Αρχική Blog Σελίδα 4513

Τρεις νεκροί από επίθεση με ρουκέτες εναντίον βάσης των ΗΠΑ στο Ιράκ

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις επιβεβαίωσαν ότι μια ομοβροντία ρουκετών στοίχισε τη ζωή σε δύο στελέχη του στρατού των ΗΠΑ και ένα του στρατού της Βρετανίας στη βάση Τάτζι του Ιράκ, έξω από τη Βαγδάτη, στην οποία σταθμεύουν δυνάμεις του διεθνούς αντιτζιχαντιστικού συνασπισμού. Σε ανακοίνωσή της, η Κεντρική Διοίκηση (USCENTCOM) ανέφερε ότι 18 ρουκέτες κατιούσα έπληξαν τη βάση και τραυμάτισαν τουλάχιστον 12 ανθρώπους. Δεν διευκρίνισε τις εθνικότητες των νεκρών και των τραυματιών

«Οι ιρακινές δυνάμεις ασφαλείας εντόπισαν ένα φορτηγό με εκτοξευτήρα ρουκετών μερικά χιλιόμετρα από το στρατόπεδο Τάτζι», ανέφερε το μεικτό διοικητήριο των αμερικανικών ένοπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή στην ανακοίνωση αυτή, προσθέτοντας πως διενεργείται έρευνα για την επίθεση από τον συνασπισμό και τις ιρακινές αρχές. Το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς μετέδωσε νωρίτερα ότι δύο στελέχη του στρατού των ΗΠΑ και ένα στέλεχος του στρατού του ΗΒ σκοτώθηκαν και άλλοι 12 άνθρωποι τραυματίστηκαν στην επίθεση με ρουκέτες στο στρατόπεδο Τάτζι.

Η προεδρία του Ιράκ καταδίκασε την επίθεση με ανακοίνωσή της, τονίζοντας πως η ενέργεια αυτή «είχε στόχο την ασφάλεια της χώρας» και χαρακτηρίζοντας απαραίτητο να διενεργηθεί διεξοδική έρευνα.

Η επίθεση σηματοδοτεί νέα κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και τους συμμάχους της από τη μια και του Ιράν και των ιρακινών υποστηρικτών του από την άλλη. Έπειτα από την επίθεση, την πιο φονική που έχει καταγραφεί εδώ και χρόνια στο Ιράκ εναντίον βάσης όπου στρατωνίζονται Αμερικανοί, αναφέρθηκαν αεροπορικές επιδρομές εναντίον θέσεων υποστηρικτών του Ιράν στα σύνορα Ιράκ-Συρίας, σύμφωνα με τον Ράμι Άμπντελ Ραχμάν, τον διευθυντή της μη κυβερνητικής οργάνωσης Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κατ’ αυτόν, τα αεροπορικά πλήγματα είχαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν 18 ιρακινοί παραστρατιωτικοί. Η επίθεση με ρουκέτες ήταν η 22η από τα τέλη Οκτωβρίου εναντίον αμερικανικών θέσεων ή συμφερόντων στο Ιράκ. Δεν αναλήφθηκε η ευθύνη για την ενέργεια. Η Ουάσινγκτον επιρρίπτει την ευθύνη για τις περισσότερες από αυτές τις επιθέσεις σε φιλοϊρανικές ιρακινές παραστρατιωτικές δυνάμεις.

ΚΕΠΕ: Επιβράδυνση του ΑΕΠ έως και κατά 0,9% λόγο κορονοϊού – Τα 3 σενάρια

Το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) κυκλοφόρησε την πρώτη ανάλυση επικαιρότητας, με τίτλο «Επιπτώσεις του νέου κορωνοϊού (2019-nCoV) στην ελληνική οικονομία: πιθανά σενάρια».

Στην ανάλυση αναφέρονται τρία σενάρια, ανάλογα με την επέκταση του ιού.

Αναλυτικά αναφέρονται τα έξης:

«O Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αξιολόγησε σήμερα την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού (2019-nCoV) ως πανδημία…

Κεντρικό θέμα συζήτησης αποτελούν, τόσο σε συνολικό, όσο και επίπεδο μεμονωμένων χωρών, οι οικονομικές επιπτώσεις του 2019-nCoV, οι οποίες θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια, την ένταση και τον βαθμό εξάπλωσης της νόσου. Εντούτοις, οι παράγοντες αυτοί είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθούν ή/και να ποσοτικοποιηθούν, ενισχύοντας έτσι την αβεβαιότητα που συνδέεται με το φαινόμενο.

Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις του ΟΟΣΑ (2.3.2020), στο βασικό σενάριο η παγκόσμια μεγέθυνση θα είναι 2,4% κατά το 2020, δηλαδή μικρότερη κατά μισή ποσοστιαία μονάδα (π.μ.) συγκριτικά με την πρόβλεψη του Νοεμβρίου 2019. Αντίστοιχα, για την Ευρωζώνη προβλέπεται μεγέθυνση της τάξης του 0,8%, μειωμένη κατά 0,3 π.μ. συγκριτικά με την πρόβλεψη του Νοεμβρίου. Στο πιο απαισιόδοξο σενάριο, η παγκόσμια μεγέθυνση υπολογίζεται στο 1,5%, μειωμένη κατά 1,4 π.μ. συγκριτικά με την πρόβλεψη του Νοεμβρίου, ενώ για την Ευρώπη η αντίστοιχη μείωση υπερβαίνει τη 1 π.μ. Η επίπτωση μιας πιθανής επιβράδυνσης της ευρωπαϊκής οικονομίας στο ελληνικό ΑΕΠ εκτιμήθηκε από το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο μέσω υποδείγματος σε 0,3 και 0,7 π.μ., στα δύο εξεταζόμενα δυσμενή σενάρια.

