ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΧίλιοι Αμερικανοί στρατιώτες και μια δομή διοίκησης θα αναπτυχθούν στην Πολωνία

Χίλιοι Αμερικανοί στρατιώτες και μια δομή διοίκησης θα αναπτυχθούν στην Πολωνία

Ο Πολωνός υπουργός Άμυνας δήλωσε σήμερα ότι “τουλάχιστον 1.000” Αμερικανοί στρατιώτες και μια δομή διοίκησης για την ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ θα αναπτυχθούν στην Πολωνία.

Οι δηλώσεις του Μαριούς Μπβάστσακ γίνονται δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση του επικεφαλής του Πενταγώνου Μαρκ Έσπερ για την αποχώρηση περίπου 12.000 Αμερικανών στρατιωτών από τη Γερμανία.

“Τουλάχιστον χίλιοι νέοι στρατιώτες θα αναπτυχθούν στη χώρα μας”, δήλωσε ο Πολωνός υπουργός στη δημόσια ραδιοφωνία Jedynka.

“Θα έχουμε στην Πολωνία μια διοίκηση αμερικανικού σώματος. Αυτή η διοίκηση θα διαχειρίζεται τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στο σύνολο της ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ”, πρόσθεσε.

Θα είναι “το πιο σημαντικό κέντρο διοίκησης χερσαίων δυνάμεων στην περιοχή μας”, επέμεινε στη συνέχεια στο Twitter.

Σύμφωνα με τον Μπβάστσακ, η Βαρσοβία και η Ουάσινγκτον ολοκλήρωσαν τις συνομιλίες για μια διακήρυξη στρατιωτικής συνεργασίας.

“Σύντομα, θα υπογράψουμε με τους Αμερικανούς την τελική συμφωνία για τη μόνιμη παρουσία του αμερικανικού στρατού”, δήλωσε με ικανοποίηση.

Ο Μπβάστσακ διευκρίνισε πως ο αριθμός των στρατιωτών που θα αναπτυχθούν στην Πολωνία είχε καταγραφεί στις διακηρύξεις που υπέγραψαν οι πρόεδροι των δύο χωρών τον περασμένο χρόνο.

Ο αρχηγός του πολωνικού κράτους Αντρέι Ντούντα, που βρισκόταν τότε εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας (επανεξελέγη στο μεταξύ) μετέβη στις αρχές Ιουλίου στην Ουάσινγκτον όπου έγινε δεκτός από τον Αμερικανό ομόλογό του Ντόναλντ Τραμπ.

Προχθές Τετάρτη ο Μαρκ Έσπερ δήλωσε πως από τους περίπου 34.500 στρατιώτες που βρίσκονται τώρα στη Γερμανία, περίπου 6.400 θα επαναπατριστούν στις Ηνωμένες Πολιτείες ενώ άλλοι 5.600 θα μετεγκατασταθούν σε άλλες χώρες του ΝΑΤΟ, από τους οποίους περίπου 2.000 στο Βέλγιο και στην Ιταλία.

Ο Έσπερ δήλωσε πως ο σκοπός αυτής της μεγάλης αναδιάρθρωσης είναι στρατηγικός, κυρίως ως αποτροπή απέναντι στη Ρωσία, όμως μόλις μερικά λεπτά μετά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Πεντάγωνο, ο Ντόναλντ Τραμπ εξήγησε πως η αποχώρηση οφείλεται στην άρνηση της Γερμανίας να “πληρώσει περισσότερα”.

Η αμερικανική στρατιωτική διοίκηση στην Ευρώπη (Eucon), που τώρα έχει τη βάση της στη Στουτγκάρδη, θα μετακομίσει στη Μονς του Βελγίου, όπου βρίσκεται η διοίκηση των δυνάμεων του ΝΑΤΟ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πάνω από 10 τραυματίες σε νέες επιδρομές της Ρωσίας στην Ουκρανία

Τουλάχιστον 11 άνθρωποι τραυματίστηκαν σε ρωσικές αεροπορικές επιδρομές στην ουκρανική επικράτεια κατά τη διάρκεια της νύχτας, ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές σε διάφορες περιφέρειες, ενώ στην...

Το Ιράν θέλει να διατηρήσει τον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ, παρά την άρση κυρώσεων των ΗΠΑ

Η Τεχεράνη επανέλαβε σήμερα πως έχει σκοπό να διατηρήσει τον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ, παρά την ανακοίνωση της Ουάσιγκτον πως προχωρά σε αναστολή κάποιων από...

Τραμπ: Το Ιράν θα συμφωνήσει σε επιθεωρήσεις των οπλικών του συστημάτων

Στο ζήτημα των επιθεωρήσεων του ιρανικού οπλοστασίου αναφέρθηκε σήμερα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, υπογραμμίζοντας πως είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η «εντιμότητα» σε...

Η Τεχεράνη αποδέχθηκε την επιστροφή επιθεωρητών του ΔΟΑΕ στο Ιράν, ανακοίνωσε ο Βανς

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς δήλωσε σήμερα στην Ελβετία ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες με το Ιράν, με την Τεχεράνη να συμφωνεί να...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