Να παρέμβει η Δικαιοσύνη για τις θολές συμβάσεις του Δ. Δάφνη

Καταιγιστικές είναι οι αποκαλύψεις για τις δραστηριότητες του κουμπουροφόρου μεσάζοντα Δημήτρη Δάφνη, ο οποίος είχε εξασφαλίσει μια σειρά χαριστικών συμβάσεων στη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει ακάθεκτος τα νταραβέρια με την παρούσα κυβέρνηση.

Μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα αποκαλύπτονται μια σειρά από θολές συμβάσεις και περίεργες διαπλοκές, οι οποίες θα πρέπει να διερευνηθούν άμεσα από τη Δικαιοσύνη.

Οι δραστηριότητες του Δημήτρη Δάφνη αποτυπώνονται και στο ολοσέλιδο δημοσίευμα της Real news, το οποίο έχει προκαλέσει αίσθηση, προκαλώντας πονοκέφαλο στο Μαξίμου.

Κατάφερε, όπως του αποδίδεται, να «παγώσει» την απόφαση για την πολυπόθητη αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F-16, αλλά και να διευρύνει τις δραστηριότητες της εταιρείας του, επιτυγχάνοντας μάλιστα και αύξηση στη σύμβασή του με το ελληνικό Δημόσιο. Και, εκτός αυτών, επιχείρησε να μετατραπεί σε ρυθμιστή της αμυντικής βιομηχανίας στη χώρα μας, προσπαθώντας να αποκτήσει ακόμα και τον έλεγχο της ΕΑΒ!

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ο Δημήτρης Δάφνης, επικεφαλής της εταιρείας Aeroservices, κυκλοφορεί και οπλοφορεί… κυριολεκτικά. Η απόπειρα του επιχειρηματία, που ξεκίνησε ως υπότροφος σπουδαστής στην ΕΣΣΔ, να γίνει κυρίαρχος των εξοπλισμών χρονολογείται από τα τέλη του 2015. Είναι η περίοδος που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει μόλις σταθεροποιηθεί και το δίδυμο ηγεσίας Πάνου Καμμένου και Δημήτρη Βίτσα στο υπουργείο Άμυνας αναζητεί λύση στο πρόβλημα της ΕΑΒ, η οποία αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της σε μια σειρά συμβάσεων. Τη λύση προσπάθησε να δώσει ο επικεφαλής μιας εταιρείας συντήρησης ελικοπτέρων, όπως είναι η Aeroservices, η οποία είχε τζίρο μετά βίας 4 εκατ. ευρώ και καμία εμπειρία με συμβάσεις στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Ο Δ. Δάφνης προχώρησε σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με κορυφαία στελέχη της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας. Αυτό που πρότεινε στους παράγοντες ήταν να συμμετάσχουν σε κοινοπραξία για τον έλεγχο της ΕΑΒ. Όμως, τα ποσοστά του νέου κοινοπρακτικού σχήματος που τους παρουσίασε άφηναν με το στόμα ανοιχτό τα έμπειρα στελέχη του αμυντικού τομέα. Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίαζε η Aeroservices και η ΕΑΒ θα κατείχαν το 51% της νέας βιομηχανίας. Από αυτό το ποσοστό, το 25% θα παρέμενε στην ΕΑΒ και το 26% θα περνούσε στον έλεγχό του. Δηλαδή, μια εταιρεία που επιδιόρθωνε ελικόπτερα θα αποκτούσε τον πρώτο λόγο σε μία από τις πιο σημαντικές αμυντικές βιομηχανίες της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Μάλιστα, ο τζίρος της δικής του εταιρείας ήταν λιγότερο από το 2,5% του συνολικού τζίρου των εταιρειών που ήθελε να δεσμεύσει στο άρμα του.

Η απορία των παραγόντων του αμυντικού τομέα, τους οποίους προσπαθούσε να πείσει, ήταν εύλογη. Όμως ο Δ. Δάφνης τους καθησύχαζε, λέγοντάς τους ότι έχει ισχυρές διασυνδέσεις με την τότε κυβέρνηση και ότι το σχέδιό του δεν πρόκειται να μην υλοποιηθεί.

