Μετά την ολοκλήρωση εσωτερικών διαδικασιών τέθηκε σε ισχύ την 1η Αυγούστου 2020 η Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας, μεταξύ Κυπριακής Δημοκρατίας και Γαλλικής Δημοκρατίας, η οποία υπεγράφη στις 4 Απριλίου 2017.
Η εν λόγω συμφωνία, ενισχύει και επεκτείνει περαιτέρω τη συνεργασία της Κυπριακής Δημοκρατίας με τη Γαλλική Δημοκρατία, σε θέματα άμυνας και ασφάλειας, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη του κοινού στόχου διασφάλισης ενός περιβάλλοντος σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μέσω της Συμφωνίας, αναβαθμίζεται η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στους τομείς της ενεργειακής και θαλάσσιας ασφάλειας, στην έγκαιρη προειδοποίηση και διαχείριση κρίσεων, καθώς και στην αντιμετώπιση της τρομοκρατίας και της πειρατείας.
Επιπλέον, σε στρατιωτικό επίπεδο, προβλέπεται η συνεργασία στους τομείς των εξοπλισμών και της αμυντικής τεχνολογίας, της κοινής εκπαίδευσης στρατιωτικού προσωπικού και της διεξαγωγής ασκήσεων έρευνας και διάσωσης.
Η Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας Κύπρου – Γαλλίας, επιβεβαιώνει το εξαιρετικό επίπεδο των διμερών σχέσεων των δύο χωρών και την πολυσχιδή μεταξύ τους συνεργασία, κάτι το οποίο κατεδείχθη και κατά την πρόσφατη συνάντηση των Προέδρων Αναστασιάδη και Μακρόν, στο Παρίσι.
Βροχές και καταιγίδες, κατά κύριο λόγο στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά της χώρας, αναμένονται κατά τη σημερινή δεύτερη ημέρα της κακοκαιρίας «Θάλεια», σύμφωνα με τα τελευταία προγνωστικά δεδομένα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών-meteo.gr.
Οι βροχές και καταιγίδες, που σημειώνονται ήδη από τις πρώτες ώρες του εικοσιτετραώρου στην Ήπειρο και την Κεντροδυτική Μακεδονία, θα επεκταθούν από το μεσημέρι στη Θεσσαλία, την Κεντροδυτική Στερεά Ελλάδα και ενδεχομένως στο Βόρειο Ιόνιο και στη Βόρεια Πελοπόννησο. Τα φαινόμενα στην Hπειρο και τη Δυτική Μακεδονία και Θεσσαλία αναμένεται να είναι κατά τόπους ισχυρά.
Οι καταιγίδες θα συνοδεύονται, επίσης, από έντονη κεραυνική δραστηριότητα. Σύμφωνα με τον αλγόριθμο που αναπτύχθηκε από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, η εντονότερη κεραυνική δραστηριότητα το μεσημέρι της Πέμπτης αναμένεται στην Hπειρο, τη Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία.
Συγκλονιστικές εικόνες από δορυφόρο αποκαλύπτουν το μέγεθος της καταστροφής στη Βηρυτό μετά την πολύ ισχυρή έκρηξη που έπληξε την πρωτεύουσα του Λιβάνου την Τρίτη.
Ερείπια και συντρίμμια παντού με τη Βηρυτό να έχει μετατραπεί σε μια «βομβαρδισμένη» πόλη με εκατόμβη νεκρών.
Δύο εικόνες από τον δορυφόρο που έφερε στη δημοσιότητα το CNN International, απεικονίζουν το μέγεθος της καταστροφής που υπάρχει μετά την τρομακτική έκρηξη που ισοπέδωσε σε μεγάλη ακτίνα την πρωτεύουσα του Λιβάνου.
Όπως φαίνεται καθαρά, πολλά κτίρια κοντά στο σημείο της έκρηξης έχουν καταστραφεί εντελώς, ενώ άλλα έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές.
Η καταστροφή είναι ξεκάθαρη αν συγκρίνει κάποιος την εικόνα του πώς ήταν το λιμάνι πριν από την έκρηξη και πώς είναι μετά.
Οι νεκροί έχουν ξεπεράσει τους 135, ενώ οι τραυματίες υπολογίζονται πάνω από 5.000.