Οι βασικοί δίαυλοι επίδρασης στην ελληνική οικονομία είναι οι ακόλουθοι:

– Υπηρεσίες ιατρικής περίθαλψης, αντιμετώπισης, παρακολούθησης της νόσου
– Τουριστικές και ταξιδιωτικές υπηρεσίες, εστίαση και λοιπές υπηρεσίες (συνέδρια, εκθέσεις, διασκέδαση και ψυχαγωγία)
– Εμπόριο-Μεταφορές
– Παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες
– Επενδυτικά έργα
– Ιδιωτική κατανάλωση
– Τιμές πρώτων υλών, άλλων αγαθών και υπηρεσιών
–  Αγορά εργασίας
– Χρηματαγορές

Σενάρια

1.«Ήπιο σενάριο»:Η επιδημία περιορίζεται και ελέγχεται εντός του Μαρτίου.
– Μείωση του ετήσιου ρυθμού μεταβολής του πραγματικού ΑΕΠ κατά 0,1%-0,3% για το 2020 σε σχέση με την
ισχύουσα πρόβλεψη
− Ήπιες επιπτώσεις στον τουρισμό, το εμπόριο και τις μεταφορές
− Οριακή επίδραση στην κατανάλωση και τις επενδύσεις.

2. «Μετριοπαθές σενάριο»:Η επιδημία περιορίζεται και ελέγχεται εντός του δευτέρου τριμήνου του 2020.
– Μείωση του ετήσιου ρυθμού μεταβολής του πραγματικού ΑΕΠ κατά 0,4%-0,6% για το 2020 σε σχέση με την
ισχύουσα πρόβλεψη
− Αυξημένες ανάγκες για ιατρική περίθαλψη και αντιμετώπιση του φαινομένου
− Μέτριες επιπτώσεις στον τουρισμό, το εμπόριο και τις μεταφορές. Επηρεάζεται η τουριστική κίνηση κατά την περίοδο του Πάσχα, τον Μάιο και κατά τον πρώτο καλοκαιρινό μήνα. Εντονότερες είναι οι επιπτώσεις στις εισαγωγές και τις εξαγωγές.
− Μέτριες επιπτώσεις στη βιομηχανία λόγω των διαταραχών στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες
− Μέτρια επίδραση στην κατανάλωση και τις επενδύσεις
− Επιπτώσεις περιορισμένης κλίμακας στα βασικά μεγέθη της αγοράς εργασίας.

3. «Δυσμενές σενάριο»:Η επιδημία επεκτείνεται και στο τρίτο τρίμηνο του 2020.
– Μείωση του ετήσιου ρυθμού μεταβολής του πραγματικού ΑΕΠ κατά 0,7%-0,9% για το 2020 σε σχέση με την ισχύουσα πρόβλεψη.
− Σημαντική δημοσιονομική δαπάνη για ιατρική περίθαλψη και αντιμετώπιση του φαινομένου
− Σημαντικές επιπτώσεις στον τουρισμό, το εμπόριο και τις μεταφορές. Επηρεάζεται η τουριστική κίνηση κατά τη θερινή περίοδο και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Πλήττονται σε σημαντικό βαθμό οι εισαγωγές και οι εξαγωγές.
− Σημαντικές επιπτώσεις στη βιομηχανία λόγω των διαταραχών στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες
− Βαθύτερη επίδραση στην κατανάλωση και τις επενδύσεις με σημαντική επιδείνωση των προσδοκιών και του οικονομικού κλίματος
− Επιπτώσεις μεγαλύτερης κλίμακας στα βασικά μεγέθη της αγοράς εργασίας.

Στην τρέχουσα συγκυρία, ο βαθμός αβεβαιότητας αναφορικά με την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού (2019-nCoV) παραμένει σημαντικός. Με την πάροδο του χρόνου, θα είναι πιο εύκολο να αξιολογηθεί, ποιο από τα σενάρια είναι περισσότερο πιθανό, καθώς για παράδειγμα, στα τέλη Μαρτίου, είτε θα έχει επιβεβαιωθεί, είτε θα έχουμε απομακρυνθεί από το «ήπιο σενάριο».

Σημειώνεται από το ΚΕΠΕ, ότι τα παραπάνω σενάρια ενδέχεται να επηρεαστούν, είτε θετικά, είτε αρνητικά, από άλλους παράγοντες σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, όπως η αυξημένη τουριστική κίνηση, εφόσον η χώρα θεωρηθεί ασφαλής προορισμός σε σχέση με άλλους, η εξέλιξη του μεταναστευτικού -προσφυγικού ζητήματος, η εξέλιξη των εμπορικών σχέσεων ΗΠΑ – Κίνας, ΗΠΑ – Ε.Ε. και Ε.Ε. – Ην. Βασιλείου και οι ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Απαραίτητη κρίνεται η επαναξιολόγηση της κατάστασης μέσα στον Απρίλιο στη βάση των ενδείξεων και των στοιχείων που θα είναι τότε διαθέσιμα.

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Πέμπτης 12 Μαρτίου 2020

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων της Πέμπτης 12 Μαρτίου 2020

https://media.enikos.gr/data/photos/707203_552dc96140-9b528f1dbfe64015.jpg

Τα Media την εβδομάδα που πέρασε

Του Μάκη Τσαρούχα

Xορός εκατομμυρίων στην TV μέσα σε 3 χρόνια

Ένας τρελός χορός εκατομμυρίων γύρω από τον έλεγχο της τηλεόρασης έχει αρχίσει από το 2017 και μετά, με σημείο αναφοράς το Mega. Τα ποσά που δαπανήθηκαν υπερβαίνουν τη φαντασία, δεδομένης της διαφημιστικής στενότητας στον χώρο της τηλεόρασης. Δύο χρόνια μετά την έναρξη του Μνημονίου, οι παλιοί μέτοχοι της Τηλέτυπος (Mega) κάλυπταν με μεγάλη απροθυμία τα κενά στα οικονομικά της εταιρείας. Η Τηλέτυπος το 2012 προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 10 εκατ. ευρώ και το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ. Στις αρχές του 2016 δεν κατέστη εφικτό να συγκεντρωθεί το ποσό των 15 εκατ. ευρώ για την τελευταία αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και αποφασίστηκε νέα αύξηση κατά 22,7 εκατ. ευρώ με την είσοδο και νέων μετόχων. Δεν υλοποιήθηκε ούτε αυτή.

