ των δύο λαών μας, η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και ο Πρόεδρος του Κράτους του Ισραήλ Reuven (Ruvi) Rivlin εορτάζουν από κοινού το παρελθόν, παρόν και μέλλον των διμερών μας σχέσεων.

Πέραν των ισχυρών πολιτικών δεσμών, αυτή η σχέση έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, σε πολλούς τομείς. Εργαζόμαστε από κοινού στους τομείς της οικονομίας, της άμυνας, της επιστήμης και τεχνολογίας, καθώς επίσης και του πολιτισμού. Οι ομογενειακές μας κοινότητες παίζουν σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση γέφυρας φιλίας μεταξύ των χωρών μας. Το σχέδιο του αγωγού EastMed προωθεί την ενεργειακή ασφάλεια στην ΕΕ και φέρνει τους γείτονές μας στην Ανατολική Μεσόγειο πιο κοντά. Ο τουρισμός φέρνει τις κοινωνίες μας ακόμη πιο κοντά, παρότι διαταράχθηκε με επώδυνο τρόπο εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Αυτή η ισχυρή σχέση έχει αναπτυχθεί ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια, τόσο διμερώς όσο και στο πλαίσιο του τριμερούς σχήματος συνεργασίας με την Κυπριακή Δημοκρατία. Με την ενίσχυση της συμμετοχής των ΗΠΑ, προάγουμε από κοινού την περιφερειακή ασφάλεια, τη σταθερότητα και την ανάπτυξη.

Καθώς η Ελληνική Δημοκρατία και το Κράτος του Ισραήλ υπογραμμίζουν αυτό το σημαντικό σημείο στις σχέσεις τους, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε στενή συνεργασία και συντονισμό. Μαζί θα εργαστούμε για την προώθηση της φιλίας και της εταιρικής μας σχέσης, ενισχύοντας περαιτέρω τους μοναδικούς μας δεσμούς σε ένα ολοένα αυξανόμενο αριθμό τομέων κοινού ενδιαφέροντος, συμβάλλοντας έτσι στην ευημερία της ευρύτερης περιοχής μας».

Λαβρόφ και Τσαβούσογλου απηύθυναν έκκληση για εκεχειρία στην Λιβύη

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ και ο Τούρκος ομόλογός του Μεβλούτ Τσαβούσογλου τάχθηκαν υπέρ της άμεσης εφαρμογής της εκεχειρίας στη Λιβύη κατά την διάρκεια τηλεφωνικής συνομιλίας που είχαν σήμερα, αναφέρεται σε ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών.

Οι δύο υπουργοί, σε συνέχεια της τηλεφωνικής συνομιλίας που είχε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, συζήτησαν εκτενώς για την κατάσταση στην Λιβύη και τάχθηκαν υπέρ της πολιτικής διευθέτησης της κρίσης υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι Λαβρόφ και Τσαβούσογλου “επισήμαναν την σημασία της άμεσης διακοπής των εχθροπραξιών και της επανάληψης υπό την αιγίδα του ΟΗΕ της πολιτικής διαδικασίας με την υποχρεωτική συμμετοχή των (εμπλεκόμενων) πλευρών της Λιβύης με στόχο την επίλυση της κρίσης στην βάση των αποφάσεων της Διάσκεψης του Βερολίνου, οι οποίες έχουν εγκριθεί με απόφαση του ΣΑ του ΟΗΕ”.

Η τηλεφωνική συνομιλία πραγματοποιήθηκε μια ημέρα αφότου ο Λιβυκός Εθνικός Στρατός του οποίου ηγείται ο στρατάρχης Χαλίφα Χαφτάρ δήλωσε ότι έχει υποχωρήσει από ορισμένα σημεία της πρώτης γραμμής στην Τρίπολη, δημιουργώντας αμφιβολίες για το αν είναι σε θέση να διατηρήσει την συνεχιζόμενη επί ένα χρόνο επίθεση που έχει στόχο την κατάληψη της πρωτεύουσας.

Οι δύο υπουργοί συζήτησαν επίσης τη μεταξύ τους συνεργασία όσον αφορά την κατάσταση στην Συρία και επιβεβαίωσαν τη σημασία της προετοιμασίας μια συνάντησης κορυφής στον πλαίσιο της “τρόϊκας της Αστάνα” ( Ρωσία, Τουρκία και Ιράν), η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί στην Τεχεράνη.

Πάνω από την Πάτμο πέταξαν οι Τούρκοι – Δώδεκα υπερπτήσεις τουρκικών F-16 πάνω από ελληνικά νησιά

Συνεχίζουν την προκλητική τακτική των υπερπτήσεων οι Τούρκοι

Δώδεκα υπερπτήσεις πραγματοποίησε το μεσημέρι της Πέμπτης ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών F-16, συνεχίζοντας έτσι την προκλητική τακτική από πλευράς της Τουρκίας.

Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε υπερπτήση στις 13:59 πάνω από τους Αρκούς στα 24.000 πόδια, στις 14:04 και στις 14:07 πάνω από τους Λειψούς στα 17.000-18.000 και στα 15.000 πόδια αντίστοιχα, στις 14:10 πάνω από την Πάτμο στα 25.000 πόδια και στις 14:11 πάνω από τους Λειψούς ξανά στα 26.000 πόδια.

Στη συνέχεια, το ζεύγος χωρίστηκε και πραγματοποίησε υπερπτήση στις 14:12 πάνω από τους Λειψούς και πάνω από τους Αρκούς στα 25.000 πόδια. Στις 14:15 το ίδιο ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών πραγματοποίησε υπερπτήση πάνω από τους Λειψούς στα 24.000 πόδια και στις 14:19 πάνω από το Αγαθονήσι στα 6.000 πόδια.

Λίγη ώρα πριν, τα τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν ακόμα τρεις υπερπτήσεις πάνω από τις Οινούσσες, τη νήσο Παναγιά και τους Φούρνους.

Απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας «τραβούσε» βίντεο κάτω από φούστες γυναικών

Απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας, παντρεμένος και πατέρας τεσσάρων παιδιών συνελήφθη μέσα σε σούπερ μάρκετ στο Κερατσίνι, καθώς τραβούσε βίντεο με το κινητό του τηλέφωνο και κατέγραφε τα απόκρυφα σημεία των γυναικών κάτω από τις φούστες τους!

Τη δράση του άνδρα διαπίστωσε ένα από τα θύματα του και άμεσα κάλεσε την αστυνομία. Στο σημείο μετέβησαν αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ, που τον οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα Δραπετσώνας.

Όπως προέκυψε, ο άνδρας είχε στην κατοχή του 36 βίντεο παρόμοιου περιεχομένου από διαφορετικά σούπερ μάρκετ!

Ο απόστρατος διαπιστώθηκε από την έρευνα των αστυνομικών, πως μετέβαινε σε διάφορες επιχειρήσεις παριστάνοντας τον πελάτη και όταν εντόπιζε γυναίκες με μίνι φούστες, τις πλησίαζε και τοποθετούσε το κινητό σε τέτοιο σημείο που να καταγράφει την «ευαίσθητη περιοχή» τους. Η σύλληψή του έγινε το μεσημέρι της Δευτέρας.

Έκτακτη σύσκεψη Ερντογάν με τους επιτελείς των ενόπλων δυνάμεων

Έκτακτη σύσκεψη με τους επιτελείς των ενόπλων δυνάμεων συγκάλεσε χθες, στην προεδρική κατοικία στο Βόσπορο, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, θέτοντας επί τάπητος τις εξελίξεις στη Λιβύη και τη Συρία.

Είναι η πρώτη φορά μετά από αρκετό καιρό που ο Τούρκος πρόεδρος αποφασίζει να πραγματοποιήσει διά ζώσης σύσκεψη, καθώς το τελευταίο διάστημα κάνει τηλεδιασκέψεις -όπως άλλωστε και οι περισσότεροι ηγέτες του πλανήτη.

Τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν πως δεν επρόκειτο για προγραμματισμένη σύσκεψη αλλά έκτακτη.
Επί τάπητος ετέθη και το ζήτημα της απομάκρυνσης του υποναυάρχου Τζιχάτ Γιαΐτζί.

Γνωρίζοντες αποδίδουν την απομάκρυνση του Γιαΐτζί -του «αρχιτέκτονα» της συμφωνίας για την ΑΟΖ με το καθεστώς Σάρατζ της Λιβύης και του θεωρητικού δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» σε εσωτερικές έριδες και παιχνίδια πολιτικών ισορροπιών στον πυρήνα του τουρκικού πολιτικού συστήματος.

Την ίδια ώρα, όπως έγινε γνωστό, υπουργός Άμυνας της Τουρκίας, Χουλουσί Ακάρ, συναντήθηκε με τους αξιωματικούς για να τους ευχηθεί για το Μπαϊράμι.

Ο Τούρκος αξιωματούχος αναφέρθηκε στη Λιβύη, τονίζοντας ότι η Άγκυρα αναγνωρίζει την επίσημα αναγνωρισμένη από τον ΟΗΕ κυβέρνηση -δηλαδή τον Φαγιέζ αλ Σάρατζ.

«Ανατρέψαμε το παιχνίδι» είπε ωστόσο ο Ακάρ, συμπληρώνοντας:

«Στο πλαίσιο του μνημονίου που υπογράψαμε με τους Λίβυους αδερφούς μας, οι άνθρωποί μας κάνουν μεγάλη προσπάθεια για την στρατιωτική εκπαίδευση και τη συνεργασία και αυτή η συμβολή μας έφερε αποτελέσματα».

Τέλος εποχής για την Ελένη Μενεγάκη – Σταματά από την τηλεόραση

Η Ελένη Μενεγάκη επέλεξε την ημέρα της γιορτής για να ανακοινώσει επίσημα, μέσα από τον αέρα της εκπομπής, την αποχώρησή της από τον Alpha. Η παρουσιάστρια αποχαιρέτησε το τηλεοπτικό κοινό και αποκάλυψε ότι την επόμενη σεζόν δεν θα την δούμε σε κανένα κανάλι!

Μετά το τέλος ενός αφιερωματικού βίντεο για την ίδια, η Ελένη Μενεγάκη αιφνιδίασε τους πάντες ανακοινώνοντας αυτό που γνωρίζαμε όλοι, πως αποχωρεί από τον Alpha, αλλά και πως τουλάχιστον για την επόμενη σεζόν δεν πρόκειται να την δούμε σε κανέναν τηλεοπτικό σταθμό.

Η Ελένη Μενεγάκη, συγκινημένη και με ένα κόμπο στον λαιμό, είπε συγκεκριμένα τα εξής:

“Λοιπόν, ήμουν πολύ τυχερή γιατί εδώ και πολλά χρόνια βρίσκομαι σε έναν χώρο που μου ταίριαξε πάρα πολύ. Δεν το ήξερα. Ήμουν πολύ τυχερή γιατί η ζωή έφερε κοντά μου εκλεκτούς, ξεχωριστούς, καλούς ανθρώπους και καλούς συνεργάτες. Υπήρξα πολύ τυχερή γιατί δεν χρειάστηκε να πάω κόντρα στον χαρακτήρα μου και να πηδάω από κλαράκι σε κλαράκι τα σχεδόν 30 χρόνια που είμαι στην τηλεόραση, να κάνω πολλές αλλαγές, γιατί είμαι ένας άνθρωπος που μου αρέσει να στεριώνω. Μου αρέσει να αισθάνομαι ασφάλεια, το επιδιώκω στη ζωή μου αυτό”.

Τουρκικοί τσαμπουκάδες στην Παναγιά στη Χίο εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων

Δεν έχουν τέλος οι τσαμπουκάδες της Τουρκίας στο Αιγαίο. Δεν της αρκούν οι σχεδόν καθημερινές παραβιάσεις από αέρος, το πρωί της Πέμπτη σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής έφτασε μια ανάσα από τις ελληνικές ακτές.

Όλα έγιναν στις Οινούσσες, όπου Έλληνες ψαράδες αλλά και το πλήρωμα σκάφους της Froxntex είδαν σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς εντός των ελληνικών υδάτων.

Η νέα πρόκληση από πλευράς Τουρκίας καταγράφηκε σε βίντεο, το οποίο παραχώρησε στο politischios.gr o Παράσχος Καραμπουρνιώτης. «Δε μας έφτανε ένας, ήρθε κι άλλος», ακούγεται να λέει κάποιος την ώρα που το τουρκικό σκάφος περνάει πολύ κοντά από το ελληνικό.

Το τουρκικό σκάφος μπήκε στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στην περιοχή της Βάτου των Οινουσσών και άρχισε τους επικίνδυνους ελιγμούς, τόσο κατά σκάφους της Frontex όσο και κατά ελληνικού αλιευτικού που ψάρευε σε απόσταση 1,5 ναυτικού μιλίου από τις ελληνικές ακτές.

Ήταν τέτοιο το θράσος των Τούρκων που έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν από τη Frontex και το ελληνικό αλιευτικό, λέγοντας τους πως βρίσκονται σε τουρκικά νερά! Μάλιστα, όταν στο σημείο εμφανίστηκε σκάφος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χίου, οι Τούρκοι ανέβασαν την ένταση και έστειλαν και δεύτερο σκάφος τους στο σημείο!

Επί τέσσερις ώρες τα δυο σκάφη του τουρκικού λιμενικού έκαναν ακραίους ελιγμούς, «στοχεύοντας» κυρίως το σκάφος των Ελλήνων ψαράδων, αλλά και το σκάφος του λιμεναρχείου Χίου και εκείνο της Frontex. Ύστερα από αρκετή ώρα προκλήσεων, έφυγαν από τα ελληνικά νερά προς το λιμάνι του Τσεσμέ.

Δείτε video από την πρόκληση των Τούρκων

Όλα αυτά τη στιγμή που η ακτοφυλακή της γείτονος εδώ και 3 μήνες έχει σταματήσει να ανταποκρίνεται σε κάθε κλήση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χίου για περισυλλογή μεταναστών εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων και αρκούμενη σε παραγωγή προπαγανδιστικού υλικού, που εντέχνως προωθεί σε Μ.Κ.Ο. που δραστηριοποιούνται εντός της Ελλάδας. 

Πηγη: politischios.gr

Δένδιας για τα 30 χρόνια διπλωματικών σχέσεων με το Ισραήλ: «Η συνεργασία είναι μονόδρομος»

«Η συνεργασία είναι μονόδρομος για την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την ευημερία στην περιοχή μας», υπογραμμίζει ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας σε μήνυμά του για τη συμπλήρωση 30 χρόνων από τη σύναψη πλήρων διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Ισραήλ που δημοσιεύεται στην ισραηλινή εφημερίδα Yedioth Ahronoth.

Όπως επισημαίνει, η συνεργασία των δύο χωρών διευρύνεται και εντατικοποιείται, ενώ τονίζει πως η Ελλάδα θεωρεί καθήκον της να διατηρήσει ζωντανή τη μνήμη του Ολοκαυτώματος.

Όπως υπενθυμίζει ο κ. Δένδιας το πρώτο μεγάλο βήμα της αναβάθμισης των διμερών σχέσεων έγινε χάρη σε πρωτοβουλία του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στις 21 Μαΐου 1990 και έκτοτε έχει σφυρηλατηθεί «μία σημαντική στρατηγική εταιρική σχέση στην περιοχή μας». Σήμερα, η συνεργασία εκτείνεται στα πεδία της επιστήμης, του πολιτισμού, του εμπορίου, της καινοτομίας, της ενέργειας, του τουρισμού, της ασφάλειας και της άμυνας, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται διαρκώς και σε νέα πεδία.

«Πρόθεσή μας είναι να εντατικοποιήσουμε περαιτέρω τις σχέσεις μας, ενισχύοντας και εμβαθύνοντας το θεσμικό πλαίσιο, αλλά και τις επαφές σε επίπεδο κοινωνίας πολιτών», σημειώνει ο κ. Δένδιας και αναφέρει πως η ελληνική εβραϊκή κοινότητα και το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων αποτελούν ισχυρές γέφυρες φιλίας, όπως και οι ομογενειακές οργανώσεις, ιδίως στις ΗΠΑ.

«Ενδεικτικό της φιλίας μεταξύ μας και το ολοένα διογκούμενο τουριστικό ρεύμα μεταξύ των δύο χωρών μας, καθώς και το αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον Ισραηλινών επιχειρηματιών στη χώρα μας», επισημαίνει.

«Ισραήλ και Ελλάδα συνεργαζόμαστε σήμερα και για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού, ενώ η Ελληνική Πολιτεία βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό του Ελληνικού Εβραϊσμού. Ως Έλληνες, θεωρούμε καθήκον μας να διατηρήσουμε ζωντανή τη μνήμη του Ολοκαυτώματος», τονίζει ο κ. Δένδιας και προσθέτει: «Η μνήμη των τραγικών αυτών γεγονότων πρέπει να παραμείνει ανεξίτηλη ώστε οι ναζιστικές θηριωδίες να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά. Οι σύγχρονοι θαυμαστές του φασισμού να μην ξαναβρούν έδαφος για τη διάδοση της ιδεολογίας μίσους την οποία πρεσβεύουν και να συνεχίσουν να ηττώνται από τις βαθιά ριζωμένες δημοκρατικές πεποιθήσεις των λαών μας. Αυτόν το σκοπό θα υπηρετήσει και το υπό κατασκευή Μουσείο του Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη, καθώς και η νέα, μόνιμη ελληνική έκθεση στο Άουσβιτς».

Άλλωστε, η Ελλάδα αναλαμβάνει το 2021 την προεδρία της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος.

Ο κ. Δένδιας αναφέρει πως «η αναβάθμιση των σχέσεών μας λειτουργεί θετικά όχι μόνο σε διμερές επίπεδο, αλλά και στο ασταθές περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου. ενώ προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και η τριμερής συνεργασία μας με την Κυπριακή Δημοκρατία, με τη στήριξη και συμμετοχή και των ΗΠΑ σε σχήμα 3+1, μια συνεργασία «ανοιχτή σε τρίτες χώρες».

«Μια σχέση που θέλει να λειτουργεί ως καταλύτης για την προώθηση της ειρήνης, της σταθερότητας, της ασφάλειας και της ευημερίας στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Μια ευημερία που θα ενισχυθεί περαιτέρω μέσα και από την υλοποίηση κομβικών έργων υποδομής, όπως ο αγωγός East Med, ένα έργο στρατηγικής, οικονομικής και πολιτικής προστιθέμενης αξίας που θεμελιώθηκε με την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας στην Αθήνα στις αρχές του χρόνου».

«Τα τελευταία 30 χρόνια, Ελλάδα και Ισραήλ, καταφέραμε πολλά περισσότερα από όσα, ίσως, θα περιμέναμε και οι ίδιοι. Ένα μικρό θαύμα. Σήμερα, αυτά που μας ενώνουν είναι τόσα που είμαι πεπεισμένος ότι αυτή η σχέση φιλίας και συνεργασίας θα προχωρήσει με άλματα στο άμεσο, αλλά και απώτερο μέλλον», καταλήγει ο κ. Δένδιας και προσθέτει πως προσβλέπει σε τακτική ανταλλαγή απόψεων με τον νεο-ορισθέντα ομόλογό του G. Eshkenazy, με τον οποίο θα συναντηθούν μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Οι ΗΠΑ «πιθανόν» να πουλήσουν τορπίλες στην Ταϊβάν, ανεβάζοντας την ένταση με την Κίνα

Η αμερικανική κυβέρνηση ενημέρωσε το Κογκρέσο για την πιθανή πώληση τεχνολογικά προηγουμένων τορπιλών στην Ταϊβάν, αξίας περίπου 180 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι είναι πιθανό να επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τις ήδη τεταμένες σχέσεις μεταξύ της Ουάσιγκτον και του Πεκίνου, καθώς η Κίνα θεωρεί πως η Ταϊβάν είναι κινεζική περιοχή.

Οι ΗΠΑ όπως και οι περισσότερες χώρες δεν έχουν επίσημες διπλωματικές σχέσεις με την Ταϊβάν, αλλά υποχρεώνονται διά νόμου, να διαθέτουν στην Ταϊβάν τα μέσα για την υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητάς της.

