Μόνο στην τηλεόραση η καμπάνια εμβολιασμού!

Η νέα διαφημιστική καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού έκανε την εμφάνισή της στα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, με πρωταγωνιστές αυτήν τη φορά πολίτες και γιατρούς, οι οποίοι επικοινωνούν το κύριο μήνυμα της ανάγκης του εμβολιασμού. Και ενώ η Όμικρον σαρώνει, ακόμα και σε εμβολιασμένους πολίτες, η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης εξαντλείται στο να διανέμει χρήματα στα media με την εφαρμογή ενός δικού της «αλγόριθμου» και με κριτήρια την υποστήριξη της κυβέρνησης και τη στήριξη λειτουργίας των ΜΜΕ. Τα 4 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) της νέας καμπάνιας, την οποία ανέλαβε η εταιρεία Choose, θα δοθούν μόνο στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας. Τα άλλα ΜΜΕ (Τύπος, ραδιόφωνο και διαδίκτυο) δεν μετέχουν στη νέα διανομή διαφημιστικής στήριξης, κάτι που συνιστά άνιση μεταχείριση. Σε όλες τις μέχρι σήμερα επικοινωνιακές καμπάνιες, που ξεπερνούν τα 28 εκατ. ευρώ σε ενάμιση χρόνο, δεν περιλαμβάνεται ούτε μία χρήσιμη και αναγκαία πληροφορία ή ενημέρωση για τους πολίτες. Από το «Μένουμε Σπίτι, Μένουμε ασφαλείς» μέχρι και το… σιδέρωμα της πάνινης μάσκας (ή οποία δεν προστατεύει από την Covid-19) το μόνο διαφημιστικό μήνυμα ήταν η κυβερνητική γραμμή της ατομικής ευθύνης.

 

Νέοι κανόνες στις ψηφιακές υπηρεσίες

Ύστερα από συζήτηση τουλάχιστον δύο ετών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποφασίζονται οι δύο νέοι ψηφιακοί νόμοι που θα καθορίσουν το τοπίο των ψηφιακών υπηρεσιών και του ψηφιακού εμπορίου τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη. Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες θα είναι δεσμευτικός για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορά τη διακίνηση περιεχομένου και υπηρεσιών μέσω των πλατφορμών και δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ταχύτερη κατάργηση παράνομου περιεχομένου αλλά και στον πιο αυστηρό έλεγχο των όσων διακινούνται. Μεταξύ άλλων, ο νέος νόμος θα περιλαμβάνει κανόνες για αφαίρεση παράνομων υπηρεσιών-περιεχομένου στο διαδίκτυο, υποχρεώσεις για τις πλατφόρμες, κανόνες για την ιχνηλασιμότητα των χρηστών, ενιαία διαδικασία ελέγχου για όλες τις χώρες με τη δημιουργία συμβουλίου εθνικών συντονισμών με ειδικές εξουσίες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι δημοσιογραφικές ευρωπαϊκές ενώσεις δίνουν μάχη προκειμένου να διατηρηθούν και να ενισχυθούν οι κανόνες της ελευθερίας του Τύπου. Ο δεύτερος νόμος, για τις ψηφιακές αγορές, αφορά κυρίως τους κανόνες για τις διεθνείς πλατφόρμες με υιοθέτηση μηχανισμών ελέγχου. Προβλέπεται η δυνατότητα επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έως και το 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών των πλατφορμών.

 

Kosmos Jazz από την ΕΡΑ

Στη δημιουργία του πρώτου web radio αποκλειστικά αφιερωμένο στη Jazz προχωράει ο ραδιοφωνικός σταθμός Kosmos. Την αποκάλυψη κάνει ο διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού της ΕΡΑ, Λεωνίδας Αντωνόπουλος, μιλώντας στο site  https://athinezos.com. “Είμαστε ο σταθμός με τη μεγαλύτερη σχέση με την jazz. Εδώ θα ακούσεις είτε κλασική jazz, είτε πιο σύγχρονη, απ’ όπου και να προέρχεται, μέσα στο πρόγραμμα σε όλες τις ώρες, όλες τις μέρες. Δεν έχει τη δική της εκπομπή. Υπάρχουν εκπομπές που ασχολούνται με αυτό το είδος, αλλά έχει και θέση στο σύνολο του προγράμματος. Νομίζω ότι τώρα μπορούμε να κάνουμε το επόμενο βήμα και να προτείνουμε το Kosmos Jazz” δηλώνει.

