Αρχική Blog Σελίδα 4440

Σκανδαλώδης απόφαση της Ε.Ε: Χορηγούν με μισό δις την Τουρκία για την διαχείριση του προσφυγικού

Νέο πακέτο βοήθειας για τη στήριξη των Σύρων προσφύγων και των χωρών που τους φιλοξενούν πρότεινε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πρόκειται για την αποδέσμευση ποσού ύψους 585 εκατομμυρίων ευρώ, με τη μερίδα του λέοντος, σχεδόν μισό δισεκ. ευρώ, να πηγαίνει στην Τουρκία.

Ειδικότερα, από τα χρήματα αυτά, τα 100 εκατομμύρια θα δοθούν στην Ιορδανία και τον Λίβανο, τις δύο χώρες που φιλοξενούν τον μεγαλύτερο αριθμό προσφύγων στον κόσμο αναλογικά με τον πληθυσμό τους. Με τα υπόλοιπα 485 εκατομμύρια θα στηριχθούν οι πρόσφυγες στην Τουρκία και θα συνεχιστούν δύο μεγάλα ανθρωπιστικά προγράμματα της ΕΕ.

«Η ΕΕ στηρίζει με συνέπεια τους πρόσφυγες στην Τουρκία, τον Λίβανο και την Ιορδανία εδώ και πολλά χρόνια. Καθώς ο νέος κορωνοϊός απειλεί τους πιο ευάλωτους, δεν μπορούμε να σταματήσουμε αυτή τη σωτήρια βοήθεια. Έχουμε δεσμευτεί να βοηθήσουμε τους Σύρους και τις χώρες που τους φιλοξενούν σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Η ευρωπαϊκή ανθρωπιστική αρωγή θα βοηθήσει τα παιδιά να πάνε στο σχολείο και θα στηρίξει οικογένειες που έχουν ανάγκη», δήλωσε ο Επίτροπος Διαχείρισης Κρίσεων Γιάνεζ Λέναρτσιτς.

Ο Επίτροπος Διεύρυνσης Όλιβερ Βάρχελι σχολίασε ότι καθώς δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ο τερματισμός της κρίσης στη Συρία, είναι προς το συμφέρον την ΕΕ να αυξηθεί η στήριξη που παρέχει ώστε να ενισχυθούν οι πρόσφυγες και οι τοπικές κοινότητες που τους φιλοξενούν, «ιδίως στο τρέχον πλαίσιο της πανδημίας του κορονοϊού».

Η πρόταση αυτή θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Από το 2011 μέχρι σήμερα, η ΕΕ και οι χώρες μέλη έχουν αποδεσμεύσει περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κρίσης στη Συρία.

Δεκάδες τουρκικές παραβιάσεις και εικονικές αερομαχίες στο Αιγαίο

Συνεχίστηκαν για ακόμα μία ημέρα οι προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας στο Αιγαίο.

Ειδικότερα σήμερα τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη F-16, δύο CN-235 και ένα ελικόπτερο, προχώρησαν σε 39 παραβιάσεις και έξι παραβάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου στην περιοχή του Βορειοανατολικού, Κεντρικού και Νοτιοανατολικού Αιγαίου.

Μάλιστα σημειώθηκαν και δύο εικονικές αερομαχίες. Σημειώνεται ότι δύο από τα παραπάνω αεροσκάφη ήταν οπλισμένα.

Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, τα αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.

Έσπερ κατά Τραμπ: «Όχι» στον στρατό κατά των διαδηλωτών (video)

Την αντίθεσή του στην ανάπτυξη του στρατού κατά των διαδηλωτών, εξέφρασε δημόσια σήμερα Τετάρτη 3 Ιουνίου, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Μαρκ Έσπερ, «αδειάζοντας» τον αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος «απειλούσε» για την ανάπτυξη στρατού για να περιορίσει τις λεηλασίες που έγιναν κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων για τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ.

Υπενθυμίζεται ότι ενώ η Νέα Υόρκη βρέθηκε αντιμέτωπη με νέες λεηλασίες πριν δύο ημέρες, ο Τραμπ ανακοίνωνε στην Ουάσινγκτον την ανάπτυξη «χιλιάδων βαριά οπλισμένων στρατιωτών» και αστυνομικών στην πρωτεύουσα, για να δοθεί τέλος στις «ταραχές» και στις «λεηλασίες».

«Δεν είμαι υπέρ της κήρυξης της κατάστασης εξέγερσης», που θα επέτρεπε στον αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να αναπτύξει εν ενεργεία στρατιώτες μπροστά σε αμερικανούς πολίτες και όχι πλέον εφέδρους της Εθνοφυλακής, είπε ο Έσπερ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

«Η επιλογή να χρησιμοποιηθούν εν ενεργεία στρατιώτες δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί παρά ως έσχατη επιλογή και σε πιο επείγουσες και πιο τραγικές καταστάσεις. Δεν βρισκόμαστε σε αυτού του είδους την κατάσταση σήμερα», σημείωσε ο Έσπερ, ο οποίος αποδοκιμάστηκε χθες καθώς μίλησε για αμερικανικούς δρόμους που έχουν μετατραπεί σε «πεδία μάχης».

Όπως εξήγησε χθες κι ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Πενταγώνου, που δεν θέλησε να κατονομαστεί, μιλώντας για «στρατιωτική αργκό», ο Έσπερ δικαιολόγησε τη χρήση αυτού του όρου λόγω του παρελθόντος του στον στρατό ξηράς.

«Αποτελεί μέρος του στρατιωτικού λεξιλογίου με το οποίο μεγάλωσα. Αυτόν τον όρο χρησιμοποιούμε ως ρουτίνα για να περιγράψουμε μια ζώνη επιχειρήσεων», εξήγησε.