 Με 12 εκατ. ευρώ το Epsilon στον Σαββίδη

Υπήρξε η ελπίδα, το καλοκαίρι του 2017, ότι η συνεργασία ανάμεσα σε Ιβάν Σαββίδη, Βαγγέλη Μαρινάκη και Όμιλο Βαρδινογιάννη στο Mega θα έφερνε αποτέλεσμα. Αρχικά o ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ απέκτησε το 19,5% των μετοχών του Mega από τον Φώτη Μπόμπολα έναντι 5 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, όμως, λόγω της εισόδου στο μετοχικό σχήμα του Β. Μαρινάκη, ο Ι. Σαββίδης απέκτησε στις 11 Αυγούστου 2017 τις ονομαστικές μετοχές της Ραδιοτηλεοπτικής (πρώην Epsilon – νυν Open) από την Α-Orizon Media Ltd, συμφερόντων Φ. Βρυώνη. Το τίμημα προσέγγισε τα 14 εκατ. ευρώ, όμως καθώς υπήρχαν και έσοδα στο ταμείο το πραγματικό κόστος ανήλθε, σύμφωνα με εκτιμήσεις, στα 12 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία του Φ. Βρυώνη είχε αγοράσει τη Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ από το ΚΚΕ έναντι 3,7 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεώσεων στα ασφαλιστικά ταμεία.

 Ο Alpha στη Motor Oil έναντι 37,45 εκατ. ευρώ

Αμέσως μετά η Motor Oil απέκτησε τον έλεγχο του Alpha έναντι 37.450.000 ευρώ. Τα 33 εκατ. ευρώ ήταν στην πρώτη φάση της απόκτησης του 50+1% των μετοχών του Alpha TV, του Alpha 989 και του Alpha Θεσσαλονίκης και τα 4.450.000 στην απόκτηση του υπόλοιπου 49,9%. Από το ποσό των 33 εκατ. τα 21,477 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν σε μετρητά και τα 11,5 εκατ. ευρώ με συμμετοχή της θυγατρικής της Motor Oil, Nevine, σε αύξηση κεφαλαίου. Στη συνέχεια η θυγατρική Mediamax Holdings Limited χορήγησε διαδοχικά δύο δάνεια στην Alpha Δορυφορική Τηλεόραση, συνολικού ύψους 26 εκατ. ευρώ, μετά την απόκτηση του ελέγχου του σταθμού από τη Motor Oil. Το πρώτο έως 8.500.000 ευρώ με επιτόκιο 4%, πληρωτέο σε 10 δόσεις, με βάση την απόφαση που έλαβε το ΔΣ στις 14/11/2019, και το δεύτερο ύψους 17.500.000 ευρώ, με τους ίδιους όρους.

Τριπλή επένδυση από Β. Μαρινάκη

Η είσοδος του Β. Μαρινάκη ξεκίνησε το 2017. Στη δημοπρασία για τα περιουσιακά στοιχεία του ΔΟΛ η Άλτερ Έγκο ΜΜΕ κατέθεσε προσφορά 22.892.000 ευρώ προ φόρων (περίπου 29 εκατ. ευρώ μετά φόρων) για την απόκτηση των εφημερίδων «Βήμα» και «Νέα» και του 22,11% της Τηλέτυπος. Για το ενεργητικό του Mega προσέφερε 33.999.999 ευρώ και επίκειται η συμφωνία για το 32% της Forthnet με ένα ποσό κοντά στα 42 εκατ. ευρώ.

Μιλάει με… αστέρες το Mega

Τηλεοπτικοί και καλλιτεχνικοί αστέρες πρώτου διαμετρήματος έχουν επαφές με την ιδιοκτησία του (νέου) Mega. Σύμφωνα με πληροφορίες, δημοσιογράφος με πολυετή θητεία σε ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό ξεκίνησε τις συζητήσεις με τον τηλεοπτικό σταθμό, όπως και σημαντικός Έλληνας ερμηνευτής. Επίσης, πολύ γνωστός σεναριογράφος βρίσκεται σε συζητήσεις για το γύρισμα μιας νέας σειράς. Στόχος της διοίκησης είναι η προετοιμασία του σταθμού εν όψει του σκληρού ανταγωνισμού από τον Σεπτέμβριο.

Έχασαν… τέσσερις από το Mega!

Απώλειες κατέγραψαν όλοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί, με εξαίρεση το Star, την πρώτη εβδομάδα της επανεμφάνισης του Μega στον τηλεοπτικό ανταγωνισμό. Ο ΑΝΤ1 είχε τη μεγαλύτερη πτώση, ενώ ακολούθησαν ΣΚΑΪ, Alpha και ΕΡΤ1. Το αξιοσημείωτο είναι ότι το Mega κατάφερε με την πρώτη να έχει υψηλό ποσοστό απήχησης στο εμπορικό κοινό των ηλικιών 18 – 54 ετών, εκεί που είχαν τη μεγαλύτερη πτώση ο ΑΝΤ1 και ο ΣΚΑΪ. Η ΕΡΤ συγκέντρωσε συνολικά 8,3%.

Ποιος και γιατί, συνεχίζει την πολιτική ασφυξίας και λουκέτων στα media;

Και πάλι οι τράπεζες απειλούν τα media. Τα ιδρύματα που ανακεφαλοποιήθηκαν από τους έλληνες για να σταθούν στα πόδια τους, εξακολουθούν να είναι ο βασικός παράγοντας ανάσχεσης για τα ελληνικά media, με την κυβέρνηση που ορκίζεται στην επιχειρηματικότητα, να παρακολουθεί, χωρίς να αντιδρά. Παρά την αλλαγή της νομοθεσίας, με την οποία τα στελέχη των τραπεζών δεν έχουν επί της ουσίας ευθύνη για τα δάνεια που χορηγούν, για το λεγόμενο “ακαταδίωκτο των τραπεζιτών”, η κατάσταση δείχνει να έχει ως εξής:

  1. Οι τράπεζες αρνούνται να χορηγήσουν ακόμη και κεφάλαιο κίνησης στα ΜΜΕ για να μπορέσουν να αναπνεύσουν. Η κυβέρνηση, σε άλλο τόνο, θεωρεί από την πλευρά της, πως αφού πέρασε τη σχετική διάταξη αυτή λειτουργεί
  2. Συγκεκριμένη τράπεζα επιδιώκει βρίσκει διαρκώς προσκόμματα για να σταματήσει μεγάλη επιχειρηματική συμφωνία. Στο παρελθόν έδρασε με τέτοιο τρόπο, προκαλώντας οικονομική ασφυξία στην Χ. Κ. Τεγόπουλος, οδηγώντας σε λουκέτο την “Ελευθεροτυπία” και ήταν ο βασικός παράγοντας υπονόμευσης των προσπαθειών διάσωσης της Τηλέτυπος. Το σήμα του Mega έπεσε, αλλά επανήλθε μετά τη δημοπρασία των περιουσιακών του στοιχείων από τον Β. Μαρινάκη.
  3. Άλλες δύο εμφβληματικές επιχειρήσεις στο χώρο των media, ο ΔΟΛ και ο Πήγασος, οδηγήθηκαν στο λουκέτο και εξαιτίας των χειρισμών των τραπεζιτών.

Ποιος και γιατί, λοιπόν, συνεχίζει αυτή την πολιτική ασφυξίας και λουκέτων στα media; Για λογαριασμών ποιων προσώπων στήνεται αυτό το σκηνικό; Θα συνεχίσει η κυβέρνηση να μην παρεμβαίνει.

Τα αθλητικά ξανάρχονται στην ΕΡΤ

Το σύνολο των παγκόσμιων αθλητικών δικαιωμάτων που κατέχει για τις χώρες της Ευρώπης η EBU αποκτά και η ΕΡΤ για την επόμενη τριετία. Συνολικά προτίθεται να αποκτήσει τα δικαιώματα μετάδοσης 38 συνολικά αθλητικών διοργανώσεων για τα έτη 2020 – 2023 από την Ευρωπαϊκή Ένωση δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών. Το ποσό που εγκρίθηκε αρχικά, αλλά θα πρέπει να λάβει και το πράσινο φως από τον μέτοχο, δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών, ανέρχεται σε 1,3 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ για όλες τις αθλητικές μεταδόσεις. Ανάμεσά τους βρίσκονται τα δικαιώματα για τα παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ανοικτού και κλειστού στίβου, υγρού στίβου (ευρωπαϊκά πρωταθλήματα κολύμβησης – Champions League πόλο), κωπηλασίας, γυμναστικής, των Παραολυμπιακών Αγώνων και άλλα πολλά. Η δαπάνη απόκτησης των αθλητικών δικαιωμάτων της EBU θα επιμεριστεί στους ετήσιους προϋπολογισμούς της ΕΡΤ από φέτος ως και το 2024. Την ίδια ώρα η ΕΡΤ εντάσσει στο πρόγραμμά της τέσσερις αθλητικές εκπομπές εσωτερικής παραγωγής για να καλύψει το πλούσιο μενού των αθλητικών προγραμμάτων σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, πόλο και διεθνή πρωταθλήματα. Εκτός από την «Αθλητική Κυριακή», από την ΕΡΤ θα μεταδίδονται μέχρι το καλοκαίρι οι εκπομπές «Champions League-Len Polo» με κόστος παραγωγής 24.012 ευρώ, το «Basketball Talk» με δαπάνη 17.190 ευρώ, το «Football Talk» με κόστος επίσης 17.190 ευρώ και η εκπομπή «Προκριματικά FIBA Eurobasket 2021» με κόστος 64.164 ευρώ.

Παράταση για τον πλειστηριασμού του φωτογραφικού αρχείου της “Ελευθεροτυπίας”

Παράταση για τις 16 Μαρτίου στον  πλειστηριασμό του φωτογραφικού αρχείου της Χ. Κ. Τεγόπουλος, εξαιτίας της έλλειψης ενδιαφέροντος.  Η τιμή πρώτης προσφοράς είναι περίπου 1,9 εκατ. ευρώ.

Εκτοξεύτηκαν τα κυριακάτικα φύλλα!

Άλμα επί… κοντώ έκαναν οι 10 κυριακάτικες εφημερίδες που δεν κρύβουν την κυκλοφορία τους. Πούλησαν την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 13.724 φύλλα, με την «Καθημερινή» να κερδίζει 6.413 και να είναι μόνιμα στην πρώτη θέση.Συνολικά η κυκλοφορία τους ήταν 179.963 φύλλα έναντι 166.240 στις 2 Φεβρουαρίου. Ο μέσος όρος του Ιανουαρίου ήταν 172.133 φύλλα.

Αναμονή στον Τύπο για το πρόγραμμα ενίσχυσης

Μια γνωμοδοτική Επιτροπή θα αξιολογεί τις προϋποθέσεις ένταξης των εφημερίδων στο υπό νέο σχεδιασμό πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσής τους. Με τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών, που υπογράφει ο υφυπουργός Στέλιος Πέτσας, στην Επιτροπή θα συμμετέχουν από πέντε έως επτά επτά μέλη, εκπρόσωποι Ενώσεων Συντακτών και Ιδιοκτητών Εφημερίδων καθώς και πρόσωπα εγνωσμένου κύρους με εμπειρία στον χώρο των Μέσων Ενημέρωσης. Έργο της γνωμοδοτικής επιτροπής θα είναι η διατύπωση απλής γνώμης «ιδίως ως προς την τήρηση της δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας, όπως προσδιορίζονται στους σχετικούς Κώδικες Επαγγελματικής Ηθικής και Δεοντολογίας». Η τροπολογία ορίζει ακόμη πως με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ «καθορίζονται οι κατηγορίες των επιχειρήσεων που μπορούν να υπαχθούν στα προγράμματα χρηματοδότησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις υπαγωγής, το ύψος της ενίσχυσης, η διάρκεια των προγραμμάτων, ο έλεγχος και οι διοικητικές κυρώσεις, οι οποίες μπορούν να ανέλθουν μέχρι το ύψος του ποσού της ενίσχυσης». Εν αναμονή, λοιπόν, των ανακοινώσεων…

Ερώτηση-παρέμβαση 46 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λογοκρισία στην ΕΡΤ

Ερώτηση στη Βουλή για το περιστατικό λογοκρισίας της ΕΡΤ κατέθεσαν 46 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.Σύμφωνα με τους βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «τα τελευταία εικοσιτετράωρα, κατά τα οποία λαμβάνουν χώρα πρωτοφανή γεγονότα κυβερνητικής αδυναμίας διαχείρισης του προσφυγικού ζητήματος και ακραίας αστυνομικής καταστολής κατά κατοίκων ολόκληρων ακριτικών νησιών του Βορειανατολικού Αιγαίου, λαμβάνουν χώρα ταυτόχρονα και πρωτοφανή φαινόμενα λογοκρισίας δημοσιογράφων και ειδήσεων εκ μέρους της διοίκησης του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, της ΕΡΤ».
Μάλιστα, αναφέρουν πως τα φαινόμενα αυτά «έχουν εξοργίσει τους κατοίκους των νησιών που υφίστανται τις κυβερνητικές πολιτικές επιβολής» ενώ αναφέρουν και τις καταγγελίες τις ΠΟΣΠΕΡΤεναντίον της διοίκησης  Κ.Ζούλα-Γ. Γαμπρίτσου που υπάγεται διοικητικά απευθείας στην κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν αν όντως δόθηκε εντολή προς τους προϊστάμενους  των  περιφερειακών σταθμών και τους δημοσιογράφους τους, ώστε οποιαδήποτε δημοσίευση υπάρχει να μην αναρτάται ελεύθερα, αλλά να στέλνεται πρώτα στον αρμόδιο προϊστάμενο ενημέρωσης της κεντρικής υπηρεσίας της ΕΡΤ και αν ευσταθεί η καταγγελία ότι με εντολή του Δ/την Ενημέρωσης έκοψαν τον Δήμαρχο Δυτικής Λέσβου λίγο πριν βγει στον αέρα και κάνει δηλώσεις για τα απαράδεκτα γεγονότα στο νησί.

Αυξημένα κονδύλια διαφημιστικής επικοινωνίας

Σημαντική αύξηση καταγράφουν τα διαφημιστικά κονδύλια του στενού δημόσιου τομέα για το 2020. Ήδη από τις πρώτες εγκρίσεις για τα επικοινωνιακά προγράμματα του 2020 διαφαίνεται η αύξηση των ποσών που προγραμματίζονται για διαφήμιση και επικοινωνία εντός του έτους. Από την αρμόδια Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας δόθηκε έγκριση για την επικοινωνιακή προβολή της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΕΠ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικού ύψους 2.382.000 ευρώ. Το αντίστοιχο πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για το 2020 ανέρχεται στα 511.460 ευρώ και της Δυτικής Μακεδονίας στα 442.000 ευρώ. Από το ποσό αυτό το 30% θα πρέπει να διατεθεί στα περιφερειακά Μέσα. Επίσης εγκρίθηκε η επικοινωνιακή προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας με ύψος δαπάνης 630.000 ευρώ, του Δήμου Αρταίων με 171.160 ευρώ, και της Περιφέρειας Βόρειου Αιγαίου με δαπάνη 173.000 ευρώ. Τέλος, δόθηκε έγκριση για διαφήμιση της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού της κυβέρνησης ύψους 282,63 ευρώ.

Δεν βλέπουν τηλεόραση στη Στερεά Ελλάδα…

Το πρόβλημα του ψηφιακού χάρτη, με την εκπομπή των καναλιών μιας περιφέρειας σε γειτονική περιφέρεια, φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κοτρωνιάς με ερώτησή του προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Όπως επισημαίνει, πολλές περιοχές της Στερεάς Ελλάδας και της Εύβοιας δεν καλύπτονται από τα περιφερειακά κανάλια της περιφέρειας αυτής, αλλά από εκείνα της Θεσσαλίας! Και αυτό διότι με τον τρόπο που έχουν κατανεμηθεί τα κέντρα εκπομπής η Digea εκπέμπει άσχετους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς και όχι τους αντίστοιχους που λειτουργούν στη Στερεά Ελλάδα. Ο βουλευτής ζητά να γίνει νομοθετική ρύθμιση, ώστε «η εμβέλεια και η κάλυψη των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών να συμπίπτει με τα γεωγραφικά και διοικητικά όρια της αντίστοιχης αιρετής περιφέρειας».

Χάνει το «τρένο» του Εξωδικαστικού ο Φιλιππάκης

Στην προσπάθειά του να ξεφύγει από το οικονομικό αδιέξοδο, ο εκδότης Ιωάννης Φιλιππάκης προσπάθησε να εμφανίσει δύο μεγάλους εχθρούς, εξαιτίας των οποίων οδηγήθηκε στη δύσκολη κατάσταση. Ο ένας ήταν το πρακτορείο διανομής «Αργος» και ο άλλος το αργό Δημόσιο, που δεν του ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για να εισαχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό. Επί μήνες οι απλήρωτοι εργαζόμενοι.  Αλλωστε, οι πάντες γνωρίζουν ότι τα εκατομμύρια που χρωστάει ο Φιλιππάκης σε Δημόσιο, εργαζομένους και προμηθευτές δημιουργήθηκαν πολύ πριν μεταφερθεί ως πελάτης στο «Αργος» ή κάνει την αίτηση για υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό. Αλλωστε, η πρώτη αίτηση που είχε υποβάλει είχε κατατεθεί πριν από περίπου δύο χρόνια, τότε που δεν είχαν αλλάξει ούτε οι ευνοϊκοί όροι που είχε με το πρακτορείο διανομής (σ.σ.: πλήρωνε τα έξοδα, αεροπορικά κ.ά., με οκτάμηνη πίστωση, ενώ οι άλλοι πελάτες τα πλήρωναν αμέσως), ούτε ήταν η «εχθρική» κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ανεξάρτητα, όμως, από τα παραπάνω, που αποτελούν μια πραγματικότητα και δύσκολα μπορούν να διαψευσθούν, εκείνο που κυκλοφορεί ως φήμη στην πιάτσα είναι ότι, με βάση τα στοιχεία που έχει καταθέσει ο κ. Φιλιππάκης, είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπαχθεί στον εξωδικαστικό συμβιβασμό… Με δεδομένη την πολύ μεγάλη οφειλή που έχει προς το ελληνικό Δημόσιο και από τη στιγμή που δεν έχει καταφέρει να υπαχθεί σε ρύθμιση πολλών δόσεων, είναι υποχρεωμένος σε μηνιαία βάση να καταβάλλει χιλιάδες ευρώ, αν θέλει να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία των εντύπων του. Στην υποθετική περίπτωση (σ.σ.: και μάλλον πιθανότερη) που δεν θα ικανοποιηθεί το αίτημα για υπαγωγή στον Εξωδικαστικό, οι γνωρίζοντες τα σωρευμένα προβλήματα εκτιμούν ότι δεν θα αργήσει να βαρέσει κανόνι. Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο πρέπει να επισημανθεί και ο έντονος προβληματισμός που έχει αρχίσει να καταλαμβάνει τον άνθρωπο που υπογράφει και δεν είναι άλλος από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας (και εξαιρετικό κύριο), Νίκο Χαβούτη. Κάποιοι, μάλιστα, που τον εκτιμούν του θυμίζουν κάποια κυρία Κορασίδη, που υπέγραφε στην εταιρεία «Σελένα» πριν χρεοκοπήσει

Βίντεο-ντοκουμέντο: Τούρκοι οπλισμένοι με φουσκωτά στον Έβρο (βίντεο)

Την ώρα που ο Ερντογάν συνεχίζει την εμπρηστική ρητορική του σε βάρος της Ελλάδας και οι προκλήσεις στο Αιγαίο δεν έχουν τέλος, ένα νέο βίντεο-ντοκουμέντο από τον Έβρο είδε το φως της δημοσιότητας.

Το βίντεο, που ανέβασε στο Twitter, ο γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος και συγγραφέας, Αμπντουλάχ Μποζκούρτ, δείχνει Τούρκους αστυνομικούς σε φουσκωτά να εκτελούν περιπολίες στον ποταμό Έβρο, με το δάκτυλο στη σκανδάλη.

Όπως φαίνεται και στο βίντεο, οι κινήσεις τους παρακολουθούνται από τους Έλληνες στρατιώτες στην αντίπερα όχθη του ποταμού.

Οικουμενικό Πατριαρχείο για τον κοροναϊό: Σεβόμαστε την ιατρική επιστήμη

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο πήρε θέση για το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας, δεδομένης της ραγδαίας εξάπλωσης του κορονοϊού, καλώντας τους πιστούς να ακολουθούν τις υγειονομικές οδηγίες τόσο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας όσο και τις σχετικές υποδείξεις και νομοθετικές διατάξεις των κρατών.

Αναλυτικά το ανακοινωθέν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο:

“Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου συνήλθε υπό τήν προεδρεία της Α.Θ.Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και μελέτησε διεξοδικώς, μεταξύ άλλων, τα δεδομένα του ιού Covid-19 (κορωνοϊού), με αίσθημα δε ποιμαντικής ευθύνης, επισημαίνει τα εξής:

α) Παρά τη σοβαρότητα της καταστάσεως συνιστάται σύνεση, υπομονή και αποφυγή εκδηλώσεων πανικού.

β) Η Εκκλησία μας σεβόταν και σέβεται την ιατρική επιστήμη. Γι’ αυτό προτρέπει όλους τους πιστούς να εναρμονίζονται προς τις υγειονομικές οδηγίες τόσο του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας όσο και προς τις σχετικές υποδείξεις και νομοθετικές διατάξεις των κατά τόπους Κρατών.

γ) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο εκφράζει ευχαριστίες προς όλους όσοι εργάζονται με αυτοθυσία σε κάθε τομέα υγείας, ιατρικό, νοσηλευτικό και ερευνητικό, προκειμένου να αντιμετωπισθεί και να θεραπευθεί η νέα αυτή πανδημία.

δ) Η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, γνωρίζει εμπειρικώς μέσα από τη δισχιλιετή πορεία της, ότι η Θεία Κοινωνία είναι “αντίδοτον του μη αποθανείν” και μένει στη μέχρι τώρα Ορθόδοξη διδασκαλία περί της Θείας Μεταλήψεως.

ε) Αυτονόητο θεωρείται ότι η πίστη στο Θεό, ως υπέρβαση και όχι ως κατάργηση της ανθρώπινης λογικής, καθώς και η προσευχή ενισχύουν τον πνευματικό αγώνα του Χριστιανού.

Ως εκ τούτου, η Μήτηρ Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως προτρέπει τα ανά τον κόσμο πνευματικά της παιδιά να εντείνουν τις προσευχές τους ώστε με την ενίσχυση και τον φωτισμό του Θεού να ξεπερασθεί και αυτή η σύγχρονη δοκιμασία.

ΣΣ Αν κάτι μπορεί να παρατηρήσει κανείς για το Οικουμενικό Πατριαρχείο, είναι ότι άργησε να βγάλει ανακοίνωση. Περίμενε πρώτα το τουρκικό κράτος να ομολογήσει το πρώτο κρούσμα και μετά δημοσιοποίησε τη θέση του.

Τα ερωτήματα για την συνάντηση της Κωνσταντινούπολης με Ερντογάν, Μέρκελ , Μακρόν και Τζόνσον

Σε πονοκέφαλο  για την ελληνική διπλωματία εξελίσσεται η διαρκής εμμονή της καγκελαρίου Μέρκελ να κρατά την Ελλάδα έξω από τις συναντήσεις  που έχει με άλλους ηγέτες για θέματα που αφορούν άμεσα τη χώρα μας όπως το θέμα της Λιβύης ή τώρα το μεταναστευτικό.

Η συνάντηση της Κωνσταντινούπολης την Τρίτη (17.3)  του Ερντογάν , με την Μέρκελ, τον Μακρόν και επίσης τον Μπόρις Τζόνσον, θα κρίνει την ενδεχόμενη συμφωνία της Τουρκίας με την ΕΕ για το μεταναστευτικό-προσφυγικό. Με την Ελλάδα απούσα. Βεβαίως είναι κατανοητό, ότι από την ώρα που η συνάντηση γίνεται στο έδαφος του Ερντογάν, είναι δύσκολο να επιβληθεί και η συμμετοχή της Ελλάδας, από την ώρα μάλιστα που ο τούρκος Πρόεδρος αφήνει να εννοηθεί μέσω τρίτων (του Βούλγαρου πρωθυπουργού Μπορίς Μπορίσοφ) ότι δεν συνομιλεί με τον Κ. Μητσοτάκη. Ακριβώς γι αυτό, Μέρκελ και Μακρόν  πρέπει να υποχρεωθούν να ακούσουν προσεκτικά τα ελληνικά αιτήματα. Τουλάχιστον αυτά που θέτει ο κ. Μητσοτάκης.

Είναι ορατό πως στην  Κωνσταντινούπολη, θα εξετασθούν πολλά ζητήματα. Πρώτα η κατάσταση στη Συρία, εδάφη της οποίας κατέχει η Τουρκία. Είναι αυτό το κυρίαρχο πρόβλημα για τον Ερντογάν, γι αυτό άλλωστε θέλει και τον Μπ. Τζόνσον στο τραπέζι, την ώρα που η Μεγάλη Βρετανία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ. Επιζητά την στήριξη των μεγάλων της Ευρώπης, από την ώρα που πρέπει να αντιμετωπίσει τον Πούτιν, ο οποίος στηρίζει τον Ασαντ.

Όπως έχει ήδη φανεί , ούτε το ΝΑΤΟ, ούτε η ΕΕ θα στηρίξουν τον Ερντογάν στην Συρία.
Άρα ο εκβιασμός με τους μετανάστες θα συνεχιστεί.  Και είναι αυτό το δεύτερο θέμα το οποίο θέτει μετ΄ επιτάσεως ο Ερντογάν.

Αφού δεν τον στηρίζουν στην Συρία, πρέπει να του δώνουν διαρκώς λεφτά για να κρατήσει το βάρος των 4,5 εκατομμυρίων προσφύγων μεταναστών και συγχρόνως να πάρουν και οι ευρωπαίοι ένα μέρος των προσφύγων –μεταναστών.

Το ελληνικό πρόβλημα

Επειδή και τα δυο θέματα που θέτει ο Ερντογάν δημιουργούν προβλήματα στους ευρωπαίους, το μπαλάκι έρχεται στην Ελλάδα. Οι ευρωπαίοι είναι διατεθειμένοι να δώσουν χρήματα στον Ερντογάν αρκεί να κρατήσει τους πρόσφυγες.

Όσους δεν κρατά ο Ερντογάν και τους στέλνει προς την Ευρώπη μέσω  Ελλάδας, οι ευρωπαίοι πληρώνουν κάτι παραπάνω για να τους κρατά η…Ελλάδα. Και ιδιαίτερα τα ελληνικά νησιά.  Τις τελευταίες μέρες οι κεντροευρωπαίοι κτυπούν στη πλάτη τον Έλληνα πρωθυπουργό, δίνοντας πολλά εύσημα και μπράβο για το κλείσιμο των συνόρων. Είναι αυτό που θέλουν και το οποίο διαφημίζουν και στις χώρες τους.

Ο Κ. Μητσοτάκης έχει θέσει βασικά δύο ζητήματα  σε ότι αφορά την Συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας του 2016 για το προσφυγικό.