Ανανέωθηκαν οι συμβάσεις

Ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που ανάμεσα στην ΑΕΜΑΡ και τις ραδιοφωνικές επιχειρήσεις του Νομού Αττικής με τις εταιρείες MRB HELLAS και GLOBAL LINK για 3 ακόμη έτη. Το αντικείμενο είναι η μέτρηση της ραδιοφωνικής ακροαματικότητας στην Αττική και το χρονικό διάστημα της νέας σύμβασης ξεκινάει στις  12.2.2022 και διαρκεί ως τις 11.2.2025, με τους ίδιους όρους.

Αντίστοιχα, θα ανανεωθεί και η σύμβασή με το Πάντειο Πανεπιστήμιο και τον καθηγητή Γιώργο Πετράκο, με αντικείμενο τον διαρκή έλεγχο της τήρησης των τεχνικών και ποιοτικών προδιαγραφών της μέτρησης.

Συνεργασία One Channel-Channel 9

Σε συνεργασία στον ειδησεογραφικό τομέα προχώρησε η Άλτερ Έγκο ΜΜΕ με την ιδιοκτήτρια εταιρεία του Channel 9.  Ο σταθμός μεταδίδει ένα δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού One Channel  κάθε απόγευμα στις 7:00 ενισχύοντας το πρόγραμμά του.

 

Μέτρα για την ασφαλή διεξαγωγή των εκλογών στην ΕΣΗΕΑ

Η Εφορευτική Επιτροπή της ΕΣΗΕΑ συμμεριζόμενη τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των συναδέλφων, λόγω της κατάστασης της πανδημίας, αποφάσισε να προτείνει να ληφθούν επιπλέον μέτρα για την ασφαλή διεξαγωγή των εκλογών και την προστασία της υγείας των συμμετεχόντων στην εκλογική διαδικασία. Καθώς, επίσης, και παράταση των ημερών της εκλογικής διαδικασίας, για όσο χρειαστεί, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

Συγκεκριμένα, αποφάσισε να ζητήσει:

  1. Κινητές μονάδες από τον ΕΔΟΕΑΠ ή και τον ΕΟΔΥ για τη διεξαγωγή rapid test πριν την είσοδο στο κτίριο.
  2. Προστατευτικά διαχωριστικά (πλεξιγκλάς) μεταξύ των μελών της Εφορευτικής και των εκλογέων.
  3. Την αξιοποίηση όσο τον δυνατόν περισσότερων ανέργων συναδέλφων για την εξυπηρέτηση των λειτουργιών της εκλογικής διαδικασίας.
  4. Να υπάρξει σχεδιασμός για τη συνεχή απολύμανση των κοινόχρηστων χώρων και ιδιαιτέρως του ανελκυστήρα και των τουαλετών.
  5. Ιδιαίτερη φροντίδα για ευάλωτες ομάδες συναδέλφων (εγκύους, ηλικιωμένους, αναπήρους κ.ά).
  6. Παρουσία γιατρών στο κτήριο της Ένωσης κατά τις ημέρες των εκλογών.

Μείωση ζημιών μετά το λουκέτο στο “Έθνος”

 

Μετά το κλείσιμο και της κυριακάτικης έντυπης έκδοσης του «Έθνους», εντός του 2020 η Dimera Εκδοτική ΑΕ, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, είχε κύκλο εργασιών 2.810.750 ευρώ, έναντι κύκλου εργασιών 5.314.094 ευρώ το 2019. Η εταιρεία μείωσε τις ζημίες προ φόρων στο 1.776.940 ευρώ το 2020, έναντι ζημιών 4.100.141 ευρώ το 2019. Στην έκθεσή τους οι ορκωτοί λογιστές σημειώνουν πως «το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας κατά την 31 Δεκέμβριου 2020 έχει καταστεί κατώτερο από το μισό (1/2) του μετοχικού της κεφαλαίου και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 4 του άρθρου 119 του ν. 4548/2018». Όπως σημειώνεται στον οικονομικό απολογισμό της χρήσης 2020, οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας έχουν συνταχθεί με τη χρήση της παραδοχής της συνεχιζόμενης δραστηριότητας, δεδομένης της στήριξης του μετόχου της εταιρείας, ο οποίος πέρα από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού 1.150.000 ευρώ, που κάλυψε επιπλέον τα όποια χρηματοδοτικά κενά με χρηματικές καταβολές 866.000 (αφορούν καταθέσεις μετόχου, προοριζόμενες για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εντός της χρήσης 2021). Επίσης τονίζεται πως «ο μέτοχος δεσμεύτηκε ότι θα συνεχίσει να στηρίζει την εταιρεία και διαβεβαίωσε ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα επιχειρηματικά μέτρα για τη συνέχιση δραστηριότητάς της». Η Dimera συνεχίζει να έχει σήμερα τον έλεγχο της ιστοσελίδας www.ethnos.gr.

Αύξηση επισκεψιμότητας

Αύξηση κατά 20% της επισκεψιμότητας στο site της ιστορικής “Ναυτεμπορικής” τους τελευταίους δύο μήνες και σημαντική βελτίωση των δεικτών SEO, καταγράφουν οι μετρήσεις στα Google Analytics, γεγονός που έχει σκορπίσει χαμόγελα αισιοδοξίας στην νέα ιδιοκτησία της οικογένειας Μελισσανίδη. Εχοντας υψηλές προσδοκίες για το 2022 για την ηλεκτρονική και έντυπη έκδοση της «Ναυτεμπορικής», ο Δημήτρης Μελισσανίδης και ο γιος του, Γιώργος,  σχεδιάζουν να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο, δημοσιογραφικά και τεχνολογικά το εκδοτικό τους εγχείρημα. Μέσα στο 2022 θα έρθει η ανανέωση του layout και η τεχνική αναβάθμιση της ιστοσελίδας, ενώ ήδη προχωρούν οι εργασίες με στόχο ένα σύγχρονο design σε desktop και mobile συσκευές.

Υπέρ του 600.000 2% δημοσιογράφοι απ’ όλο τον κόσμο

«Η υπόθεση της εισφοράς του 2%, για το δικαίωμα στην υγεία των Ελλήνων δημοσιογράφων και όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ αφορά όλους τους δημοσιογράφους και τους εργαζομένους στα ΜΜΕ διεθνώς. Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον αγώνα τους για τη διατήρηση του 2% ως αγώνα για την ελευθεροτυπία, τον πλουραλισμό και την αξιοπρέπεια των δημοσιογράφων». Αυτά υπογραμμίζει ο Πρόεδρος της  Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων Γιουνές Μζαχέντ σε επιστολή στήριξης που απέστειλε στον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ, δηλώνοντας την αμέριστη αλληλεγγύη του στη συνεχιζόμενη νομική  μάχη του Οργανισμού αλλά και των Ελλήνων δημοσιογράφων και εργαζομένων στα ΜΜΕ, προκειμένου αυτός να παραμείνει ενιαίος, αυτοτελής και ανεξάρτητος. Αφορμή της επιστολής, η χθεσινή εκδίκαση στο Συμβούλιο Επικρατείας των προσφυγών της Ένωσης Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΔΕΕ) κατά του πόρου του ΕΔΟΕΑΠ· διαδικασία στην οποία οι περιορισμοί της πανδημίας δεν επέτρεψαν στον Προέδρο της ΔΟΔ να παραστεί, όπως είχε γίνει σε αντίστοιχη συνεδρίαση του ΣτΕ τον Ιούνιο του 2019. Το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Γιουνές Μζαχέντ, στην οποία –  εκπροσωπώντας 600.000 δημοσιογράφους από 150 χώρες και 187 Ενώσεις Συντακτών – τονίζει ότι στέκεται αλληλέγγυος στο νομικό αγώνα του Οργανισμού και των ασφαλισμένων του. Την ίδια ώρα, συνεχίζεται ο παραλογισμός του «νόμου Κατρούγκαλου» για τη μη ασφάλιση των ιδιοκτητών ετερόρρυθμων εταιρειών ΜΜΕ στον ΕΔΟΕΑΠ. Σύμφωνα με τον νόμο, υποχρεώνονται να αποδίδουν 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ από τον τζίρο της εταιρείας κάθε μήνα, ενώ δεν έχουν δικαίωμα ασφάλισης αν δεν απασχολούν τουλάχιστον πέντε μισθωτούς δημοσιογράφους.

Τιμοκατάλογος κάθε Σεπτέμβριο

Με το άρθρο 80 του ν. 4864/2021 καταγράφηκαν νέες αλλαγές στην κρατική διαφήμιση. Έτσι, πλέον, «κάθε Σεπτέμβριο, οι ενδιαφερόμενες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές επιχειρήσεις υποβάλλουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων τιμοκατάλογο στον οποίο αναφέρουν αναλυτικά τις τιμές μονάδας διαφημιστικού χρόνου ανά ζώνη τηλεθέασης ή ακροαματικότητας που προτίθενται να εφαρμόσουν για τη μετάδοση διαφημιστικών και άλλων συναφών μηνυμάτων των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα για το επόμενο έτος». Η υποβολή του τιμοκαταλόγου αυτού «επέχει θέση πρόσκλησης προς σύναψη συμβάσεων μετάδοσης βάσει των εκεί αναφερόμενων τιμών και είναι απαραίτητη για τη νόμιμη σύναψη οποιασδήποτε τέτοιας σύμβασης».