Πυροβόλο όπλο

Αν και κανείς από τους ισχυρούς παράγοντες της αμυντικής βιομηχανίας δεν τον στήριξε τότε, η ΕΑΒ παραμένει στόχος του ακόμα και σήμερα, λένε οι πληροφορίες. Για την ώρα, μπορεί ο επιχειρηματίας να μην κατάφερε να θέσει υπό την κατοχή του την αμυντική βιομηχανία της χώρας, κατάφερε όμως να αποκτήσει ένα… πυροβόλο όπλο. Τουλάχιστον από το 2020, έχει εκδώσει άδεια κατοχής και οπλοφορίας για ημιαυτόματη καραμπίνα, η οποία κατατάσσεται στον τύπο των πυροβόλων. Στο πεδίο της αιτιολόγησης της άδειας αναφέρεται η φράση «για ατομική ασφάλεια». Ο ίδιος, όμως, έχει διαμηνύσει ότι φέρει ένα τέτοιο όπλο, διότι μεταφέρει μεγάλα ποσά, προκαλώντας, ωστόσο, την απορία πώς ένας επιχειρηματίας δεν χρησιμοποιεί το τραπεζικό σύστημα για τις συναλλαγές του.

Ο επιχειρηματίας Δ. Δάφνης έχει επιτύχει να προκαλέσει εκ νέου το ενδιαφέρον, κυρίως λόγω των παρασκηνιακών ενεργειών που του αποδίδονται. Στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, η Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής ανέβαλε την έγκριση της απόφασής της για το πρόγραμμα αναβάθμισης των 38 ελληνικών μαχητικών F-16 C/D Block 50, τα οποία αγοράστηκαν το 1993 και παρελήφθησαν το 1996 από την Ελλάδα. Σημειώνεται πως ήδη έχει εγκριθεί η αναβάθμιση άλλων μαχητικών, των F-16 Block 52, τα οποία παρελήφθησαν από τη χώρα μας πολύ αργότερα, το 2005! Η αρμόδια επιτροπή της Βουλής θα συνεδριάσει ξανά για το θέμα μέσα στον Σεπτέμβριο.

Η αναβολή της αναβάθμισης προκάλεσε εκνευρισμό καθότι τα 38 παλαιά μαχητικά κατέχουν περίοπτη θέση στο «οπλοστάσιο» της Πολεμικής Αεροπορίας. Αιτία της καθυστέρησης που συντελείται θεωρείται η σχέση που έχει ο Δ. Δάφνης με μέλη της επιτροπής.

Οι… συστάσεις και ο Βίτσας

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο Δ. Δάφνης μετέβη ως υπότροφος για σπουδές στην ΕΣΣΔ. Βέβαια μετά από εκείνη την περίοδο, αρκετοί στο ΚΚΕ του απέδιδαν τον χαρακτηρισμό του «συντρόφου» μόνο κατ΄ ευφημισμόν. Την ίδια περίοδο γνωρίστηκε με τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Άμυνας Δημήτρη Βίτσα, με τον οποίο διατηρεί φιλική σχέση μέχρι και σήμερα. Παρά τις σπουδές του στη Σοβιετική Ένωση, ο Δ. Δάφνης κατόρθωσε να αποκτήσει ισχυρές συστάσεις από τις ΗΠΑ, τα τελευταία χρόνια. Την ίδια περίοδο, απόκτησης των «συστάσεων» η εταιρεία του Aeroservices, την οποία ξεκίνησε το 1993 στην ουσία ως «συνεργείο» για ελικόπτερα, αναβαθμίστηκε σημαντικά.

Ο Δ. Δάφνης και η Aeroservices επεκτάθηκαν στον χώρο των ιπτάμενων μέσων, εμπλεκόμενοι στην τεχνική υποστήριξη των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος Dauphin. Παράλληλα, είχε αναλάβει και τη συντήρηση ελικοπτέρων Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος και διεκδικεί εδώ και χρόνια να κάνει το ίδιο και για τα ελικόπτερα του ίδιου τύπου που διαθέτει η Π.Α. Ενδιαφέρον υπάρχει και για τα Chinook.

Στα τέλη του 2018 κατάφερε να επεκτείνει τη σύμβαση που είχε με το Π.Σ. έως το 2020, έναντι σχεδόν 6,8 εκατ. ευρώ. Όμως λίγους μήνες μετά, την άνοιξη του 2019, υπεγράφη νέα επέκταση της σύμβασης έως το 2021, αξίας άνω των 9 εκατ. ευρώ.