«Δεν πρόκειται για μια έκφραση κατά του πληθυσμού και σίγουρα όχι κατά των Αμερικανών συμπολιτών μας, όπως ορισμένοι υπαινίχθηκαν».

Ο επικεφαλής του Πενταγώνου παραδέχθηκε, εντούτοις, ότι έσφαλε καθώς εμφανίστηκε τη Δευτέρα δίπλα στον Ντόναλντ Τραμπ, που φωτογραφήθηκε μπροστά από μια εκκλησία με μια Βίβλο στο χέρι, λίγα λεπτά μετά τη βίαιη διάλυση διαδηλωτών, που διαμαρτύρονταν ειρηνικά κοντά στον Λευκό Οίκο.

«Κάνω ό,τι μπορώ να παραμείνω απολιτικός και να αποφεύγω καταστάσεις που μπορούν να φαίνονται πολιτικές»,επισήμανε. «Κάποιες φορές τα καταφέρνω, κάποιες άλλες όχι».

Ηχηρά μηνύματα Μητσοτάκη-Σακελλαροπούλου στην Τουρκία: Θα αντιμετωπίσουμε όλες τις προκλήσεις

Meeting between the President of the Hellenic Republic Aikaterini Sakellaropoulou and the Greek Prime Minister Kyriakos Mitsotakis, at the presidential mansion, Athens, June 3, 2020 / Συνάντηση της Προέδρου της Δημοκρατίας Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Προεδρικό Μέγαρο, Αθήνα, 3 Ιουνίου, 2020

Ηχηρό μήνυμα αποτροπής προς την Τουρκία έστειλαν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια συνάντησης τους στο προεδρικό μέγαρο.

Οι δύο ανώτατοι πολιτικοί και πολιτειακοί παράγοντες που συναντήθηκαν νωρίτερα στο προεδρικό μέγαρο, διεμήνυσαν ότι η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις της Τουρκίας.

Ο διάλογος Μητσοτάκη-Σακελλαροπούλου:
«Η χώρα θα αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις σεβόμενη το διεθνές δίκαιο, όπως έκανε πάντα έτσι και τώρα η Ελλάδα δεν θέλει την ένταση» τόνισε μπροστά στις κάμερες ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια του διαλόγου που είχε με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Μητσοτάκης: «Ελπίζω να ξεπεράσουμε και αυτή την ένταση. Σας διαβεβαιώνω ότι η στήριξη της Ευρώπης στα ελληνικά δίκαια είναι δεδομένη δεν την αμφισβήτησε ποτέ, όπως συνέβη και στον Έβρο. Η Ελλάδα έχει αναλάβει την προστασία των συνόρων όλης της Ε.Ε».

Σακελλαροπούλου: «Οι εντάσεις συνεχίζονται από την πλευρά της Τουρκίας. Επισκέφθηκα την Θράκη, ταυτόχρονα έχουμε τα ζητήματα με την αμφισβήτηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων από την Τουρκία και η απάντηση είναι προφανής.

Μητσοτάκης: «Παρά τους ανυπόστατους ισχυρισμούς που ακούμε, υπάρχει ισονομία στην Θράκη που πρόσφατα επισκεφθήκατε».

Κοτζιάς: Τι θα κάνει η Ελλάδα αν η Τουρκία προσπαθήσει να εισέλθει στην ελληνική αιγιαλίτιδα

Με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρώην υπουργός εξωτερικών της Ελλάδας, Νίκος Κοτζιάς, προτρέπει την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα και μονομερώς στην επέκτασή της ελληνικής Αιγιαλίτιδας ζώνης Νότια και Νοτιοανατολικά της Κρήτης στα 12 μίλια.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση του Νίκου Κοτζιά:

Είναι σαφές το τι θα κάνει η Ελλάδα αν προσπαθήσει η Τουρκία να εισέλθει στην ελληνική αιγιαλίτιδα, στα 6 ελληνικά μίλια, για “έρευνα”.

Το ερώτημα είναι τι θα κάνει η κυβέρνηση αν η Τουρκία προσπαθήσει να εισβάλλει νότια/ΝΑ Κρήτης και της Κάσου και Καρπάθου, ανάμεσα στα 6 και τα 12 μίλια, δηλαδή, στην εν δυνάμει ελληνική αιγιαλίτιδα ζώνη. Εκεί δεν έχει πρόβλημα η ΝΔ που στην νόμιμη ελληνική Αιγιαλίτιδα έχει επικαθίσει η παράνομη τουρκική ΑΟΖ;

Για αυτό, εκείνο που απαιτείται άμεσα, είναι η επέκτασή της ελληνικής Αιγιαλίτιδας ζώνης Νότια και Νοτιοανατολικά της Κρήτης στα 12 μίλια. Δεν μπορούμε να αφήσουμε ελληνικές θάλασσες στα χέρια της Τουρκίας και των παράνομων συμφωνιών της με τη Λιβύη.

Ραντεβού Μητσοτάκη με τον Νετανιάχου μπας και ακούσει ο Τράμπ

Στο Ισραήλ θα κάνει το πρώτο ταξίδι στο εξωτερικό ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στα μέσα Ιουνίου, μετά την πλήρη άρση των μέτρων για την πανδημία.

Είναι ένα ταξίδι δύο σε ένα, που θα αποβλέπει και στα θέματα Τουρισμού (αφού και το Ισραήλ, είχε καλές επιδόσεις στην αντιμετώπιση της πανδημίας) αλλά πρωτίστως στο θέμα της έντασης με την Τουρκία.