Satellite images show a massive crater at the site of Tuesday's explosion in Beirut's port. The images show that nearly every building has either sustained significant damage or has been been destroyed by the blast. https://t.co/f6qj33VVBQpic.twitter.com/U5M2wLmxAf
Με όλες τις τιμές πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση της ΤΠΚ «7», με το όνομα «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» στα ναυπηγεία Ελευσίνας, παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου.
Η Ελλάδα, προχωρά στην ενίσχυση του στόλου της, με μία ακόμα πυραυλάκατο. Είναι η 7η κατά σειρά, πλοίο το οποίο πρόκειται για Ταχύ Σκάφος Κατευθυνόμενων Βλήματων SUPER VITA.
Προ ημερών, η νέα πυραυλάκατος του Πολεμικού Ναυτικού ΒΛΑΧΑΚΟΣ, η έβδομη κλάσης ΡΟΥΣΣΕΝ βγήκε από το υπόστεγο και μεταφέρθηκε στην πλωτή δεξαμενή , περιμένοντας τη μεγάλη στιγμή που θα ενσωματωθεί με τον υπόλοιπο στόλο.
Το Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει την παράδοση να δίνει ονόματα πεσόντων στα Ταχέα Σκάφη του Στόλου και να τιμά με αυτόν τον τρόπο τη μνήμη κυβερνητών και στελεχών που έπεσαν στο καθήκον όπως οι τρεις ήρωες των Ιμίων μεταξύ των οποίων ο συγκυβερνήτης του μοιραίου ελικοπτέρου ΠΝ 21 AB-212 Παναγιώτης Βλαχάκος, όνομα το οποίο δόθηκε στην συγκεκριμένα πυραυλάκατο.
Αυστηρό μήνυμα Παναγιωτόπουλου: «Όποιος τολμά να εκστομίσει απειλές, θα μας βρει απέναντί του»
Την ανάγκη ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικότερα του Στόλου, επισήμανε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας ΝίκοςΠαναγιωτόπουλος, στην ομιλία του με την ευκαιρία της τελετής καθέλκυσης της πυραυλακάτου υπ’ αριθμόν «7» που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των «Ναυπηγείων Ελευσίνος», στην Ελευσίνα.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αυτή είναι η εποχή που οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να ενισχυθούν κι ο καθένας μας πρέπει να κάνει αυτό που μπορεί, απ’ όπου μπορεί, για να ενισχύσει τις Ένοπλες Δυνάμεις που εξασφαλίζουν ότι αυτή η χώρα δεν απειλείται από πουθενά». Διεμήνυσε δε, ότι «όποιος τολμά να εκστομίσει απειλές, θα βρει απέναντί του την ποιότητα και τη δύναμη των Ενόπλων Δυνάμεων σε μέσα και σε ανθρώπους».
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ευχαρίστησε τους εργαζομένους για τις προσπάθειές τους να ολοκληρωθούν οι εργασίες ναυπήγησης και καθέλκυσης των πυραυλακάτων υπ’ αριθμόν «6» και «7», ενώ αναφέρθηκε αναλυτικώς στις συντονισμένες προσπάθειες της κυβέρνησης για την ανασυγκρότηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και ειδικά των «Ναυπηγείων Ελευσίνας», σε σύντομο διάστημα. «Οι επενδυτικές πρωτοβουλίες είναι πάντα ευπρόσδεκτες, αρκεί να γίνονται με τις σωστές προϋποθέσεις, με τις προσήκουσες διαδικασίες και πάντα στο φως με το εργατικό προσωπικό που έχει δικαίωμα να αγωνιά περισσότερο από όλους, περισσότερο κι από μας αλλά και από όλους, ότι αυτό είναι για ένα καλύτερο μέλλον. Νομίζω αυτές οι προϋποθέσεις εκπληρώθηκαν», σχολίασε.
