Αρχική Blog Σελίδα 4460

Νέα τουρκική πρόκληση: Παρενόχλησαν το ελικόπτερο που μετέφερε Παναγιωτόπουλο και Φλώρο

Στην παρενόχληση του ελικοπτέρου που μεταφέρει τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο προχώρησε ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ επισκέπτονται φυλάκια στην περιοχή ευθύνης των 96 ΑΔΤΕ (Οινούσσες), 79 ΑΔΤΕ (Αγαθονήσι) και 80 ΑΔΤΕ (Φαρμακονήσι) με τη συνοδεία επιτελών της ΑΣΔΕΝ.

Το περιστατικό σημειώθηκε μετά την απογείωση από τις Οινούσσες.

Προκλήσεις και στον Έβρο: Σε επιφυλακή η Ελλάδα

Στην προκλητικότητα στον Έβρο αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος.  Ο κ. Παναγιωτόπουλος διευκρίνισε μιλώντας στον Θέμα 104,6 ότι «αυτά τα περιστατικά συμβαίνουν. Δεν θέλω να δώσω την εντύπωση ότι μας είναι αδιάφορα εξαιτίας της δύναμης της συνήθειας… κάθε άλλο. Είχαμε προβλέψει ότι η ένταση θα συντηρηθεί και ότι για εμάς ο συναγερμός δεν λήγει. Απλά, εντείνονται τα μέτρα ασφαλείας των συνόρων και συνεχίζονται οι εργασίες. Η απόπειρα θωράκισης του Έβρου και με τον φράχτη στα σημεία που ήταν “ανοχύρωτα”, συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς».

Τόνισε επίσης, «περιμέναμε από την άλλη πλευρά να συντηρήσει αυτήν την ένταση. Δεν ξέρω αν είναι ένα κεντρικά οργανωμένο σχέδιο ή μεμονωμένες συμπεριφορές ανθρώπων που έχουν εκνευριστεί κιόλας επειδή αναγνωρίζουν ότι δεν έχει περάσει το δικό τους στον Έβρο. Σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσουμε να είμαστε εκεί, να απαντούμε, να παίρνουμε τα μέτρα μας και να κρατάμε τον συναγερμό και να οχυρωνόμαστε. Μακάρι κάθε φορά που πυροβολεί κάποιος Τούρκος να είναι και κάποιο στέλεχος της Frontex για να καταγράφει αυτές τις συμπεριφορές».

«Διαμαρτυρηθήκαμε όπως έπρεπε να διαμαρτυρηθούμε, χωρίς φωνές, χωρίς απώλεια ψυχραιμίας για να δείξουμε το αυτονόητο. Το αυτονόητο και το προφανές έχει γίνει κατανοητό σε όλους τους Ευρωπαίους εταίρους. Δεν πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε την παράστασή μας και να εκφράζουμε τη διαμαρτυρία μας. Αναμέναμε τη διατήρηση αυτής της έντασης, δεν αλλάζει τον σχεδιασμό μας. Εμείς εμμένουμε, δεν θα ξεμείνουμε εμείς από δυνάμεις ή αντοχές. Μπορεί να ξεμείνουν οι άλλοι, οι απέναντι, εμείς πάντως δεν θα ξεμείνουμε»,πρόσθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι «ο παράγων πανδημία είναι πλέον μία ανησυχητική διάσταση στην υπόθεση της οργανωμένης διακίνησης μεταναστών από την Τουρκία προς την Ελλάδα. Η πιθανότητα να υπάρχουν και ασθενείς στα ρεύματα που κατευθύνονται προς Ελλάδα είναι υπαρκτή και πρέπει να συνεκτιμηθεί αυτός ο κίνδυνος. Δεν είμαι έτοιμος να κάνω λόγο για οργανωμένο σχέδιο, να εξαπολύσει η Τουρκία εδώ το βιολογικό όπλο…», σημειώνοντας: «Χθες, είχαμε πολλές αποτροπές στον Έβρο, γύρω στις 200, και στα νησιά είχαμε μία έξαρση αυτές τις ημέρες».

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα που ανοίγουν 4 Μαΐου για να «μείνουμε ασφαλείς»

Λίγες ώρες χωρίζουν τη χώρα από τη σταδιακή επιστροφή της σε μία νέα «κανονικότητα», με τα πρώτα καταστήματα να μετρούν αντίστροφα για την επαναλειτουργία τους μετά την καραντίνα. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε το άνοιγμα ορισμένων μαγαζιών οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων άρχισαν να ετοιμάζονται πυρετωδώς, καθώς επίσης και να εξοπλίζονται με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για να υποδεχτούν τους πελάτες τους. Στις 4 Μαΐου τα καταστήματα που θα επαναλειτουργήσουν είναι: λιανικό εμπόριο βιβλίου, εφημερίδων και γραφικής ύλης, ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, αθλητικού εξοπλισμού, ανθέων, ΚΤΕΟ, κομμωτήρια, κουρεία, κέντρα αισθητικής, υπηρεσίες γυαλίσματος υποδημάτων και καταστήματα οπτικών και πώλησης ακουστικών βαρηκοΐας.

Η Εύα Κωστάλα διατηρεί κέντρο αισθητικής στο Κολωνάκι. Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, έπειτα από την ανακοίνωση της ημερομηνίας επαναλειτουργίας, τρέχουν συνεχώς για να προλάβουν. Μέχρι στιγμής έχει προμηθευτεί πλεξιγκλάς και το έχει τοποθετήσει στη ρεσεψιόν ώστε να μην έρχεται σε επαφή το άτομο που είναι στο ταμείο με τον πελάτη. Επίσης, πλεξιγκλάς θα υπάρχει ανάμεσα στον πελάτη και την τεχνίτρια νυχιών. «Θα υπάρχει ένα πλεξιγκλάς με άνοιγμα από κάτω, ώστε να περνάει το χέρι, και να μπορεί η τεχνίτρια να κάνει μανικιούρ. Με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να ενισχύσουμε κι άλλο τα μέτρα προστασίας που έχουμε λάβει», αναφέρει η κ. Κωστάλα. Οι μάσκες και τα γάντια θα είναι υποχρεωτικά και για τους εργαζόμενους αλλά και για τους πελάτες, ενώ στο κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται μέχρι επτά άτομα το πολύ (μαζί με τους εργαζόμενους). Παράλληλα, η αναμονή θα είναι έξω από το μαγαζί, ενώ όποιος πελάτης δεν διαθέτει μάσκες και γάντια, θα του χορηγεί το κατάστημα. Οι αλλαγές στις μάσκες και στα γάντια θα είναι συνεχείς, καθώς επίσης θα γίνονται και συχνά απολυμάνσεις. «Τα ραντεβού είναι κλεισμένα για τις επόμενες 3 εβδομάδες», λέει η κ. Κωστάλα ενώ προσθέτει ότι όσοι καλούν για να κλείσουν ραντεβού, τους ρωτούν αν θα τηρούν τα μέτρα προστασίας. «Τους καθησυχάζουμε λέγοντάς τους ότι θα τηρούμε όλους τους κανόνες», επισημαίνει.

Αρκετά οργανωμένη με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας φαίνεται να είναι και γνωστή αλυσίδα καταστημάτων αθλητικών ειδών, με 22 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος μάρκετινγκ των καταστημάτων, Βασίλης Κωστόπουλος, σε όλα τα μαγαζιά  θα υπάρχει ένα σταντ στην είσοδο με αντισηπτικό, μάσκες και γάντια, για όποιον δεν διαθέτει, καθώς θα είναι υποχρεωτικό να φορούν όλοι μάσκες και γάντια. «Συγκεκριμένα, όταν κάποιος εισέρχεται στο κατάστημα το οποίο θα είναι πλήρως αποστειρωμένο, πρέπει να καθαρίσει τα χέρια του με αντισηπτικό που θα υπάρχει στην είσοδο του καταστήματος, να φορέσει μάσκα μιας χρήσης -που θα υπάρχουν στο σταντ-, αν δεν έχει,  και γάντια μιας χρήσης. Έτσι μπαίνει σε ένα πλήρως αποστειρωμένο περιβάλλον για να δοκιμάσει παπούτσια και ό,τι άλλο χρειαστεί», σημειώνει ο κ. Κωστόπουλος. Μάλιστα, όπως λέει, «η μετάβαση από το “Μένουμε Σπίτι” στο “Μένουμε Ασφαλείς” και “μένουμε ασφαλείς κατά τη διάρκεια των αγορών μας” είναι μία γενικευμένη ενέργεια η οποία έγινε και από τους εμπόρους και από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, ο οποίος προμηθεύτηκε με 3.000 μάσκες και 3.000 αντισηπτικά τα οποία θα παρέχει στα μέλη του». Επιπλέον, σε καταστήματα που είναι πολυεπίπεδα, οι ανελκυστήρες θα χρησιμοποιούνται μόνο από άτομα με ειδικές ανάγκες, με αμαξίδια και από άτομα που πραγματικά το έχουν ανάγκη και τα δοκιμαστήρια θα χρησιμοποιούνται ένα παρά ένα. Ακόμα στα ταμεία έχει τοποθετηθεί πλεξιγκλάς, ενώ οι εργαζόμενοι θα ενημερώνουν διαρκώς τους καταναλωτές για το πώς να πλύνουν τα ρούχα που θα αγοράσουν ή πώς θα καθαρίσουν τα παπούτσια τους.  «Θέλουμε οι καταναλωτές αλλά και οι εργαζόμενοι να βρίσκονται ασφαλείς. Το περιβάλλον είναι πλήρως αποστειρωμένο γιατί έχουμε κάνει απολυμάνσεις, πριν μπείτε λοιπόν μέσα θα πρέπει τρόπον τινά να αποστειρωθείτε κι εσείς», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κωστόπουλος. Στόχος, όπως αναφέρει, είναι η διακαναλική, πολυκαναλική στρατηγική «digital marketing» (ψηφιακό μάρκετινγκ) που θα βοηθάει τον καταναλωτή να μείνει μάξιμουμ 5 λεπτά μέσα στο κατάστημα.

Τα απαραίτητα μέτρα προστασίας έχει πάρει και η Βίκυ Κουμούτσου, ιδιοκτήτρια κέντρου αισθητικής στο Κολωνάκι. Μάλιστα, το κατάστημα ήταν έτοιμο να ανοίξει λίγο πριν από την έναρξη της καραντίνας. «Έχουμε πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα. Οι καρέκλες μας είναι ήδη απομακρυσμένες, υπάρχουν κουρτίνες. Θα έχουμε γάντια, μάσκες για πελάτες και προσωπικό, ρόμπες μιας χρήσης και ποδονάρια, προστατευτικά για τα παπούτσια, οπότε προτού μπει κάποιος στο μαγαζί θα παίρνει ένα σετ με όλα αυτά που σας είπα θα ντύνεται από πάνω μέχρι κάτω και μετά θα εισέρχεται. Παράλληλα θα δεχόμαστε μόνο με ραντεβού», λέει ενώ προσθέτει ότι η νέα πραγματικότητα είναι αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα.

Μεγάλος ο φόρτος εργασίας και για τον Δημήτρη που εργάζεται σε κεντρικό βιβλιοπωλείο του κέντρου της Αθήνας, καθώς παρότι το κατάστημα ήταν κλειστό, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες αυξήθηκαν θεαματικά. «Απ’ όταν έκλεισαν τα μαγαζιά λόγω του ιού, αυξήθηκε κατά πολύ η κίνηση στο διαδικτυακό κατάστημα. Ο όγκος δουλειάς όλο αυτό το διάστημα είναι μεγαλύτερος απ’ όσο θα ήταν την αντίστοιχη περίοδο με ανοιχτά τα μαγαζιά», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.  Εξηγεί περαιτέρω πως όσον αφορά τα μέτρα ασφαλείας όλοι, πελάτες και εργαζόμενοι, θα πρέπει να φοράνε γάντια και μάσκα κατά τη διάρκεια της δουλειάς. Η ίδια εταιρεία έχει προμηθεύσει τους εργαζόμενους με αυτά, ενώ θα υπάρχουν και αντισηπτικά σε πολλά σημεία του καταστήματος. Παράλληλα, πραγματοποιείται καθημερινά καθαριότητα σε όλους τους χώρους.

Εργαζόμενοι και καταναλωτές μοιάζουν πλέον έτοιμοι να έρθουν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα, ώστε να «μείνουν ασφαλείς» και κατά τη διάρκεια της εργασίας τους και των αγορών τους.

Θερμό επεισόδιο με ανταλλαγή πυρών στα σύνορα Βόρειας και Νότιας Κορέας

Άνδρες των ένοπλων δυνάμεων της Βόρειας και της Νότιας Κορέας αντάλλαξαν πυρά στα σύνορα, γεγονός που σηματοδότησε κλιμάκωση της έντασης, μία ημέρα μετά την πρώτη δημόσια εμφάνιση του βορειοκορεάτη ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ουν έπειτα από σχεδόν τρεις εβδομάδες.

Το γενικό επιτελείο εθνικής Άμυνας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι στις 07:41 τοπική ώρα δέχθηκε πυρά φυλάκιο στα σύνορα.

Κατά την ίδια πηγή, Νοτιοκορεάτες στρατιωτικοί ανταπέδωσαν πυροβολώντας δύο φορές. Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί.

Έπειτα από εβδομάδες φημών και σεναρίων για το πού βρισκόταν ο Κιμ και για την κατάσταση της υγείας του, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Βόρειας Κορέας μετέδωσαν χθες ότι ο ηγέτης της Λαϊκής Δημοκρατίας εγκαινίασε εργοστάσιο λιπασμάτων. Επρόκειτο για την πρώτη δημόσια εμφάνισή του από την 11η Απριλίου.

Tα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων της Κυριακής 3 Μαϊου

Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων…

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι 716747_7be8d76a17-a614e3d921f78c68.jpg

Ψηφιακή Αφήγηση και Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου

Tο European Communication Institute (ΕCI) με την συνδιοργάνωση του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, υλοποιεί μία Δράση που εξετάζει την Ψηφιακή Αφήγηση στους Καιρούς του Κορωνοιού. H πρωτοβουλία εντάσσεται στις κοινές δράσεις του Θεσμού και του πανεπιστημιακού φορέα, για την υπόθεση του Εγγραμματισμού του Πολίτη (Citizen Literacy), που εκτυλίσσεται από το 2017. To World Press Freedom day, γιορτάζεται παγκοσμίως στις 3 Μαΐου. Η δράση που θα κορυφωθεί την Κυριακή 24 Μαΐου, στοχεύει να αναδείξει την σημασία της Ψηφιακής Αφήγησης με εστίαση σε εποχές κρίσης, προγραμματίζοντας δύο σκέλη:

Στο πρώτο, που θα είναι ανοικτό στο κοινό καλούνται δύο ομάδες, μία αποτελούμενη από φοιτητές και μία από καθηγητές και επαγγελματίες της οπτικοακουστικής και της ψηφιακής επικοινωνίας να συν-δημιουργήσουν διδακτικό υλικό σε μορφή μιας Ιστοσελίδας. Το υλικό αυτό θα είναι στην συνέχεια διαθέσιμο σε όλους, ειδικά στις πανεπιστημιακές σχολές Επικοινωνίας. Οι φοιτητές εστιάζουν στο προφίλ παγκόσμιας αναγνώρισης Αφηγητών, ενώ οι «ειδικοί» συμμετέχουν με άρθρα και ασύγχρονα βίντεο σχετικά με την αφήγηση στη τρέχουσα συγκυρία.

Ειδική αναφορά γίνεται στους κινδύνους που διατρέχουν οι δημοσιογράφοι, στην κάλυψη της πανδημίας, παγκοσμίως.

Στο δεύτερο σκέλος, που απευθύνεται σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, επιχειρείται να αναλυθεί η αφηγηματική πολιτική της Κεντρικής Διοίκησης στην διάρκεια της πανδημίας. Το υλικό θα ανατείμνουν διδάσκοντες, ειδικοί, φοιτητές και στελέχη πολιτικής επικοινωνίας. Το υλικό θα αναρτηθεί σε δεύτερο χρόνο στο ίδιο παραπάνω αποθετήριο.

Το ECI και το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, έχουν κατά καιρούς φέρει σε δημόσια θέα, όψεις και θέματα Επικοινωνίας και Τεχνολογίας. Μεταξύ τους, σεμινάρια και πρωτοβουλίες για τα Drones, τα Fake News, την Ψηφιακή Ασφάλεια και Ιδιωτικότητα, την Παραπληροφόρηση, την υπόθεση Πολκ, την Βία κατά του Προσωπικού Επικοινωνίας – Δημοσιογράφων κα. Ο Θεσμός και το Ινστιτούτο, συνεπικουρούμενοι από πλειάδα φορέων, επιχειρούν με τις πρωτοβουλίες τους να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος που θα υπηρετεί τις διεπιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητες στον Πολίτη του 21ου αιώνα, τόσο για να ασκεί τα δικαιώματά του, όσο και για να συμμετέχει ισότιμα σε μία όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά / απαιτητική κοινωνία.14SHARES

Έκκληση Μέρκελ για διεθνή συνεργασία στην ανάπτυξη εμβολίου κατά του κορωνοϊού

German Chancellor Angela Merkel addresses the media after talks with Czech Republic's Prime Minister Bohuslav Sobotka in Berlin March 13, 2014. REUTERS/Tobias Schwarz (GERMANY - Tags: POLITICS)

Εκκληση για διεθνή συνεργασία, στην προσπάθεια ανάπτυξης φαρμάκου και εμβολίου κατά του κορωνοϊού, απηύθυνε η Καγκελάριος ‘Αγγελα Μέρκελ, επισημαίνοντας ότι από την έρευνα λείπουν σήμερα περίπου οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Γερμανία θα συμμετάσχει με μια «σημαντική οικονομική συνεισφορά», δήλωσε η Καγκελάριος στο εβδομαδιαίο βιντεοσκοπημένο μήνυμά της, αναφερόμενη στην διεθνή διάσκεψη δωρητών, η οποία θα πραγματοποιηθεί ψηφιακά την Δευτέρα και έχει θέσει ως στόχο την συγκέντρωση τουλάχιστον 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

«Γνωρίζουμε ότι (η πανδημία) προκαλεί παντού σοβαρές ζημιές, στην οικονομική και την κοινωνική μας ζωή. Για αυτό πρέπει πολύ εντατικά και με μεγάλη συγκέντρωση να εργαστούμε προκειμένου να επιβραδύνουμε και μετά να νικήσουμε αυτόν τον ιό, αναπτύσσοντας εμβόλιο», δήλωσε η κυρία Μέρκελ, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια από τις «ευγενέστερες αποστολές, προκειμένου να σωθούν εκατομμύρια άνθρωποι». Η Γερμανία θέλει να συνεργαστεί με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο οποίος έχει ρόλο-κλειδί στο θέμα, πρόσθεσε.

«Η Γερμανία αναλαμβάνει την ευθύνη και για αυτό θα φροντίσουμε το εμβόλιο, όταν θα υπάρχει, να είναι διαθέσιμο σε όλους καθώς επίσης και τα απαραίτητα φάρμακα και τα διαγνωστικά μέσα», συνέχισε η Καγκελάριος και εξήγησε ότι για αυτό θα χρειαστούν μεγάλες ποσότητες. Χαιρέτισε δε την προθυμία μιας μεγάλης συμμαχίας κυβερνήσεων και ιδιωτικών ιδρυμάτων να συνεργαστούν προκειμένου να διευκολύνουν την ανάπτυξη και την διάθεση του εμβολίου και των φαρμάκων κατά του κορονοϊού.

«Μόνο με την κοινή δράση, την διεθνή πολυμερή δράση, θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε αυτή την πανδημία», κατέληξε η κυρία Μέρκελ.

Προσφορά συνδρομής από Τουρκία μετά τον σεισμό στην Κρήτη

Ο Πρέσβης της Τουρκίας στην Αθήνα Burak Özügergin επικοινώνησε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών, Πρέσβη Θ. Δεμίρη, σήμερα το απόγευμα, με αφορμή τον ισυχυρό σεισμό των 5,9 Ρίχτερ που σημειώθηκε νοτίως της Ιεράπετρας, στην Κρήτη.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές εξέφρασε την ετοιμότητα της γείτονος να παράσχει βοήθεια για την αντιμετώπιση τυχόν επιπτώσεων από το σεισμό. Από πλευράς του, ο κ. Δεμίρης διευκρίνησε ότι από τις μέχρι στιγμής πληροφορίες ευτυχώς δεν προκύπτει να έχουν υπάρξει ζημιές ή τραυματίες και τον ευχαρίστησε για την άμεση ανταπόκριση των αρμοδίων τουρκικών αρχών και τη διάθεση συνδρομής.

Μίνι τσουνάμι στην Κρήτη μετά τον ισχυρό σεισμό των 6 Ρίχτερ (Βίντεο)

Μετά την ισχυρή δόνηση που καταγράφηκε το απόγευμα του Σαββάτου, κάτοικοι της Άρβης συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι όπου παρατήρησαν τη στάθμη του νερού να πέφτει σημαντικά και να επανέρχεται ξανά, με το φαινόμενο να επαναλαμβάνεται αρκετές φορές.

Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο στους κατοίκους, αφού και άλλες φορές στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα μετά από έναν ισχυρό σεισμό το καλοκαίρι του 2009, είχε παρατηρηθεί ξανά το “μίνι” τσουνάμι.

Κάτοικος της Άρβης στην Κρήτη τράβηξε βίντεο λίγο μετά τον ισχυρό σεισμό των 6 Ρίχτερ που ταρακούνησε το νησί.

Στο βίντεο φαίνεται να αλλάζει η στάθμη του νερού της θάλασσας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Αντίστοιχες εικόνες παρατηρήθηκαν και στο νησί Χρυσή, νότια της Ιεράπετρας όπου το νερό υποχώρησε και «επέστρεψε».

Παναγιωτόπουλος: Κανένας εφησυχασμός για τον Έβρο – Εντείνονται τα μέτρα προστασίας

Στην προκλητικότητα στον Έβρο αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος. Ο κ. Παναγιωτόπουλος διευκρίνισε μιλώντας στον Θέμα 104,6 ότι «αυτά τα περιστατικά συμβαίνουν. Δεν θέλω να δώσω την εντύπωση ότι μας είναι αδιάφορα εξαιτίας της δύναμης της συνήθειας… κάθε άλλο».

«Είχαμε προβλέψει ότι η ένταση θα συντηρηθεί και ότι για εμάς ο συναγερμός δεν λήγει. Απλά, εντείνονται τα μέτρα ασφαλείας των συνόρων και συνεχίζονται οι εργασίες. Η απόπειρα θωράκισης του Έβρου και με τον φράχτη στα σημεία που ήταν “ανοχύρωτα”, συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς», σημείωσε.

Τόνισε επίσης, «περιμέναμε από την άλλη πλευρά να συντηρήσει αυτήν την ένταση. Δεν ξέρω αν είναι ένα κεντρικά οργανωμένο σχέδιο ή μεμονωμένες συμπεριφορές ανθρώπων που έχουν εκνευριστεί κιόλας επειδή αναγνωρίζουν ότι δεν έχει περάσει το δικό τους στον Έβρο. Σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσουμε να είμαστε εκεί, να απαντούμε, να παίρνουμε τα μέτρα μας και να κρατάμε τον συναγερμό και να οχυρωνόμαστε. Μακάρι κάθε φορά που πυροβολεί κάποιος Τούρκος να είναι και κάποιο στέλεχος της Frontex για να καταγράφει αυτές τις συμπεριφορές».

«Διαμαρτυρηθήκαμε όπως έπρεπε να διαμαρτυρηθούμε, χωρίς φωνές, χωρίς απώλεια ψυχραιμίας για να δείξουμε το αυτονόητο. Το αυτονόητο και το προφανές έχει γίνει κατανοητό σε όλους τους Ευρωπαίους εταίρους. Δεν πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε την παράστασή μας και να εκφράζουμε τη διαμαρτυρία μας. Αναμέναμε τη διατήρηση αυτής της έντασης, δεν αλλάζει τον σχεδιασμό μας. Εμείς εμμένουμε, δεν θα ξεμείνουμε εμείς από δυνάμεις ή αντοχές. Μπορεί να ξεμείνουν οι άλλοι, οι απέναντι, εμείς πάντως δεν θα ξεμείνουμε»,πρόσθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι «ο παράγων πανδημία είναι πλέον μία ανησυχητική διάσταση στην υπόθεση της οργανωμένης διακίνησης μεταναστών από την Τουρκία προς την Ελλάδα. Η πιθανότητα να υπάρχουν και ασθενείς στα ρεύματα που κατευθύνονται προς Ελλάδα είναι υπαρκτή και πρέπει να συνεκτιμηθεί αυτός ο κίνδυνος. Δεν είμαι έτοιμος να κάνω λόγο για οργανωμένο σχέδιο, να εξαπολύσει η Τουρκία εδώ το βιολογικό όπλο…», σημειώνοντας: «Χθες, είχαμε πολλές αποτροπές στον Έβρο, γύρω στις 200, και στα νησιά είχαμε μία έξαρση αυτές τις ημέρες».

Τα F-35 θα αλλάξουν τα δεδομένα στο Αιγαίο

Μια γρήγορη περιήγηση στις αναλύσεις ινστιτούτων αλλά και διεθνών εντύπων που καταπιάνονται με το ζήτημα των πολεμικών εξοπλισμών, θα πείσει και τον πιο δύσπιστο αναγνώστη πως τα αμερικανικά F-35, δικαίως αποκαλούνται “πολεμικές μηχανές”.

Τα F-35 είναι υπερσύγχρονα, 5ης γενιάς πολεμικά αεροσκάφη, τα οποία συνδυάζουν μοναδικά τεχνικά χαρακτηριστικά, καθιστώντας τα την “ναυαρχίδα” του αμερικανικού αεροπορικού στόλου. Όπως έγραψε προσφάτως και το Atlantic, τα F-35 είναι ένα υπερόπλο για τον στρατό που το διαθέτει και ένας εφιάλτης για εκείνον που καλείται να το αντιμετωπίσει.

Για αυτό το λόγο εξάλλου, πηγές του ελληνικού Πενταγώνου, όταν ακόμη «παιζόταν» η αποβολή της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35, τόνιζαν με νόημα πως αν η Άγκυρα έπαιρνε και τους S-400, αλλά και τα F-35, η υπεροπλία της θα ήταν τεράστια.

Το Πεντάγωνο ανακοίνωσε τις τιμές των αεριωθούμενων F-35 για τα επόμενα 3 χρόνια

Τα χαρακτηριστικά των F35

Το F-35 Lightning ή αλλιώς “αστραπή” είναι ένα μονοθέσιο, υπερηχητικό και χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth) αεροσκάφος πέμπτης γενιάς.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών χρήσεων, καθώς μπορεί να μετέχει με άνεση τόσο σε αναχαιτίσεις όσο και σε αερομαχίες.

Παράλληλα, μπορεί να χτυπήσει «αθόρυβα» στόχους σε εχθρικό έδαφος, να κάνει ηλεκτρονικές επιθέσεις μπλοκάροντας εχθρικά συστήματα ραντάρ ή και να πραγματοποιήσει αποστολές παρακολούθησης.

Η Whasington Post έγραψε χαρακτηριστικά για την ικανότητα των F-35 πως ” την ώρα που ο εχθρός θα το ακούσει… θα είναι πολύ αργά για να αντιδράσει”.

Πράγματι, σημαντικοί αναλυτές, χαρακτηρίζουν τα F-35 ως «πολεμικές μηχανές» καθώς μπορούν να πλησιάζουν διαφορετικούς στόχους τελείως «αθόρυβα» και χωρίς να γίνονται αντιληπτά.

Παράλληλα, τα F-35, παρέχουν στους πιλότους τους ένα μοναδικό πλεονέκτημα: στοιχεία και αναλυτικούς χάρτες για το πεδίο της μάχης , από πολύ μεγάλη απόσταση, προσφέροντας έτσι την ικανότητα στον πιλότο για αιφνιδιασμό αλλά και αποφυγή απειλών.

Την ίδια ώρα, το F-35 μπορεί να δεχθεί εντολές μέσω της φωνής του πιλότου καθώς διαθέτει σύστημα Direct Voice Input, ενώ το σύστημα απεικόνισης στο κράνος του πιλότου προβάλλει πληροφορίες κατ’ ευθείαν στον ίδιο, δίνοντας του τη δυνατότητα στόχευσης, μόνο με την κίνηση του κεφαλιού .

“Το πλεονέκτημα”

Η απόκτηση των F-35 θα προσφέρει στην ελληνική αεροπορία ένα μοναδικό πλεονέκτημα έναντι της τουρκικής αεροπορίας. Αν μάλιστα συνυπολογισθεί πως ως το τέλος του 2027, αναμένεται να έχουν αναβαθμιστεί σε έκδοση Viper, 84 ακόμα F-16, τότε γίνεται σαφές πως η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα έχει έναν εντελώς ανανεωμένο στόλο με πολύ προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και επικοινωνίας, ικανό να βάλει φρένο στην τουρκική προκλητικότητα.

“Οι δυσκολίες”

Αυτά βέβαια είναι τα καλά της υπόθεσης F-35. Υπάρχουν όμως και αρκετά «αγκάθια». Η ένταξή τους στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας δεν είναι κάτι απλό. Ακόμη και για μία μοίρα μαχητικών θα χρειαστεί να γίνουν σημαντικές αλλαγές υποδομών. Η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να κάνει τεράστια άλματα εκσυγχρονισμού για να υποδεχτεί και να συντηρεί τα μαχητικά 5ης γενιάς. Σημειώνεται επίσης ότι δύο ζητήματα που οπωσδήποτε θα απασχολήσουν την ελληνική πλευρά είναι το τεράστιο κόστος αγοράς και πτήσης τους. Ένα F-35 κοστίζει περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε περίπου 44.000 δολάρια ανέρχεται κάθε ώρα πτήσης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το Μαξίμου ξυπνά τον κομματικό μηχανισμό – Περιοδείες, διλήμματα και μάχη...

0
Μετά την Πελοπόννησο, το Μαξίμου βάζει στο στόχαστρο Θεσσαλία, Κρήτη και Μακεδονία Ικανοποίηση εκφράζουν στο Μαξίμου για τα αποτελέσματα της μεγάλης εξόρμησης κομματικών και κυβερνητικών...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