Αποκαταστάθηκαν οι σχέσεις τους

Στο πρόσφατο παρελθόν ανήκει ο «παγετός» που είχε παρατηρηθεί στις σχέσεις των επιχειρηματιών Δημήτρη Μελισσανίδη και Ιβάν Σαββίδη, αφού εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα έχουν αποκατασταθεί στον απόλυτο βαθμό οι σχέσεις των δύο ανδρών.
Έτσι, εκτός από τα μεγάλα projects που συνδέονται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το «Πόρτο Καρράς», οι ποντιακής καταγωγής επιχειρηματίες φέρονται να συζητούν και το ενδεχόμενο συνεργασίας στα media.
Συγκεκριμένα, ο Ιβάν Σαββίδης, που έχει αποφασίσει να κάνει βήματα πίσω σε σχέση με την εμπλοκή που έχει στα media, επανεξετάζει παλαιότερη πρόταση, σύμφωνα με την οποία η πλευρά Μελισσανίδη, σε συνεργασία με τον εκδότη Γιάννη Φιλιππάκη (που μετέχει στο Δ.Σ. της Dimera), έδειξε διάθεση να αναλάβει το management τόσο του τηλεοπτικού σταθμού Open όσο και των ιντερνετικών Μέσων (ethnos.gr, imerisia.gr αλλά και του αθλητικού sdna.gr).  
Πριν από καιρό, ο «Τίγρης» φέρεται να είχε κάνει μια πρώτη συζήτηση, διερευνώντας τις προθέσεις του ομογενούς επιχειρηματία σε σχέση με το Open.

Οφειλές εκατοντάδων εκατ. στην ΕΡΤ

Μερικές εκατοντάδες(!) εκατομμύρια έχει λαμβάνειν η ΕΡΤ από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, που εισπράττουν επί χρόνια το ανταποδοτικό τέλος μέσω των λογαριασμών ρεύματος, αλλά δεν το αποδίδουν. Μόνο το 2020 οι πάροχοι εισέπραξαν (για λογαριασμό της ΕΡΤ) ανταποδοτικά τέλη συνολικού ποσού 100,9 εκατ. ευρώ.  Ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας όχι μόνον δεν τα έχει απαιτήσει από τις εταιρείες, αλλά – όπως επισημαίνουν οι ορκωτοί ελεγκτές – δεν φρόντισε καν να τις ενημερώσει, ώστε τα ποσά αυτά να βεβαιωθούν ως έσοδα σύμφωνα με την νέα νομοθεσία και να είναι απαιτητά. Ο μεγαλύτερος οφειλέτης της ΕΡΤ είναι βέβαια η ΔΕΗ, που έχει τη μερίδα του λέοντος στις συνδέσις ρεύματος και έχει παρακρατήσει το μεγαλύτερο μέρος των μη αποδοθέντων ανταποδοτικών τελών.

Παράνομα τα Google Analytics στην Ε.Ε;

“Παράνομη” έκρινε την υπηρεσία Google Analytics η αυστριακή Αρχή Προστασίας Δεδομένων, θεωρώντας ότι η χρήση της παραβιάζει τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR). Το παράδειγμα αυτό θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται στενά σε μια ομάδα εργασίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων. Η απόφαση βασίζεται σε σειρά καταγγελιών που υπέβαλε η αυστριακή ΜΚΟ «Noyb» μετά την απόφαση «Schrems II» του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Το Δικαστήριο της ΕΕ έκρινε ότι η συμφωνία μεταφοράς δεδομένων μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ «Ασπίδα προστασίας της ιδιωτικής ζωής» δεν συνάδει με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων και ουσιαστικά κατήργησε τη συμφωνία το 2020, γεγονός που καθιστά παράνομες τις περισσότερες μεταφορές δεδομένων προς τις ΗΠΑ. Ωστόσο, η απόφαση αγνοήθηκε εν μέρει από την Google. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ο τεχνολογικός κολοσσός παραδέχθηκε ότι «όλα τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του Google Analytics φιλοξενούνται (δηλαδή αποθηκεύονται και υφίστανται περαιτέρω επεξεργασία) στις ΗΠΑ», γεγονός που αφορά φυσικά και τους Ευρωπαίους χρήστες. Καθώς πολλές εταιρείες της ΕΕ βασίζονται στο Google Analytics, πολλές έχουν διαβιβάσει τα δεδομένα τους στην Google, επιτρέποντας έτσι την επεξεργασία των δεδομένων τους στις ΗΠΑ. Η αυστριακή Αρχή Προστασίας Δεδομένων αποφάνθηκε ότι αυτό συνιστά παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ.