Αρχική Blog Σελίδα 4132

Ρωσία: Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας απέτρεψε επίθεση με πυρά στη Μόσχα

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας (FSB) της Ρωσίας δήλωσε πως απέτρεψε μια σχεδιαζόμενη επίθεση μαχητών στη Μόσχα και πως πυροβόλησε και σκότωσε έναν μη κατονομαζόμενο άνδρα ο οποίος, όπως υποστήριξε, σχεδίαζε ένοπλη επίθεση σε πολυσύχναστο δημόσιο χώρο.

Το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο Rossiya 24 έδειξε μια φωτογραφία του άνδρα, ο οποίος σύμφωνα με την FSB, ήταν από χώρα της Κεντρικής Ασίας, πεσμένο μπρούμυτα στο έδαφος μαζί με ένα επιθετικό τουφέκι Καλάσνικοφ με το οποίο είχε πυροβολήσει προηγουμένως τους Ρώσους πράκτορες.

Η FSB ανέφερε πως ο επιτιθέμενος άνοιξε πυρ εναντίον των πρακτόρων της όταν προσπάθησαν να τον συλλάβουν στα περίχωρα της Μόσχας και πως τον πυροβόλησαν και τον σκότωσαν.

Η κρατική τηλεόραση έδειξε ένα αθλητικό σακίδιο εκεί κοντά που περιείχε τρεις χειροβομβίδες.

Η FSB ανέφερε πως ο άνδρας είχε διασυνδέσεις με διεθνή οργάνωση μαχητών στη Συρία. Ο αδελφός του υπόπτου συνελήφθη επίσης και έχει εξαπολυθεί ανθρωποκυνηγητό για ενδεχόμενους συνεργούς, ανέφερε.

Η Ρωσία έχει αποτελέσει στόχο επιθέσεων ισλαμιστικών μαχητικών οργανώσεων κατά το παρελθόν, περιλαμβανομένης και μιας επίθεσης το 2017 κατά την οποία σκοτώθηκαν 17 άνθρωποι από έκρηξη σε βαγόνι του μετρό της Αγίας Πετρούπολης.

Αξιωματούχοι ασφαλείας λένε πως χιλιάδες άνθρωποι από τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες της Κεντρικής Ασίας ή από την κυρίως μουσουλμανικού πληθυσμού ρωσική περιοχή του βόρειου Καυκάσου έχουν ταξιδέψει στη Συρία ή στο Ιράκ για να πολεμήσουν στις τάξεις ισλαμιστικών οργανώσεων.

Μηνιαίο τιμητικό επίδομα σε οπλίτες που συμμετείχαν στις «μάχες» της Κύπρου

Το Υπουργείο Οικονομικών, ως ελάχιστη ανταμοιβή για την προσφορά των Ελλήνων οπλιτών που, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, συμμετείχαν στα γεγονότα τα οποία έλαβαν χώρα στην Κύπρο κατά τα έτη 1964, 1967 και 1974, υπηρετώντας στη Ζώνη Πρόσω, τους χορηγεί ισόβια μηνιαία τιμητική παροχή ύψους 200 ευρώ, από την 1η Αυγούστου 2020.

Η εν λόγω παροχή θεσπίζεται με τροπολογία στο υπό συζήτηση Φορολογικό Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών και θα χορηγείται με μοναδική προϋπόθεση την προσκόμιση πιστοποιητικού Ζώνης Πρόσω, από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Αυτή η ελάχιστη τιμητική προσωπική παροχή είναι προφανές ότι απαλλάσσεται από τη φορολόγηση, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και οποιασδήποτε άλλης κράτησης. Επιπλέον, δεν κατάσχεται και δεν συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο ή τα χρηματοδοτικά ή πιστωτικά ιδρύματα.

«Η Κυβέρνηση, με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, αποδεικνύει έμπρακτα ότι αναγνωρίζει τους αγώνες και τιμά την προσφορά όλων όσοι έδωσαν μάχες στην πρώτη γραμμή για την υπεράσπιση του Έθνους και της πατρίδας», σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.

