Αρχική Blog Σελίδα 4218

Τουρκικά αεροσκάφη πέταξαν πάνω από το Φαρμακονήσι, τους Λειψούς, τους Αρκιούς και τη Ρω

 Ζεύγος τουρκικών F-16 που εισήλθε στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης πέταξε στα 29.000 πόδια πάνω από το Φαρμακονήσι στις 10:06 σήμερα, τους Λειψούς ένα λεπτό αργότερα και τους Αρκιούς στις 10:10 το πρωί. Στις 10:37, το ίδιο τουρκικό ζεύγος πέταξε πάνω από τη Ρω στα 26.000 πόδια και μισή ώρα αργότερα (11:05)ξαναπέταξε πάνω από το Φαρμακονήσι στα 27.000 πόδια.

   Τα τουρκικά αεροσκάφη αναγνωρίσθηκαν και αναχαιτίσθηκαν από αντίστοιχα ελληνικά μαχητικά, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες κατά πάγια τακτική.

Tα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων της Δευτέρας 18 Μαΐου

Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων…

Γ. Στουρνάρας: O κεντρικός τραπεζίτης που δηλώνει θαυμαστής του “σκανδιναβικού μοντέλου”

Έχει εξομολογηθεί τον έρωτα του, αλλά οι συνεχείς έκτακτες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας δεν τον αφήνουν να διαχειρισθεί και να ζήσει αυτόν τον έρωτα όπως ακριβώς τον έχει φανταστεί.

Ο λόγος για τον Γιάννη Στουρνάρα, του οποίου οσονούπω θα ανακοινωθεί η νέα θητεία στην προεδρία της Τραπέζης της Ελλάδος, αφού ήδη η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρότεινε τη διατήρηση του στο σπουδαίο αξίωμα.

“Είμαι εραστής του σκανδιναβικού μοντέλου”έχει πει ο Γιάννης Στουρνάρας σε ανύποπτο χρόνο, θέλουμε ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος που θα διασφαλίζει ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα θα είναι αμείλικτος επόπτης και ελεγκτής, αλλά δεν θα είναι επιχειρηματίας. Το κράτος θα χαράσσει στρατηγική και θα εντάσσει τις αγορές στις δικές του μακροχρόνιες επιδιώξεις. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται σοβαρότητα ικανούς υπουργούς μορφωμένους ανθρώπους.”

Αθροιστικά με 54 λέξεις ο διοικητής της ΤτΕ περιγράφει την πεμπτουσία της πολιτικο-οικονομικο-κοινωνικής φιλοσοφίας του.

Θα πουν οι άσπονδοι φίλοι του ότι τέτοιον Στουρνάρα δεν ζήσαμε την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, είτε όταν κατείχε το χαρτοφυλάκιο του υπουργού Οικονομικών στην κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, είτε ως διοικητής της ΤτΕ.Σωστά μόνο που στους “ανώμαλους” μνημονιακούς καιρούς ουδείς ήταν ο… εαυτός του. Ούτε ο κοινωνιστής Σαμαράς, ούτε ο σοσιαλδημοκράτης Βενιζέλος ούτε ο αριστερός Τσίπρας. Ο μνημονιακός λαβύρινθος υποχρέωσε τους πάντες να χάσουν τον μπούσουλά τους.Εν τέλει το απόσταγμα αυτής της ιστορίας αφήνει τη γλυκόπικρη γεύση της αποφυγής των χειρίστων για τη χώρα. Γνωρίσαμε ασφαλώς τα χειρότερα αλλά τουλάχιστον δεν ναυαγήσαμε. Σε αυτήν δε τη μακρά περιπέτεια ο Γιάννης Στουρνάρας έδρασε σαν “αλεξικέραυνο” σε πολλές περιπτώσεις, όταν η χώρα μας ακροβατούσε ανάμεσα στο ευρώ και στο Grexit, αξιοποιώντας το σύνολο των υψηλών επαφών του με τους κορυφαίους αξιωματούχους του οικονομικού διευθυντηρίου της Ευρώπης. Υπάρχουν οι αμφισβητίες και οι πολέμιοι του Γιάννη Στουρνάρα, που ισχυρίζονται ότι λειτούργησε ανισοβαρώς υπερασπιζόμενος σκανδαλωδώς τον τραπεζικό τομέα, λένε δε ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο διευκόλυνε την εξάπλωση της φτωχοποίησης σε πλατύ στρώμα της ελληνικής κοινωνίας. 

