Αρχική Blog Σελίδα 4211

Γ. Γεραπετρίτης: Θα πράξουμε το χρέος μας χωρίς καμία απολύτως εθνική υστέρηση

«Βασική μας πολιτική είναι: καμία εθνική υπαναχώρηση, απόλυτο σθένος σε οποιαδήποτε πρόκληση, αλλά και καταλλαγή όταν αυτό επιβάλλουν οι συνθήκες. Θα πράξουμε το χρέος μας χωρίς καμία απολύτως εθνική υστέρηση»: το μήνυμα αυτό, με πολλούς αποδέκτες, έστειλε για τα ελληνο-τουρκικά ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ένα ζήτημα που δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μέσω ανακοινώσεων Τύπου, πρόσθεσε.

Στην απάντησή του, αναλυτικά, σε συνέντευξη που έδωσε στο ρ/σ «Θέμα 104,6», ο υπουργός Επικρατείας είπε ότι «τα εθνικά ζητήματα και ιδίως αυτά που έχουν να κάνουν με την κυριαρχία, όπως αυτό των ελληνικών εδαφών, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και σοβαρότητα, δεν μπορούν να γίνονται σε επίπεδο δημοσίου διαλόγου και ανακοινώσεων Τύπου. Θα υπάρξει, προφανώς, ενημέρωση εκ μέρους του υπουργείου Εξωτερικών σε όλα τα κόμματα για να έχουν εικόνα των πραγμάτων, ούτως ή άλλως υπάρχει τακτική, περιοδική ενημέρωση του υπουργού Εξωτερικών προς τους εκπροσώπους των κομμάτων. Βασική μας πολιτική», τόνισε με έμφαση, «είναι: καμία εθνική υπαναχώρηση, απόλυτο σθένος σε οποιαδήποτε πρόκληση, αλλά και καταλλαγή όταν αυτό επιβάλλουν οι συνθήκες. Θα πράξουμε το χρέος μας χωρίς καμία απολύτως εθνική υστέρηση».

Ο,τιδήποτε, εξάλλου, «έχει να κάνει με την εθνική άμυνα και κυριαρχία, έχει από μόνο του ένα στοιχείο σοβαρότητας, δεν υποτιμάται ποτέ. Το παρακολουθούμε από πολύ κοντά, έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες, τα διαβήματα τόσο στην Αθήνα όσο και στην Άγκυρα. Είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε σε ο,τιδήποτε χρειαστεί και θέλω να πιστεύω πως θα υπάρξει μια σοβαρή καταλλαγή στα πράγματα, έτσι ώστε να μην υπάρξει κλιμάκωση. Καλό είναι το ζήτημα να μην τροφοδοτείται πολιτικά, αλλά να υπάρξει πολιτική σύνεση στο εσωτερικό και εθνική ομοψυχία προς το εξωτερικό», ζήτησε κλείνοντας την απάντησή του στο σχετικό ζήτημα.

Στο θέμα της αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης, ο Γ. Γεραπετρίτης ανέδειξε τα «κλειδιά» της ελληνικής επιτυχίας: Επαγγελματισμός, πίστη στην επιστημονική γνώση, πολύ καλή προετοιμασία από την Πολιτική Προστασία στο κομμάτι της ιχνηλασίας, πολύ υψηλό επίπεδο συμμόρφωσης από πολίτες, πολύ ισχυρή κεντρική οργάνωση και επιτελική διαχείριση με γρήγορα αντανακλαστικά, ανέφερε μεταξύ άλλων. «Στηριχθήκαμε περισσότερο, όχι στην επιβολή, αλλά πρωτίστως στην πειθώ» και σε τούτο συνέβαλε το υπόδειγμα καθημερινής λογοδοσίας από έναν υψηλού επιπέδου τεχνοκράτη, όπως είναι ο κ. Τσιόδρας, και ενός πολιτικού με τεχνική γνώση, όπως ο κ. Χαρδαλιάς. Ενώ ως μεγαλύτερο κεφάλαιο που κερδήθηκε την περίοδο αυτή, ο Γ. Γεραπετρίτης αξιολόγησε την κατάρριψη δύο στερεοτύπων σε βάρος της Ελλάδας, όπως είπε, ότι δεν υπάρχει οργανωμένο κράτος και ότι Έλληνες δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες.

Στο κεφάλαιο των εργασιακών και της οικονομίας, ο υπουργός Επικρατείας επανέλαβε τη «μεγάλη ανησυχία» της κυβέρνησης για την αγορά εργασίας, ενώ, επιπλέον, «σοβαρό είναι το πρόβλημα με την εποχική εργασία σε κλάδους όπως ο τουρισμός και η εστίαση». Επικαλέστηκε δε, την αύξηση του αριθμού των ανέργων που δεν οφείλεται σε απολύσεις αλλά στο γεγονός ότι δεν έχουν υπάρξει προσλήψεις εκεί όπου θα έπρεπε. «Ξεκινάμε έναν αγώνα δρόμο 100 μέτρων, 20 μέτρα πριν από την αφετηρία, δεν είναι εύκολο να καλυφθεί αυτό το κενό», αναγνώρισε επ’ αυτού. Ζητούμενο πάντως είναι «να βγούμε από το επόμενο φθινόπωρο σε ένα καθεστώς μεγάλης ανάπτυξης».

Ερωτηθείς για τα θέματα ρευστότητας, «έχουμε μεριμνήσει έτσι ώστε η ταμειακή ρευστότητα να ανέλθει σε επίπεδα πρωτόγνωρα για τη Μεταπολίτευση, δηλαδή 11 ως 13 δισ. ρευστότητα που αναμένεται να διοχετευθούν στην πραγματική οικονομία, είναι τεράστια ποσά», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας για να προσθέσει, «οι συστημικές τράπεζες έχουν ήδη διοχετεύσει ένα σημαντικό μέρος από τα χρηματοδοτικά εργαλεία προς την πραγματική οικονομία και θα υπάρξει μεγαλύτερη ‘έκρηξη’ τις επόμενες εβδομάδες», με την ταυτόχρονη διαβεβαίωση, «θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να πάρουν όσο το δυνατόν πιο μεγάλη ανάσα οι επιχειρήσεις από τις τράπεζες με όσο το δυνατόν μικρότερη γραφειοκρατία και εγγυήσεις».

Με αφορμή δε, την ερώτηση για τις απώλειες των ιδιοκτητών ακινήτων, ο υπουργός ξεκίνησε από το γενικό: «Δεν θα κοιτάξουμε ποτέ να χτίσουμε πολιτικά οφέλη πάνω σε μια υγειονομική και οικονομική κρίση. Το τελευταίο που μας αφορά, είναι να κρατήσουμε ικανοποιημένους συγκεκριμένους κλάδους ή κατηγορίες πολιτών. Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει είναι να κρατήσουμε όρθια όλη την ελληνική κοινωνία. Σε μια τέτοιου τύπου ‘πανδημική’ κρίση, θα υπάρξει επιμερισμός του βάρους, όλες οι τάξεις, όλοι οι κλάδοι θα κληθούν να αναλάβουν ένα μέρος του βάρους που τους αναλογεί (…) Οι επιχειρήσεις θα υποστούν βάρος, οι εργαζόμενοι θα υποστούν βάρος, το ελληνικό Δημόσιο θα υποστεί ένα βάρος, προφανώς και οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα υποστούν ένα μέρος από αυτό, θα πρέπει να δώσουν μιαν ανάσα σε επιχειρήσεις που μισθώνουν ακίνητα». Για τους ιδιοκτήτες ακινήτων ειδικότερα υποσχέθηκε πάντως ότι «θα τους δοθεί φορολογική επιταγή για να αναπληρώσουν ένα μέρος του χαμένου ενοικίου».

Ενώ στο αίτημα της μείωσης προκαταβολής φόρου, ο υπουργός Επικρατείας συνέστησε υπομονή: «Πρέπει να δούμε τα φορολογικά έσοδα του Μαΐου». Σε κάθε περίπτωση, «θα το δούμε εντός του Ιουνίου, δεν θα είναι κάτι μικρό, δεν θα μπω σε λογική πλειοδοσίας στην οποία επιδίδεται η αντιπολίτευση με μεγάλη συνέπεια».

Και ευκαιρίας δοθείσης, «έχουμε καταφέρει και έχουμε εξασφαλίσει το μεγαλύτερο σινιάλο προς τις αγορές, το οποίο είναι η ένταξή μας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, το οποίο μας δίνει ένα δίχτυ ασφαλείας για το μέλλον», σημείωσε εμφατικά.