Ερντογάν για Αγία Σοφία: Γινόμαστε μάρτυρες της αναγέννησης του έθνους μας

Σε νέες προκλητικές δηλώσεις σχετικά με τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί προχώρησε ο τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Μιλώντας μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, ο τούρκος πρόεδρος αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα της Αγίας Σοφίας μετά τη διεθνή κατακραυγή για την απόφασή του, διατηρώντας την επιθετική ρητορική του.

Όπως χαρακτηριστικά υποστήριξε «το εκ νέου άνοιγμα της Αγίας Σοφίας για λατρεία αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα ότι η χώρα μας ασκεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα», κάνοντας λόγο για αναγέννηση του έθνους.

«Εχθρικές επιθέσεις και πολίτικες κρίσεις δεν μπορούν να καταστρέψουν την πατρίδα μας. Με το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας γινόμαστε μάρτυρες της αναγέννησης του έθνους μας» είπε χαρακτηριστικά όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, υπογραμμίζοντας πως «ορκιζόμαστε να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να φτάσει στη σημαία μας, την πατρίδα μας».

Ομάδα ασφαλείας 500 ατόμων

Ο τούρκος πρόεδρος μάλιστα έκανε έκκληση στους νέους με αφορμή το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας να συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή, ενώ ανακοίνωσε πως ομάδα ασφαλείας 500 ατόμων θα εργάζεται συνεχώς στο τζαμί.

Γαλλικές Φρεγάτες: Γιατί ακυρώθηκε η παραγγελία των 3 δις

Oριστικό τέλος στις συζητήσεις για την προμήθεια των φρεγατών τύπου Belharra μπήκαν κατά τη συνάντηση που είχαν το περασμένο Σάββατο, στο περιθώριο της δραματικής Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν.

Παρά τη δεδομένη επιθυμία στήριξης της γαλλικής βιομηχανίας όπλων από το Παρίσι, κατέστη σαφές ότι η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης δεν πρόκειται να επηρεάσει τις διμερείς σχέσεις, ούτε θα μεταβάλει την τακτική πλήρους στήριξης της Αθήνας από τον κ. Μακρόν έναντι των τουρκικών διεκδικήσεων.

Η απόφαση της κυβέρνησης να μην προχωρήσει στην προμήθεια εδράζεται σε δύο λόγους: Πρώτον, το κόστος για την αγορά είχε φθάσει τα 3 δισ. ευρώ. Με δεδομένα τα στενά περιθώρια του προϋπολογισμού εκτιμήθηκε ότι το κονδύλι ήταν υψηλό.

Δεύτερον, ο χρόνος παράδοσης είχε προσδιοριστεί για το 2025. Ομως, με δεδομένη την κλιμακούμενη τουρκική απειλή, η Αθήνα εκτιμά πως απαιτούνται προμήθειες και κινήσεις αναβάθμισης αμυντικού υλικού που θα είναι «άμεσης απόδοσης» τόσο για το ναυτικό όσο και για την αεροπορία. Μάλιστα, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, διερευνάται κατά πόσον είναι εφικτό ορισμένες εξ αυτών να γίνουν από τη γαλλική αγορά.

Στους δύο παραπάνω λόγους ήρθε να προστεθεί και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για επιστροφή στους συνταξιούχους αναδρομικών ύψους περί τα 4 δισ. ευρώ.

Με δεδομένη την απόφαση του πρωθυπουργού για επιστροφή των περικοπών που κρίθηκαν αντισυνταγματικές, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έθεσε βέτο στην αγορά των φρεγατών με το αιτιολογικό ότι τα χρήματα δεν μπορούν να συγκεντρωθούν.

Εντυπωσιακές φωτογραφίες από την άσκηση «Αϊζενχάουερ» με δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού

Σε μία ακόμη σημαντική συνεκπαίδευση συμμετείχαν οι Ένοπλες Δυνάμεις και μάλιστα μία σημαντική χρονική συγκυρία αφού, μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού ενσωματώθηκαν στη Δύναμη Κρούσης του Αεροπλανοφόρου USS DWIGHT D. EISENHOWER (Carrier Strike Group, CSG) κατά τον πλου του στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο, με σκοπό την προαγωγή του επιπέδου συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ.