Θα είχαν δίκιο, αν είχαμε τα περιθώρια και τη δύναμη να αντιταχθούμε στις προσταγές του Βερολίνου και των Βρυξελλών. Αν κάτι τέτοιο ήταν εφικτό τότε γιατί κανείς πρωθυπουργός, από το 2010 και μέχρι να ανέλθει στην εξουσία ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν υπέδειξε στον Γιάννη Στουρνάρα τον “άλλον δρόμο” που δεν θα ήταν τόσο επώδυνος όσο τα συντριπτικά κατάγματα που προκάλεσαν στο λαό οι μνημονιακές μυλόπετρες;

Πρόβλεψε αλλά δεν εισακούστηκε

Κι ύστερα ο Γιάννης Στουρνάρας ήταν πολύ έγκαιρα εντάξει με τον τόπο και τον εαυτό του. Από το 2007 είχε καταθέσει τη βαρύνουσα άποψή του σε έκθεσή του με τίτλο “Η Ελληνική Οικονομία σε αναζήτηση στρατηγικής”. Ζητούσε περικοπές στον δημόσιο τομέα εξυγίανση των ΔΕΚΟ και παρεμβάσεις για τον περιορισμό της σπατάλης.

Προειδοποίησε δηλαδή έγκαιρα αλλά δεν εισακούσθηκε οπότε δεν υπάρχει ανάθεμα να τον βαραίνει για τον εκτροχιασμό της ελληνικής οικονομίας στα χρόνια που ακολούθησαν.

Πάντως αν κάτι πιστώνεται στον Γιάννη Στουρνάρα είναι η διαχρονική ανθεκτικότητά του απέναντι στα συγκρουόμενα ρεύματα της εξουσίας. Η εξέλιξη της μακροβιότητας του διοικητή της ΤτΕ στα ανώτατα στρώματα του εγχώριου συστήματος εξουσίας δίδεται από τον πρώην πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας και πρώην υπουργό Οικονομικών Βασίλη Ράπανο: ” Ο Γιάννης δεν είναι παιδί του κομματικού σωλήνα ή του πολιτικού συστήματος ούτε προέρχεται από παρέες του κολεγίου. Δεν είχε κανάλια για ν ανέβει γι αυτό η εξέλιξη του έχει τόση σημασία γιατί απαιτούσε δέκα φορές μεγαλύτερη προσπάθεια.”

Είναι εύστοχη η επισήμανση του πολύπειρου Βασίλη Ράπανου. Δεν προέρχεται ο Γιάννης Στουρνάρας από “τζάκι”. Η καταγωγή της οικογενείας του είναι από τη Γλύφα Φθιώτιδας και ο πατέρας του Θανάσης Στουρνάρας ήταν γραμματέας του ΕΑΜ Φθιώτιδας και Ευβοίας.  Παρ’ ότι κυνηγήθηκε κατάφερε να ζήσει αξιοπρεπώς την οικογένειά του.

Αφγανιστάν: 5 νεκροί και δεκάδες τραυματίες σε βομβιστική επίθεση στην Γκάζνι

Τουλάχιστον πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν και δεκάδες τραυματίστηκαν όταν όχημα παγιδευμένο με εκρηκτικές ύλες ανατινάχθηκε στην πόλη Γκάζνι, στο ανατολικό Αφγανιστάν, δήλωσαν αξιωματούχοι στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Σύμφωνα με τον Ουαχιντουλά Τζουμαζάντα, εκπρόσωπο του κυβερνήτη της ομώνυμης επαρχίας Γκάζνι, η επίθεση, με τη χρήση στρατιωτικού οχήματος που είχε παγιδευτεί με ποσότητα εκρηκτικών υλών, είχε στόχο κτίριο της υπηρεσίες πληροφοριών και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον πέντε ανθρώπους, ενώ τραυμάτισε άλλους 32.

Ο Μπαζ Μοχάμαντ Χιμάτ, ο διευθυντής του γενικού νοσοκομείου στην Γκάζνι, έκανε λόγο από τη δική του πλευρά για επτά νεκρούς και 25 τραυματίες, «στην πλειονότητά τους στρατιωτικούς».

Το υπουργείο Εσωτερικών του Αφγανιστάν ανέφερε απλά ότι σημειώθηκε έκρηξη στην Γκάζνι.

Η νέα επίθεση καταγράφεται καθώς η βία αναζωπυρώνεται στο Αφγανιστάν, παρά τη συμφωνία στα τέλη του Φεβρουαρίου μεταξύ των Ταλιμπάν και των ΗΠΑ, που υποτίθεται ότι θα οδηγούσε σε αποκλιμάκωση και προβλέπει αποχώρηση όλων των ξένων στρατευμάτων από τη χώρα ως τα μέσα του 2021.

Την Τρίτη, επίθεση εναντίον μαιευτηρίου στην Καμπούλ στοίχισε τη ζωή σε 24 ανθρώπους. Σκοπός ήταν «να δολοφονηθούν μητέρες εν ψυχρώ», κατήγγειλαν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα, η μη κυβερνητική οργάνωση που λειτουργούσε το μαιευτήριο, σε ανακοίνωσή τους. Ένδεκα από τα 24 θύματα ήταν μητέρες, ενώ σκοτώθηκαν επίσης νεογέννητα.

