Αρχική Blog Σελίδα 4507

Μετανάστες επιχειρούν να ρίξουν με αυτοσχέδια σκάλα τον φράχτη στον Εβρο (βίντεο)

Ενα ακόμα βίντεο που αποτυπώνει την εκρηκτική κατάσταση στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Εβρο έδωσε στη δημοσιότητα Τούρκος αντικαθεστωτικός δημοσιογράφος.

Οπως φαίνεται στο βίντεο πλήθος μεταναστών επιχειρούν με κάθε μέσο χρησιμοποιώντας ακόμη και αυτοσχέδια σκάλα να ρίξουν τον φράχτη της αστυνομίας για να περάσουν στο ελληνικό έδαφος. 

Σημειώνεται ότι χθες το απόγευμα, επί περίπου τρεις ώρες βρίσκονταν σε εξέλιξη επεισόδια στο τελωνείο των Καστανεών με τους μετανάστες να πετούν χημικά και πέτρες προς τους Ελληνες αστυνομικούς.

Υπενθυμίζεται ότι από τα μεσάνυχτα έκλεισαν και τα χερσαία σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας, σύμφωνα με Εγκύκλιο του τουρκικού υπουργείου Εσωτερικών, η ανακοίνωση του ανοίγματος των οποίων, την 28η Φεβρουαρίου, είχε οδηγήσει στα σύνορα χιλιάδες μετανάστες. 

Έκτακτο πακέτο-μαμούθ ύψους 750 δισ. ευρώ από την ΕΚΤ – Αγοράζει και ελληνικά ομόλογα

Την αποδέσμευση 750 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επαναγορά δημόσιου και ιδιωτικού χρέους, ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, κάνοντας μια «ένεση» ρευστότητας για να αντιμετωπιστεί ο αντίκτυπος της πανδημίας του κορωνοϊού στην ευρωπαϊκή οικονομία. Το νέο πακέτο μέτρων συμπεριλαμβάνει μέρος του δημόσιου χρέους της Ελλάδας, που δεν είχε συμπεριληφθεί σε προηγούμενες αγορές αξιογράφων από την ΕΚΤ.

Η επικεφαλής της ΕΚΤ τόνισε πως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα σκοπεύει να χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της για να υπερασπιστεί το ευρώ, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της στο κοινό νόμισμα.

«Οι εξαιρετικές περιστάσεις απαιτούν εξαιρετική δράση», τόνισε η Λαγκάρντ μέσω Twitter. «Δεν υπάρχουν όρια όσον αφορά τη δέσμευσή μας στο ευρώ. Είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε το πλήρες δυναμικό των εργαλείων που διαθέτουμε, εντός των ορίων της εντολής μας» πρόσθεσε.

Οι αγορές αυτές προστίθενται στην αγορά αξιόγραφων αξίας 120 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020, που είχε αποφασιστεί έξι ημέρες νωρίτερα και θα γίνουν μέχρι το τέλος της χρονιάς, ανακοίνωσε η ΕΚΤ, έπειτα από τηλεφωνική συνεδρίαση του διοικητικού δυμβουλίου της. Σκοπός είναι να μειωθεί το κόστος του δανεισμού στις χώρες της Ευρωζώνης.

ΥΠΟΙΚ: Η Ελλάδα συμμετέχει πλέον ισότιμα στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς στήριξης

«Έμπρακτη στήριξη της χώρας μας» και «ένδειξη εμπιστοσύνης στους χειρισμούς της κυβέρνησης» χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας την σημερινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που, όπως επισήμανε, δίνει τη δυνατότητα αγοράς περίπου 12 δισ. ευρώ ελληνικών ομολόγων και αναμένεται να αποκλιμακώσει το κόστος δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου, και κατ’ επέκταση των ελληνικών πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με πρόσβαση στις διεθνείς αγορές, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για τη ρευστότητα της πραγματικής οικονομίας.

«Η σημερινή απόφαση νομισματικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, με ένα νέο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, είναι σημαντική για την αντιμετώπιση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, των κοινωνικών και οικονομικών συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού» δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.

«Είναι όμως ιδιαίτερα σημαντική για τη χώρα μας, με την ξεχωριστή αναφορά που γίνεται σε αυτήν. Πλέον τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου είναι αποδεκτοί για το νέο πρόγραμμα τίτλοι» τόνισε, προσθέτοντας ότι «αυτό γίνεται για πρώτη φορά από το 2015, όταν και ξεκίνησε η ποσοτική χαλάρωση, το περίφημο QE, στην οποία η χώρα μας – με ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης – ουδέποτε συμμετείχε».