«Θα προσπαθήσουμε να ενισχύσουμε την πραγματική οικονομία, να ενισχύσουμε τους Έλληνες πολίτες, να ενισχύσουμε τους πληττόμενους κλάδους, χωρίς όμως να διαμορφώσουμε συνθήκες, στις οποίες να βρεθούμε και πάλι στη μέγγενη της προηγούμενης δεκαετίας με το υπερβολικά μεγάλο χρέος, το οποίο θα είναι δύσκολα εξυπηρετήσιμο», ήταν το καταληκτικό σχόλιό του.

Έβρος: «Πυρά» Δένδια σε ΣΥΡΙΖΑ – «Συμφωνείτε με τα fake news των ακροδεξιών sites;»

«Τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής άμυνας πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη δέουσα σοβαρότητα» τονίζει το γραφείο Τύπου του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια απαντώντας σε κοινή δήλωση των τομεαρχών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Εξωτερικών Γιώργου Κατρούγκαλου και Εθνικής Άμυνας Θοδωρή Δρίτσα για το ζήτημα που προέκυψε χθες στον νότιο Έβρο με αφορμή την αλλαγή της κοίτης του ποταμού και για το οποίο η Ελλάδα έστειλε διάβημα στην Τουρκία.

Επίσης, σημειώνει πως «ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, στη ραδιοφωνική του συνέντευξη, η οποία δεν έγινε την Πέμπτη 21/5, αλλά την Τετάρτη 20/5, αναφέρθηκε όχι στο ποια ήταν, αλλά στο ποια θα έπρεπε να ήταν η στάση της Τουρκίας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: “Διότι ξέρετε, οι δίαυλοι, μπορεί να υπάρχουν, αλλά πρέπει κι από την άλλη πλευρά να υπάρχει καλή θέληση ν’ ακούσουν αυτά που θέλουμε να τους πούμε”». Υπογραμμίζει πως «στην πραγματικότητα επίσης, ουδείς υποβάθμισε το ζήτημα στον Έβρο».

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρει πως «ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών Θεμιστοκλής Δεμίρης, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια και με βάση την καταγραφή των συμβάντων από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μετά από σειρά επαφών όλες τις προηγούμενες ημέρες, προέβη και σε ρηματική διακοίνωση προς τον πρέσβη της Τουρκίας στην Αθήνα, Μπουράκ Οζούγκεργκιν, σχετικά με την πρόσφατη κίνηση περιορισμένου αριθμού Τούρκων πολιτών και στρατιωτικών, οι οποίοι πραγματοποίησαν μετρήσεις στην περιοχή των Φερρών».

Επισημαίνει επίσης πως σε ρηματική διακοίνωση προέβη ακόμη, μετά από σχετική εντολή του υπουργού Εξωτερικών, ο πρέσβης της Ελλάδας στην Άγκυρα Μιχάλης Διάμεσης, στην οποία αναφέρεται ότι η κατασκευή του φράκτη στον Έβρο γίνεται επί ελληνικού εδάφους, ως απάντηση σε προηγούμενη τουρκική ρηματική διακοίνωση, με παντελώς ανυπόστατους ισχυρισμούς.

Κατόπιν των ανωτέρω, το γραφείο Τύπου του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια σημειώνει πως «το μόνο ερώτημα που παραμένει είναι αν οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με τα fake news του κ. Βελόπουλου και των ακροδεξιών sites».

Καταληκτικά, τονίζει πως «από την πλευρά της, η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα συνεχίσει να πορεύεται, χωρίς μεγαλοστομίες και υστερικές κραυγές, στον δρόμο της αποφασιστικής υπεράσπισης της χώρας, όπως έπραξε πρόσφατα, κατά την εργαλειοποίηση των μεταναστευτικών ροών από την Τουρκία, και πάλι στον Έβρο».

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση να ενημερώσει άμεσα τα πολιτικά κόμματα για τα γεγονότα στον Εβρο

Να ενημερώσει άμεσα η κυβέρνηση τα κόμματα για τις αυθαίρετες, επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας που συνεχίζονται εδώ και δύο μέρες στη μεθοριακή περιοχή του Εβρου και για τις πρωτοβουλίες τις οποίες θα αναλάβει, ζητούν με κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, Εθνικής Αμυνας Θοδωρής Δρίτσας και Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος.

«Χθες ο υπουργός Εξωτερικών υποβάθμισε το θέμα τονίζοντας ότι δεν προτίθεται να δημιουργήσει ένταση για ζήτημα που μπορεί να λυθεί από μια κοινή επιτροπή» προσθέτουν και ρωτούν τον υπουργό: «Θεωρεί ότι δεν είναι η Τουρκία που δημιούργησε την ένταση; Θεωρεί ότι θα έπρεπε η αρμόδια επιτροπή να είχε συγκληθεί πριν προβεί σε ενέργειες στην περιοχή η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού; Ποια είναι η θέση του υπουργείου Άμυνας για το θέμα;».

«Τα θέματα αυτά απαιτούν γνώση, ψυχραιμία, σύνεση και αποφασιστικότητα. Η έλλειψη στρατηγικής και το διπλωματικό κενό που αναδεικνύεται σε σχέση με την Τουρκία, εγκυμονεί εμφανείς κινδύνους για τον τόπο», καταλήγουν.

Κοτζιάς: «Είναι ενδοτικοί, άσχετοι και επικίνδυνοι»
Σε δήλωση προέβη και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Κοτζιάς, ο οποίος άσκησε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση.

Αναλυτικά η δήλωση του Νίκου Κοτζιά:

«Είναι ενδοτικοί, άσχετοι και επικίνδυνοι. Και αυτό έχει μεγάλο κόστος για τη Χώρα, την εθνική κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητά της.
Μπήκαν οι Τούρκοι στην ΑΟΖ και την Αιγιαλίτιδα ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας και η κυβέρνηση της ΝΔ, δια των Υπουργών των Εξωτερικών και της Άμυνας, χασκογελούσε λέγοντας ότι οι Τούρκοι πήγαν σε περιοχές που «έχει λάσπη» και όχι αέριο.
Κάναν τα τουρκικά αεροπλάνα μετά από δεκαετίες υπερπτήσεις πάνω από την ηπειρωτική Ελλάδα, ιδιαίτερα στον Έβρο, και σε μεγάλα ελληνικά νησιά, η Κυβέρνηση και πάλι χασκογελούσε. Ο Υπουργός Άμυνας δήλωνε ότι αυτό συνέβη «οριακά». Κάλεσα την κυβέρνηση τότε να ορίσει επιτέλους τις κόκκινες γραμμές της και κώφευε.
Έφτιαξε η Τουρκία παράνομη ΑΟΖ με τη Λιβύη και η Ελληνική πλευρά απάντησε με την μη άσκηση των δικαιωμάτων που της διασφαλίζει το Δίκαιο των Θαλασσών.
Κατέλαβαν οι Τούρκοι 16 στρέμματα ελληνικού εδάφους στον Έβρο. Τοποθέτησαν πάνω του Τουρκική Σημαία και 36 στρατιωτικούς. Έφτιαξαν σκηνές για εγκατάσταση και πάλι ο Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι πρόκειται για λίγα μέτρα λάσπης που δεν αξίζουν τον κόπο για να διακινδυνεύσει επεισόδιο.
Η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί τη θεωρία της «ολίγον εγκύου» σε θέματα κυριαρχίας και εδαφική ακεραιότητας της Πατρίδας, γεγονός που την καθιστά πολύ επικίνδυνη. Χρειάζεται πανστρατιά της χώρας και του λαού για να σταματήσει ο κατήφορος. Όλοι οφείλουμε να υπερασπιστούμε κάθε σπιθαμή ελληνικής γης και θάλασσας.

ΥΓ Για αυτούς που έχουν αποφασίσει να μην κάνουν αντιπολίτευση στην Εξωτερική Πολιτική της Κυβέρνησης της ΝΔ και τα «ερωτήματά τους» προτιμώ να μη σχολιάσω».

Αρση του αδιεξόδου για την επιχείρηση «Ειρήνη» – Απέσυρε τις ενστάσεις της η Μάλτα

Η Μάλτα ήρε τελικά τις επιφυλάξεις της ως προς την οριστικοποίηση του ορισμού των επιχειρησιακών διοικητών της αποστολής «Ειρήνη», όπου κατά το πρώτο εξάμηνο τα καθήκοντα αυτά θα τα επιτελέσει Ιταλός αξιωματικός, ενώ κατά το δεύτερο Έλληνας, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές.

Όπως τονίζεται, είχε προηγηθεί σειρά επαφών του Νίκου Δένδια με τον ομόλογό του της Μάλτας, Ε. Bartolo. O Ελληνας ΥΠΕΞ είχε επίσης συναφή τηλεφωνική επικοινωνία και με τον Αντιπρόεδρο της Ε. Επιτροπής, Μ. Σχοινά, εστιάζοντας σε πτυχές της ανάπτυξης της επιχείρησης.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η σύσταση και ενεργοποίηση της συγκεκριμένης επιχείρησης αποτέλεσαν εξ αρχής υψηλή προτεραιότητα της ευρωπαϊκής και της ελληνικής διπλωματίας, η οποία διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον της για της εξελίξεις στην περιοχή, συμβάλλοντας ενεργά στην περιφερειακή σταθερότητα και ειρήνη και δημιουργώντας έτσι γόνιμες συνέργειες με την πλειονότητα των  κρατών του άμεσου περίγυρού της.

Ακόμη, όπως τονίζουν, η επιχείρηση «Ειρήνη» θα εδραιώσει μια ευρωπαϊκή παρουσία σε μια εκτεταμμένη θαλάσσια περιοχή στην άμεση γειτονία της Ελλάδας, δημιουργώντας έτσι προϋποθέσεις για αποτελεσματικότερες κοινές ευρωπαϊκές δράσεις.

Πρωτίστως, όμως, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, η επιχείρηση, ως άλλωστε προκύπτει και από το ελληνικό της όνομα, θα συμβάλλει στις προσπάθειες ειρήνευσης στην Λιβύη, έχοντας ως πρώτη προτεραιότητα την εφαρμογή του εμπάργκο όπλων, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Αυτό, σημειώνεται, αποτελεί σημείο κλειδί για να παύσει να τροφοδοτείται η κρίση στην χώρα και να επέλθουν σταδιακά συνθήκες δυνάμενες να οδηγήσουν σε μια πολιτική λύση και κατ’επέκταση στην ειρήνη στην περιοχή.

Όπως αναφέρεται, αυτό αποτέλεσε άλλωστε εκ των αντικειμένων της συνομιλίας του Ν. Δένδια με τον Πρόεδρο της διεθνώς αναγνωρισμένης Βουλής των Αντιπροσώπων της Λιβυής, Aguila Saleh Eissa, την περασμένη Πέμπτη. Δευτερεύουσες, αλλά πάντα προτεραιότητες, αποτελούν η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων καθώς και των δικτύων παράνομης διακίνησης ανθρώπων από τη Λιβύη.

Τέλος, η αποστολή θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο που θα επιτρέψει στην ΕΕ να υπογραμμίσει την ενεργό δράση της σε ζητήματα που επηρεάζουν την ασφάλεια και σταθερότητα και κατ’επέκταση την ανάπτυξη στην άμεση περιφέρειά της, αναβαθμίζοντας έτσι το γεωπολιτικό αποτύπωμά της.  Στην επιχείρηση «Ειρήνη» ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή με ναυτικά ή/και αεροπορικά μέσα οι Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, πέραν βεβαίως από τη χώρα μας.

Την εμπρηστική επίθεση στην Ευελπίδων καταδικάζει η Ένωση Εισαγγελέων

Την εμπρηστική επίθεση αγνώστων σε υπηρεσιακά αυτοκίνητα που βρίσκονταν σταθμευμένα στον προαύλιο χώρο της Ευελπίδων καταδικάζει η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος.

«Με αφορμή τη νυχτερινή εμπρηστική επίθεση αγνώστων σε υπηρεσιακά αυτοκίνητα στο προαύλιο χώρο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος καταδικάζει απερίφραστα κάθε εγκληματική ενέργεια που αποσκοπεί στη διασάλευση της έννομης τάξης και της κοινωνικής ειρήνης αλλά και στην κάμψη του ελεύθερου φρονήματος των εισαγγελικών και δικαστικών λειτουργών», αναφέρειη Ένωση στην ανακοίνωσή της.

«Οι Έλληνες εισαγγελείς εργάζονται απόλυτα προσηλωμένοι στο καθήκον τους, κάτω από αντίξοες συνθήκες και δεν πτοούνται ούτε κάμπτονται από τέτοιες άνανδρες και αντιδημοκρατικές ενέργειες. Χρέος της πολιτείας είναι να ενισχύσει τα μέτρα φύλαξης των δικαστηρίων προκειμένου να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της Δικαιοσύνης.

Αναμένουμε την ολοκλήρωση της έρευνας από την Ελληνική Αστυνομία προκειμένου να διακριβωθούν τα στοιχεία των δραστών», καταλήγει η ανακοίνωση.

euelipdon_kammena

Χανιά: Συγκίνηση στο μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη

Σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκε το μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στο κοιμητήριο της Αγίας Τριάδος στον Αργουλιδέ Ακρωτηρίου, όπου βρίσκεται και ο τάφος της οικογένειας.

Στην τελετή το παρών έδωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Μαρέβα και τον γιο του Κωνσταντίνο, ενώ παρευρέθηκε και η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός, Ντόρα Μπακογιάννη με τον σύζυγό της Ισίδωρο Κούβελο.

Ακόμα, παρέστησαν ο πρώην στενός συνεργάτης του εκλιπόντος Μανούσος Γρυλλάκης και ο πρώην βουλευτής Στέλιος Νικηφοράκης, καθώς και άλλοι στενοί φίλοι της οικογένειας.

Το τρισάγιο τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνός, παρουσία του Επίσκοπου Δορυλαίου Δαμασκηνού και του Επισκόπου Ευμενείας Ειρηναίου.

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και η Ντόρα Μπακογιάννη έφυγαν χωρίς να κάνουν δηλώσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναχωρήσει αύριο, Κυριακή, για Αθήνα.

mitsotakis_1
mitsotakis_2
mitsotakis_3
mitsotakis_4
mitsotakis_5
mitsotakis_6
mitsotakis_7
mitsotakis_8
mitsotakis_9

Tα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων του Σαββάτου 23 Μαΐου

Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων.

Πρωταθλητής
Sport Day
Live Sport
SporTime
Φως
Γαύρος
Η Ώρα των Σπορ
Η Πράσινη
MetroSport

Αμερικανικό πολεμικό πλοίο καταρρίπτει drone με λέιζερ σε άσκηση στη θάλασσα (Bίντεο)

Ο Στόλος του Ειρηνικού του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού δημοσιοποίησε, την Παρασκευή (22/05), βίντεο στο οποίο φαίνεται το πλοίο «USS Portland» να καταρρίπτει μη επανδρωμένο σκάφος (drone), στις 16 Μαΐου, κατά τη διάρκεια επίδειξης.

Ένα μη επανδρωμένο σκάφος (drone) καταρρίφθηκε, στις 16 Μαΐου, από λέιζερ του πολεμικού πλοίου «USS Portland», σύμφωνα με βίντεο που δημοσίευσαν οι Αμερικανοί.

Πρόκειται ουσιαστικά για εκτέλεση άσκησης για να δοκιμαστεί το εν λόγω νέο όπλο του αμερικανικού οπλοστασίου ως προς την αποτελεσματικότητά του στο πεδίο.

Ο Στόλος του Ειρηνικού του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού δημοσιοποίησε, την Παρασκευή (22/05), βίντεο στο οποίο φαίνεται το πλοίο «USS Portland» να καταρρίπτει μη επανδρωμένο σκάφος (drone), στις 16 Μαΐου, κατά τη διάρκεια επίδειξης.

Ο διοικητής του πλοίου, Καπετάνιος Κέρι Σάντερς, σε ανακοίνωσή του, επισημαίνει το εξής: «Με τη διεξαγωγή προηγμένων δοκιμών στη θάλασσα εναντίον μη επανδρωμένου σκάφους (drone) και μικρών οχημάτων, θα αποκτήσουμε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες του συστήματος επίδειξης λέιζερ Solid State έναντι πιθανών απειλών».

Στόχος των αμερικανικών δυνάμεων ήταν η συλλογή πληροφοριών αναφορικά με τη λειτουργία και αποτελεσματικότητα του συστήματος «Solid State».

Το εν λόγω σύστημα λέιζερ αναπτύχθηκε από την εταιρεία Northrop Grumman και το Γραφείο Ναυτικής Έρευνας, τα οποία τηρούν σιγήν ιχθύος, αλλά σχετικές εικόνες διέρρευσαν, τον Δεκέμβριο του 2019, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

​Ο Σάντερς, από την πλευρά του, ισχυρίστηκε ότι οι προηγμένες δυνατότητες που παρέχει το εν λόγω σύστημα λέιζερ βοηθούν στον επαναπροσδιορισμό του πολέμου στη θάλασσα.