Η Ουάσινγκτον προσάπτει την έφοδο στο μαιευτήριο, που έκαναν τρεις ένοπλοι — σκοτώθηκαν όλοι — στην τζιχαντιστική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος. Δεν υπήρξε ανάληψη της ευθύνης.

Την Πέμπτη, οι Ταλιμπάν ανακοίνωσαν ότι ευθύνονταν για επίθεση με φορτηγό παγιδευμένο με εκρηκτικές ύλες εναντίον του στρατού του Αφγανιστάν στην Γκαρντέζ (ανατολικά). Τουλάχιστον πέντε άμαχοι σκοτώθηκαν και δεκαπέντε τραυματίστηκαν, σύμφωνα με τις αρχές.

Ανοιχτά σχολεία, εμπορικά κέντρα, αρχαιολογικοί χώροι, ελεύθερες οι μετακινήσεις μεταξύ νομών

Σχολεία, εμπορικά κέντρα, αρχαιολογικοί χώροι αλλά και μετακινήσεις από νομό σε νομό, φέρνει το σημερινό, τρίτο στάδιο επιστροφής στη «νέα κανονικότητα» που επέβαλε στις ζωές μας η πανδημία του κορονοϊού τους τελευταίους μήνες. Σύμφωνα με το σχέδιο σταδιακής χαλάρωσης των μέτρων που έχει ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση, από σήμερα το πρωί ξαναμπαίνουν στην καθημερινότητα και κάποια άλλα πράγματα που είχαν «παγώσει» και πριν τον ιό τα θεωρούσαμε δεδομένα.

Τα παιδιά του Γυμνασίου και της Α’ και Β’ Λυκείου επιστρέφουν σήμερα στα θρανία, μπορεί ο καθένας να μετακινηθεί ελεύθερα στην Ηπειρωτική χώρα αλλά και την Κρήτη, ξανανοίγουν οι αρχαιολογικοί χώροι αλλά και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, δίνοντας έτσι νέα ανάσα στην επιχειρηματικότητα και την οικονομία.

Aναλυτικά τι ξαναμπαίνει σε… λειτουργία από σήμερα, Δευτέρα 18 Μαΐου σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.

Το Γυμνάσιο και οι Α’ και Β’ Λυκείου

Μετά τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που επέστρεψαν στα θρανία στις 11 Μαΐου, η χαλάρωση των μέτρων φέρνει από σήμερα στα σχολεία και το μεγαλύτερο μέρος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου, αλλά και της Α’ και Β’ Λυκείου επιστρέφουν στις τάξεις, με τα γνωστά μέτρα προστασίας, της τήρησης αποστάσεων, του σχολαστικού καθαρισμού και της προαιρετικής χρήσης μάσκας, αλλά και κάποιες καινοτομίες: Τη δυνατότητα ζωντανής μετάδοσης μαθημάτων, την επισήμανση ότι πρέπει να φροντίσουν τα βιβλία τους, ώστε να τα χρησιμοποιήσουν και την ερχόμενη σχολική χρονιά και τη δυνατότητα παρακολούθησης (για τους μαθητές γυμνασίων) μέχρι την λήξη της χρονιάς την Ενισχυτική Διδασκαλία.

Η ζωντανή μετάδοση μαθήματος αφορά μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ενώ σύμφωνα με το υπουργείο, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας μόνον, ενώ η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μαθητών. Η εν λόγω απόφαση έχει ισχύ μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ) έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους, επικαλούμενες τη σημασία προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, με το υπουργείο να τονίζει ότι είναι νόμιμος ο σκοπός της εν λόγω ρύθμισης.

Τα μαθήματα Γυμνασίων και Λυκείων θα ολοκληρωθούν στις 12 Ιουνίου, ενώ όσο διαρκούν, θα ισχύουν οι κανόνες που ίσχυαν και για την Γ’ Λυκείου, δηλαδή 15 μαθητές (μέγιστο) ανά τάξη, αποστάσεις, χωριστά διαλείμματα, όχι παιχνίδια με μπάλα και κλειστά κυλικεία.

Οι μετακινήσεις στην Ηπειρωτική Ελλάδα, τα αεροπλάνα και τα τρένα…

Η 18η Μαΐου ωστόσο σηματοδοτεί και το «άνοιγμα» των μετακινήσεων εκτός νομού διαμονής για την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και για την Κρήτη και την Εύβοια (ειδικά για την Εύβοια, μετά από διευκρινίσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, η απελευθέρωση αφορά τις οδικές μετακινήσεις και όχι της ακτοπλοϊκές).

Είναι πλέον εφικτή η μετακίνηση από νομό σε νομό σε όλη την ηπειρωτική χώρα, είτε με ΙΧ, είτε με τα ΜΜΜ, αφού ανοίγει σταδιακά και η λειτουργία του σιδηροδρόμου, των υπεραστικών ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων. Πάντα βέβαια με τους κανόνες προστασίας που ισχύουν (υποχρεωτική χρήση μάσκας) και με το 50% της πληρότητας των μέσων ανά περίπτωση.

Στο πλαίσιο αυτό επανέρχονται από σήμερα Δευτέρα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, αλλά και κάποια δρομολόγια στις διαδρομές Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και αντίστροφα και τοπικά δρομολόγια στη γραμμή Λάρισα-Βόλος-Λάρισα.

Σε σταδιακή αύξηση των πτήσεων εσωτερικού προχωρά από σήμερα η AEGEAN ενώ σταδιακά μέχρι τα τέλη Μαΐου επανέρχονται βασικοί προορισμοί εξωτερικού με μικρή αρχικά συχνότητα. Συγκεκριμένα, όπως έχει ανακοινωθεί, από τη Δευτέρα 18 Μαΐου ενισχύονται οι πτήσεις προς Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη ενώ μέσα στο μήνα θα ακολουθήσει αύξηση δρομολογίων και σε άλλους προορισμούς στο εσωτερικό, αλλά και στο εξωτερικό.

Τα νέα μέτρα για την ακτοπλοϊα

Από σήμερα ισχύουν και τα νέα μέτρα για την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό, όπως έχει ανακοινώσει ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης. Έτσι επιβάλλεται θερμομέτρηση επιβατών, χρήση μάσκας και αποστάσεις στα αεροπορικά καθίσματα των πλοίων.

Επίσης οριοθετείται ότι ο μέγιστος αριθμός των επιβατών θα είναι στο 50% της χωρητικότητας του πλοίου, διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση, αλλά και χρήση καμπινών από ένα άτομο, πλην των περιπτώσεων που αφορούν οικογένειες ή ΑΜεΑ με το συνοδό τους.

Επιστροφή στη νέα κανονικότητα για εμπορικά κέντρα, εμπορικά χωριά και outlet

Αφού ολοκληρώθηκε το χρονοδιάγραμμα για την επανέναρξη των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου σε δυο φάσεις, η τρίτη φάση, που αρχίζει σήμερα περιλαμβάνει το άνοιγμα των μεγάλων εμπορικών κέντρων (mall), των εκπτωτικών χωριών αλλά και των εκπτωτικών καταστημάτων (outlet). Και σε αυτή την περίπτωση θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για όσους μπαίνουν ή εργάζονται στα καταστήματα, αλλά και ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας στους κοινόχρηστους χώρους.

Παράλληλα, σήμερα Δευτέρα επαναλειτουργούν και κάποια άλλα καταστήματα παροχής υπηρεσιών, όπως διαιτολόγοι, υπηρεσιών προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σώματος, υπηρεσιών στολισμού εκκλησιών, αιθουσών κλπ (για γάμους, βαπτίσεις, κηδείες και άλλες εκδηλώσεις), αλλά και υπηρεσιών που σχετίζονται με την εκπαίδευση κατοικίδιων ζώων συντροφιάς, για κυνήγι και σχετικές δραστηριότητες και δραστηριοτήτων βοτανικών και ζωολογικών κήπων και φυσικών βιοτόπων.

Ξανανοίγει η Ακρόπολη και όχι μόνον…

Περισσότεροι από 200 υπαίθριοι και ανοιχτοί αρχαιολογικοί χώροι ανά την επικράτεια «μας υποδέχονται ξανά» τη σήμερα, Δευτέρα 18 Μαΐου 2020, όπως προαναγγέλλει και το σποτ του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Ακρόπολη, η Αρχαία Αγορά, ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, η Δωδώνη, το Ασκληπιείο Επιδαύρου και πολλές δεκάδες άλλοι αρχαιολογικοί χώροι είναι επισκέψιμοι, σηματοδοτώντας έτσι ένα πρώτο βήμα για την «επανέναρξη» των πολιτιστικών υποδομών μετά την κρίση με τον κορονοϊό. Οι αρχαιολογικοί χώροι θα λειτουργήσουν με διευρυμένο θερινό ωράριο (8 το πρωί με 8 το βράδυ) και όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Χαλάρωση των μέτρων και στις φυλακές

Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πήρε την απόφαση να χαλαρώσει από σήμερα και τα μέτρα που ισχύουν στα καταστήματα κράτησης της χώρας. Τι σημαίνει αυτό; Επιτρέπονται οι κατ΄ εξαίρεση μεταγωγές σε δικαστήρια (δίκες που παραγράφονται, λήξη 18μηνης προσωρινής κράτησης κ.λ.π.) και μεταγωγές που πραγματοποιούνται εκτάκτως για λόγους ασφαλείας. Επιτρέπονται τα κλειστά επισκεπτήρια, οι άδειες του προσωπικού και η εισαγωγή τροφίμων και ρουχισμού. Επίσης θα επαναλειτουργήσουν τα γυμνάσια και οι υπόλοιπες δύο τάξεις του Λυκείου (η Γ’ Λυκείου ξεκίνησε από την 11η Μαΐου), καθώς και των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, των ινστιτούτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Καταστημάτων Κράτησης και του Ι.Α.Α. Βόλου.

Οι Γραμματείες των δικαστηρίων

Από σήμερα επαναλειτουργούν οι γραμματείες των δικαστηρίων της χώρας, φυσικά με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ξεκινάνε οι προπονήσεις…

Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει και την επιστροφή στις προπονήσεις για αθλητές και σωματεία, καθώς από σήμερα ανοίγουν και πάλι οι αθλητικοί χώροι. Φυσικά και εδώ τα δεδομένα διαφέρουν πολύ σε σχέση με το παρελθόν και όσα γνωρίζαμε. Όπως ανέφερε και ο γγ Αθλητισμού Γιώργος Μαυρωτάς, το άνοιγμα γίνεται υπό νέες συνθήκες όπως ο σχολαστικός προαγωνιστικός έλεγχος, η ελεγχόμενη πρόσβαση στις εγκαταστάσεις, ο περιορισμός στη χωρητικότητα των εγκαταστάσεων και συνεπακόλουθα στον χρόνο προπόνησης, η σχολαστικότητα στα μέτρα υγιεινής και αποστασιοποίησης.

Νύχτα-κόλασης στην Αττική: Εκαψαν 13 αυτοκίνητα και ATM

Μπαράζ εμπρηστικών επιθέσεων σημειώθηκαν σε αυτοκίνητα εταιρειών ταχυμεταφορών, φορτηγά των σούπερ μάρκετ και ΑΤΜ,  από τις 02:00 έως τις 02:30 τα ξημερώματα, σε Παγκράτι, Πετράλωνα, Κυψέλη, Γαλάτσι, Νέα Σμύρνη και Χαλάνδρι, από αγνώστους, με την αστυνομία να προχωράει σε 40 προσαγωγές υπόπτων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, οι δράστες “χτύπησαν” στις εξής περιοχές:

– Στο Νέο Κόσμο, όπου έβαλαν φωτιά σε 3 οχήματα εταιρείας ταχυμεταφορών, που ήταν σταθμευμένα στην οδό Καλλιρρόης. Σημειώνεται, ότι στη συνέχεια η πυρκαγιά επεκτάθηκε και σε άλλα 2 αυτοκίνητα.

– Στο Παγκράτι, όπου έκαψαν δύο Ι.Χ αυτοκίνητα, στη συμβολή των οδών Φρύνης και Ηλιάδου.

– Στη Νέα Σμύρνη, όπου πυρπόλησαν αυτοκίνητα και ΑΤΜ. Ειδικότερα, 2 οχήματα εταιρείας ταχυμεταφορών, στη συμβολή της Σταδίου με την Ελ.Βενιζέλου, 1 ΑΤΜ στη συμβολή της λεωφόρου Συγγρού με την οδό Αιγαίου και 1 ακόμη ΑΤΜ στη συμβολή της οδού Παλαιολόγου με την Ομήρου.

– Στο Γαλάτσι, όπου έβαλαν φωτιά σε 2 οχήματα που ήταν σταθμευμένα στην οδό Αμυκλών.

– Στην Κυψέλη και ειδικότερα στην οδό Βελβεντού όπου έκαψαν βαν σούπερ μάρκετ.

– Στο Χαλάνδρι, στην οδό Κώστα Βάρναλη, όπου πυρπόλησαν ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο.

Στα περιστατικά επιχείρησαν συνολικά 25 πυροσβέστες με 12 οχήματα.

Εξάρχεια: Εκκενώθηκε υπό κατάληψη κτίριο στην Θεμιστοκλέους

Στην εκκένωση κτιρίου,που τελούσε υπό κατάληψη από το 2016, στην οδό Θεμιστοκλέους 58 στα Εξάρχεια, προχώρησαν νωρίς το πρωί ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κτίριο διέμεναν περίπου 50 αλλοδαποί, κυρίως από τη Συρία και το Κονγκό, ενώ ανάμεσά τους ήταν και περισσότερα από 10 παιδιά.

Οδηγήθηκαν στη Διεύθυνση Αλλοδαπών, ενώ στη συνέχεια πρόκειται να μεταφερθούν σε δομές φιλοξενίας.

Αστυνομικές πηγές, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, έκαναν λόγο για «άθλιες συνθήκες διαβίωσης» στο κτίριο.