1. Να μπορεί η FRONTEX  να κάνει ελέγχους και στα τουρκικά χωρικά ύδατα ώστε να μην έρχονται βάρκες προς την Ελλάδα, κάτι που δεν θα επιτρέψει η Τουρκία ποτέ.
2. Να αλλάξει η διάταξη που επιβάλλει στην Ελλάδα να κρατά πρόσφυγες από την ΣΥΡΙΑ στα νησιά (να μην τους μεταφέρει στην ενδοχώρα) αν προηγουμένως δεν έχουν πάρει άσυλο. Αν μεταφερθούν, δεν θα επιστρέφονται στην Τουρκία. Αυτό δεν το θέλουν οι ευρωπαίοι.

Η καγκελάριος Μέρκελ στην συνάντηση της με τον Κ. Μητσοτάκη στο Βερολίνο έδειξε ότι προτιμά να τηρηθεί πιστά η Συμφωνία του 2016 και από την Τουρκία και από την Ελλάδα.
Η καγκελάριος Μέρκελ κερδίζει χρόνο με τις διαπραγματεύσεις, κάτι που δεν έχει ο Ερντογάν, που χάνει μάχες στην Συρία. Ο Ερντογάν, ο οποίος συνεχίζει να κρατά ανοικτό  το μέτωπο με την Ελλάδα, απειλώντας με τους μετανάστες.

Για την Ελλάδα λοιπόν η συνάντηση της Κωνσταντινούπολης είναι κρίσιμη.

Συμφωνία Αλβανίας-ΕΕ για φιλοξενία 30.000 προσφύγων απο τη Συρία

Έχουν αρχίσει οι πρώτες αντιδράσεις στην Αλβανία για την εγκατάσταση 30.000 προσφύγων από την Συρία, βάσει της συμφωνίας που έχει κάνει η κυβέρνηση Ράμα με την ΕΕ. Το σχέδιο φιλοξενίας 30 χιλιάδων μεταναστών και προσφύγων σε διάφορες περιοχές της Αλβανίας, έχει ηδη δημοσιοποιηθεί από τα ΜΜΕ της χώρας.

Σε μια απo αυτές τις περιοχές, στο  Γκιάντρι κοντά στην Λέζα , σύμφωνα με δημοτικές πηγές πληροφόρησης, θα δημιουργηθεί  ένα στρατόπεδο που θα φιλοξενήσει 5.000 Σύρους (ή γενικά μετανάστες).

Η πρώην δήμαρχος της Λέζα  , Αλφρίντα Μάρκου, ζητάει τώρα δημοψήφισμα για το αν πρέπει να δημιουργηθεί ένας τέτοιος καταυλισμός στην περιοχή.

Στην Αλβανία το βασικό επιχείρημα όσων διαφωνούν με το σχέδιο είναι πως από τη χώρα των 3 εκ κατοίκων, έχουν φύγει εκατοντάδες χιλιάδες  άνθρωποι. Μόνο τα τελευταία επτά χρόνια σχεδόν 500.000 Αλβανοί έχουν εγκαταλείψει τη χώρα λόγω της ανασφάλειας και της φτώχειας. Το κράτος δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις όποιες απαιτήσεις των προσφύγων-μεταναστών. Η Μάρκου αμφισβητεί τις δωρεές και τις πιστώσεις που δίνονται από την ΕΕ για την υποδοχή στην Αλβανία των μεταναστών και καταγγέλλει την κυβέρνηση Ράμα, για «αδιαφάνεια και σε υπαναχωρήσεις άνευ όρων».

Κλιμακώνει τις προκλήσεις η Τουρκία – Υπερπτήση τουρκικών F-16 πάνω από τον Έβρο

Ξεπέρασαν κάθε όριο οι Τούρκοι! Πρώτη φορά στα χρονικά έστειλαν μαχητικά στον Έβρο!

Ειδικότερα, στις 14:50, ζεύγος τουρκικών F-16 έκανε υπέρπτηση πάνω απο τον Έβρο, σε ύψος απο 500 πόδια (σημ: περίπου 150 μέτρα) έως 10.000 πόδια.

Πρόσθετα, στις 15:27, άλλο ζεύγος τουρκικών μαχητικών F-16 έκανε υπέρπτηση πάνω απο την νήσο Καλόγεροι, στα 26.000 πόδια.

Συνεχίζεται η ενίσχυση των δυνάμεων της Frontex στον Έβρο

Συνεχίζονται σήμερα αλλά και τις επόμενες ημέρες, οι αφίξεις νομό Έβρου στελεχών της FRONTEX, οι οποίες άρχισαν την Κυριακή 8 Μαρτίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, πέραν των μελών της FRONTEX, νωρίτερα σήμερα έφτασε στον Έβρο και η ειδική ομάδα της αστυνομίας από την Αυστρία. Αύριο αναμένεται η παρουσία στον ακριτικό νομό του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και του Εκτελεστικού Διευθυντή της FRONTEX Φαμπρίς Λεγκερί, στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει και η παρουσίαση της δύναμης της FRONTEX στην περιοχή.

Οι συνοριακοί φύλακες από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα αναπτυχθούν σε διάφορα σημεία της ελληνοτουρκικής συνοριογραμμής, σε όλο το μήκος του νομού και θα επιχειρούν υπό την ευθύνη των ελληνικών Αρχών. Μεταξύ των χωρών που ενισχύουν, μέσω της FRONTEX, τη φύλαξη των χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων, συμπεριλαμβάνονται η Πολωνία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Τσεχία, η Αυστρία, η Γερμανία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το Μαξίμου ξυπνά τον κομματικό μηχανισμό – Περιοδείες, διλήμματα και μάχη...

0
Μετά την Πελοπόννησο, το Μαξίμου βάζει στο στόχαστρο Θεσσαλία, Κρήτη και Μακεδονία Ικανοποίηση εκφράζουν στο Μαξίμου για τα αποτελέσματα της μεγάλης εξόρμησης κομματικών και κυβερνητικών...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