Ερχονται τα ισραηλινά drones για επιτήρηση των συνόρων

Στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα (στην καρδιά δηλαδή της ελληνικής αεράμυνας) πρόκειται να εγκατασταθούν τα ισραηλινά drones Heron τα οποία νοίκιασε η χώρα μας από το Ισραήλ με τη μέθοδο του leasing για τρία χρόνια με προοπτική ανανέωσης της σύμβασης για άλλα τρία χρόνια.

Τα ισραηλινά drones πρόκειται να εγκατασταθούν στην ίδια αεροπορική βάση που σήμερα είναι εγκατεστημένα και τα αμερικανικά drones MQ9, τα οποία όμως αποχωρούν και θα εγκατασταθούν σε άλλη βάση, χωρίς ακόμα να προσδιοριστεί σε ποια. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αμερικανοί σκοπεύουν να αντικαταστήσουν τα drones τους που φεύγουν από τη Λάρισα με άλλα πιο προηγμένα, αφού η εγκατάστασή τους εκεί προβλέπεται από την ελληνοαμερικανική αμυντική συμφωνία.

Η συμφωνία με το Ισραήλ υπογράφηκε ηλεκτρονικά πριν από λίγες ημέρες- λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού- από τον Γενικό Διευθυντή του ισραηλινού υπουργείου Αμυνας Udi Adam και από τον Γενικό Διευθυντή Αμυντικών Εξοπλισμών αντιπτέραρχο ε.α. Θόδωρο Λάγιο.

Μόλις ξεκινήσει η μεταφορά χρημάτων από την Ελλάδα προς το Ισραήλ τα προηγμένης τεχνολογίας αυτά drones θα εγκατασταθούν στην αεροπορική βάση της Λάρισας απ΄ όπου θα επιχειρούν. Το ίδιο διάστημα θα αρχίσει και η εκπαίδευση των Ελλήνων τεχνικών για τον χειρισμό των μη επανδρωμένων αυτών αεροσκαφών. Για να είναι πλήρως επιχειρησιακά έτοιμα θα χρειαστεί να περάσουν μερικοί μήνες εκπαίδευσης. Η συμφωνία με το Ισραήλ προβλέπει ότι τα drones θα τα χειρίζονται αποκλειστικά Έλληνες και ότι τα δεδομένα που θα παρέχουν θα είναι μόνον για ελληνική αμυντική χρήση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τα drones Heron είναι αεροσκάφη επιτηρήσεως και ναυτικής συνεργασίας, μπορούν να εκτελέσουν αποστολές σε απόσταση μέχρι και 1.000 χιλιόμετρα από τη βάση τους, μπορούν επίσης να πετάξουν σε ύψος έως και 40.000 πόδια φέρουν ραντάρ θαλάσσιας επιτήρησης, κάμερες και ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα με δυνατότητες λειτουργίας τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα και ένα πακέτο «ηλεκτρονικής νοημοσύνης». Εφοδιασμένο με επικοινωνίες μέσω δορυφόρου, το Heron προσφέρει ισχυρή επιχειρησιακή αντοχή σε ένα ευρύ πεδίο αποστολών, όπως η επιτήρηση, η φύλαξη συνόρων, η έρευνα και η διάσωση, η διαχείριση καταστροφών κ.α.

Οσον αφορά τα αμερικανικά MQ9, (ή αλλιώς «Θεριστές») έγινε γνωστό από στρατιωτικές πηγές, ότι τα χειριζόταν για λογαριασμό της USAF ιδιωτική αμερικανική εταιρία, η οποία και θα τα αντικαταστήσει. Η μόνιμη βάση τους βρίσκεται στην Αφρική. Δεν φέρουν οπλισμό και όταν πετά το ένα (σε αποστολές επιτήρησης στη Βόρειο Αφρική) το άλλο βρίσκεται στη βάση στη Λάρισα. Πετούν μόνον μέσω του ελληνικού εναέριου χώρου σε δρομολόγια που έχουν εγκριθεί από την ελληνική κυβέρνηση και βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τις ελληνικές αρχές ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας ανά πάσα στιγμή.

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων του Σαββάτου 23 Μαΐου 2020

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων που κυκλοφορούν σήμερα Σάββατο 23 Μαΐου 2020. Οι πολιτικές και οι οικονομικές εφημερίδες

https://media.enikos.gr/data/photos/720461_f49a3a8ff1-85e5346cd2cfc915.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_818e220319-80bd5e00d182fa3e.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_9d49ec3e23-8434fde70e4ba239.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720462_0bb819e305-98974d263baf2c85.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_2c73513954-909ee4b71d42ddf6.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_9f2d1bd731-a28f9e5f7dcf5274.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_f032d48653-917824f9687d1569.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_f613d0e5d1-927983596eb06926.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_3e1150cd30-ab69292a7b0db7a7.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_c7dd2a7fe8-be2003900ed97c1d.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_fcb38bbe47-9c752be26f0c25a1.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_297ffb862a-a75a5aaea0a61c5f.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_57ee085375-a8a718111cc8e80d.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_1aba324481-ba760af38315f058.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_41950b9a62-a29d16ddafa5ac55.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_8b87a6fc35-86d0aece894585c2.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_fef714c93c-9c43c86c2cdf9f6d.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_f86611a3a2-858f42e185d0d95f.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_7d2f5d7368-8b0b8330a0e80590.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_b336511745-afd5beaca1ffa9da.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_0188ebde78-bf9c8e9f889ad8b6.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720461_d544e50798-bfeb7c7ac5598513.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720462_6cb5b4286f-8cdcb114ce57bacb.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/720462_d4c6ffb116-a3512ec804a3d211.jpg

Πυρά Κοτζιά κατά κυβέρνησης: Είναι άσχετοι, ενδοτικοί και επικίνδυνοι

Οργισμένη ήταν η αντίδραση του πρώην υπουργού εξωτερικών αναφορικά με τις εξελίξεις στον Έβρο. Με μήνυμα του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Νίκος Κοτζιάς, κατηγόρησε την κυβέρνηση για έλλειψη σχεδίου και φόβο απέναντι στην Τουρκία, που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην απώλεια της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας.

Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση:

Είναι ενδοτικοί, άσχετοι και επικίνδυνοι. Και αυτό έχει μεγάλο κόστος για τη Χώρα, την εθνική κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητά της.
Μπήκαν οι Τούρκοι στην ΑΟΖ και την Αιγιαλίτιδα ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας και η κυβέρνηση της ΝΔ, δια των Υπουργών των Εξωτερικών και της Άμυνας, χασκογελούσε λέγοντας ότι οι Τούρκοι πήγαν σε περιοχές που «έχει λάσπη» και όχι αέριο.
Κάναν τα τουρκικά αεροπλάνα μετά από δεκαετίες υπερπτήσεις πάνω από την ηπειρωτική Ελλάδα, ιδιαίτερα στον Έβρο, και σε μεγάλα ελληνικά νησιά, η Κυβέρνηση και πάλι χασκογελούσε. Ο Υπουργός Άμυνας δήλωνε ότι αυτό συνέβη «οριακά». Κάλεσα την κυβέρνηση τότε να ορίσει επιτέλους τις κόκκινες γραμμές της και κώφευε.
Έφτιαξε η Τουρκία παράνομη ΑΟΖ με τη Λιβύη και η Ελληνική πλευρά απάντησε με την μη άσκηση των δικαιωμάτων που της διασφαλίζει το Δίκαιο των Θαλασσών.
Κατέλαβαν οι Τούρκοι 16 στρέμματα ελληνικού εδάφους στον Έβρο. Τοποθέτησαν πάνω του Τουρκική Σημαία και 36 στρατιωτικούς. Έφτιαξαν σκηνές για εγκατάσταση και πάλι ο Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι πρόκειται για λίγα μέτρα λάσπης που δεν αξίζουν τον κόπο για να διακινδυνεύσει επεισόδιο.
Η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί τη θεωρία της «ολίγον εγκύου» σε θέματα κυριαρχίας και εδαφική ακεραιότητας της Πατρίδας, γεγονός που την καθιστά πολύ επικίνδυνη. Χρειάζεται πανστρατιά της χώρας και του λαού για να σταματήσει ο κατήφορος. Όλοι οφείλουμε να υπερασπιστούμε κάθε σπιθαμή ελληνικής γης και θάλασσας.

ΥΓ Για αυτούς που έχουν αποφασίσει να μην κάνουν αντιπολίτευση στην Εξωτερική Πολιτική της Κυβέρνησης της ΝΔ και τα «ερωτήματά τους» προτιμώ να μη σχολιάσω.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