Η συνεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020 κατόπιν σχεδιασμού και οργάνωσης από το ΓΕΕΘΑ και καθορισμού λεπτομερειών εκτέλεσης από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Κατά τη διάρκεια της αποστολής συνοδείας και στο πλαίσιο συνεκπαίδευσης μέσων και Μονάδων των δύο χωρών – όπως ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ – υλοποιήθηκε αριθμός συναφών τεχνικών αντικειμένων με τη συμμετοχή Φρεγάτας και Υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού.

Επιπλέον, αριθμός αεροσκαφών της ΠΑ  (F-16) εκτέλεσε εκπαίδευση εναέριας μάχης με τα αεροσκάφη (F-18) του Αεροπλανοφόρου σε ρόλο τόσο επιτιθέμενου όσο και αμυνόμενου, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας εκτελέσθηκαν πυρά Δυτικά Κρήτης και στο Πεδίο Βολής ΚΑΡΑΒΙΑ.

Η συνοδεία – συνεκπαίδευση θα ολοκληρωθεί κατά τις βραδινές ώρες της 27ης Ιουλίου 2020.

Δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες

Εντός του 2024 η ολοκλήρωση των παραδόσεων των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών Ρ-3Β

Στο θέμα της αναβάθμισης των πέντε (5) αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού αναφέρεται ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου και Γιώργος Φραγγίδης.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Παναγιωτόπουλος, “σύμφωνα με το πρόσφατα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται ολοκλήρωση των παραδόσεων των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών Ρ-3Β εντός του 2024. Ο ουσιαστικός λόγος των χρονικών διολισθήσεων που έχουν προκύψει επικεντρώνεται, αφενός σε ευρήματα, τα οποία έπρεπε να τύχουν περαιτέρω επισκευών, και αφετέρου, σε ζητήματα λειτουργίας της ΕΑΒ ΑΕ”.  

Όσον αφορά στην περίπτωση της εκμίσθωσης τουλάχιστον δύο παρόμοιων αεροσκαφών εκτιμάται, ως δαπανηρή και ιδιαιτέρως χρονοβόρα διαδικασία, η οποία,δεν θα αποδώσει επιχειρησιακά πριν την, ούτως ή άλλως, έλευση των αεροσκαφών σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, πρόσθεσε. “Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00 δολαρίων, το οποίο αναμένεται να αναπροσαρμοσθεί με το πέρας της σύμβασης και τον απολογισμό που θα λάβει χώρα. Η απορρόφηση του ποσού της σύμβασης των επιπρόσθετων εργασιών, προϋποθέτει έγκριση των εργασιών αυτών από τον πελάτη (Lockheed Martin), και κατ’ επέκταση, το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό (US Navy). Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, η ΕΑΒ στην παρούσα χρονική συγκυρία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Lockheed Martin, για την αναγνώριση εργασιών επισκευής κινητήρων και συγκροτημάτων αεροσκαφών (propellers, landing-2-Gears, κλπ), πέραν των standard overhaul ως Over & Above, άρα κάλυψη του κόστους αυτών μέσω της σύμβασης επιπρόσθετων εργασιών. Αναφορικά με τον φόρτο ανταλλακτικών, υφίσταται σημαντικός φόρτος για τα εν λόγω αεροσκάφη από την περίοδο χρήσης τους, πριν από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ο οποίος, έχει προσαυξηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Η αξία του εν λόγω φόρτου είναι της τάξεως μεγέθους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

Όσον αφορά στο εκτιμώμενο κόστος εκπαίδευσης των ιπτάμενων πληρωμάτων είναι εντός του προϋπολογισμού του προγράμματος της διακρατικής συμφωνίας, για τα βασικά αρχικά ιπτάμενα πληρώματα που θα εκπαιδεύσουν, εν συνεχεία, και τα υπόλοιπα, ενώ μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού, κάθε αεροσκάφος θα διαθέτει «ωφέλιμη ζωή» 15.000 ωρών πτήσης. Σε κάθε περίπτωση, για το Π.Ν. εξακολουθούν να ισχύουν οι παράγοντες που οδήγησαν στην υλοποίηση του προγράμματος, ενώ προφανώς, υφίστανται και έτερες λύσεις, αλλά για το ίδιο επιχειρησιακό αποτέλεσμα, ήταν και είναι δαπανηρότερες, όπως προαναφέρθηκε. Σε σχέση με την εγκατάσταση του νέου συστήματος ΜΙΜS, το σύστημα είναι σε προχωρημένη φάση ανάπτυξης λογισμικού και επίκεινται δοκιμές εντός του τρέχοντος έτους, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Η διαδικασία εξελίσσεται κανονικά και σε πλήρη συνάρτηση με τα αεροσκάφη στα οποία θα εγκατασταθεί. Το κόστος του υποπρογράμματος περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του προγράμματος, κατέληξε.

Τούρκος αντιπρόεδρος: «Κύπρος και αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου είναι οι δικές μας “κόκκινες γραμμές”»

Δεν έχουν τέλος οι προκλήσεις της Άγκυρας, με τον αντιπρόεδρο της Τουρκίας Φουάτ Οκτάι, σε συνέντευξή του σε φιλοκυβερνητική εφημερίδα να επαναφέρει το ζήτημα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Αιγαίου, καθώς επίσης και να κάνει λόγο για… γενοκτονίες στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, σε συνέντευξή του στη Milliyet ο Οκτάι, επεσήμανε ότι «η Τουρκία βλέπει εδώ και χρόνια ένα δεύτερο παιχνίδι, το οποίο προσπαθούν  να παίξουν μέσω των Ελλήνων, και δίνει μάχη γι’ αυτό. Όλα αυτά δείχνουν το σχέδιο να φυλακιστεί η Τουρκία στην ηπειρωτική χώρα, τόσο στη Μεσόγειο, όσο και στο Αιγαίο και να αποκλειστεί από την Ανατολική Μεσόγειο. Το ίδιο και τα παιχνίδια της Κρήτης και της Κύπρου. Αν κοιτάξετε στα νησιά του Αιγαίου και  στην Κύπρο θα δείτε ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται για μία φυσική διαδικασία. Το βλέπετε ως μία επιχείρηση περικύκλωσης. Ο αφανισμός των Τούρκων μουσουλμάνων από την Κρήτη. Αν θέλουν να δουν ‘γενοκτονία’, ας κοιτάξουν στην Κρήτη. Αν θέλουν να δουν ‘γενοκτονία’ ας κοιτάξουν στην Κύπρο από το 1960 και μετά. Η Τουρκία το είδε αυτό το παιχνίδι. Αυτό που κάνει σήμερα η  Τουρκία  είναι, με την ηγεσία του Προέδρου μας, να σκίσει και να πετάξει αυτόν τον χάρτη που έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει. Η συμφωνία που υπογράψαμε με τη Λιβύη είναι το de facto σκίσιμο και πέταγμα του χάρτη».

