Οσμή σκανδάλου στην υπόθεση του «Eirini I» – Στη Ρόδο κλιμάκιο των Εσωτερικών Υποθέσεων

Οσμή σκανδάλου αναδίδει η υπόθεση του πλοίου «Eirini I», το οποίο, αν και παρέμενε δεσμευμένο στο λιμάνι της Ρόδου ως ύποπτο για λαθρεμπόριο, απέπλευσε τα ξημερώματα της 8ης Δεκεμβρίου κάτω από τη μύτη των Αρχών και κατέφυγε στην Τουρκία.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες της «Κ», η οποία αποκάλυψε την υπόθεση, στη Ρόδο βρίσκεται τα τελευταία εικοσιτετράωρα κλιμάκιο στελεχών της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων για να διερευνήσει το περιστατικό. Και αυτό διότι υπάρχουν υπόνοιες ότι η μυστηριώδης «απόδραση» του δεξαμενοπλοίου δεν οφείλεται σε αβλεψία, αλλά σε ανθρώπινο δόλο.

Το πλοίο είχε καταπλεύσει στη Ρόδο την 30ή Νοεμβρίου για τροφοδοσία. Επειτα από σήμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, υπάλληλοι του τελωνείου με τη συνδρομή του Λιμενικού πραγματοποίησαν έλεγχο στο «Eirini I» και διαπίστωσαν ότι μεταφέρει λαθραίο καύσιμο. Το Λιμεναρχείο Ρόδου απαγόρευσε τον απόπλου, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ενεργοποιήθηκε και η εισαγγελέας του νησιού για να κινηθεί διαδικασία ποινικής δίωξης της πλοιοκτήτριας εταιρείας και των μελών του πληρώματος. Αυτό δεν συνέβη, καθώς τα ξημερώματα της 8ης Δεκεμβρίου το πλήρωμα του «Eirini I» σήκωσε άγκυρα και με σβηστά το ραντάρ και τα φώτα ναυσιπλοΐας έβαλε πλώρη για Τουρκία. Οι κινήσεις του έγιναν αντιληπτές όχι από το Λιμενικό αλλά από το παρατηρητήριο του Πολεμικού Ναυτικού. Υπήρξε κινητοποίηση, με το πλοίο ωστόσο να διαφεύγει κινούμενο εντός τουρκικών χωρικών υδάτων.

Υπόνοιες ότι η «απόδραση» του πλοίου από τη Ρόδο δεν οφείλεται σε αβλεψία.

Το δεξαμενόπλοιο είναι ηλικίας 30 ετών. Από το 1991 έχει αλλάξει 6 ονόματα και 9 σημαίες, με τις περισσότερες αλλαγές να γίνονται το διάστημα από το 2018 μέχρι σήμερα. Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους κατέπλευσε στη Μάλτα, όπου ελέγχθηκε εξονυχιστικά. Οι επιθεωρητές εντόπισαν 28 ελλείψεις και παρατυπίες και απαγόρευσαν τον απόπλου του για 31 ημέρες. Ορισμένες παρατυπίες ήταν ιδιαίτερα σοβαρές, όπως η απουσία εγγραφών στο «βιβλίο πετρελαίου».

Για τα ευρήματα της έρευνας ενημερώθηκαν οι αρμόδιοι διεθνείς οργανισμοί και το πλοίο τέθηκε υπό επιτήρηση. Στις αρχές Ιουλίου και ενώ μέχρι τότε το δεξαμενόπλοιο δεν είχε πιάσει λιμάνι, αλλά κινείτο στο τρίγωνο Αιγύπτου, Τουρκίας και Λιβύης, κατέπλευσε στη Ρόδο. Μετά τον κατάπλου του, την 5η Ιουλίου στη Ρόδο, ελέγχθηκε εκ νέου από επιθεωρητές του Λιμενικού, οι οποίοι δεν διαπίστωσαν καμία από τις παρατυπίες που είχαν επισημάνει οι Μαλτέζοι συνάδελφοί τους. Είχαν, άγνωστο πώς, όλες θεραπευθεί.

Την 30ή Νοεμβρίου, όταν επέστρεψε για τροφοδοσία στη Ρόδο ελέγχθηκε εκ νέου, με την εξέλιξη της υπόθεσης να έχει προκαλέσει την παρέμβαση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων. Στις διεθνείς βάσεις δεδομένων ως πλοιοκτήτρια εμφανίζεται ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Στο Λιμενικό, και όχι μόνο, υπάρχουν πληροφορίες που συνδέουν το «Eirini I» με αμιγώς ελληνικά συμφέροντα.

KATHIMERINI

 

Πηγή fantomas.gr