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Δευτέρας 18 Μαΐου 2020

Οι πρώτες σελίδες των εφημερίδων που κυκλοφορούν σήμερα Δευτέρα 18  Μαΐου 2020

https://media.enikos.gr/data/photos/719524_73391d3ebf-8779f6a654b976b1.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/719524_85592edfb3-b1c45d78b0e37d83.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/719524_4d221ab4b2-8f93a38e52658bcd.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/719524_dcf9f81122-a6243e9912da36c2.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/719524_5aac2ef19b-a31f67e0b0eadb55.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/719524_f2223024ab-bf79261a28a626cc.jpg
https://media.enikos.gr/data/photos/719525_809443d2ef-bbcaaf5f28d1a200.jpg

Στροφή της Ε.Υ.Π προς την τουρκική προκλητικότητα

Ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ από το κυριακάτικο ΕΘΝΟΣ φέρνει στο φως της δημοσιότητας,πληροφορίες και ειδήσεις που αφορούν την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πληροφοριών καθώς και του νέου δόγματος που εφαρμόζει έναντι των εξωτερικών απειλών και κυρίαρχα της Τουρκίας.

Σε μια κρίσιμη περίοδο, κατά την οποία η κρίση στον Εβρο έκρουσε το καμπανάκι για το μέγεθος των προκλήσεων, οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες έχουν επιχειρήσει εδώ και πολλούς μήνες «στροφή» σε σχέση με τις προτεραιότητές τους.

Το νέο δόγμα προκρίνει την ένταση της διεθνοποίησης της ΕΥΠ, προκειμένου να είναι ξεκάθαρη η μετατόπιση του «βάρους» από τα θέματα της εσωτερικής ασφάλειας σε εκείνα της εξωτερικής. 

Επί σειρά ετών, οι μυστικές υπηρεσίες είχαν επικεντρωθεί περισσότερο απ’ ό,τι θα έπρεπε στο εσωτερικό πεδίο, με συνέπεια να «ατροφήσουν» σημαντικά το πληροφοριακό δίκτυο και η δραστηριότητα της υπηρεσίας στο εξωτερικό. Όπως λένε αρμόδιες πηγές, υπήρχαν ακόμα και περιπτώσεις χωρών όπου το δίκτυο της ΕΥΠ «ξηλώθηκε» παντελώς. Και αυτό παρότι για τις εσωτερικές κρίσιμες υποθέσεις τρομοκρατίας ή διαφθοράς υπάρχουν υπηρεσίες της Αστυνομίας, όπως η Αντιτρομοκρατική, η Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάλυσης Πληροφοριών και το Εσωτερικών Υποθέσεων, οι οποίες είναι ιδιαίτερα ενισχυμένες σε προσωπικό αλλά και σε σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό. Παρά ταύτα, οι πράκτορες της ΕΥΠ ασχολούνταν για χρόνια και επί πολλών διαφορετικών κυβερνήσεων ακόμα και με έρευνες που δεν είχαν εθνικό χαρακτήρα.

Έμπειρα στελέχη υπηρεσιών ασφαλείας εξηγούν ότι ένας από τους βασικούς λόγους που συνέβαινε αυτό ήταν ότι η ΕΥΠ υπαγόταν μέχρι πρότινος στον εκάστοτε υπουργό Προστασίας του Πολίτη, με αποτέλεσμα να είναι πιο «εύκολη» η ανάμειξή της σε έρευνες «εσωτερικού ενδιαφέροντος» παρά να αποκτά επαφή με τις εξελίξεις σε τρίτα κράτη.

«Ξεκούραστη» δουλειά

Αρκετοί υπουργοί «δελεάζονταν» και αξιοποιούσαν αφιλτράριστα τις δυνατότητές της για να βγάλουν γρήγορα υποθέσεις, ενώ εντός της υπηρεσίας ενδεχομένως κάποιοι να «βολεύονταν» κάνοντας μια αισθητά πιο «ξεκούραστη» δουλειά σε σχέση με την ανάπτυξη δικτύου στο εξωτερικό.

Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της ΕΥΠ απευθείας στον πρωθυπουργό εκτιμάται ότι πριμοδοτεί την αλλαγή φιλοσοφίας για να στραφούν τα «μάτια» της υπηρεσίας εκτός Ελλάδας. Το πρώτο κρίσιμο κρας τεστ για τη νέα διοίκηση της ΕΥΠ, που ανέλαβε καθήκοντα το περασμένο καλοκαίρι, ήταν η κρίση στον Εβρο, η οποία ξεδιπλώθηκε σε τρεις φάσεις.

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η Ε.Ε. παριστάνει τον εκπρόσωπο της Ελλάδας και της Κύπρου

Η πρώτη αφορούσε στην οργανωμένη από το τουρκικό κράτος μετακίνηση μεγάλου αριθμού μεταναστών και προσφύγων στις Καστανιές. Σύμφωνα με πηγές του «Εθνους της Κυριακής», οι πρώτες πληροφορίες για τις προθέσεις της Τουρκίας έφτασαν στην ΕΥΠ περίπου έναν μήνα πριν εμφανιστούν στην ελληνοτουρκική μεθόριο οι πρώτοι μετανάστες.

Οι απόρρητες πληροφορίες δεν ήταν συγκεκριμένες, αλλά χαρακτηρίστηκαν ως εξαιρετικά σοβαρές. Ετσι, ξεκίνησε η επεξεργασία και η ανάλυσή τους, παράλληλα με την προσπάθεια άντλησης περισσότερων δεδομένων. Δέκα ημέρες πριν από το «σημείο μηδέν», δηλαδή το ξέσπασμα της κρίσης, οι πληροφορίες είχαν γίνει πολύ πιο συγκεκριμένες, ενώ λίγα 24ωρα πριν από την έμπρακτη επιβεβαίωσή τους οι ελληνικές Αρχές γνώριζαν τι θα επακολουθήσει. Η ΕΥΠ ενημέρωσε τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα και ακολούθως οι πληροφορίες διαβιβάστηκαν στις Ενοπλες Δυνάμεις και στην ΕΛ.ΑΣ.

Η δεύτερη φάση του περιβόητου «ανοίγματος των συνόρων» ξεδιπλώθηκε στα τουρκικά παράλια. Μετά το «σφράγισμα» του Εβρου από τις ελληνικές δυνάμεις, οι τουρκικές υπηρεσίες επιχείρησαν να μεταφέρουν την κρίση στο Αιγαίο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες των ελληνικών Αρχών, η Τουρκία συγκέντρωσε σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στα τουρκικά παράλια συνολικά 20.000 πρόσφυγες και μετανάστες (από περίπου 5.000 σε κάθε σημείο). Στόχος της ήταν να περάσουν με φουσκωτά στα ελληνικά νησιά. Παράλληλα, είχε στηθεί δίκτυο μεταφοράς κόσμου από την ενδοχώρα, ούτως ώστε σε περίπτωση που κατάφερναν να φτάσουν στα ελληνικά νησιά, να μετακινηθεί στα τουρκικά παράλια επιπλέον αριθμός μεταναστών.

Ωστόσο, είχε προηγηθεί η απόφαση του ΚΥΣΕΑ της 1ης Μαρτίου για μεγάλη κινητοποίηση των ελληνικών δυνάμεων στο Αιγαίο, η οποία μπλόκαρε τα θαλάσσια περάσματα. Το αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί έντονη νευρικότητα στην τουρκική πλευρά, με αποκορύφωμα την προσπάθεια εμβολισμού ελληνικού σκάφους από τουρκική ακταιωρό στις 11 Μαρτίου, ανοιχτά της Κω.

Η Τουρκία αναγκάστηκε να περάσει στο «plan C». Το σχέδιό της προέβλεπε να χρησιμοποιηθούν εμπορικά πλοία-φαντάσματα που θα λειτουργούσαν ως «πολιορκητικός κριός». Τα τουρκικά παράλια βρίθουν από παροπλισμένα -παλιά- πλοία (ακόμα και 60 ετών), στα οποία οι διακινητές θα στοίβαζαν πρόσφυγες και μετανάστες για να τους περάσουν στην Ελλάδα, ενδεχομένως και στην Ιταλία. Μία από τις βάσεις εκκίνησης ήταν το Τσανάκαλε. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», η ΕΥΠ είχε πληροφορίες για 10 διαφορετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες η τουρκική πλευρά προσπάθησε να προωθήσει μετανάστες με πλοία-φαντάσματα, χωρητικότητας εκατοντάδων ατόμων.

Αυστηρή καταδίκη της Τουρκίας για παραβιάσεις ελληνικού FIR και κυπριακής ΑΟΖ

Οι ελληνικές Αρχές τα «είδαν» εγκαίρως και χάρη στην παρέμβαση των σκαφών του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού μπλοκαρίστηκαν οι διελεύσεις τους. Σε μια περίπτωση, ένα από αυτά άρχισε να βγάζει πυκνούς καπνούς, λόγω παλαιότητας και κακής συντήρησης, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί μόνος του ο καπετάνιος να το γυρίσει πίσω.

Υπήρξε, όμως, και ένα περιστατικό κατά το οποίο εμπορικό πλοίο, ηλικίας 52 ετών, προσάραξε λόγω κακοκαιρίας έξω από το λιμάνι της Τζιας. Το πλοίο, που μετέφερε συνολικά 193 μετανάστες, δεν έφερε όνομα, ούτε σημαία εθνικότητας. Εκτιμάται ότι οι διακινητές κέρδισαν περίπου 1.000.000 ευρώ για ένα δρομολόγιο που τελικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, καθώς ο προορισμός των μεταναστών ήταν η Ιταλία.

Φόβοι «πιέσεων» στο Αιγαίο

Η εργαλειοποίηση του Προσφυγικού – Μεταναστευτικού από την Τουρκία εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τους καλοκαιρινούς μήνες, ως μοχλός πίεσης προς την Ευρώπη. Στελέχη των ελληνικών Αρχών θεωρούν ότι τα κυκλώματα θα «πιέσουν» αισθητά περισσότερο στο Αιγαίο σε σχέση με τον Εβρο.

Υστερα, μάλιστα, από το «ναυάγιο» του σχεδίου με τη χρήση παλιών εμπορικών πλοίων, οι εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών ασφαλείας κάνουν λόγο για επιστροφή των δουλεμπόρων στις «παραδοσιακές» μεθόδους. Δηλαδή, στη διακίνηση ανθρώπων με τη χρήση φουσκωτών λέμβων, στις οποίες συνήθως χειριστής μπαίνει ένας από τους μετανάστες που θέλουν να περάσουν στα ελληνικά νησιά. Στα τουρκικά παράλια βρίσκεται έτοιμος ο μηχανισμός παραγωγής λέμβων, μηχανών και σωσιβίων, όπως και τα κυκλώματα που γνωρίζουν τη «δουλειά». Η απέναντι πλευρά, ωστόσο, έχει λάβει το μήνυμα ότι η φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων είναι σημαντικά πιο ενισχυμένη, με 55 σκάφη του Λιμενικού, πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και 30 ταχύπλοα τύπου Magna.

Τα τελευταία χρόνια, τα δρομολόγια των προσφύγων και μεταναστών ακολουθούν και οι κυνηγημένοι από το τουρκικό καθεστώς γκιουλενιστές. Μάλιστα, έχουν υπάρξει καταγγελίες για δράση των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (ΜΙΤ) σε ελληνικό έδαφος για την παρακολούθηση των «εχθρών» του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η τουρκική κυβέρνηση δεν έπαψε ποτέ να φοβάται την οργάνωση αντιπολιτευτικών πυρήνων εκτός Τουρκίας, ως το αντίπαλον δέος του ερντογανικού καθεστώτος που μακροπρόθεσμα θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσει προβλήματα.

Πηγές της λεωφόρου Κατεχάκη εξηγούν ότι από το πραξικόπημα στη γειτονική χώρα και μετά έφτασαν στην Ελλάδα περίπου 30.000-35.000 Τούρκοι υπήκοοι. Κάποιοι εξ αυτών ήταν γκιουλενιστές και κάποιοι δεν ήταν, αλλά φοβήθηκαν ότι θα κυνηγηθούν στην πατρίδα τους γιατί θα τους έβαζαν αναπόφευκτα τη «σφραγίδα» του γκιουλενιστή. Σήμερα, ωστόσο, ένα πολύ μικρό ποσοστό εξ αυτών εξακολουθεί να βρίσκεται στην Ελλάδα (υπολογίζονται σε 5.000-6.000), καθώς η συντριπτική πλειονότητά τους έφυγε για άλλες χώρες. Πρόκειται για Τούρκους που ανήκαν κυρίως στην αστική τάξη της Τουρκίας και οι οποίοι διαθέτουν πτυχία και επαγγελματική πορεία που τους δίνουν τη δυνατότητα γρήγορης απορρόφησης στη χώρα όπου τελικά θα εγκατασταθούν.

Οπως εξηγούν καλά πληροφορημένες πηγές, οι Τούρκοι που έφτασαν στην Ελλάδα και είχαν προφίλ «οργανωμένου» γκιουλενιστή έχουν εγκαταλείψει τη χώρα μας, ενώ αυτοί που παραμένουν εδώ είναι Τούρκοι που δεν είχαν σχέσεις με πυρήνες του Γκιουλέν.

Συμφωνία ορόσημο για το μέλλον του Αφγανιστάν

Να βάλουν τέλος στο χάος που απειλεί να κυριαρχήσει στο Αφγανιστάν αποφάσισαν ο πρόεδρος του Αφγανιστάν Άσραφ Γκάνι και ο πολιτικός και εκλογικός του αντίπαλος του Αμπντουλάχ Αμπντουλάχ.

Μετά από μήνες συγκρούσεων και έντονων αντιπαραθέσεων, οι δυο ισχυροί άντρες υπέγραψαν συμφωνία για την από κοινού άσκηση της εξουσίας, αποφασίζοντας να μοιραστούν τα βάρη της διακυβέρνησης όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν.

“Αυτή αποτελεί μια ιστορική μέρα για το Αφγανιστάν” ανέφερε ο πρόεδρος της χώρας Ασράφ Γκάνι, ενώ από την πλευρά του ο Αμπντουλάχ Αμπντουλάχ υπογράμμισε πως η σημερινή κυβέρνηση θα είναι όλου του λαού, πιο αξιόπιστη και πιο αποτελεσματική”.

“Η πολιτική συμφωνία μεταξύ του προέδρου Γάνι και του Δρ. Αμπντουλάχ Αμπντουλάχ μόλις υπογράφτηκε” ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter, ο εκπρόσωπος Σεντίκ Σεντίκι, προσθέτοντας ότι ο Αμπντουλάχ θα ηγηθεί του συμβουλίου για τις ειρηνευτικές συνομιλίες, ενώ τα μέλη της ομάδας του, θα συμπεριληφθούν στην κυβέρνηση.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