Η Κίνα σταθερά καταγγέλλει τις πωλήσεις αμερικανικών όπλων στην Ταϊβάν, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το αμερικανικό υπουργείο των Εξωτερικών ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν 18 τορπιλών MK-48 Mod6 Advanced Technology Heavy Weight και σχετικού εξοπλισμού, με εκτιμώμενο κόστος 180 εκατομμυρίων δολαρίων, όπως ανακοίνωσε η αρμόδια υπηρεσία αμυντικών προμηθειών του πενταγώνου (DSCA).

Η κυβέρνηση Τραμπ θα κατεδαφίσει 10 κτίρια σε πρώην πεδίο πυρηνικών δοκιμών

Η κυβέρνηση Τραμπ δήλωσε χθες ότι θα κατεδαφίσει 10 κτίρια στο πρώην πεδίο δοκιμών της αμερικανικής κυβέρνησης Santa Susana Field Laboratory που βρίσκεται στα βορειοδυτικά του Λος Άντζελες και το οποίο παρέμεινε μολυσμένο έπειτα από δεκαετίες πυρηνικών δοκιμών, δοκιμών πυραυλικών καυσίμων και δοκιμών υγρού μετάλλου. Τα κτίρια που θα κατεδαφιστούν αποτελούν τμήματα μιας εγκατάστασης διαχείρισης ραδιενεργών υλικών στο αναφερόμενο κέντρο δοκιμών, που έχει συνολικό εμβαδόν άνω των 11.200 στρεμμάτων στους πρόποδες των λόφων της Κομητείας Βεντούρα.

Το κέντρο δοκιμών άρχισε να λειτουργεί στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ενώ μία δικαστική απόφαση διέταξε τον καθαρισμό του το 2010.

«Υπό την ηγεσία του προέδρου Τραμπ, το υπουργείο Ενέργειας έχει δεσμευτεί για την πραγματοποίηση πραγματικής και σημαντικής προόδου, προκειμένου να αντιμετωπίσει ουσιαστικά τις περιβαλλοντολογικές προκλήσεις των δεκαετιών του Ψυχρού Πολέμου και των σχετικών κυβερνητικών ερευνών» ανέφερε σε ανακοίνωσή του, ο Αμερικανός υπουργός Ενέργειας Νταν Μπρουγέτ.

To Iσλαμικό Κράτος αντεπιτίθεται

Μαύρα σύννεφα καπνού αναδύονται πάνω από καλλιέργειες σιταριού στο βόρειο Ιράκ. Η τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος επιδιώκει έτσι να τρομοκρατήσει τον τοπικό πληθυσμό, στέλνοντας το μήνυμα ότι κινδυνεύει όποιος συνεργάζεται με τις αρχές της χώρας.

Τους τελευταίους μήνες οι ένοπλες επιθέσεις, τα παγιδευμένα με εκρηκτικά οχήματα και οι επιθέσεις αυτοκτονίας κάνουν και πάλι αισθητή την παρουσία τους στο Ιράκ. Στις 28 Απριλίου πραγματοποιήθηκε επίθεση αυτοκτονίας μπροστά από την έδρα της μυστικής υπηρεσίας στο Κιρκούκ του βορείου Ιράκ.

Η επίθεση θεωρείται σημείο καμπής στη τακτική του Ισλαμικού Κράτους, το οποίο μέχρι τότε πραγματοποιούσε κυρίως νυχτερινές επιθέσεις σε απομακρυσμένες περιοχές.

Την Πρωτομαγιά οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους επιτέθηκαν συντονισμένα ενάντια στις Μονάδες Λαϊκής Κινητοποίησης PMU έξω από τη Βαγδάτη. Στην επίθεση συμμετείχε σημαντικός αριθμός ανδρών, οι οποίοι τοποθέτησαν εκρηκτικούς μηχανισμούς στους γύρω δρόμους, έτσι ώστε να σταματήσουν πιθανές ενισχύσεις υπέρ της παραστρατιωτικής ιρακινής οργάνωσης.

Το IS μια από τις ισχυρότερες τρομοκρατικές οργανώσεις διεθνώς

Έκθεση του ΟΗΕ προς το Συμβούλιο Ασφαλείας από τα τέλη Ιανουαρίου αναφέρει ότι το Ισλαμικό Κράτος πραγματοποιεί όλο και περισσότερες επιθέσεις στα εδάφη της Συρίας και του Ιράκ. Μεταξύ άλλων υπογραμμίζει ότι η τρομοκρατική οργάνωση αποκατέστησε το παλαιότερο δίκτυο που διέθετε στη Συρία, ακριβώς όπως μερικά χρόνια νωρίτερα έπραξε και στο Ιράκ. Οι συντάκτες της έκθεσης καταλήγουν σημειώνοντας ότι «απελευθερωμένοι από την ευθύνη υπεράσπισης εδαφών οι τζιχαντιστές ενέτειναν τις επιθέσεις σε περιοχές, στις οποίες παλαιότερα δεν είχαν δραστηριότητα».

“Το Ισλαμικό Κράτος παραμένει μια από τις ισχυρότερες τρομοκρατικές οργανώσεις σε διεθνές επίπεδο, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τους πυρήνες που διαθέτει στο εξωτερικό», εκτιμά, μιλώντας στη DW, ο ειδικός σε τρομοκρατικά ζητήματα Γκίντο Στάινμπεργκ. Ο γερμανός ειδικός θεωρεί ωστόσο ότι και στη Συρία και το Ιράκ η οργάνωση είναι ισχυρή και υπενθυμίζει ότι «το Ισλαμικό Κράτος διέθετε το 2010 μόλις 700 μαχητές πριν φθάσει στο ζενίθ του το 2013/2014». Ας σημειωθεί ότι ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ για τη Συρία Τζέιμς Τζέφρι τοποθετούσε στα τέλη Ιανουαρίου τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους σε 14.000-18.000.

Οι δύο βασικοί «σύμμαχοι» του IS

Υποτιθέμενοι μαχητές του ISIS σε κουρδική φυλακή στη Χασάκα της Συρίας (απόσπασμα φωτογραφίας της Άλις Μάρτινς από τον τόμο Φωτογραφίες για την ελευθεροτυπία 2020)
Υποτιθέμενοι μαχητές του ISIS σε κουρδική φυλακή στη Χασάκα της Συρίας (απόσπασμα φωτογραφίας της Άλις Μάρτινς από τον τόμο “Φωτογραφίες για την ελευθεροτυπία 2020”)

Προς το παρόν οι τζιχανιστές έχουν δύο βασικούς «συμμάχους». Αφενός την πανδημία του κορωνοϊού και αφετέρου τις διενέξεις στην Μέση Ανατολή. Τον Μάρτιο το Ισλαμικό Κράτος προέτρεπε τους οπαδούς του διεθνώς σε επιθέσεις διότι, όπως τόνιζε, οι κυβερνήσεις έχουν στραφεί στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Έτσι για παράδειγμα οι Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις SDF, που αποτελούνται κυρίως από κούρδους μαχητές ανέστειλαν πλήρως τη δραστηριότητά τους. Παράλληλα στο Ιράκ έχουν παγώσει τα προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης των ιρακινών δυνάμεων, στα οποία συμμετέχουν και άνδρες της Μπούντεσβερ, του γερμανικού ομοσπονδιακού στρατού.

Το Ισλαμικό Κράτος είναι, την ίδια στιγμή, ο μεγάλος κερδισμένος των διενέξεων στην περιοχή: μεταξύ της Τουρκίας και των Κούρδων στην βόρεια Συρία, αλλά και μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν. Και οι δύο αντιπαραθέσεις κορυφώθηκαν στις αρχές του χρόνου με την εξουδετέρωση του ιρανού στρατηγού Σουλεϊμανί. Ο θάνατος του κορυφαίου ιρανού αξιωματούχου επιδείνωσε τόσο το αντιαμερικανικό κλίμα που τέθηκε εν αμφιβόλω ακόμα και η αμερικανική στρατιωτική παρουσία στο Ιράκ.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Ισλαμικό Κράτος είναι εχθρός για όλες τις χώρες. Δεν είναι όμως ο σημαντικότερος εχθρός. Και αυτό ακριβώς το γεγονός ωφέλησε στο παρελθόν την τρομοκρατική οργάνωση. Ας ελπίσουμε ότι οι τζιχαντιστές δεν θα καταφέρουν για δεύτερη φορά να βγουν κερδισμένοι από αυτή την ευνοϊκή συγκυρία.

Πηγη: DW

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