Η επιλογή του Κ. Μητσοτάκη εκτός από τις συζητήσεις για τον Εast Μed  την ενεργειακή συνεργασία των δυο χωρών και τα θέματα ασφάλειας, προσφέρει και κάτι ακόμα. Ο πρωθυπουργός θα μιλήσει με τον μόνο άνθρωπο από το εξωτερικό που μπορεί αυτή την ώρα να επικοινωνήσει με τον Ντόναλντ Τράμπ, τον Μπεντζαμιν Νετανιάχου.  Και αυτό  ίσως είναι το πλέον κρίσιμο ζήτημα.

Η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Ιουνίου, όταν θα ανοίξει η αεροπορική σύνδεση με 29 χώρες που παρουσιάζουν θετική επιδημιολογική πορεία, ανάμεσά τους και το Ισραήλ.

Πρόσφατα, οι δύο ηγέτες είχαν διαδικτυακή συνομιλία με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από τη σύναψη πλήρων διπλωματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών και επιβεβαίωσαν εκ νέου τη σημαντική στρατηγική σχέση Ελλάδας-Ισραήλ.

Μπακογιάννη: Θα υπερασπιστούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα

“Η Ελλάδα θα υπερασπιστεί αποτελεσματικά τα κυριαρχικά της δικαιώματα”, τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΙ η Ντόρα Μπακογιάννη ενώ προσέθεσε ότι είναι “πρωταρχικής σημασίας η Άμυνα μας”. Η κυρία Μπακογιάννη επανέλαβε ότι παραμένει σταθερή στη θέση της ότι “πρέπει πάντα να συζητάμε” και θεωρεί ότι “αργά ή γρήγορα θα πρέπει να υπάρξει μια συμφωνία”.

Δήλωσε ανήσυχη αλλά εκτίμησε ότι η Τουρκία επιχειρεί να θέσει τις διεκδικήσεις της σ΄ ένα περιβάλλον που δεν την ευνοεί. Αναφέρθηκε στα εσωτερικά προβλήματα της, κυρίως τα οικονομικά. Εκτίμησε ότι ο Ερντογάν “ρίχνει τα χαρτιά του στο τραπέζι αναμένοντας τιε αντιδράσεις για το ενδεχόμενο μιας συμφωνίας”.

Επεσήμανε ότι “η Ελλάδα έχει συμμαχίες και το διεθνές δίκαιο με το μέρος της”.

Δήλωσε αντίθετη σε συμβούλιο πολιτικών αρχηγών, υποστηρίζοντας ότι το μόνο που θα προσφέρει είναι να γίνουν γνωστά όσα θα συζητηθούν μεταξύ των αρχηγών. Οι ενημερώσεις που κάνει ο πρωθυπουργός στους πολιτικούς αρχηγούς είναι αρκετές, σύμφωνα με όσα είπε.

Για την κατάθεση συντεταγμένων από την Ελλάδα, διαφώνησε υποστηρίζοντας ότι είναι λάθος να γίνει τη στιγμή που βρισκόμαστε σε συζητήσεις όπως αυτές που γίνονται με την Αίγυπτο.

Συνάντηση Σακελλαροπούλου – Κουτσούμπα: Στο επίκεντρο οι εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά

«Σχεδόν καθημερινά, η τουρκική ηγεσία, αντί να αναζητά γέφυρες συνεννόησης, προσπαθεί με κάθε τρόπο, με απαράδεκτες μεθοδεύσεις, να αμφισβητεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα», δήλωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, κατά την συνάντησή της, με τον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα στο Προεδρικό Μέγαρο.

Η κ. Σακελλαροπούλου τόνισε ότι «είναι αυτονόητη και δεδομένη η βούληση όλων μας, να προστατεύσουμε την εδαφική μας ακεραιότητα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, πάντα με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην ειρηνική συνύπαρξη όλων των λαών της περιοχής». 

Ειδική αναφορά, έκανε και στην πρόσφατη επίσκεψή της στη Θράκη, λέγοντας ότι είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τα προβλήματα και τις δυσκολίες μιας ακριτικής περιοχής όπου συμβιώνουν χριστιανοί και μουσουλμάνοι συμπατριώτες μας και υπογράμμισε ότι «Την ώρα που εμείς προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε όρους ισονομίας, ισοπολιτείας και ειρηνικής συνύπαρξης, δυστυχώς οι γείτονές μας δημιουργούν συνεχώς εντάσεις και προβλήματα».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας σημείωσε ότι «οι εξελίξεις τρέχουν, είναι κατά την άποψή μας επικίνδυνες, σύνθετες, δύσκολες, με τους ανταγωνισμούς στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και με την έξαρση της τουρκικής προκλητικότητας και επιθετικότητας, η οποία αμφισβητεί κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας».

Αναφερόμενος στην οικονομία, ο κ. Κουτσούμπας χαρακτήρισε δύσκολη την κατάσταση, εξαιτίας μιας νέας πλέον οικονομικής κρίσης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ εκτίμησε ότι «δυστυχώς τα μόνιμα υποζύγια είναι πάλι οι εργαζόμενοι, ο λαός της χώρας μας, οι άλλοι λαοί», και πρόσθεσε ότι και από αυτή την άποψη θα ήθελε να ενημερώσει την Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τις θέσεις και τις προτάσεις του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξήρε την συμβολή του ΚΚΕ στην εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην εκδήλωση της Πρωτομαγιάς, που πραγματοποίησε το ΚΚΕ στο Σύνταγμα.

Παράλληλα, επισήμανε ότι τώρα έχουμε μπροστά μας μια νέα περίοδο και πρόσθεσε ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της πανδημίας. Απευθυνόμενη στον κ. Κουτσούμπα τόνισε ότι γνωρίζει το ενδιαφέρον του για τους εργαζόμενους και τους νέους που έχουν πληγεί και υπογράμμισε, ότι «είναι ευθύνη όλων μας να συμβάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, να στηρίξουμε τους ανθρώπους που είναι σε δύσκολη θέση, καθώς κάποιοι ενδεχομένως θα χάσουν τη δουλειά τους, ενώ πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες αγωνίζονται να επιβιώσουν».

Σάλος από την απευθείας ανάθεση στην «Marketing Greece AΕ» της διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ

Αναταραχή στο χώρο του τουρισμού  από  την απευθείας ανάθεση στην ιδιωτική εταιρεία «Marketing Greece AΕ» της διαφημιστικής εκστρατείας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Δεν είναι λίγοι αυτοι που κάνουν λόγο για μια σκανδαλώδη απόφαση που μόνο προβλήματα δημιουργεί την στιγμή που όλοι πρέπει να ενώσουν δυνάμεις για να στηριχθεί η ισχυρή βιομηχανία της χώρας.

Οι σχέσεις ανάμεσα στην ηγεσίες του ΕΟΤ και του υπουργείου Τουρίσμού είναι τεταμένες και πολλοί μιλούν για χάσμα.

Την ίδια στιγμή 4 μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ παραιτήθηκαν όπως  αποκαλύπτει σήμερα η ΕΣΤΙΑ καταγγέλλοντας μάλιστα τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη πως τους άσκησε πιέσεις και απαιτούσε  την απ’ ευθείας ανάθεση της διαφημιστικής εκστρατείας της Ελλάδος ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ (ΕΟΤ και 13 Περιφέρειες) στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece.

Πρόκειται  για την κ. Βαρβάρα Αυδή, επιχειρηματία, εκλεγμένη πρώην Πρόεδρος ΔΣ Πανευρωπαϊκού Οργανισμού Historic Hotels of Europe, Ιδρυτής Δικτύου Υάδες Greek Historic Hotels. Κάτοχος ΜΒΑ και Bachelor Ecole Hoteliere de Lausanne.

Την κ. Αγγελική Μητσολίδου Μέλος του ΔΣΑ, κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο και ΜΒΑ από το Imperial College London.

Την κ. Χαρά Πασχαλίδου Στέλεχος στα ΕΛΤΑ όπου συνέβαλε ως Project Manager στην επιτυχή συμμετοχή της εταιρείας σε μεγάλους διαγωνισμούς Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου της σχολής Πολιτικής Επιστήμης & Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Στέλεχος με ειδίκευση στις Πωλήσεις και το marketing.

Και τον κ.Βασίλειο Πολίτη Υποναύαρχο Π.Ν. (ε.α.). Έχει σπουδάσει Διεθνείς Σχέσεις σε ΗΠΑ και Η.Β. και στην Ανώτατη Σχολή Πολέμου των ΗΠΑ. Διετέλεσε σύμβουλος εταιρειών σε θέματα ανάπτυξης, βελτίωσης λιμενικών υποδομών και μαρίνων.

Μάλιστα γράφει χαρακτηριστικά η ΕΣΤΙΑ: “Ο Υπουργός Τουρισμού φέρεται ειπών αρχικώς στον κ. Πολίτη ότι πρέπει να παραιτηθεί γιατί αξιώνει την απομάκρυνση του από το ΔΣ του ΕΟΤ λόγω της αρνήσεως του να ψηφίσει υπέρ της ανάθεσης γνωστός μεγαλοξενοδόχος. Η απάντησις που φέρεται ότι έλαβε ο Υπουργός Τουρισμού από τον απόστρατο αξιωματικό μάλλον τον αιφνιδίασε: «Από πότε ένας ναύαρχος παραιτείται επειδή το θέλει ένας… ξενοδόχος;».

Χαρακτηριστική είναι και η σκληρή ανακοίνωση του συλλόγου Υπαλλήλων ΕΟΤ.

Οι εργαζόμενοι καλούν τον υπουργό Τουρισμού Χ. Θεοχάρη να απαντήσει «ποια ανάγκη και ποια κριτήρια επέβαλαν την απευθείας ανάθεση στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece A.E., συμβάσεων που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μάλιστα κατά παρέκκλιση της αυστηρότατης ισχύουσας νομοθεσίας περί Δημοσίων Συμβάσεων Προμηθειών και Υπηρεσιών που αποτελεί προσαρμογή της χώρας σε οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση από τον Σύλλογο Υπαλλήλων ΕΟΤ:

«Στις 13/04/2020 εκδόθηκε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, στο άρθρο 69 της οποίας προβλέπεται, ότι για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία «MARKETING GREECE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» και τον διακριτικό τίτλο «Marketing Greece A.E.» με απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων. Οι συμβάσεις θα αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, δηλαδή θα αφορούν σε όλα όσα αποτελούν τις μοναδικές πλέον κύριες αρμοδιότητες του ΕΟΤ. Ουσιαστικά πρόκειται για δυνατότητα ανάθεσης στη Marketing Greece, δηλαδή στον Ιδιωτικό Τομέα, μέρους ή του συνόλου του έργου του ΕΟΤ και μάλιστα κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων.

Ταυτόχρονα πληροφορηθήκαμε από το διαδίκτυο, ότι ο Γ.Γ.ΕΟΤ κ. Φραγκάκης εγκαινιάζει συνεργασία του ΕΟΤ με το Πολυτεχνείο Κρήτης και το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων σχετικά με τη στατιστική ανάλυση των επιδημιολογικών δεδομένων της χώρα μας αλλά και των χωρών προέλευσης τους εισερχόμενου τουρισμού, τη σχετική κατάταξη της Χώρας και έρευνες ικανοποίησης των τουριστών. Στην περίπτωση αυτή έχουμε, σε πλήρη αντίθεση με την ΠΝΠ, συνεργασία με φορείς του Δημόσιου Τομέα, πράγμα που οδηγεί εκ των πραγμάτων σε μια αντίφαση.

Πάντως την περίπτωση της συνεργασίας με το Πολυτεχνείο Κρήτης και το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων γνωρίζουμε το αντικείμενο της συνεργασίας, ενώ στην περίπτωση της Marketing Greece A.E. δεν γνωρίζουμε τίποτε….Τί θα αναθέσει ο ΕΟΤ, που δεν μπορεί να υλοποιήσει ο ίδιος; Γιατί η εμπειρία των στελεχών του Οργανισμού παραγνωρίζεται τη στιγμή, που ο ΕΟΤ είναι ο μόνος φορέας της Χώρας, που έχει καταρτίσει και εφαρμόσει συστήματα διαχείρισης κρίσης στο παρελθόν;

Και το κυριότερο: τα τελευταία χρόνια αρχής γενομένης από την περίοδο υπουργίας της κας Ο. Κεφαλογιάννη και κατά τη διάρκεια της υπουργίας της κας Ε. Κουντουρά, ο ΕΟΤ έχασε τις περισσότερες αρμοδιότητές του και κινδυνεύει να μετατραπεί σε λογιστήριο, χωρίς άποψη, δράση και ουσιαστικό αντικείμενο εργασίας. Η δυνατότητα ανάθεσης της υλοποίησης δράσεων στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece A.E., πέραν της δυσπιστίας για την απευθείας ανάθεση που γεννά, μας προκαλεί ακόμη περισσότερη ανησυχία.

Για τα παραπάνω αναφερόμενα σημαντικά ζητήματα για τον Οργανισμό, καλούμε την Πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ να απαντήσουν αν γνώριζαν για την απευθείας αυτή ανάθεση στην εταιρεία Marketing Greece A.E της ανωτέρω μονοπωλιακής διάταξης και θεωρούμε δεδομένη τη στήριξή τους για την προστασία το κύρος και την αξιοπιστία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ) του μοναδικού Δημόσιου φορέα της παγκόσμιας τουριστικής προώθησης και προβολής της χώρας.

Τέλος καλούμε τον υπουργό Τουρισμού να απαντήσει: Ποια ανάγκη και ποια κριτήρια επέβαλαν την απευθείας ανάθεση στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece A.E., συμβάσεων που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μάλιστα κατά παρέκκλιση της αυστηρότατης ισχύουσας νομοθεσίας περί Δημοσίων Συμβάσεων Προμηθειών και Υπηρεσιών που αποτελεί προσαρμογή της χώρας σε οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Γιατί αναφέρει στην απάντηση του προς την Εφημερίδα των Συντακτών της 16/04/2020 βαφτίζοντας την “Marketing Greece” Οργανισμό ενώ πρόκειται για ανώνυμη εταιρεία του Ιδιωτικού Τομέα;

Τί προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση με τον ΕΟΤ; Με ποιο τρόπο θα αξιοποιήσει τα στελέχη του και τη συσσωρευμένη εμπειρία του κατά τα 70 και πλέον χρόνια ζωής του;».

Επιστολή Καρίμαλη

Νωρίτερα ο τέως πρόεδρος του ΕΟΤ Χαράλαμπος Καρίμαλης με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τόνιζε «Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, στα 70 χρόνια της ιστορίας του, με το αναγνωρισμένο έργο προβολής του, συνέβαλε στην ισόρροπη ανάπτυξη του συνόλου του εθνικού τουριστικού προϊόντος» και κατήγγειλε το γεγονός ότι «Η ιδιωτική διαφημιστική εταιρία που επιλέξατε και ανήκει στα χέρια μιας μικρής τουριστικής ελίτ δεν μπορεί να εγγυηθεί δίκαιη προβολή του συνόλου του τουριστικού προϊόντος στις δύσκολες μέρες που έρχονται».

«Τουριστικά προϊόντα και περιοχές ολόκληρες, όπου δραστηριοποιούνται μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, επιχειρήσεις που προσδίδουν στον τουρισμό μας αυθεντικές εμπειρίες και συναίσθημα και αποτελούν τον κορμό του εθνικού τουριστικού μας προϊόντος, θα βρεθούν μοιραία εκτός σχεδίου διαφημιστικής προβολής, εκτός τουριστικών ροών, εκτός εσόδων» υπογράμμιζε.

Δένδιας: Παράγοντας αποσταθεροποίησης η Τουρκία- Eργαλειοποιεί τον ανθρώπινο πόνο

«Η Τουρκία, το τελευταίο διάστημα, ακολουθεί έναν δρόμο κλιμάκωσης, με ενέργειες που δεν μπορούν να καταλήξουν σε κάποιο θετικό αποτέλεσμα, ούτε για την ίδια ούτε βεβαίως για την ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, η χώρα μας είναι προετοιμασμένη σε όλα τα επίπεδα» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, την ώρα που η ελληνική διπλωματία υψώνει ένα διπλωματικό τείχος κατά των τουρκικών διεκδικήσεων και με αποφασιστικότητα αποκρούει τις τουρκικές προκλήσεις.

Σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Πτήση & Διάστημα» ο υπουργός Εξωτερικών εκτίμησε πως «περαιτέρω κλιμάκωση των ενεργειών της (σ.σ. Τουρκίας) θα την απομονώσει περισσότερο από τον διεθνή περίγυρο», υπογραμμίζοντας πως η Αθήνα απαντά με ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση.

Σύμφωνα με τον κ. Δένδια, «Η Τουρκία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί συγκεκριμένα δομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες των Βαλκανίων για να ασκήσει επιρροή στην περιοχή. Μία αρνητική επιρροή της ενέχει τον κίνδυνο επανεμφάνισης ζητημάτων που στο παρελθόν αποδείχτηκαν καταστροφικά για την περιοχή μας» και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα είναι υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής των Βαλκανίων.

Αναφερόμενος στο τουρκο-λιβυκό μνημόνιο, είπε ότι «τα μνημόνια κατανόησης μεταξύ της Τουρκίας και του κ. Sarraj δεν βρήκαν απροετοίμαστη την Κυβέρνηση. Αντιθέτως, η ελληνική διπλωματία είχε γνώση των κινήσεων της Άγκυρας από νωρίς και επιδόθηκε ευθύς εξαρχής για να αναδείξει τον άκυρο, ανυπόστατο και εκτός πλαισίου διεθνούς δικαίου χαρακτήρα τους».

Για την οριοθέτηση ΑΟΖ με την Ιταλία, ο κ. Δένδιας είπε ότι είναι σε εξέλιξη οι διαπρατγματεύσεις και σημείωσε πως «η Ελλάδα κινείται με μεθοδικότητα, υπομονή και επιμονή προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της».

Επιπλέον, ο υπουργός Εξωτερικών κάλεσε την Τουρκία να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ελλάδας, να εργαστεί εποικοδομητικά, στο πλαίσιο των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας και να προσαρμοστεί στα δεδομένα του 21ου αιώνα. «Η Τουρκία θα πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί ως παράγων αποσταθεροποίησης στην περιοχή» ανέφερε και συμπλήρωσε ότι «όπως έδειξε και στον Έβρο, όχι μόνο δεν εργάζεται προς την ένταξη, αλλά συνειδητά επιχειρεί να εκβιάσει την ΕΕ και να αποσταθεροποιήσει κράτη-μέλη της, εργαλειοποιώντας τον ανθρώπινο πόνο προκειμένου να απεγκλωβιστεί από καταστάσεις που η τυχοδιωκτική εν πολλοίς πολιτική της την έχει οδηγήσει».

«Η επικαιροποίηση της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συμφωνίας αναβαθμίζει τις στρατηγικές μας δυνατότητες και τη συμβολή μας στις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή και ενισχύει τον σταθεροποιητικό μας ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο» είπε σε άλλο σημείο, ενώ για τις ελληνογαλλικές σχέσεις είπε ότι είναι εξαιρετικές και ενισχύονται συνεχώς.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Νίκου Δένδια:

Η πρώτη μας ερώτηση αφορά την πρόσφατη τουρκική προκλητικότητα. Βλέπουμε μια συνεχή κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων; που “βλέπετε” να φτάνει αυτή η κατάσταση; θα υπάρξει περαιτέρω αποκλιμάκωση ή θα δούμε χειρότερες καταστάσεις;

Η Τουρκία, το τελευταίο διάστημα, ακολουθεί έναν δρόμο κλιμάκωσης, με ενέργειες που δεν μπορούν να καταλήξουν σε κάποιο θετικό αποτέλεσμα, ούτε για την ίδια ούτε βεβαίως για την ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, η χώρα μας είναι προετοιμασμένη σε όλα τα επίπεδα. Κάθε τουρκική παραβατική ενέργεια, να είστε βέβαιοι, συναντά τη δική μας αποφασιστική απάντηση. Περαιτέρω κλιμάκωση των ενεργειών της θα την απομονώσει περισσότερο από τον διεθνή περίγυρο. Εμείς, ως ευρωπαϊκή χώρα, παραμένουμε προσηλωμένοι στην επιθυμία μας για σχέσεις καλής γειτονίας, στο πλαίσιο του σεβασμού του διεθνούς δικαίου και του σεβασμού των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Απαντάμε με ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση. Αξιοποιούμε όλα τα διπλωματικά μας όπλα, όπως αποδεικνύεται από τη στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη για εμβάθυνση της συνεργασίας μας με ισχυρά κράτη της ευρύτερης περιοχής, αλλά και την ευρεία διεθνή στήριξη που έχουμε αποσπάσει σε μία σειρά ζητημάτων, όπως για παράδειγμα στην προσπάθεια εργαλειοποίησης των μεταναστευτικών ροών. Παράλληλα, διατηρούμε βεβαίως τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για την προάσπιση του εθνικού συμφέροντος. Πάντως, εύχομαι η δοκιμασία που επηρέασε και επηρεάζει όλη την ανθρωπότητα, της πανδημίας του κορωνοϊού, να οδηγήσει τουλάχιστον σε μια αλλαγή σκεπτικού τη γειτονική μας χώρα, ώστε να κατανοήσει πόσο επιτακτική είναι σήμερα η ανάγκη συνεργασίας μεταξύ δύο γειτονικών λαών.

Βλέπουμε μια πολιτική διείσδυσης εκ μέρους της Τουρκίας σε όλα τα Βαλκάνια. Δωρεές σε είδος και χρήμα σε γειτονικές μας χώρες, αμυντικές συνεργασίες κ.ά. Πως σχολιάζετε αυτή την τουρκική προσπάθεια;

Η Τουρκία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί συγκεκριμένα δομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες των Βαλκανίων για να ασκήσει επιρροή στην περιοχή. Μία αρνητική επιρροή της ενέχει τον κίνδυνο επανεμφάνισης ζητημάτων που στο παρελθόν αποδείχτηκαν καταστροφικά για την περιοχή μας. Δυστυχώς, η Τουρκία, με τις γνωστές αρνητικές επιδόσεις της τόσο σε θέματα Δημοκρατίας, κράτους δικαίου και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όσο και σε θέματα τήρησης σχέσεων καλής γειτονίας και σεβασμού του διεθνούς δικαίου, αποτελεί αρνητικό πρότυπο υποψήφιου κράτους μέλους για ένταξη στην ΕΕ. Εμείς είμαστε υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής των Βαλκανίων. Θέλουμε οι γείτονές μας να αποτελέσουν μέρος της ευρωπαϊκής μας οικογένειας, να προχωρήσουν στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και να υπερκεράσουν τα προβλήματα που υπονομεύουν την πρόοδο, την ειρηνική συνύπαρξη και την ευημερία των λαών της περιοχής. Γι’ αυτό και πήραμε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που θα ανοίξουν το δρόμο και θα επιταχύνουν την ένταξη των χωρών των Βαλκανίων. Τους κόπους αυτούς τους είδαμε να αποδίδουν καρπούς μετά και την απόφαση να ξεκινήσουν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις της ΕΕ με τη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία. Το ίδιο επιθυμούμε και για τις υπόλοιπες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Συμφωνία μεταξύ Άγκυρας και Τρίπολης, μας βρήκε απροετοίμαστους;

Τα μνημόνια κατανόησης μεταξύ της Τουρκίας και του κ. Sarraj δεν βρήκαν απροετοίμαστη την Κυβέρνηση. Αντιθέτως, η ελληνική διπλωματία είχε γνώση των κινήσεων της Άγκυρας από νωρίς και επιδόθηκε ευθύς εξαρχής, από τον Ιούλιο του 2019, στις απαραίτητες κινήσεις για να αναδείξει τον άκυρο, ανυπόστατο και εκτός πλαισίου διεθνούς δικαίου χαρακτήρα τους, καθώς και τις καταστρεπτικές συνέπειες που αυτά θα είχαν στην εξέλιξη του εμφυλίου στη Λιβύη. Ακόμα, όμως, και μετά την ανακοίνωση της υπογραφής των μνημονίων κινηθήκαμε με μεγάλη ταχύτητα, πραγματοποιώντας μεγάλο αριθμό επαφών και συναντήσεων, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τη διεθνή κοινότητα και να αναδείξουμε την ακυρότητά τους. Πρέπει δε να πω ότι υπήρξε εξαιρετικά θετική αντίδραση στην επιχειρηματολογία μας, όπως κατέδειξαν οι αντιδράσεις της ΕΕ και ηγέτιδων χωρών, μόνιμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας, αλλά και η πρόσφατη κοινή διακήρυξη Κύπρου, Γαλλίας, Αιγύπτου, ΗΑΕ και Ελλάδας, στην οποία επαναλαμβάνεται η ακυρότητα των δύο μνημονίων, που δεν μπορούν να έχουν καμία νομική συνέπεια. Συνεπώς, μακράν του να βρεθεί απροετοίμαστη, η ελληνική διπλωματία κινήθηκε ταχύτατα και με αποτελεσματικότητα. Άλλωστε, σας υπενθυμίζω ότι είχα θέσει το ζήτημα δια ζώσης στον Λίβυο Υπουργό Εξωτερικών ήδη από τον Σεπτέμβριο, στο περιθώριο της ΓΣΗΕ.

Μιλώντας για ΑΟΖ, πρόσφατα αναφερθήκατε σε πρόοδο σχετικά με την οριοθέτηση ΑΟΖ με την Ιταλία και την Αίγυπτο. Που βρισκόμαστε στον τομέα αυτό; πότε η Ελλάδα θα κάνει το επόμενο βήμα;

Η Κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ιταλία και με την Αίγυπτο σχετικά με το θέμα της οριοθέτησης ΑΟΖ. Εκκρεμεί δε το θέμα συμφωνίας με την Αλβανία για τους δικούς της, εσωτερικούς λόγους. Δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη δεν θα ήταν σκόπιμο να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες σχετικά με την πορεία τους. Ωστόσο θα ήθελα να σημειώσω ότι η Ελλάδα κινείται με μεθοδικότητα, υπομονή και επιμονή προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της. Έχει επιλέξει να ασκήσει κάθε δικαίωμα που της αναλογεί από το διεθνές δίκαιο, στον χρόνο που εκείνη θα κρίνει ως τον πλέον ενδεδειγμένο.

Πριν λίγους μήνες η Ελλάδα ήρθε σε συμφωνία με τις ΗΠΑ σχετικά με το καθεστώς των βάσεων στη χώρας μας. Η αλήθεια είναι πως έχουμε ακόμη αρκετές απορίες σχετικά με το θέμα. Θέλουμε, να μας περιγράψετε, ποια είναι τα ανταλλάγματα που πήρε, παίρνει ή θα πάρει η ελληνική πλευρά;

Ελλάδα και ΗΠΑ επικαιροποιήσαμε τον Ιανουάριο τη συμφωνία αμυντικής συνεργασίας του 1990 (MDCA), η οποία, με τη νέα της μορφή, αποδίδει σημαντικά οφέλη στην αμυντική θωράκιση της χώρας μας. Επιγραμματικά αναφέρω ότι, πλέον, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις θα χρησιμοποιούν αναβαθμισμένες από τις ΗΠΑ στρατιωτικές εγκαταστάσεις, θα συνεκπαιδεύονται με τις ΕΔ των ΗΠΑ, αποκτώντας, έτσι νέα τεχνογνωσία. Οι αναβαθμισμένες στρατιωτικές μας εγκαταστάσεις θα μπορούν να φιλοξενούν μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), επίσης δίνοντας μας κρίσιμη σχετική τεχνογνωσία. Επιπλέον, στην Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού στο Βόλο θα υπάρξει αναβάθμιση των συνεκπαιδεύσεων Ελλήνων και Αμερικανών, ενώ και η αναβάθμιση του στρατηγικού χαρακτήρα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, θα συμβάλλει και αυτή σε ένα σημαντικότερο αμυντικό αποτύπωμα των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο, με έργα που ήδη εκτελούνται. Εν ολίγοις, λοιπόν, η επικαιροποίηση της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συμφωνίας αναβαθμίζει τις στρατηγικές μας δυνατότητες και τη συμβολή μας στις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή και ενισχύει τον σταθεροποιητικό μας ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο. Να σας υπενθυμίσω ότι η διαπραγμάτευση για την επικαιροποίηση της MDCA ξεκίνησε με την προηγούμενη Κυβέρνηση, αλλά στην πραγματικότητα η συμφωνία αυτή, μετά από μία επίπονη νέα διαπραγμάτευση, βελτιώθηκε μέσα στους πρώτους μήνες της νέας διακυβέρνησης σε αρκετά σημεία, κατά τρόπο απολύτως επωφελή για τα εθνικά συμφέροντα.

Η Ελλάδα, από όσο έχει γίνει γνωστό, έχει μια ιδιαίτερα στενή σχέση με τη Γαλλία. Θα δούμε να προχωρά περαιτέρω η σχέση αυτή και στον αμυντικό τομέα όπως με την αγορά πολεμικών πλοίων;

Διαχρονικά οι ελληνογαλλικές σχέσεις διαπνέονται από ένα αίσθημα φιλίας και στενής συνεργασίας σε πολλούς τομείς. Σήμερα, Ελλάδα και Γαλλία έχουμε μια πολυδιάστατη σχέση, για την οποία υπάρχει έμπρακτη βούληση περαιτέρω εμβάθυνσής της, όχι μόνο σε παραδοσιακούς τομείς συνεργασίας, αλλά και σε νέα πεδία αιχμής. Η Γαλλία έχει εκφραστεί με απόλυτα καθαρό τρόπο υπέρ των ελληνικών θέσεων και το αποδεικνύει εμπράκτως. Δείγμα αυτής της στάσης είναι και η συμμετοχή της στη Κοινή Διακήρυξη των πέντε χωρών που προανέφερα. Όπως καταλαβαίνετε, οι σχέσεις με τη Γαλλία είναι εξαιρετικές και ενισχύονται συνεχώς. Όσον αφορά στον αμυντικό τομέα και ειδικότερα στην αγορά πολεμικών πλοίων, είναι γνωστό ότι οι σχετικές συζητήσεις προχωράνε και ότι οι δύο πλευρές είμαστε προσηλωμένες στην επιτυχία της συγκεκριμένης διαπραγμάτευσης.

Τι έχετε να πείτε στους Τούρκους γείτονές μας; τι πρέπει να κάνουν για να αλλάξει η σημερινή κατάσταση; έχουν ακόμη ελπίδες για να μπουν μεσοπρόθεσμα στην ΕΕ; ή έχει τελειώσει οριστικά αυτή η προοπτική;

Αυτό που θα έλεγα στους γείτονές μας είναι να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας και των λοιπών χωρών της περιοχής και να εργαστούν εποικοδομητικά, στο πλαίσιο των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας. Να προσαρμοστούν στα δεδομένα του 21ου αιώνα. Η Τουρκία θα πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί ως παράγων αποσταθεροποίησης στην περιοχή. Αυτό θα ήταν συμφέρον για την ίδια και την κοινωνία της. Εμείς τείνουμε χείρα φιλίας και συνεργασίας προς τη γείτονα χώρα, αλλά δυστυχώς αυτή έχει επιλέξει την επιμονή στην παραβατική συμπεριφορά της. Η όλη τουρκική στάση και ρητορεία δεν είναι αυτή η οποία προσιδιάζει σε συμμάχους και γειτονικές χώρες και βεβαίως απάδει κατά πολύ της δεδηλωμένης επιθυμίας της για ένταξη στην ΕΕ, στον πυρήνα της οποίας βρίσκονται η ειρήνη, η συνεργασία, η ασφάλεια και η σταθερότητα. Το αντίθετο, θα έλεγα. Όπως έδειξε και στον Έβρο, η Τουρκία όχι μόνο δεν εργάζεται προς την ένταξη, αλλά συνειδητά επιχειρεί να εκβιάσει την ΕΕ και να αποσταθεροποιήσει κράτη-μέλη της, εργαλειοποιώντας τον ανθρώπινο πόνο προκειμένου να απεγκλωβιστεί από καταστάσεις που η τυχοδιωκτική εν πολλοίς πολιτική της την έχει οδηγήσει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΥΠΕΘΑ: Προμήθεια θρυμματιστών κλαδιών

0
Φορέας: Υπουργείο Εθνικής ΆμυναςΑρ. Πρωτοκόλλου: 14/2026ΑΔΑ: ΡΜΟΗ6-64ΥΤύπος πράξης: Δ.1 — ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΩΝ / ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ / ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ / ΜΕΛΕΤΩΝΘέμα: Προμήθεια θρυμματιστών κλαδιώνΚατεβάστε το πλήρες έγγραφο...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