Εύσημα Γεωργιάδη στις Ένοπλες Δυνάμεις για την αντίδρασή τους στη τουρκική προκλητικότητα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, ‘ΆδωνιςΓεωργιάδης, υπογράμμισε ότι τα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» περνούν σε μια νέα εποχή που θα τη χαρακτηρίζει η ακμή, η τακτοποίηση των δεδουλευμένων των εργαζομένων σ’ αυτά, τα οποία και θα αποτελέσουν βασικό «κρίκο» στην αλυσίδα της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Εξέφρασε την ελπίδα πως η νέα εποχή των ναυπηγείων θα δώσει τη δυνατότητα στο Πολεμικό Ναυτικό να έχει και πάλι αξιόπλοα σκάφη, φτιαγμένα από ελληνικά χέρια, τιμώντας την ναυτική παράδοση μας. Ο κ. Γεωργιάδης απέδωσε τα εύσημα στις Ένοπλες Δυνάμεις για την άμεση κινητοποίησή τους απέναντι στην πρόσφατη προκλητική στάση της Τουρκίας.
Η τελετή καθέλκυσης
Στην τελευτή καθέλκυσης της ΤΠΚ «7» του Πολεμικού Ναυτικού που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των «Ναυπηγείων Ελευσίνος» στην Ελευσίνα, παρευρέθηκαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδώνιδος Γεωργιάδη.
Παραβρέθηκαν επίσης ο Αναπληρωτής Υπουργός Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ κ. Νίκος Παπαθανάσης, Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ κ. Αντώνης Οικονόμου.
Παρόντες ήταν επίσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΝΕΧ κ. Πάνος Ξενοκώστας, παράγοντες της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, και οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία.
Αίσθηση προκαλεί η είδηση ότι ο Μουεζίνης Οσμάν Ασλάν πέθανε ξαφνικά μέσα στην Αγια-Σοφιά απο καρδιακή προσβολή την Κυριακή 2 Αυγούστου 2020.
Ο θάνατός του ήρθε λίγες ημέρες μετά τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί και της μουσουλμανικής προσευχής που έγινε εκεί, έπειτα από 86 χρόνια.
Ο Μουεζίνης (αυτός που καλεί κάθε τόσο σε ισλαμική προσευχή με την φωνή του από τους μιναρέδες), υπηρετούσε στην Αγια-Σοφιά από την πρώτη μέρα της προκλητικής μετατροπής της σε τζαμί και μάλιστα εθελοντικά, για να ενημερώνει τους Μουσουλμάνους που έσπευδαν να απολαύσουν τον “θρίαμβο” από διάφορα μέρη της Τουρκίας και του κόσμου, σχετικά με τα μέτρα του Κορωνοϊού μέσα στον καταπατημένο Ιερό Ναό μας!
Ο θάνατός του ήρθε λίγες ημέρες μετά τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί και της μουσουλμανικής προσευχής που συντελέστηκε εκεί, έπειτα από δεκαετίες.
Ayasofya-i Kebîr Camii Şerîfi'nde gönüllü rehberlik hizmeti sırasında geçirdiği kalp krizi nedeniyle vefat eden Kağıthane İlçemiz Uhud Camii Müezzin-Kayyım'ı Osman Aslan'a Allah'tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı diliyoruz. pic.twitter.com/kfj7OiPTAF
Tη βύθιση ενός κρουαζιερόπλοιου προκάλεσαν οι φονικές εκρήξεις στο λιμάνι της Βηρυτού, η οποία ήδη μετρά 135 νεκρούς και πάνω από 5.000 τραυματίες.
Οι ισχυρές εκρήξεις, που είχαν σαν αποτέλεσμα να κατεδαφιστεί μεγάλο μέρος του λιμανιού και να προκληθούν τεράστιες ζημιές στην πρωτεύουσα του Λιβάνου, βύθισαν και ένα κρουαζιερόπλοιο, το Orient Queen που ήταν ελλιμενίσμενο σε παρακείμενη προβλήτα.
Το πλοίο της εταιρίας «Αbu Maree Cruises» είχε πάρει αρχικά κλίση, ωστόσο κατά τη διάρκεια της νύχτας και παρά τις προσπάθειες των τοπικών αρχών, ανετράπη.
Όπως αναφέρουν τα τοπικά Μέσα, εντός τους επέβαιναν μόνο άτομα του πληρώματος, ενώ ανάμεσα τους υπάρχουν θύματα και τραυματίες. Το πλοίο με σημαία από τις Μπαχάμες είχε ναυπηγηθεί το 1989 και είχε μήκος 120,8 μέτρα.
Το Orient Queen βρισκόταν σταθμευμένο πολύ κοντά στο Rhosus, το φορτηγό πλοίο το οποίο θεωρείται ότι μετέφερε στον Λίβανο τον Σεπτέμβριο του 2013 τα αποθέματα νιτρικής αμμωνίας που προκάλεσαν την απίστευτη αυτή τραγωδία.
Δείτε βίντεο από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου:
The moment the Orient Queen ship sank
Gepostet von Beiruting.com am Mittwoch, 5. August 2020
Μια πολύ σημαντική αναβάθμιση έγινε στο πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης 112, που μπορεί να φανεί σωτήριο σε ανθρώπους οι οποίοι διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο σε απομακρυσμένες περιοχές ή άτομα με αναπηρία που χρήζουν άμεσης βοήθειας, σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Συγκεκριμένα, με απόλυτη ακρίβεια γίνεται πλέον ο γεωεντοπισμός όλων όσοι καλούν τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Εκτάκτου Ανάγκης 112, από «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα Android, μετά την υλοποίηση ενός προγράμματος, από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τη Google και τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα (Cosmote, Vodafone, Wind, Forthnet). Το πρόγραμμα, μετά από πιλοτική λειτουργία που πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 20 Ιουνίου έως και 14 Ιουλίου, στην Αττική, στο πλαίσιο της διαρκούς αναβάθμισης του 112, υλοποιήθηκε επίσημα από την ΓΓΠΠ, από τις 15 Ιουλίου, καθώς τέθηκε σε εφαρμογή η υπηρεσία Android Emergency Location Service (ELS) για κινητά με λειτουργικό σύστημα Android σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για μία υπηρεσία αυτόματου εντοπισμού της ακριβούς θέσης του καλούντος σε περιπτώσεις κλήσης του 112 ή αποστολής μηνύματος από έξυπνο κινητό τηλέφωνο. Για όσο διαρκεί η κλήση, η συσκευή ενεργοποιεί αυτόματα την υπηρεσία γεωεντοπισμού της και συλλέγει δεδομένα θέσης. Μόλις βρεθεί η θέση του κινητού με ικανή ακρίβεια, η πληροφορία αποστέλλεται άμεσα στο 112.
Όπως ανακοινώθηκε από την ΓΓΠΠ, ο εντοπισμός γίνεται πλέον με αυτόματη ενεργοποίηση του μηχανισμού, εφόσον ο καλών χρησιμοποιεί υπάρχουσες τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας (Wi-Fi, GPS, κεραίες κινητής τηλεφωνίας και αισθητήρες που υπάρχουν στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα). Η ακρίβεια εντοπισμού, σύμφωνα με τις δοκιμές που έγιναν είναι καλύτερη των 100 μέτρων, ακόμα και σε εσωτερικούς χώρους στο 90% των περιπτώσεων. Μέχρι τώρα ο εντοπισμός γινόταν με βάση τον σταθμό της κεραίας της περιοχής απ’ όπου γινόταν η κλήση, με ακρίβεια της τάξης των 500 μέτρων έως 40 χιλιομέτρων.
Από την ΓΓΠΠ επισημαίνεται ότι: «Το ELS αποτελεί σημαντική αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του 112, επειδή επιτρέπει στις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης (Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα, Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή) να φτάνουν ταχύτερα στον άνθρωπο που χρειάζεται επείγουσα βοήθεια. Η υπηρεσία μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης ατόμων σε ορεινούς όγκους, σε απομονωμένες περιοχές, στην ύπαιθρο γενικότερα, αλλά και στη θάλασσα. Επιπλέον, η υπηρεσία αυτή βελτιώνει σημαντικά την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, καθώς είναι πλέον εφικτός ο γρήγορος εντοπισμός της θέσης των συνανθρώπων μας που επικοινωνούν με το 112 μέσω SMS».
Σημειώνεται ότι η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν και λειτουργεί σε όλα τα κινητά τηλέφωνα που έχουν λειτουργικό Android (έκδοση 4.1 ή νεότερη) και έχουν σύνδεση οποιασδήποτε μορφής (συμβόλαιο, καρτοσυμβόλαιο, κάρτα κλπ.) με οποιονδήποτε πάροχο κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, όταν βρίσκονται εντός του δικτύου του παρόχου τους και έχουν ξεκλειδώσει την κάρτα SIM του κινητού τους. Στο πλαίσιο της διαρκούς αναβάθμισης του 112 στη χώρα μας, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εξετάζει τη δυνατότητα επέκτασης της λειτουργίας για χρήστες περιαγωγής.
✅Αναβάθμιση του @112Greece 📍Με απόλυτη ακρίβεια πλέον ο γεωεντοπισμός όσων καλούν από κινητά 📱 Android σε όλη την Ελλάδα 🇬🇷@MinDigitalGr
Σε πέντε ανέρχονται συνολικά οι Ελληνες που τραυματίστηκαν από την έκρηξη στη Βηρυτό.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι δύο εξ αυτών νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση.
Ο νεότερος απολογισμός των θυμάτων από την καταστροφική έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού ανεβάζει τον αριθμό των νεκρών στους 135, ενώ δεκάδες παραμένουν οι αγνοούμενοι στα συντρίμμια.
Από την έκρηξη, τουλάχιστον 5.000 άνθρωποι έχουν τραυματισθεί.
«Υπάρχουν σίγουρα ακόμη θύματα κάτω από τα χαλάσματα και δεχόμαστε δεκάδες τηλεφωνήματα για αγνοούμενους», είπε σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Υγείας της χώρας Χαμάντ Χασάν.
Η αδράνεια έφερε τον όλεθρο
Η χθεσινή έκρηξη ήταν η πιο ισχυρή που έχει σημειωθεί ποτέ στη Βηρυτό, μια πόλη φοβισμένη ακόμη από τις μνήμες του εμφυλίου πολέμου, η οποία συν τοις άλλοις κλονίζεται από βαθιά οικονομική κρίση με ρίζες σε δεκαετίες διαφθοράς και οικονομικής κακοδιαχείρισης.
Ο Μπάντρι Ντάχερ, γενικός διευθυντής των Τελωνείων του Λιβάνου, δήλωσε σήμερα στο τηλεοπτικό δίκτυο LBCI πως τα τελωνεία είχαν στείλει έξι έγγραφα στο δικαστικό σώμα προειδοποιώντας ότι το υλικό συνιστούσε απειλή.
«Ζητήσαμε την επανεξαγωγή του αλλά αυτό δεν συνέβη. Αφήνουμε τους ειδικούς και εκείνους που τους αφορά να προσδιορίσουν γιατί», είπε ο Ντάχερ.
Είχαν λάβει προειδοποιήσεις
Σύμφωνα με άλλο μάρτυρα που σχετίζεται με υπάλληλο του λιμανιού, μια ομάδα που είχε επιθεωρήσει το νιτρικό αμμώνιο πριν από έξι μήνες προειδοποίησε πως αν δεν μετακινηθεί «θα ανατινάξει όλη τη Βηρυτό».
Σύμφωνα με δύο έγγραφα που είδε το Reuters, τα Τελωνεία του Λιβάνου είχαν ζητήσει από το δικαστικό σώμα το 2016 και το 2017 να ζητήσει από «την αρμόδια ναυτιλιακή υπηρεσία» να επανεξαγάγει ή να εγκρίνει την πώληση του νιτρικού αμμωνίου, το οποίο είχε απομακρυνθεί από ένα φορτηγό πλοίο, το Rhosus, και είχε εναποτεθεί στην αποθήκη 12, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια του λιμανιού.
Ένα από τα έγγραφα αναφέρεται σε παρόμοια αιτήματα που είχαν γίνει το 2014 και 2015.
«Μια εγχώρια και διεθνής έρευνα πρέπει να διενεργηθεί για το συμβάν, δεδομένης της κλίμακας και των περιστάσεων υπό τις οποίες αυτά τα προϊόντα αυτά μεταφέρθηκαν στα λιμάνια», δήλωσε ο Γκασάν Χασμπάνι, πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και μέλος του κόμματος Λιβανικές Δυνάμεις.
Η Ρωσία είναι έτοιμη για ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία βάσει του προσχεδίου συμφωνίας της Κωνσταντινούπολης του 2022, δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο...