Το «σαμποτάζ» του εκσυγχρονισμού των μαχητικών F-16C/D Block 50, ο επιχειρηματίας, ο πολιτικός &… οι «φρεγάτες»

Μια παρασκηνιακή «ειδική επιχείρηση» σε πολιτικό επίπεδο, μπλόκαρε την αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16C/D Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας, υποστηρίζoυν δημοσιεύματα που υπογράφει ο Δήμος Βερύκιος στο ieidiseis.gr και το οποίο αναδημοσιεύει τo newsbreak.gr.

Ο λόγος; Η προσπάθεια -κατά το άρθρο- ενός επιχειρηματία του χώρου της άμυνας να ματαιωθεί η αναβάθμιση των μαχητικών για να μην δαπανηθούν κονδύλια από τα FMS και γενικότερα από τον περιορισμένο προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το πρόγραμμα αναβάθμισης, αλλά να διατεθούν στο πρόγραμμα της αγοράς του σκάφους παράκτιων επιχειρήσεων MMSC που οι Αμερικανοί της Lockheed Martin, χαρακτηρίζουν ως «φρεγάτα» και πιέζουν για την αγορά του από το ΠΝ!

Στο οποίο πρόγραμμα των υποτιθέμενων «φρεγατών» συμμετέχει και ο επιχειρηματίας!

Με αποτέλεσμα εκτός των άλλων να έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στην Πολεμική Αεροπορία που θεωρούσαν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Block 50 «αυτονόητο» και «κατεπείγον», αφού δεν περιλήφθηκε στο αρχικό πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 στις εκδόσεις Block 52+ και Adv. που θα ήταν και το πιο λογικό, αλλά αφέθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖA για το «απώτερο μέλλον». 

Η αναβάθμιση είναι χαμηλού κόστους γιατί θα γίνει με τα κιτ και τα απάρτια που θα προέλθουν από τα όργανα (βασικά το ραντάρ) των 84 υπό εκσυγχρονισμό F-16C/D Block 52+ και Adv.!

Είναι ένα πρόγραμμα (μεταξύ 450 και 700 εκατ. ευρώ) που θα δώσει 15 χρόνια επιχειρησιακής ζωής και ικανότητας μάχης αυξημένες κατά 30% στα μαχητικά F-16C/D Block 50  που αγοράστηκαν το 1993 από την τότε κυβέρνηση Μητσοτάκη και άρχισαν να παραλαμβάνονται τα τέλη του 1996.

Και θα τα φέρει στο επίπεδο των νυν F-16 Adv. που είναι αντίστοιχα στο επίπεδο των πλέον σύγχρονων τουρκικών F-16 της τελευταίας αγοράς της ΤΗΚ.

Το «σαμποτάρισμα», όπως υποννοούν τα δημοσιεύματα, στο πρόγραμμα αναβάθμισης των 38 F-16C/D Block 50, οδήγησε στην αναβολή έγκρισης της απόφασης για το πρόγραμμα από την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής

Στα δημοσιεύματα «φωτογραφίζεται» ως «σαμποτέρ» της Πολεμικής Αεροπορίας, χωρίς να κατονομάζεται, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Δάφνης (φωτό δεξιά), διευθύνων σύμβουλος της Aeroservices, μιας εταιρείας που παλαιότερα είχε την αντιπροσώπευση της Eurocopter και εσχάτως εμφανίστηκε να είναι «ο άνθρωπος της πρεσβείας» στην Ελλάδα αναλαμβάνοντας την προώθηση των ελικοπτέρων MH-60R και όχι μόνο.

Στην κάτωθι φωτό με τον Αμερικανό πρεσβευτή στην Ελλάδα Τ.Πάϊατ και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Δ.Φλώρο, στην παράδοση ενός συντηρημένου από την εταιρεία του ελικοπτέρου S-70-B.

Το άρθρο υπονοεί ότι ο Δ.Δάφνης λόγω της παλαιότερης σχέσης του με το ΚΚΕ και το ΚΚ της Σοβιετικής Ένωσης (ως πρώην συντάκτης του «Ριζοσπάστη» ο Δ.Βερύκιος προφανώς και γνωρίζει καλά τους το όλο θέμα) έχει άριστη σχέση με τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Δ.Βίτσα που απαίτησε από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ν.Παναγιωτόπουλο να σταματήσει το πρόγραμμα.

Γράφει σχετικά το άρθρο: «Για το πώς ο «κόκκινος υπότροφος» του ´80 έγινε «οικότροφος» της αμερικανικής πρεσβείας το 2020… Για το πώς από την τοπική Κομματική Οργάνωσης του ΚΚΕ επί εποχής Δημήτρη Βίτσα, εστάλη στην ΕΣΣΔ για να σπουδάσει και εκείνος από το Κίεβο περιπλανιόταν στα λιμάνια της Κριμαίας με μια φωτογραφική μηχανή, είναι μια ιστορία καταγεγραμμένη και καλά στοιχειοθετημένη στα αρχεία του ΚΚΣΕ και του ΚΚΕ…»

Είναι γεγονός ότι ο Δ.Βίτσας έθεσε στην Βουλή θέμα «διαφάνειας» του προγράμματος εκσυγχρονισμού προκειμένου να μην υπάρξει απόφαση τώρα και απορροφηθούν τα κονδύλια των FMS, με αποτέλεσμα να χαθεί το πρόγραμμα αυτού που οι Αμερικανοί στην Ελλάδα χαρακτηρίζουν ως «φρεγάτα» του σκάφους MMSC, αλλά στις ΗΠΑ χαρακτηρίζεται ως LCS (Littoral Cpmbat Ship – Σκάφος Επάκτιας Μάχης). 

Σχόλιο δικό μας: Ο Δ.Βίτσας δεν ενοχλήθηκε από την έλλειψη διαφάνειας στην ανάθεση του εκπαιδευτικού κέντρου της Καλαμάτας στην ισραηλινή Elbit, κόστους 1,85 δισ. ευρώ, ούτε από την αγορά των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων MH-60R που είχαν νούμερο προτεραιότητας 15 στα εξοπλιστικά κι έγιναν ξαφνικά νούμερο… 1!

Εμείς δεν ξέρουμε αν όντως έγιναν τα παραπάνω, απλά θέλουμε να ρωτήσουμε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, γιατί ανέβαλαν τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 50; Δεν καταλαβαίνουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια;

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι τα F-16 Block 50 επιχειρούν από την 341 «Βέλος» σε αποστολές καταστολής της εχθρικής αεράμυνας (SEAD)
στην Μοίρα 347 «Περσέας» σε αποστολές προσβολής στόχων επιφανείας και στο ΣΜΕΤ «Αλέξανδρος» μαζί με F-16 C/D Block 30, σε εκπαιδευτική Μοίρα, όλα στα 111 ΠΜ στη Νέα Αγχίαλο.

Η ουσία είναι ότι το πρόγραμμα πήγε για άλλη μία φορά… «από Σεπτέμβρη» και η Πολεμική Αεροπορία «καίγεται» κυριολεκτικά, αφού το πρόγραμμα θα επαναφέρει σε υψηλές διαθεσιμότητες, εκτός των άλλων, τα αεροσκάφη.