Αρχική Blog Σελίδα 4501

Νεκρός από κορονοϊό 46χρονος στρατιωτικός από την Ξάνθη

Και δεύτερος νεκρός στην Ξάνθη από τον κορονοϊό.

Σύμφωνα με το xanthinews.gr, πρόκειται για τον στρατιωτικό του Δ΄ Σώματος Στρατού που νοσηλευόταν στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης. Υπέκυψε σήμερα το πρωί και ο θάνατός του ανακοινώθηκε από τον διοικητή του στην αναφορά στην μονάδα του στην Ξάνθη νωρίς το πρωί.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο άτυχος στρατιωτικός με καταγωγή από την Ξάνθη άφησε την τελευταία του πνοή το πρωί της Πέμπτης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για ανθυπασιστή τεχνικού που δεν είχε υποκείμενο νόσημα. Είναι ένα από τα πιο νεαρά σε ηλικία θύματα του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Στην Ξάνθη, έχουν καταγραφεί συνολικά 8 επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού, εκ των οποίων τα 4 στην πόλη, 3 στην ορεινή ζώνη και 1 στη Διομήδεια.

Ο πρώτος θάνατος ο οποίος σημειώθηκε εχθές το απόγευμα και πρόκειται για έναν ηλικιωμένο άνδρα από την περιοχή του δήμου Μύκης

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Πέμπτης 26 Μαρτίου 2020

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων της Πέμπτης 26 Μαρτίου 2020

Ξέφυγαν οι Τούρκοι ανήμερα της 25ης Μαρτίου: 10 υπερπτήσεις πάνω από Εβρο και ελληνικά νησιά

Συνεχίστηκαν και σήμερα, ανήμερα της 25ης Μαρτίου, με αμείωτο ρυθμό οι προκλήσεις της Τουρκίας, καθώς από το πρωί έχουν σημειωθεί 10 υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.

Ειδικότερα, στις 09:25 και στις 09:28 , δύο τουρκικά μαχητικά τύπου F-16 πραγματοποίησαν υπέρπτηση πάνω από τη Ρω στα 14.000 πόδια και 13.000 πόδια αντίστοιχα.

Στη συνέχεια στις 11:32 μεμονωμένο τουρκικό αεροσκάφος F-16 πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από τον Έβρο στα 15.000 πόδια, ενώ στη συνέχεια, στις 11:56 ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών F-16 πραγματοποίησε υπέπτηση πάνω απί τον Άγιο Ευστράτιο στα 14.000 πόδια και στις 12:05 στο δυτικό άκρο της Λέσβου στα 3.000 πόδια.

Στις 12:25 άλλο ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών F-16 πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από το Φαρμακονήσι στα 10.000 πόδια, στις 12:28 πάνω από τους Λειψούς στα 7.400 πόδια, στις 12:53 πάνω από την Παναγιά και τις Οινούσσες στα 26.000 και 28.000 πόδια αντίστοιχα και στις 12:55 πάνω από τις Οινούσσες στα 25.000 πόδια. 

Ειναι η τρίτη συνεχόμενη ημέρα με υπερπτήσεις από μαχητικά της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας πάνω απο ελληνικά νησιά.

Χθες ένα ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών F-16 πραγματοποίησε υπέρπτηση πάνω από τους Λειψούς, σε ύψος 25.000 ποδών. Αμέσως μετά, τα ίδια αεροσκάφη έκαναν υπέρπτηση πάνω από το Αγαθονήσι, πάλι σε ύψος 25.000 ποδών.

Η Άγκυρα κατέθεσε συντεταγμένες για ΑΟΖ και αρπάζει ελληνικές θαλάσσιες ζώνες την ημέρα της 25ης Μαρτίου

Σε επικίνδυνη πρόσκληση την μέρα της ελληνικής εθνικής επετείου, προχώρησε η  Τουρκία καταθέτοντας συντεταγμένες Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στις οποίες περιλαμβάνονται και περιοχές που ανήκουν σε ελληνικά νησιά. Την ίδια ώρα και μέρα, η τουρκική αεροπορία, προχώρησε σε μπαράζ υπερτάσεων πάνω από ελληνικά νησιά και από τον Έβρο.

Σε ανακοίνωση του το υπουργείο Εξωτερικών τονίζει ότι «η Τουρκία επιμένει στην παραβατικότητα και αποσταθεροποίηση. Κτίζει παράνομους, χάρτινους πύργους» προσθέτοντας ότι «η εμμονή στην παραβατικότητα, με ή χωρίς χάρτες, δεν δημιουργεί ούτε δίκαιο, ούτε δικαιώματα. Και, βεβαίως, απαντάται καταλλήλως». Η Ελλάδα θα απαντήσει και σε αυτή την επιστολή με δική της επιστολή στον ΟΗΕ.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος και γνωστοποίησε το όλο θέμα, ανέφερε σε ανάρτηση του: «Η μονομερής κατάθεση συντεταγμένων από την Τουρκία που καλύπτουν προκλητικά την ελληνική υφαλοκρηπίδα, η οποία έγινε γνωστή παραμονή της εθνικής μας επετείου, αποτελεί απαράδεκτη κλιμάκωση των τουρκικών επιθετικών ενεργειών απέναντι στην Ελλάδα. Η Κυβέρνηση οφείλει επιτέλους να θέσει το θέμα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και να ζητήσει την επέκταση των κυρώσεων στην Τουρκία για ενέργειες εταιρειών της επί της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Οποιαδήποτε ενέργεια κατάθεσης συντεταγμένων από την Ελλάδα, πρέπει να συνοδευτεί από σαφές ευρωπαϊκό μήνυμα στην Τουρκία ότι ως εδώ και μη παρέκει».

Η τουρκική πρόκληση

Η νεα επιστολή της Άγκυρας στον ΟΗΕ με συντεταγμένες θαλασσίων ζωνών, αποτελεί πρακτικά μια επανάληψη δύο προηγούμενων επιστολών της προς τον ΟΗΕ, του περασμένου Νοεμβρίου.

Ο Τούρκος αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ, Χάντι Σινιρίογλου, κατέθεσε γεωγραφικές συντεταγμένες στις 18 Μαρτίου στερώντας Ελλάδα και Κύπρο από ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ορίζει περιοχές που ανήκουν στην Κύπρο, στην Ρόδο, στην Κάρπαθο, την Κάσο την Κήτη  και άλλα μικρότερα ελληνικά νησιά, ενώ «καταπίνει» στην κυριολεξία το Καστελόριζο το οποίο «περιλαμβάνει» εξ ολοκλήρου στην τουρκική ζώνη.

Ο Χ. Σινιρίογλου στην επιστολή του μιλάει για τα «εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας» στην Ανατολική Μεσόγειο, αρνείται το δικαίωμα των νησιών σε ΑΟΖ και προκλητικά ισχυρίζεται  ότι είναι νόμιμες οι τουρκικές εξορύξεις υδρογονανθράκων στην Κυπριακή ΑΟΖ. Χαρακτηρίζει –όπως πάντα- την Κυπριακή Δημοκρατία «ελληνοκυπριακή διοίκηση», μη αναγνωρίζοντάς της την κρατική της υπόσταση. Απεναντίας αναγνωρίζει  το ψευδοκράτος των κατεχομένων, υποστηρίζοντας οτι η Τουρκία θα ορίσει θαλάσσιες ζώνες με όσες χώρες αυτή αναγνωρίζει και διατηρεί διπλωματικές σχέσεις!

Μήνυμα ενότητας και αισιοδοξίας για την επίτευξη των στόχων από τον Ν. Παναγιωτόπουλο

Μήνυμα ενότητας, αγωνιστικότητας και αισιοδοξίας για την επίτευξη των στόχων έστειλε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, με την ευκαιρία του διπλού εορτασμού σήμερα, της 199ης επετείου του αγώνα της εθνικής παλιγγενεσίας, και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

«Γιορτάζουμε και τιμούμε σήμερα ανήμερα της μεγάλης θρησκευτικής εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου την επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας.

 Η ατμόσφαιρα φέτος είναι διαφορετική αλλά το νόημα είναι το ίδιο. 

Καλούμαστε να αντλήσουμε έμπνευση και δύναμη από το παράδειγμα των ηρώων του 1821 για να αντιμετωπίσουμε τις κρίσιμες απειλές της εποχής μας, τις μεγάλες δοκιμασίες της δίκης μας ιστορικής συγκυρίας. 

Έτσι ώστε ο ιστορικός του μέλλοντος να γράψει κάποτε ότι το Μάρτιο του 2020, 199 χρόνια από τον Μάρτιο του 1821, οι Έλληνες ενώθηκαν, αγωνίστηκαν και τα κατάφεραν”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Και παρατηρεί: “πρώτα να διατηρήσουν το απαραβίαστο των συνόρων απέναντι σε μια μαζική και οργανωμένη απόπειρα εισβολής και έπειτα να περιορίσουν, την ανεξέλεγκτη διασπορά στο εσωτερικό της χώρας ενός φονικού ιού, που έφερε ολόκληρο τον κόσμο στα όρια των αντοχών του. Με αίσθημα λοιπόν ατομικής ευθύνης αλλά και αλληλεγγύης προς το διπλανό μας. Με Πίστη, σθένος και αποφασιστικότητα. Με ψηλά το κεφάλι και ψηλά τις σημαίες!’

Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας  προτρέπει “ας θυμηθούμε αυτούς που αγωνίστηκαν για να κάνουν την Ελλάδα ελεύθερο και ανεξάρτητο κράτος. Κι ας φανούμε αντάξιοι τους, γράφοντας τη δική μας ιστορία”.

ΥΠΕΞ: Η τουρκική εμμονή στην παραβατικότητα δε δημιουργεί ούτε δίκαιο, ούτε δικαιώματα

Η εμμονή της Τουρκίας στην παραβατικότητα δε δημιουργεί ούτε δίκαιο, ούτε δικαιώματα, σημειώνει το υπουργείο Εξωτερικών με ανακοίνωσή του αναφορικά με την επιστολή του Τούρκου μόνιμου αντιπροσώπου στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για τις θαλάσσιες ζώνες.

“Ψευδεπίγραφα, για πολλοστή φορά, στο όνομα της ειρήνης και σταθερότητας της Ανατολικής Μεσογείου, με ανυπόστατα επιχειρήματα, η Τουρκία επιμένει στην παραβατικότητα και αποσταθεροποίηση”, σημειώνει η ανακοίνωση και προσθέτει χαρακτηριστικά: “Χτίζει παράνομους, χάρτινους πύργους”.

“Για πολλοστή φορά επιμένει να μην αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία, κράτος μέλος της ΕΕ και του ΟΗΕ, να μην αναγνωρίζει κυριαρχικά δικαιώματα ελληνικών νησιών, να παραβιάζει κατάφωρα το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας”.

Υπογραμμίζει δε πως “σε πείσμα της διεθνούς παραβατικότητας της Τουρκίας, η Ελλάδα, αλλά και σύσσωμη η διεθνής κοινότητα, καταδικάζει την τουρκική στάση, συνεχίζει να αναγνωρίζει τα νόμιμα κράτη μέλη της τελευταίας και να αποκηρύσσει παράνομες οντότητες”.

“Συνεχίζει να τηρεί το Διεθνές Δίκαιο ως ακρογωνιαίο λίθο ειρήνης και σταθερότητας στον κόσμο. Συνεχίζει να απαιτεί το σεβασμό των κυριαρχικών δικαιωμάτων των νησιών σε υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ και να υπογραμμίζει ότι παράνομες και άκυρες συμφωνίες δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα”.

“Επαναλαμβάνουμε ότι η εμμονή στην παραβατικότητα, με ή χωρίς χάρτες, δεν δημιουργεί ούτε δίκαιο, ούτε δικαιώματα. Και, βεβαίως, απαντάται καταλλήλως”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Εθνική επέτειος : Έπαρση της σημαίας στο φυλάκιο του Έβρου

Διαφορετικός φέτος ο εορτασμός της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, υπό το φόβο εξάπλωσης του κοροναϊού.

Διαφορετικό χαρακτήρα είχε και η στρατιωτική παρουσία που σημειώθηκε μόνο από αέρος.

Ιδιαίτερο συμβολισμό έχει ωστόσο η τελετή στο ελληνικό φυλάκιο στις Καστανιές Έβρου, όπου έγινε απόδοση τιμών στη σημαία και ανάκρουση του εθνικού ύμνου, την ώρα που στον ουρανό πετούσαν F-16 της πολεμικής αεροπορίας.

Πομπέο για 25η Μαρτίου: Ισχυρότερη και πιο σημαντική από ποτέ η συμμαχία Ελλάδας-ΗΠΑ

«Ισχυρότερη και πιο σημαντική από ποτέ» χαρακτηρίζει ο Αμερικανός υπ. Εξωτερικός, Μάικ Πομπέο τη συμμαχία Ελλάδας-ΗΠΑ στο μήνυμα που στέλνει για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας.

Στην τοποθέτηση του, ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας καταγράφει την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε όλο το φάσμα των ελληνοαμερικανικών σχέσεων, τονίζοντας ότι και οι δύο πλευρές έχουν θέσει ως προτεραιότητα την περαιτέρω ανάπτυξη της διμερούς σχέσης.

«Η πρόσφατη συμφωνία για την επικαιροποίηση του παραρτήματος της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (Mutual Defense Cooperation Agreement) βελτίωσε περαιτέρω τις σχέσεις μας και έκανε την Ελλάδα ισχυρότερη και ασφαλέστερη. Επιπλέον, οι επιχειρηματικοί και εμπορικοί μας δεσμοί έχουν επεκταθεί σημαντικά και εργαζόμαστε για την εμβάθυνση των συνδέσεων και στον εκπαιδευτικό τομέα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Μάικ Πομπέο αναφέρθηκε και στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, οι οποίες ακυρώθηκαν φέτος λόγω της πανδημίας του covid-19, σημειώνοντας ότι σε τέτοιες περιόδους κρίσεων η ισχυρή συνεργασία μεταξύ του αμερικανικού και του ελληνικού λαού λάμπει και επικρατεί. Κλείνοντας, είπε ότι οι ΗΠΑ προσβλέπουν στο να συνεργαστούν με την Ελλάδα για να τιμήσουν το επόμενο έτος την επέτειο των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης.

25η Μαρτίου: Κατάθεση στεφάνου στο Μνημείο Αγνώστου Στρατιώτη και «παρέλαση» μαχητικών

Εντελώς διαφορετικός ήταν φέτος ο εορτασμός της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό.

Με απόσταση ενός μέτρου ο ένας από τον άλλον, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά, ο γγ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ έδωσαν το παρών στον Άγνωστο Στρατιώτη προκειμένου να τιμήσουν την τους ήρωες του 1821.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου η οποία κατέθεσε στεφάνι στον Άγνωστο Στρατιώτη.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας στη συνέχεια ευχήθηκε «χρόνια πολλά» στην πολιτική ηγεσία του τόπου και τους άλλους παρευρισκόμενους, στην πιο ουσιαστική ευχή που μπορεί να δώσει κανείς τις ημέρες αυτές…

Κατά τη διάρκεια της κατάθεσης στεφάνου, πάνω από την πλατεία Συντάγματος πέταξαν 4 μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000/-5 της Πολεμικής Αεροπορίας και έξι ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού και του Πολεμικού Ναυτικού.

Μετά την αποχώρηση της Προέδρου, ακολούθησαν σύντομοι διάλογοι, ανά δύο και πάλι από απόσταση, του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Κώστα Τασούλα, του Αλέξη Τσίπρα, της Φώφης Γεννηματά και του Δημήτρη Κουτσούμπα.

Το μήνυμα του πιλότου του F-16 για την 25η Μαρτίου: «Η Ελλάδα πάντα έβγαινε πιο δυνατή, αυτό θα γίνει και τώρα»

Ο πιλότος της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας απηύθυνε μήνυμα προς τους Ελληνες πολίτες για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.Οπως ήταν αναμενόμενο, το μήνυμα είχε αναφορά στη δοκιμασία που περνάει ο ελληνικός λαός λόγω του κορωνοϊού, με τον πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας να λέει χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα πάντα έβγαινε πιο δυνατή, αυτό θα γίνει και τώρα».

Το μήνυμα του πιλότου του F-16

«Ελληνίδες, Έλληνες, όλοι μαζί ενωμένοι ας συνεχίσουμε να δίνουμε νόημα στις θυσίες των προγόνων μας. Τα 199 χρόνια από την Επανάσταση η Ελλάδα είχε πολλές ένδοξες στιγμές αλλά και πολλές δυσκολίες. Πάντα έβγαινε πιο δυνατή, αυτό θα γίνει και τώρα. Χρόνια Πολλά Ελλάδα», είπε ο πιλότος, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και ομοψυχίας.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