«Η Ελλάδα συμμετέχει πλέον ισότιμα στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς στήριξης. Είναι και αυτή η απόφαση, μετά την πρόσφατη του Eurogroup, ένα ακόμη δείγμα ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως ένα κανονικό κράτος-μέλος, και όχι ως μία εξαίρεση» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.

Εξέφρασε τέλος την αισιοδοξία ότι «με μεθοδικότητα, σχέδιο και αυτοπειθαρχία, δρώντας γρήγορα και αποφασιστικά, θα καταφέρουμε να βγούμε νικητές από τη μάχη με την υγειονομική κρίση, με τις λιγότερες δυνατές κοινωνικές και οικονομικές απώλειες».

Tα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Πέμπτης 19 Μαρτίου 2020

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων της Πέμπτης 19 Μαρτίου 2020.

Νέα επεισόδια στις Καστανιές: Μετανάστες επιχείρησαν να ρίξουν τον φράκτη

Να εισβάλουν σε ελληνικό έδαφος επιχείρησαν το απόγευμα της Τετάρτης 100 περίπου παράνομοι μετανάστες στις Καστανιές Έβρου. Με τη συνδρομή των τουρκικών αρχών που εκτόξευαν και πάλι δακρυγόνα οι μετανάστες επιχείρησαν να περάσουν τον φράχτη.

Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι η ομάδα αυτή στόχευε να ρίξει το φράκτη, κάτι που τελικά δεν κατάφερε λόγω της άμεσης αντίδρασης των διμοιριών των ΜΑΤ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τουρκική πλευρά προσπαθεί να κάνει τις «τελευταίες προσπάθειες» πρόκλησης έντασης και σοβαρών επεισοδίων, λίγο πριν αποχωρήσουν και οι τελευταίοι πρόσφυγες και μετανάστες από τα σύνορα καθώς έχει γίνει αντιληπτό πλέον ότι δεν υπάρχει δυνατότητα διέλευσης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι από την ελληνική πλευρά ενεργοποιήθηκε ο ανεμιστήρας που έχει τοποθετηθεί σε στρατιωτικό όχημα και κατευθύνει τα χημικά πίσω σε τουρκικό έδαφος.

Τραμπ: Θα εφαρμόσουμε νόμο πολέμου στη μάχη κατά του κορονοϊού

Δραστικά μέτρα κατά του κορωνοϊού λαμβάνει ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε ότι θα ενεργοποιήσει νόμο που εφαρμοζόταν σε καιρό πολέμου για να πιέσει την αμερικανική βιομηχανία να παράξει τις απαραίτητες ιατρικές προμήθειες.

«Ολοκληρωτικό θρίαμβο» υποσχέθηκε συγκεκριμένα ο πλανητάρχης σχετικά με τη μάχη κατά της πανδημίας.

Ο νόμος που θα ενεργοποιηθεί για να αναχαιτιστεί η διασπορά του κορωνοϊού εφαρμόστηκε το 1950, στο ξέσπασμα του πολέμου της Κορέας, δίνει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση την εξουσία να διατάξει τους παραγωγούς να δημιουργήσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Στην περίπτωση του κορωνοϊού, θα εξασφαλιστεί βάσει του νόμου, θα παραχθούν περισσότερες προστατευτικές μάσκες και αναπνευστήρες.

Αλλαγή τακτικής από Τουρκία λόγω κορονοϊου – Eκλεισε τα χερσαία σύνορα με Ελλάδα και Βουλγαρία

Και ξαφνικά η Τουρκία κλείνει τα χερσαία σύνορα με Ελλάδα και Βουλγαρία λόγω κορωνοϊού. Σύμφωνα με εγκύκλιο του τουρκικού υπουργείου Εσωτερικών, από απόψε τα μεσάνυχτα κλείνουν τα χερσαία σύνορα προς Ελλάδα και Βουλγαρία, δηλαδή οι συνοριακές πύλες της Αδριανούπολης και του Κιρκλάρελι (Σαράντα Εκκλησιές).

Το  CNN Turk, μετέδωσε ότι δεν θα υπάρξει είσοδος και έξοδος από τις συνοριακές πύλες Pazarkule, İpsala και Uzunköprü στην Ελλάδα, και από τις χερσαίες συνοριακές πύλες στη Βουλγαρία.

Όμως δεν  θα υπάρχουν περιορισμοί στις εμπορευματικές μεταφορές στις συνοριακές πύλες. Οι δραστηριότητες μεταφορών θα συνεχιστούν στις διαδικασίες που καθορίζει το τουρκικό υπουργείο Υγείας και Εμπορίου.

Η σχετική τουρκική ανακοίνωση αναφέρει μεταξύ άλλων: «Τα μέτρα αυτά θα εφαρμοστούν με τον ίδιο τρόπο στους Τούρκους, τους Έλληνες και τους Βούλγαρους πολίτες και τους υπηκόους τρίτων χωρών. Οι πολίτες της Ελλάδας και της Βουλγαρίας θα μπορούν να εισέλθουν στη χώρα μας στο πλαίσιο των μέτρων που καθορίζει το υπουργείο Υγείας. Οι Τούρκοι πολίτες που έχουν άδειες διαμονής στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία θα μπορούν επίσης να αποχωρήσουν».

Πρώτο κρούσμα κορονοϊού στον Στρατό – Στο νοσοκομείο 40χρονος στρατιωτικός

Επιβεβαιώθηκε το πρώτο κρούσμα με κοροναϊό στον Στρατό Ξηράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA πρόκειται για έναν 40χρονο στρατιωτικό ο οποίος βρέθηκε θετικός στον κοροναϊό.

Ο στρατιωτικός νοσηλεύεται στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης και κόλλησε τον ιό από συγγενικό του πρόσωπο που είχε ταξιδέψει στο εξωτερικό.

Έκλεισε το στρατόπεδο

Το στρατόπεδο στην Αλεξανδρούπολη έχει κλείσει και απολυμαίνεται ενώ το προσωπικό που έχει έρθει σε επαφή με τον στρατηγό τέθηκε σε καραντίνα.

Νέα βίντεο δείχνουν την προσπάθεια προσφύγων να περάσουν τον φράχτη

Η νέα προσπάθεια ομάδας μεταναστών – προσφύγων (300 έως 500), οι οποίοι σήμερα τα ξημερώματα από 02:30 έως 04:00 περίπου επιχείρησαν να περάσουν από τον φράχτη στις Καστανιές, με την υποστήριξη τούρκικων καπνογόνων, χωρίς όμως αποτέλεσμα καταγράφεται σε νέο οπτικό υλικό που έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ.Είναι η πρώτη φορά που οι μετανάστες, υποκινούμενοι πάντα από τις τουρκικές αρχές, επιχειρούν κάτι τέτοιο ξημερώματα.

Μεταξύ 02.30 και 04.00 τα ξημέρωματα, με την υποστήριξη από άνδρες των Τουρκικών αρχών οι οποίοι εκτόξευαν δακρυγόνα, έγιναν επανειλημμένες προσπάθειες οι οποίες αποκρούστηκαν όλες.

Στην επιχείρηση αντιμετώπισης της νέας εισβολής έλαβαν μέρος και στελέχη του FRONTEX απο διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

Στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας εκτιμάται ότι η οργανωμένη επίθεση, πρώτη φορά σε τόσο προχωρημένη ώρα ήταν βεβαίως προσχεδιασμένη, και με σκοπό να δοκιμαστούν τα αντανακλαστικά των δυνάμεων που ήταν σε υπηρεσία εκείνη την ώρα στην περιοχή των Καστανέων.

O κορωνοϊός έβαλε «λουκέτο» και στην Eurovision 2020 – Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός

Ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού ο διαγωνισμός τραγουδιού Eurovision 2020, με τους υπεύθυνους να αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί το 2021.Η Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοφωνικών Εκπομπών (EBU), η οποία διοργανώνει την ετήσια εκδήλωση, δήλωσε ότι ακυρώνει το Eurovision 2020, καθιστώντας την τελευταία εκδήλωση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης να πέσει καθώς ο κορωνοϊός συνεχίζει να εξαπλώνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη.

«Λυπούμαστε βαθύτατα, καθώς πρέπει να ανακοινώσουμε την ακύρωση του διαγωνισμού της Eurovision για το 2020 στο Ρότερνταμ» αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, η οποία δημοσιεύθηκε λίγο πριν τις 3.30 το μεσημέρι της Τετάρτης.​

An official statement from the European Broadcasting Union on the #EurovisionSong Contest 2020. pic.twitter.com/b3h7akxvpF

— Eurovision Song Contest (@Eurovision) March 18, 2020

Η ανακοίνωση της EBU

Με μεγάλη λύπη πρέπει να ανακοινώσουμε την ακύρωση του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision 2020 στο Ρότερνταμ.

Τις τελευταίες εβδομάδες διερευνήσαμε πολλές εναλλακτικές επιλογές για να επιτρέψουμε στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision να προχωρήσει. Ωστόσο, η αβεβαιότητα που δημιουργείται από την εξάπλωση του COVID-19 σε όλη την Ευρώπη – και οι περιορισμοί που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις των συμμετεχόντων ραδιοτηλεοπτικών φορέων και των ολλανδικών αρχών – σημαίνει ότι η EBU έχει λάβει τη δύσκολη απόφαση ότι είναι αδύνατο να συνεχιστεί η ζωντανή εκδήλωση όπως σχεδιάστηκε.

Είμαστε πολύ περήφανοι που ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision έχει συγκεντρώσει ακροατήρια κάθε χρόνο, χωρίς διακοπή, για τα τελευταία 64 χρόνια και εμείς, όπως και τα εκατομμύρια των οπαδών σε όλο τον κόσμο, είμαστε εξαιρετικά λυπημένοι που δεν μπορεί να γίνει τον Μάιο.

Η EBU, η NPO, η NOS, η AVROTROS και η πόλη του Ρότερνταμ θα συνεχίσουν μια συζήτηση σχετικά με τη φιλοξενία του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision το 2021.

Θα ζητούσαμε από τους ανθρώπους να φέρουν μαζί μας, ενώ εργαζόμαστε μέσα από τις συνέπειες αυτής της άνευ προηγουμένου απόφασης και αναμένουμε υπομονετικά περαιτέρω νέα τις επόμενες μέρες και εβδομάδες.

Θα θέλαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σε όλους τους ομιλητές της Ολλανδίας και στους 41 βουλευτές που εργάστηκαν τόσο σκληρά για το σχεδιασμό του φετινού γεγονότος.

Είμαστε όλοι θορυβημένοι καθώς είναι ότι ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision δεν θα μπορέσει να διοργανωθεί τον Μάιο και γνωρίζουμε ότι ολόκληρη η οικογένεια της Eurovision, σε όλο τον κόσμο, θα συνεχίσει να παρέχει έρωτα και στήριξη ο ένας στον άλλο σε αυτή τη δύσκολη στιγμή.

Τα Media την εβδομάδα που πέρασε

Του  Μάκη Τσαρούχα

Ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει «κόφτη» στις τηλεοπτικές εμφανίσεις των… σταρ του κόμματος

Ανισορροπίες διαπιστώνονται τελευταία από τα κεντρικά του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και γενικότερη προβολή των στελεχών του κόμματος. Συγκεκριμένα , το τελευταίο χρονικό διάστημα η Κουμουνδούρου είχε διαπιστώσει πως στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ιδίως στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας (ήτοι ΑΝΤ1, Alpha, ΣΚΑΪ, STAR, MEGA, ΕΡΤ1, ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3) εμφανίζονται από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ συνεχώς τα ίδια πρόσωπα, ενώ κάποια άλλα στελέχη είναι παραγκωνισμένα.
Για το λόγο αυτό εστάλη ειδοποίηση προς όλα τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ότι δικαιούνται να εμφανίζονται το πολύ δύο φορές την εβδομάδα στα μεγάλα κανάλια και στα τοπικά κανάλια της Αττικής (Kontra, Blue Sky, Action24, Epsilon κ.α.).
Ήδη αρκετοί βουλευτές έχουν ξεκινήσει να τηρούν τον συγκεκριμένο περιορισμό αν και στην πράξη διαπιστώνεται ότι αυτό δεν πολυβοηθάει στην προβολή νέων στελεχών κι ας έχουν κατάρτιση και άρτιο πολιτικό λόγο, γνωρίζοντας τα επιχειρήματα και τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ στα μεγάλα θέματα που άπτονται της επικαιρότητας.
Ο λόγος είναι απλός. Το ποιος θα πάει κάθε φορά καλεσμένος σε κάποια εκπομπή το αποφασίζουν τα ίδια τα κανάλια που έχουν συνηθίζει να στέλνουν πρόσκληση σε συγκεκριμένα πρόσωπα που θεωρούν ότι θα τους φέρουν τηλεθέαση ή θα ταιριάζουν καλύτερα στο πάνελ με τους καλεσμένους των άλλων κομμάτων.

Το νέο σχέδιο της κυβέρνησης για την ενίσχυση του Τύπου

Την επόμενη εβδομάδα ή το αργότερο στις αρχές της μεθεπόμενης αναμένεται να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ενίσχυση του Τύπου, μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών. Το 2020 οι εφημερίδες (πλην των στοιχηματικών) θα ενισχυθούν με το ποσό των 7,5 εκατ. ευρώ, ενώ πρόβλεψη ενίσχυσης υπάρχει και για τις επαρχιακές. Δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη για ενίσχυση του περιοδικού Τύπου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ενισχύσεις θα δίνονται με συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις, ενώ απαραίτητη θα είναι και γνωμοδότηση επιτροπής που θα δημιουργηθεί από δημοσιογράφους και εκδότες, η οποία θα κρίνει αν το Μέσο που υποβάλλει αίτημα ενίσχυσης τηρεί τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Το ύψος της ενίσχυσης θα προσδιορίζεται καταρχήν από τον αριθμό των φύλλων που εκδίδονται κάθε εβδομάδα, ενώ θα υπάρχει και συντελεστής προσαύξησης με βάση τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί το μέσο ενημέρωσης. Ετσι θα ενισχύονται περισσότερο οι ημερήσιες εφημερίδες, που απασχολούν μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού. Επίσης, θα υπάρχει ρήτρα διατήρησης του μισθολογικού κόστους για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, επί ποινή επιστροφής της ενίσχυσης, αλλά και προϋποθέσεις τήρησης της ασφαλιστικής και φορολογικής νομοθεσίας. Η κυβέρνηση δεν θα περιοριστεί μόνο στη φετινή χρηματική ενίσχυση, αλλά σχεδιάζει από το 2021 να εφαρμόσει ένα ευρύτερο πλέγμα μέτρων, που θα προβλέπουν μείωση ή και μηδενισμό ΦΠΑ αλλά και παροχή κουπονιών με τα οποία φοιτητές ή μαθητές ή και άλλες κατηγορίες πληθυσμών θα μπορούν να προμηθεύονται δωρεάν εφημερίδα. Oι ενισχύσεις θα δίνονται με συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις, ενώ απαραίτητη θα είναι και γνωμοδότηση επιτροπής που θα δημιουργηθεί από δημοσιογράφους και εκδότες, η οποία θα κρίνει αν το Μέσο που τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Το ύψος της ενίσχυσης θα προσδιορίζεται καταρχήν από τον αριθμό των φύλλων περιοριστεί μόνο στη φετινή χρηματική ενίσχυση, αλλά σχεδιάζει από το 2021 να εφαρμόσει ένα ευρύτερο πλέγμα μέτρων, που θα προεφημερίδα.

Στενεύουν τα περιθώρια για τον εκδότη της «Δημοκρατίας»

Σε αδιέξοδο οδηγείται, και μάλιστα σύντομα, αν κρίνει κανείς από τη ραγδαία επιδείνωση της κατάστασης, ο εκδοτικός όμιλος του μεγαλοεκδότη Ιωάννη Φιλιππάκη. Το χαμένο όνειρο του εξωδικαστικού συμβιβασμού, σε συνδυασμό με το τεράστιο άνοιγμα σε Ταμεία, προμηθευτές και εργαζομένους, δημιουργούν μια εντελώς προβληματική κατάσταση στο group της «Δημοκρατίας», με τον επικεφαλής του ομίλου να αναζητά -έστω και αυτή την ύστατη ώρα- λύσεις από το πουθενά! Η κατάσταση στα γραφεία των εφημερίδων του Φιλιππάκη κατά κοινή παραδοχή δεν έχει προηγούμενο, αφού πλέον ο μόνος που έχει την εμπειρία, άρα και την υπομονή να σταθεί δίπλα στον πολύπειρο εκδότη, είναι ο δημοσιογράφος Μανώλης Κοττάκης, ο οποίος είχε αντιμετωπίσει και την κατάρρευση της «Απογευματινής». Οι εργαζόμενοι στον όμιλο της «Δημοκρατίας» είναι απογοητευμένοι, αφού πλέον αντιλαμβάνονται ότι στενεύουν τα περιθώρια για τη διάσωση του μαγαζιού. Μάλιστα, πολλοί εξ αυτών αδιαφορούν πλέον για τη μεγάλη εικόνα, αφού γι’ αυτούς το βασικό ζητούμενο είναι πότε θα δουν το χρώμα του χρήματος για μισθούς που πάνε πίσω αρκετούς μήνες. Και σαν να μην έφταναν οι ολοένα αυξανόμενες οφειλές προς τους εργαζομένους, τα ασφαλιστικά ταμεία και την Εφορία, πλέον, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, έχει ξεφύγει η κατάσταση του λογαριασμού και σε επίπεδο προμηθευτών. Ενδεικτικό της εικόνας που παρατηρείται είναι το γεγονός ότι η εκδοτική επιχείρηση Φιλιππάκη, πέραν των «γυρισμάτων» που επιχειρεί σε επίπεδο επιταγών, εσχάτως άρχισε να σφραγίζει κιόλας. Οπως είναι λογικό, η εξέλιξη αυτή εκ των πραγμάτων προκαλεί πανικό στους προμηθευτές (πιεστήρια, εμπόρους χάρτου κ.ά.), οι οποίοι προσπαθούν να βρουν τρόπους να εισπράξουν τις οφειλές τους. Από την πλευρά του, ο εκδότης της «Δημοκρατίας» εξακολουθεί να προβάλλει ως δικαιολογία για την αδυναμία πληρωμών το πρακτορείο διανομής «Αργος», επιχείρημα που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Σύντομα δύο µεγάλα deals στα Media

Στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσής τους βρίσκονται δύο μεγάλα deals, που βρίσκονται σε εξέλιξη κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για δύο πολύ μεγάλες αγοραπωλησίες, που εκ των πραγμάτων θα επηρεάσουν τις υφιστάμενες ισορροπίες στον χώρο των Media. Το πρώτο deal, που ξεκίνησε να ξεδιπλώνεται από τα μέσα του προηγούμενου χρόνου, σχετίζεται με την πώληση ενός πολύ μεγάλου oμίλου, ο οποίος διαθέτει εφημερίδα, sites, περιοδικά και ραδιόφωνα. Για τις επαφές ανάμεσα στους πωλητές και τον αγοραστή, εκτός από τις τράπεζες, έχει ενημερωθεί, και μάλιστα διεξοδικά, και η κυβέρνηση, χωρίς ωστόσο, όπως συνέβαινε επί ΣΥΡΙΖΑ, να υπάρξει οποιαδήποτε ανάμειξη, είτε θετική είτε αρνητική, στο deal. Οι καλά γνωρίζοντες το παρασκήνιο εκτιμούν ότι το αργότερο μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα θα έχουν πέσει και επισήμως οι υπογραφές, εξέλιξη που εκ των πραγμάτων θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στο συγκεκριμένο εκδοτικό μαγαζί. Το δεύτερο μεγάλο deal σχετίζεται με όμιλο που διαθέτει (κυρίως) sites και δύο ραδιόφωνα. Oπως αναφέρουν πηγές της πιάτσας, εδώ και αρκετό καιρό ο ιδιοκτήτης του εν λόγω oμίλου έχει πάρει την απόφαση να απεμπλακεί (οριστικά) από τη μιντιακή του ενασχόληση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι αλλαγές που αποφάσισε στη διοικητική πυραμίδα της επιχείρησής του. Συγκεκριμένα, πρόσωπα που είναι σε θέση να γνωρίζουν τους σχεδιασμούς του μιντιάρχη αναφέρουν ότι ήδη ο άνθρωπος που τοποθέτησε στην επιχειρηματική πυραμίδα του oμίλου έχει έρθει σε επαφή με fund το οποίο ενδιαφέρεται να αγοράσει τόσο τα sites όσο και τα ραδιόφωνα. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, το γεγονός ότι σε αυτήν τη χρονική συγκυρία εκδηλώνονται κινήσεις στον χώρο των Μedia έχει να κάνει κυρίως με τη δυναμική που αναπτύσσει και στην Ελλάδα το Διαδίκτυο.

Νόμος η προστασία από τους 5ψήφιους αριθμούς υψηλής χρέωσης

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε η απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με τις αλλαγές στον Κώδικα Δεοντολογίας για την «Παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης», σε μια προσπάθεια να μπει φραγμός στις υψηλές χρεώσεις από τους πενταψήφιους αριθμούς. Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις, απαιτείται ρητά η συγκατάθεση του χρήστη για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών, με την εξής διαδικασία: Αφού ο χρήστης καταχωρίσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας, και να αποστείλει τη συγκατάθεσή του μέσω ατελούς μηνύματος εντός 5 λεπτών. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου, η εγγραφή ακυρώνεται. Επίσης, στην περίπτωση που η μηνιαία αξία των συνδρομών υπερβεί τα 20 ευρώ χρειάζεται η συγκατάθεση του χρήστη.

“Εσωτερικό” δάνειο 17,5 εκατ. ευρώ στον Alpha

Ενέκρινε το ΔΣ της Alpha Δορυφορική Τηλεόραση AE την ειδική άδεια για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου, με ομολογιούχο δανείστρια τη Mediamax Holdings Limited, ύψους 17.500.000 ευρώ. Το επιτόκιο είναι Euribor πλέον 4% ετησίως και η αποπληρωμή θα γίνει σε διάστημα 10 μηνών από την έκδοση του δανείου.

Απόφαση ΕΣΡ: Πειρατικό πρόγραμμα στη συχνότητα 106,7 της ΕΡΤ

Το ΕΣΡ, με την υπ’ αριθμ. 8/2020 απόφασή του, απέρριψε το αίτημα της Α. Βεντούρης Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ΑΕ για τη χορήγηση βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας στον ραδιοφωνικό σταθμό Άστρος FM. Το ενδιαφέρον στοιχείο της απόφασης είναι πως ο διεκδικητής της βεβαίωσης παραδέχεται πως χρησιμοποίησε τη συχνότητα 106,7, ιδιοκτησίας ΕΡΤ, για να μεταδώσει σήμα. Πρόκειται για τη συχνότητα –ιδιοκτησίας ΕΡΤ, που είχε παραχωρηθεί στη Βουλή– που κατηγορείται πως… καταπάτησε ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ Παναγιώτης Καλφαγιάννης για τη μετάδοση του προγράμματος της ΕΡΤ Open όταν έπεσε το «μαύρο» στην ΕΡΤ. Από την παραδοχή του ιδιοκτήτη του ραδιοφωνικού σταθμού Άστρος FM αλλά και την απόφαση του ΕΣΡ προκύπτει πως η συχνότητα 106,7, όσο δεν μεταδιδόταν πρόγραμμα από την ΕΡΤ ή από τη Βουλή, συνιστούσε στόχο για τη μετάδοση πειρατικού προγράμματος και πως στη συνέχεια η εκπομπή της ΕΡΤ Open συνετέλεσε ώστε να διαφυλαχθεί η περιουσία του Δημοσίου.

Τεχνικοί στο Open: «Θέλουμε δίκαιο σύστημα πληρωμής»

Aνοιχτή επιστολή στον πρόεδρο του καναλιού OPEN έστειλαν οι εργαζομένων τεχνικοί. Αναφέρουν χαρακτηριστικά στην επιστολή: «Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για το μισθολογικό πρόβλημα των τεχνικών του καναλιού. Πριν την εξαγορά του σταθμού από εσάς, όλοι οι τεχνικοί αμείβονταν με 650 ευρώ καθαρά , ανεξαρτήτως ειδικότητας, οικογενειακής κατάστασης, εργασιακής εμπειρίας κτλ. Μετά την εξαγορά, σας ακούσαμε να μας ανακοινώνετε την πεποίθησή σας ότι οι εργαζόμενοι του σταθμού θα δουλεύουν πάντα με χαμόγελο. Και αυτό θα ήταν που θα μας έκανε να ξεχωρίζουμε. Θέσαμε λοιπόν στην τότε διοίκηση το μισθολογικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ελπίζοντας ότι θα λυθεί άμεσα. Ύστερα από συνεχείς αναβολές λόγω της ολοκλήρωσης της αγοραπωλησίας του καναλιού, την ολοκλήρωση διαδικασίας για τις τηλεοπτικές άδειες και λίγο πριν την μετακόμιση του καναλιού στην Παιανία, η διοίκηση αποφάσισε οριζόντια αύξηση για όλους τους τεχνικούς στα 900 ευρώ καθαρά. Ήταν κάτι προσωρινό όπως είχε πει μέχρι να γίνουν αξιολογήσεις και να διαμορφωθούν αναλόγως οι μισθοί. Το δεχθήκαμε και εμείς ως κάτι προσωρινό. Από τις πρώτες επαφές όμως που είχαμε με την διοίκηση, εμμέναμε στη θέση μας, ότι η σύμβαση του σωματείου μας είναι το πιο δίκαιο μισθολογικό σύστημα καθώς αναγνωρίζει την προϋπηρεσία, οικογενειακή κατάσταση, ειδικότητες, πτυχία κτλ. Γνωρίζουμε φυσικά ότι το κανάλι μας δεν είναι υποχρεωμένο νομικά να ακολουθεί την συγκεκριμένη συλλογική σύμβαση. Θεωρούμε όμως ότι είναι υποχρεωμένο ηθικά γιατί αφενός είναι ένα δίκαιο σύστημα πληρωμής και αφετέρου το εφαρμόζουν όλα τα υπόλοιπα κανάλια εθνικής εμβέλειας. Είτε έχει λήξει η συγκεκριμένη σύμβαση, είτε όχι. Στην ουσία λοιπόν αυτό που ζητάμε είναι ένα δίκαιο σύστημα πληρωμής. Γιατί αυτό δυστυχώς είναι το μόνο που μας κάνει να ξεχωρίζουμε μέχρι τώρα, σε σχέση με τους άλλους συναδέλφους μας των υπόλοιπων καναλιών. Σας ευχαριστούμε πολύ, αναμένουμε με ενδιαφέρον την απάντησή σας».

Σταμάτησε το περιοδικό “People

Ανεστάλη η έκδοση του περιοδικού “People” το οποίο που κυκλοφορούσε κάθε Κυριακή με την εφημερίδα “Έθνος”. Οι δημοσιογράφοι περιμένουν την καταβολή μισθών και αποζημιώσεων.

Στον Όμιλο CRETA MEDIA ο ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1

Η Creta Media Group μεγαλώνει. Δίπλα στην Τηλεόραση CRETA και το ενημερωτικό portal Creta24 προστίθεται το ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1. Ένα από τα πλέον δημοφιλή ραδιοφωνικά brand του νησιού εντάσσεται στην «ομπρέλα» του κρητικού μιντιακού Οργανισμού, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα από τα πιο ισχυρά ενημερωτικά σχήματα της ελληνικής περιφέρειας. Ο ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 εκπέμπει πλέον από τις εγκαταστάσεις της Παγκρήτιας Ραδιοτηλεόρασης (CRETA) στη Βιομηχανική Περιοχή Ηρακλείου ενώ από την Τετάρτη 4 Μαρτίου βρίσκεται στον αέρα με νέο πρόγραμμα».

“Νέα Σελίδα”:Νέες καταγγελίες από τους εργαζομένους

Ανακοίνωση, έβγαλαν οι εργαζόμενοι της “Νέας Σελίδας”, λίγες ημέρες μετά την αναστολή έκδοσης της εφημερίδας  του ιστότοπου neaselida.gr. Στην ανακοίνωσή τους, οι εργαζομένοι της “Νέας Σελίδας”, αναφέρουν πως ο «εκδότης» Ηλίας Λιβάνης αδιαφορεί και αρνείται να καταβάλει δεδουλευμένα, αποζημιώσεις και όσες άλλες οφειλές προκύπτουν εκ του νόμου.  «Δέκα ημέρες από την αναστολή έκδοσης της εφημερίδας ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ και την παύση λειτουργίας του ιστότοπου neaselida.gr και ο «εκδότης» Ηλίας Λιβάνης αδιαφορεί και αρνείται να καταβάλει δεδουλευμένα, αποζημιώσεις και όσες άλλες οφειλές προκύπτουν εκ του νόμου. Στο διάστημα αυτό έχει θολώσει την εργασιακή κατάσταση 40 εργαζομένων και έχει περιπλέξει το τοπίο για το μέλλον της επιχείρησης. Διαρρέει σενάρια περί πτώχευσης, ενώ παράλληλα ζητάει συναινετικές απολύσεις με τυράκι την εγγραφή στο ταμείο ανεργίας. Οι εργαζόμενοι δεν είμαστε ποντίκια. Οι φάκες παραμένουν και περιμένουν όποιον αποποιείται των ευθυνών του. Οι εργαζόµενες και οι εργαζόµενοι», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