Ο Οκτάι, προχωράει περισσότερο τις θεωρίες της Άγκυρας και αναφέρει πως: «η γαλάζια  πατρίδα’ μας, είναι η κόκκινη γραμμή μας. Αν κοιτάξουμε στις κόκκινες γραμμές υπάρχει η Κύπρος. Αφενός  μια λύση, που δεν θα στηρίζεται στη βάση της πολιτικής και κυρίαρχης ισότητας της ‘τ/κ’ κοινότητας, και αφετέρου η δίκαιη κατανομή του φυσικού πλούτου, που πιθανώς θα ανακαλυφθεί, αυτή είναι η κόκκινη γραμμή μας εκεί. Και η άσκηση μέχρι τέλους των δικαιωμάτων, που απέκτησε η Τουρκία στο πλαίσιο των συμφωνιών, που πραγματοποίησε εκεί μέσω της ‘ΤΔΒΚ’, είναι κόκκινη γραμμή μας. Μία άλλη κόκκινη γραμμή μας είναι η συμφωνία που κάναμε με τη Λιβύη για την ΑΟΖ. Και η γραμμή που χαράξαμε εκεί είναι κόκκινη γραμμή μας. Δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση την παραβίασή της. Πάλι σε αυτήν την περιοχή θα υπάρξει και μία άλλη κόκκινη γραμμή. Και έχουν ξεκινήσει οι πρωτοβουλίες σχετικά με αυτή. Αυτή είναι η αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου, όπως πηγάζει από τις συμφωνίες πριν από 100 χρόνια. Δηλαδή τα νησιά του Αιγαίου έχουν στρατικοποιηθεί κατά παράβαση των συμφωνιών που έχουν γίνει. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ποτέ αποδεκτό από την Τουρκία. Γι’ αυτό θα γίνει ό,τι απαιτείται. Αυτή τη στιγμή, άλλωστε, έχουν ξεκινήσει σε αυτό το πλαίσιο στην πράξη εργασίες από νομικής άποψης για την ανάληψη νομικών πρωτοβουλιών . Η Κρήτη είναι ένα μέρος, στο οποίο αφανίστηκε, υπέστη ‘γενοκτονία’ ο μουσουλμανικός λαός. Και εκεί, όταν κοιτάζετε, είναι ένα μέρος όπου έγιναν απόπειρες προσάρτησης στην Ελλάδα και αρκετά παράνομα παιχνίδια. Επομένως, υπάρχουν και εκεί θέματα που θα συζητήσουμε».

Προπαγάνδα Τσαβούσογλου

Νωρίτερα, νέα  σε βάρος της Ελλάδας εξαπέλυσε το μεσημέρι της Δευτέρας ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Αναφερόμενος στο πρόσφατο περιστατικό με το κάψιμο της τουρκικής σημαίας στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια διαδήλωσης ο Τούρκος ΥΠΕΞ είπε στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε μετά τη συνάντησή του με την υπουργό Εξωτερικών της Ισπανίας Αράντσα Γκονθάλεθ Λάγια: «Αρμόζει στους Έλληνες να καίνε σημαίες».

Αξίζει να σημειωθεί πως το υπουργείο Εξωτερικών καταδικάζει κάθε ενέργεια προσβολής εθνικού συμβόλου, με αφορμή το κάψιμο τουρκικής σημαίας σε διαδήλωση για την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί.

«Καταδικάζουμε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο κάθε ενέργεια προσβολής εθνικού συμβόλου οιασδήποτε χώρας, εν προκειμένω της Τουρκίας», σημειώνει το υπουργείο Εξωτερικών σε ανάρτησή του στο twitter.

Υπενθυμίζεται ότι παγίως το υπουργείο Εξωτερικών καταδικάζει ανάλογες ενέργειες.

Τι άλλο είπε ο Τσαβούσογλου

Συνεχίζοντας και αναφερόμενος στην Αγιά Σοφιά, είπε: «Δεν είναι κατανοητό για ποιο λόγο η Ελλάδα συμπεριφέρεται σαν να ανετράπη το καθεστώς μιας δικής της περιουσίας. Αν εξαιρέσουμε τα 86 χρόνια ως μουσείου, η Αγία Σοφία ήταν τζαμί από το 1453».

«Για μας είναι σημαντικό το πνεύμα αυτού του μεγάλου μνημείου της Αγιάς Σοφιάς να διατηρηθεί», δήλωσε η Ισπανίδα υπουργός Εξωτερικών κατά την διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον τούρκο ομόλογό της Μεβλούτ Τσαβούσογλου στην Άγκυρα.

Υπενθυμίζεται ότι στις 24 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη μουσουλμανική προσευχή στην Αγιά Σοφιά «σφραγίζοντας» τη μετατροπή της σε τζαμί. Στο εσωτερικό του μνημείου τοποθετήθηκαν χαλιά, ενώ οι αγιογραφίες και τα χριστιανικά ψηφιδωτά καλύφθηκαν με κουρτίνες.

Παναγιωτόπουλος: Η NAVTEX ανακλήθηκε για να ολοκληρωθεί η αποκλιμάκωση

“Η τεράστια κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως του Πολεμικού Ναυτικού, ήταν ταχύτατη και αποτελεσματικότατη, όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος”, δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος αναφερόμενος στην αποκλιμάκωση στο Αιγαίο.

Ο υπουργός, που προσήλθε στη Βουλή προκειμένου να ενημερώσει το Σώμα για την ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης και κατασκευής Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων, κλήθηκε από την αντιπολίτευση να ενημερώσει το Σώμα για τη χθεσινή ματαιωθείσα NAVTEX που είχε ζητήσει το ελληνικό Λιμενικό Σώμα ανοιχτά από το Καστελόριζο.

“Το Λιμενικό αιτήθηκε άσκηση περιορισμένης εμβέλειας με πραγματικά πυρά στην περιοχή εκείνη. Αυτό εκτιμήθηκε ότι θα εκλαμβανόταν ως αμφιλεγόμενο μήνυμα. Η NAVTEX εξεδόθη μετά από συνεννόηση σε χαμηλότατο επίπεδο, χωρίς να γνωρίζουν τίποτα ούτε οι ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας ούτε του Λιμενικού- έτσι γίνεται συνήθως – ούτε φυσικά η στρατιωτική ηγεσία των ΕΔ και εμείς. Έγινε η σχετική διόρθωση και η αποκλιμάκωση, η οποία είχε αρχίσει να εξελίσσεται, ολοκληρώθηκε”, ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

“Η αποκλιμάκωση είναι κάτι το οποίο όλοι ευχόμαστε, ιδίως σε περιόδους υψηλής έντασης, όταν δύο στόλοι έρχονται ο ένας απέναντι στον άλλον”, είπε επίσης ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και πρόσθεσε ότι “η αποκλιμάκωση είναι κυρίως αποτέλεσμα της αποφασιστικής στάσης της ελληνικής κυβέρνησης και βέβαια της στρατιωτικής ηγεσίας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που κινητοποιήθηκαν ταχύτατα να λάβουν θέσεις προκειμένου να υπερασπιστούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας”.

“Ελπίζω ότι δεν θα έχουμε νέου τύπου κλιμακώσεις”, επέμεινε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και πρόσθεσε: “Επειδή όμως κανένας δεν ξέρει, με τον απρόβλεπτο γείτονα, γι΄ αυτό το λόγο το Πολεμικό Ναυτικό, οι Ένοπλες Δυνάμεις, παραμένουν σε εγρήγορση και επαγρύπνηση, όπως πάντα”.

Τα όσα είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας προκάλεσαν την αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Τζανακόπουλου. “Γνωρίζετε καλά ότι από την πλευρά μας δεν επενδύουμε στην εθνική πλειοδοσία, σε στιγμές που είναι μάλιστα εξαιρετικά ευαίσθητες και απαιτούν λεπτές ισορροπίες και σοβαρότητα. Θέλω λοιπόν να σας ρωτήσω αν αυτό που είπατε, το είπατε στη ρύμη του λόγου σας ή το εννοείτε. Σε μια στιγμή που η ένταση στο Αιγαίο λόγω της τουρκικής προκλητικότητας, έχει αγγίξει το ζενίθ και τη στιγμή που απαιτείται σοβαρότητα και εθνική συνεννόηση, στρατηγική και στενή παρακολούθηση των όσων συμβαίνουν στο Αιγαίο, η ηγεσία των ΕΔ πολιτική και στρατιωτική και το Μέγαρο Μαξίμου, δεν γνώριζαν ότι στην περιοχή του Καστελόριζου εκδόθηκε ΝAVTEX για άσκηση με πραγματικά πυρά από το ελληνικό Λιμενικό”, είπε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος και πρόσθεσε: “Θέλω παρακαλώ να σας δώσω τη δυνατότητα να ξανατοποθετηθείτε επ΄ αυτού, διότι αν ισχύουν αυτά που μας είπατε στην αρχική σας τοποθέτηση, τα πράγματα είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεστε μια κρίσιμη κατάσταση. Θέλετε να μας πείτε ότι την ώρα που αυτά συμβαίνουν στο Αιγαίο, κάποιες υπηρεσίες χωρίς τη γνώση της πολιτικής ηγεσίας, εκδίδουν ΝAVTEX και οι υπουργοί της κυβέρνησης κάνουν αμέριμνοι τις διήμερες διακοπές τους; Και ο κ. Μητσοτάκης χρησιμοποιεί τα ελικόπτερα του ελληνικού στρατού για να πηγαινοέρχεται από την Πάρο στην Επίδαυρο και από την Επίδαυρο στην Πάρο; Αυτό μας είπατε; Ελπίζω να το διαψεύσετε”.

Τουρκικά ΜΜΕ: Κινητικότητα στο ερευνητικό σκάφος Oruc Reis – Προς το παρόν παραμένει στην Αττάλεια

Για κινητικότητα γύρω από το ερευνητικό πλοίο Oruc Reis, που είναι αγκυροβολημένο στον κόλπο της Αττάλειας, κάνουν λόγο τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, προδικάζοντας ότι ετοιμάζεται να βγει στο πέλαγος για σεισμικές έρευνες.

Προς το παρόν, πάντως, το σκάφος παραμένει στην Αττάλεια. 

Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων DHA«σήμερα το πρωί, υπήρξε κινητικότητα στο πλοίο Oruc Reis, που είναι αγκυροβολημένο στην Αττάλεια. Το πλοίο, στο οποίο ξεφορτώθηκε με τη βοήθεια γερανού κάποιο φορτίο, αναμένεται να ξεκινήσει σεισμικές έρευνες στην ανατολική Μεσόγειο».

Και το τηλεγράφημα του πρακτορείου συνεχίζει ως εξής:

«Το Oruc Reis, το οποίο θα πραγματοποιήσει σεισμικές έρευνες στην ανατολική Μεσόγειο, προετοιμάζεται για τη νέα του θέση. Το Oruc Reis, το οποίο είχε προηγουμένως διεξάγει σεισμικές έρευνες στη Μαύρη Θάλασσα και το Μαρμαρά, έπειτα άρχισε να δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο. Το ερευνητικό πλοίο, το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στην αποβάθρα έξω από το λιμάνι της Αττάλειας, αναμένεται να ξεκινήσει νέες σεισμικές έρευνες στην ανατολική Μεσόγειο. Γερανός ξεφόρτωσε τις πρωινές ώρες σήμερα φορτίο στο πλοίο Oruc Reis.

55 άτομα απασχολούνται στο Oruc Reis, το οποίο έχει μήκος 86 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα. Το σεισμικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis θα αναζητήσει πολύτιμα στοιχεία στον πυθμένα της θάλασσας, ειδικά στα νότια του Καστελόριζου στη Μεσόγειο προκειμένου να συμβάλλει έπειτα στις γεωτρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου».

Εξάλλου, σύμφωνα με το marinetraffic.com, το άλλο τουρκικό ερευνητικό πλοίο Barbaros βρίσκεται ανοικτά του λιμανιού Tasucu, απέναντι από το Ριζοκάρπασο, και έχει σχεδόν μηδενική ταχύτητα.

Τέσσερις Τούρκοι στρατιώτες νεκροί καθ’ οδόν προς τα κατεχόμενα

Τέσσερις Τούρκοι στρατιώτες και δύο πολίτες έχασαν τη ζωή τους τη Δευτέρα σε τροχαίο δυστύχημα στη νότια Τουρκία υπό αδιευκρίνιστες προς το παρόν συνθήκες. Οι στρατιώτες είχαν φύλλο πορείας για τα κατεχόμενα στην Κύπρο.

Τραυματίστηκαν επίσης 27 ακόμη στρατιώτες, εκ των οποίων οι τέσσερις νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση στην εντατική.

Το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν ίσως υπέστη κάποια τεχνική βλάβη, σύμφωνα με τον υπουργό Αμυνας της γείτονος Χουλουσί Ακάρ, που έσπευσε στην πόλη Μερσίνη, απέναντι από την Κύπρο.

Το γραφείο του κυβερνήτη της περιφέρειας της Μερσίνης ανακοίνωσε ότι τα αίτια είναι υπό διερεύνηση. Οι δύο πολίτες που σκοτώθηκαν ήταν οδηγοί του πολιτικού λεωφορείου.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